Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Estimare reparatie

Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...
 Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri
 Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...
 Typo3 - tabel cu HTML

Amorsa inainte de adeziv

Tableta pareri

Musuroi mare
 

Casa parter si etaj

* * * * * 24 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
6213 răspunsuri în acest subiect

#397
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.899
  • Înscris: 21.01.2014

 sebip_sebip, on 03 aprilie 2015 - 07:47, said:

Acolo problema nu ii neaparat sapatura. La ultima lucrare la care am facut dirigentie, in acelasi tip de teren, au sapat la 1.50 m cu latime de 50 fara probleme. Acolo va fi interesant de pus polistirenul....
1.50 e cu o pana buna de harlet mai sus fata de 1.75 .  Dar , daca se mai ia in considerare si cei 10+10 in plus pentru polistiren atunci se schimba putin la latimea de lucru si la faptul ca se pot stabiliza malurile folosindu.se de polistiren si distantieri. Un pic de lucru , dar se poate rezolva.
Era si mai simplu cu alte solutii , dar daca s.a ales varianta cea mai simplista (de realizat pe hartie ), asta e.


#398
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 07:27, said:

Daca te referi la acel atic/balustrada, atunci nu e pus doar pe partea '"interioara"", spre casa, dar trebuie pus. Poate nu 35cm sa rezulte grosimea, dar un min 5cm pe interior si min 5cm pe exteriorul aticului nu ar strica deloc, si mai usor de finisat va fi..
Bine, o sa punem atunci 5 cm.

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 07:27, said:

E mai bine ca iti elimina riscul de a ajunge apa de ploaie in casa in caz de o ploaie puternica cu vant..
Daca nu-ti place sa ai acea diferenta de nivel, acum cand ai coborat nivelul extradosului placii,  s-ar putea sa incadrezi o rigola in fata usilor de balcon - si s-a rezolvat.Posted Image
Eu ma gandeam ca acel risc e eliminat de rama usii - daca e hidroizolat bine nu ar trebui sa se strecoare apa pe sub rama nu ?
Rigola e un fel de gratar prin care se scurge apa? :D

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 07:27, said:

@dana84 ma uitam pe planuri si la Etaj si Parter la geamul de pe casa scarii am vazut ca tamplaria se va '"lipi"" de stalpul de beton. Sper ca nu vei face asa si de fapt toate glafurile vor fi tratate in scopul evitarii crearii puntilor termice.Posted Image
In proiect tamplaria apare toata ca fiind lipita. Glafurile o sa le termoizolam cu 5 cm deci toate ferestrele o sa fie cu 10 cm mai mici pe ambele laturi. Aici mai aveam o intrebare: se termoizoleaza glaful si apoi se monteaza fereastra (deci fereastra se lipeste de termoizolant) sau se monteaza fereastra - probabil se pune mai multa spuma ca sa se umple acei 5 cm si apoi se termoizoleaza?

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 07:27, said:

Pe partea de instalatii ai ceva? Eu iti recomand sa aduci apa rece in camera tehnica si deacolo o vei distribui prin casa.
Coloane de scurgere sa ai doar doua din casa: una in camera tehnica (asta va prelua-o si pe cea din bucatarie) si cealalta din baia de langa scara.
Este facuta partea de instalatii doar ce e nevoie pentru autorizatie. O sa cer sa vad cum e.

 doarUNom, on 03 aprilie 2015 - 07:20, said:

Ai dreptate. Aseara eram cu un ochi la tv - la meci , si cu un ochi pe telefon.
Ziceam sa elimini usa si sa ramana doar golul de usa- fara zid intre celw doua incaperi. Scuze pentru formularea de aseara.
Ok, am inteles acum. Ma gandesc ca asta putem vedea si la fata locului daca mai evm nevoie de usa acolo sau nu. Facem golul si apoi vedem.

 doarUNom, on 03 aprilie 2015 - 07:38, said:

Hm  Atunci solutia cu fundatii continue nu prea o poti pune in practica decat cu sapatura generala pe o anumita adancime , dupa care sa se faca sapaturile continue. Altfel nu poti sapa acele santuri de la -0.60 pana la -2.25 , cu latime de 50-55 . Nu se pot stabiliza malurile , nu ai cum sa lucrezi la o asa adancime ,nu poti arunca pamantul afara etc.
Alte solutii de fundare exista dar trebuie analizate si comparate cu aceasta de baza.
O sa vad ce zice si constructorul. Si mie mi se pare complicat si de sapat si de pus polistirenul la 1.75 m in pamant intr-o groapa de 70 cm latime.

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 08:08, said:

Tot gandindu-ma la distributia de tevi de instalatii (apa rece, apa calda, recircularea, apa pentru WC) plecate din camera tehnica spre baia de langa scara/intrare, am zis sa-ti propun o solutie optimizata de alcatuire a straturilor orizontale ale placii de pe sol. Vezi atasamentul. Nu am detaliat straturile care compun incalzirea in pardoseala, am simplificat considerand-o doar sapa (dar pe d-ta te rog sa prezinti mai detaliat, asa cum deja stii sa o faci) turnata pe un EPS de 10 cm care o data reduce costurile, doi - respecta flotabilitatea dalei incalzite, trei - permite  desfasurarea prin acel spatiu a traseelor de tevil de instalatii.. apoi extrudatul de 10cm si stratul de rupere a capilaritatii. In acest caz vei vedea ca nici pomeneala de conditii prielnice formarii condensului. Ce zici?Posted Image
Am simulat si am atasat ce a iesit.

Am atasat si structura planseului (nu o sa fie vata bazaltica si o sa fie ajustata grosimea termoizolantului in functie de capriori, astfel incat sa fie termoizolat bine). O sa fac si o simulare. La o prima vedere pare ok?

Fișiere atașate



#399
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:51, said:

..Rigola e un fel de gratar prin care se scurge apa? Posted Image
Posted Image  E un gratar pe toata lungimea golului de usa, sau ceva mai mare, prefabricat din polimeri cu trecere la teava de scurgere..

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:51, said:

In proiect tamplaria apare toata ca fiind lipita. Glafurile o sa le termoizolam cu 5 cm deci toate ferestrele o sa fie cu 10 cm mai mici pe ambele laturi..
Posted Image  Pe ambele directii si pe toate patru laturi.

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:51, said:

Aici mai aveam o intrebare: se termoizoleaza glaful si apoi se monteaza fereastra (deci fereastra se lipeste de termoizolant) sau se monteaza fereastra - probabil se pune mai multa spuma ca sa se umple acei 5 cm si apoi se termoizoleaza?
Exista mai multe solutii, eu zic ca vom mai reveni la acest subiect.

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:51, said:

Este facuta partea de instalatii doar ce e nevoie pentru autorizatie. O sa cer sa vad cum e.
Nu este nevoie de un proiect la nivel de detalii.. Pe mine ma interesa doar cum a gandit proiectantul de instalatii pozitia golurilor de trecere prin infrastructura casei. Cum eu tind sa fie cat mai putine, am zis ca in cazul vostru vad doar doua. Posted Image

Dupa ce structura va fi batuta in cuie - sigur ca m-ar interesa si proiectul de instalatii. Poate chiar as fi vrut sa vad mai intai Tema pentru instalatii intocmita de d-ta.

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:58, said:

Am simulat si am atasat ce a iesit.
Ai alcatuit bine straturile dar ai uitat sa modifici temperatura solului, care este +9 grdC si nu este zero sau minus... Posted Image

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:58, said:

Am atasat si structura planseului (nu o sa fie vata bazaltica si o sa fie ajustata grosimea termoizolantului in functie de capriori, astfel incat sa fie termoizolat bine).
Acolo e mai mult decat doar elementele ce alcatuiesc planseul, e si elemente de sarpanta.
La sarpanta Membrana hidroizolanta as specifica ca este bariera anticondens, ca constructorul sa nu monteze ceva impermiabil si la vapori, ci doar la apa.

 dana84, on 03 aprilie 2015 - 08:58, said:

O sa fac si o simulare. La o prima vedere pare ok?
Cel mai indicat e sa faci o simulare.Posted Image

Editat de andreilesan, 03 aprilie 2015 - 09:16.


#400
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012
Inca un aspect,
Eu nu sunt structurist si sa ma ierte colegii ca ma bag unde nu am competente, insa mi se pare exagerat sa fac fundatie sub cele doua praguri la usile de acces in casa.. Detaliu 10 si 11.. Adica nu se putea face la acea suprafata o aplicatie ca pentru o placa de balcon? La accesul principal sa te duci la minus 2,25m si la accesul in camera tehnica la minus 1,45 - pentru ce? Posted Image Ca sa reazem doua trepte?

#401
lestad_25

lestad_25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.317
  • Înscris: 28.07.2010
Putea sa fie altcumva , plecand de la terasa care putea avea salpi izolati si doar o grinda de fundare iat treptele atat cele principale cat si cele secundare puteau fi cu doar partea din fata sa aiba o fundatie la baza sau realizate pe o singura grinda cu trepte independente. In detaliu eu as repozitiona izolatia  - termosistemul de 20 cm de pe zid sa plece de la nivelul unde placa (-0,20 sau -0.25) pe urma sa mergi cu un polistiren mai subtire (10 cm sau cat e prevazut in proiect).

#402
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.899
  • Înscris: 21.01.2014

 lestad_25, on 03 aprilie 2015 - 11:24, said:

Putea sa fie altcumva , plecand de la terasa care putea avea salpi izolati si doar o grinda de fundare iat treptele atat cele principale cat si cele secundare puteau fi cu doar partea din fata sa aiba o fundatie la baza sau realizate pe o singura grinda cu trepte independente.
Placa inclinata-rampa armata pe o singura directie.



#403
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 09:16, said:

Ai alcatuit bine straturile dar ai uitat sa modifici temperatura solului, care este +9 grdC si nu este zero sau minus... Posted Image

Da, am gresit. Multumesc. Am refacut, dar tot nu mi se pare ca ar aduce o imbunatatire fata de solutia cu cei 20 cm pusi la un loc. Doar din punct de vedere financiar cred ca e mai ok pentru ca se poate folosi EPS la al doilea strat.

 andreilesan, on 03 aprilie 2015 - 09:16, said:

Acolo e mai mult decat doar elementele ce alcatuiesc planseul, e si elemente de sarpanta.
La sarpanta Membrana hidroizolanta as specifica ca este bariera anticondens, ca constructorul sa nu monteze ceva impermiabil si la vapori, ci doar la apa.
Asa e. Ok, o sa ii spun.

As vrea sa inteleg si eu de ce e mai bine fara folie PE, sapa, hidroizolatie :)Am tot citit pe forum si parerile evident ca sunt foarte impartite.
In cazul nostru presupun ca hidroizolatia a fost ceruta si de studiul geo din cauza acelor infiltratii de apa. Sau oricum acelea nu influenteaza? Sa inteleg ca din cauza XPS-ului oricum nu o sa se poata face pentru ca nu avem de ce sa o lipim pe verticala?
Am vazut din simulari ca din cauza foliei PE poate aparea acel condens. Si atunci de ce totusi se mai pune? La ce se presupune ca ar ajuta?

Fișiere atașate



#404
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012

 dana84, on 05 aprilie 2015 - 15:32, said:

Da, am gresit. Multumesc. Am refacut, dar tot nu mi se pare ca ar aduce o imbunatatire fata de solutia cu cei 20 cm pusi la un loc. Doar din punct de vedere financiar cred ca e mai ok pentru ca se poate folosi EPS la al doilea strat.
Da, odata: EPS-ul ar aduce o economie si a doua: am mentionat ca prin acel strat de EPS se pot desfasura trasee de tuburi si tevi a instalatiilor. Acum pe hartie nu-ti dai seama de acestea avantaje, iar cind vei incepe constructia vei putea sa te feliciti ca ai ales aceasta solutie si nu cu 20cm XPS la un loc, sub placa.

 dana84, on 05 aprilie 2015 - 15:32, said:

As vrea sa inteleg si eu de ce e mai bine fara folie PE, sapa, hidroizolatie :)Am tot citit pe forum si parerile evident ca sunt foarte impartite.
In cazul nostru presupun ca hidroizolatia a fost ceruta si de studiul geo din cauza acelor infiltratii de apa. Sau oricum acelea nu influenteaza? Sa inteleg ca din cauza XPS-ului oricum nu o sa se poata face pentru ca nu avem de ce sa o lipim pe verticala?
Am vazut din simulari ca din cauza foliei PE poate aparea acel condens. Si atunci de ce totusi se mai pune? La ce se presupune ca ar ajuta?
Incerc eu sa ma dau cu o parere: Este mai bine fara folie PE, sapa si hidroizolatie pentru migrarea vaporilor continuti in aerul interior spre suprafete cu temperaturi mai scazute. Ca sa nu ai probleme cu formarea condensului in acest caz, trebuie sa aplici o bariera contra vaporilor (Folie PE) imediat sub sapa incalzirii din pardoseala (ceea ce nu creaza dificultati in executie, e foarte simplu).
Daca problema se pune ca riscul e mult mai eminent de a ajunge umezeala din exterior spre interior (si nu din interior cum analizat-o noi mai devreme) - atunci se schimba datele problemei (adica trebuie tinut cont de mai multe aspecte). In acest caz stratul de rupere a capilaritatii trebuie sa nu fie mai jos ca si cota de nivel fata de cota terenului amenajat, ci mai sus. In desenul detaliului prezentat de d-ta aici:  http://forum.softped...0#entry16973701
stratul acela de pietris este mai jos ca CTA-ul.. In acest caz cum a tinut cont proiectantii d-tale de recomandarile Studiului Geo?
Zona este inundabila? Parca am mai discutat asta, sau nu? Daca zona nu este inundabila, stratul de pietris poate sa ramana unde este, insa ai nevoie de un sistem de drenare a apei intr-un recipient ceva langa casa..

Editat de andreilesan, 05 aprilie 2015 - 16:14.


#405
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 andreilesan, on 05 aprilie 2015 - 16:07, said:

Zona este inundabila? Parca am mai discutat asta, sau nu? Daca zona nu este inundabila, stratul de pietris poate sa ramana unde este, insa ai nevoie de un sistem de drenare a apei intr-un recipient ceva langa casa..
Zona nu e inundabila. Doar e specificat ca pe vest apare apa ca infiltratii la -2.5m si ca se vor face lucrari de drenaj pentru descarcarea infiltratiilor.

#406
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.485
  • Înscris: 18.05.2004
@dana84
Solutia mea cu extrudatul a functionat parfum. Chiar te ajuta ca nu vei toca atat de multa cherestea. Dupa cum se vede s-a bordart panoul de XPS doar cu un dulap de sprijin. Daca le arati pozele baietilor cred ca isi vor da seama cum se executa. Panoul meu avea 90cm inaltime. Panourile le-am facut personal. Lipesti placile de XPS intretesut cu adeziv poliuretanic C*r*sit CT84.

Daca ar fi sa reiau operatiunea cred ca as upgrada termosistemul la 10cm pe interior si 15 pe exteriorul fundatiei sau as ramane la 5 pe interior si as ridica la 15 pe exterior. N-am avut calcule la baza deciziei insa nu e greu sa deduci ca temperatura in sol la suprafata e o idee mai buna decat cea din aer si atunci recomandarea anterioara cu 2/3 din termosistemul exterior e un reper bun de calcul.

Pentru ca decizia legata de IPAT la etaj o vei lua si mai tarziu eu te sfatuiesc sa calculezi chiar si in acest stadiu al deciziei un 5cm XPS si 6cm sapa + 1cm parchet. Daca nu pui IPAT vei avea 5-7cm in plus in dormitor pt ca sapa tot vei trage. Singurele repere influentabile sunt ultima treapta de scara si inaltimea golului de usa.
Posted Image

#407
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012

 dana84, on 05 aprilie 2015 - 20:54, said:

Zona nu e inundabila. Doar e specificat ca pe vest apare apa ca infiltratii la -2.5m si ca se vor face lucrari de drenaj pentru descarcarea infiltratiilor.
In proiectul tau de fundatie nu am vazut nici pomeneala de lucrari de drenaj pentru descarcarea infiltrtatiilor. Sau daca nu in acel proiect, atunci unde e facuta vre-o referire, vre-un detaliu?
P.S. Daca e sa se realizeze descarcarea infiltratiilor atunci nu as mai folosi deloc XPS, nici pe orizontala si nici pe verticala, ci doar EPS... Posted Image

 kpk1, on 05 aprilie 2015 - 21:01, said:

Daca ar fi sa reiau operatiunea cred ca as upgrada termosistemul la 10cm pe interior si 15 pe exteriorul fundatiei sau as ramane la 5 pe interior si as ridica la 15 pe exterior. N-am avut calcule la baza deciziei insa nu e greu sa deduci ca temperatura in sol la suprafata e o idee mai buna decat cea din aer si atunci recomandarea anterioara cu 2/3 din termosistemul exterior e un reper bun de calcul.
Posted Image  Daca tot vrei sa dai un sfat, atunci lasa 10cm pe interior si aplica 15cm pe exterior.. dar nu subtiati acolo unde nu e cazul..Posted Image


 kpk1, on 05 aprilie 2015 - 21:01, said:

Pentru ca decizia legata de IPAT la etaj o vei lua si mai tarziu eu te sfatuiesc sa calculezi chiar si in acest stadiu al deciziei un 5cm XPS si 6cm sapa + 1cm parchet. Daca nu pui IPAT vei avea 5-7cm in plus in dormitor pt ca sapa tot vei trage. Singurele repere influentabile sunt ultima treapta de scara si inaltimea golului de usa.Posted Image
Ei, acest sfat imi convine si mie Posted Image.. Chiar daca (sperand ca poate) voi reusi sa o conving sa nu foloseasca IPAT la Mansarda, ca sa foloseasca circulatia naturala prin calorifere, prevederea a 12cm de spatiu tehnologic este bine venita, si oricand poate sa compenseze diferenta prin asternerea de EPS, care va lucra si ca izolatie fonica.Posted Image


P.S.2 @dana84 uite in atasament gasesti o imagine sugestiva, zic eu, cu organizarea descarcarilor infiltratiilor in Germania de pana in 1995 (pana la inasprirea normelor cu privire la consumul de energie pentru incalzire), adica lipsesc multe detalii privind termoizolarea corecta al acelor elemente..

Fișiere atașate


Editat de andreilesan, 05 aprilie 2015 - 21:45.


#408
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 kpk1, on 05 aprilie 2015 - 21:01, said:

@dana84
Solutia mea cu extrudatul a functionat parfum. Chiar te ajuta ca nu vei toca atat de multa cherestea. Dupa cum se vede s-a bordart panoul de XPS doar cu un dulap de sprijin. Daca le arati pozele baietilor cred ca isi vor da seama cum se executa. Panoul meu avea 90cm inaltime. Panourile le-am facut personal. Lipesti placile de XPS intretesut cu adeziv poliuretanic C*r*sit CT84.
Da, din cand in cand tot mai revin la jurnalul tau la partea de executie a fundatiei. E bine ca a facut cineva inaintea mea ceva de genul.
Responsabilul tehnic cu care ne gandim sa colaboram zice ca nu i se pare complicat, ca o sa se gandeasca si el la diferite solutii si ca el in locul constructorilor s-ar bucura cand i s-ar oferi ocazia sa invete ceva nou :) Om vedea daca o sa ramana la fel de optimist si pe durata executiei, desi, fiind mai in varsta si cu multe case construite nu cred ca o sa ii faca probleme un polisitren :)

 kpk1, on 05 aprilie 2015 - 21:01, said:

Pentru ca decizia legata de IPAT la etaj o vei lua si mai tarziu eu te sfatuiesc sa calculezi chiar si in acest stadiu al deciziei un 5cm XPS si 6cm sapa + 1cm parchet. Daca nu pui IPAT vei avea 5-7cm in plus in dormitor pt ca sapa tot vei trage. Singurele repere influentabile sunt ultima treapta de scara si inaltimea golului de usa.
Posted Image

Da, ai dreptate. Multumesc. Am si vorbit deja cu arhitectul. Cel mai probabil o sa mai scadem din inaltimea parterului 5 cm pe care o sa ii alocam la etaj (din cauza ca pe verticala deja suntem la maximul admis de urbanism si nu mai putem urca).

#409
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 andreilesan, on 05 aprilie 2015 - 21:34, said:

In proiectul tau de fundatie nu am vazut nici pomeneala de lucrari de drenaj pentru descarcarea infiltrtatiilor. Sau daca nu in acel proiect, atunci unde e facuta vre-o referire, vre-un detaliu?
P.S. Daca e sa se realizeze descarcarea infiltratiilor atunci nu as mai folosi deloc XPS, nici pe orizontala si nici pe verticala, ci doar EPS... Posted Image
Am intrebat si mi s-a spus ca lucrarile de drenaj se vor face doar cand o sa amenajam si ca nu e nevoie la nivel de fundatie. Hidroizolatia o sa renuntam la ea. Despre folia PE si sapa ... a spus ca de sapa e nevoie ca suport pentru polistiren (sa nu il punem direct pe pietris), iar folia PE e pentru a nu se scurge laptele de ciment.

 andreilesan, on 05 aprilie 2015 - 21:34, said:

Chiar daca (sperand ca poate) voi reusi sa o conving sa nu foloseasca IPAT la Mansarda, ca sa foloseasca circulatia naturala prin calorifere, prevederea a 12cm de spatiu tehnologic este bine venita, si oricand poate sa compenseze diferenta prin asternerea de EPS, care va lucra si ca izolatie fonica.Posted Image
:) Aici e destul de usor, nu e nevoie de multa munca de convingere. Dupa ce am tot citit jurnale si multe alte pareri pe internet ne-am decis deja in proportie de 90% pentru calorifere la etaj.

Am intrebat si mi s-a zis ca e ok si cu 10 cm sub placa si 10 cm peste placa. Doar sa ne decidem cum vrem. Dealtfel structura asta de 10 sub placa 10 peste placa ne ajuta si la terasa unde oricum asa o sa fie. Daca punem 10 peste placa o sa mai fie nevoie si de cei 3 cm de la ipat? Inca nu mi-e foarte clar cu traseele prin polistiren - se decupeaza polisitirenul? nu se strica? - dar mai caut sa vad daca s-a mai facut si cum s-a facut asta.

#410
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Am intrebat si mi s-a spus ca lucrarile de drenaj se vor face doar cand o sa amenajam si ca nu e nevoie la nivel de fundatie..
Posted Image Sunteti siguri ca v-ati inteles? Ca eu unul nu am inteles ce fel de lucrari de drenaj se vor face cand o sa amenajati ?
Eu am inteles ca la nivelul de 2,5m exista apa si aceasta se poate ridica in sus, iar ca sa nu urce mai mult de un anumit nivel se fac lucrari de drenaj, ca apa niciodata sa nu ajunga la termoizolatii dar nici prin capilaritate sa nu urce prin elementele de rezistenta spre in casa...

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Hidroizolatia o sa renuntam la ea.
Te referi la cea care trebuia sa fie aplicata pe sapa? Eu iti propun sa specificati totul in clar ca sa nu se creeze confuzii si constructorul sa nu mai hidroizoleze nimic, sau sa hidroizoleze unde nu trebuie iar acolo unde trebuie sa omita... Posted Image

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

..Despre folia PE si sapa ... a spus ca de sapa e nevoie ca suport pentru polistiren (sa nu il punem direct pe pietris), iar folia PE e pentru a nu se scurge laptele de ciment.
@dana sigur omenii au experienta de santier? Sa torni sapa peste pietris ca sa montezi pe ea XPS-ul de 10cm? Posted Image  Si apoi peste XPS-ul de 10cm sa asterni folie ca sa nu se scurga laptele de ciment? Posted Image ..

Eu zic asa: montezi XPS-ul peste pietris fara nici-un fel de problema, ca doar nu va pune acolo fractie de cap de miel, ci maxim 20-25mm... Apoi, unde nu s-au imbinat bine placile se trece cu spuma si se infunda rosturile dupa se toarna betonul.

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Posted Image Aici e destul de usor, nu e nevoie de multa munca de convingere. Dupa ce am tot citit jurnale si multe alte pareri pe internet ne-am decis deja in proportie de 90% pentru calorifere la etaj.
Posted Image Posted Image

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Am intrebat si mi s-a zis ca e ok si cu 10 cm sub placa si 10 cm peste placa. Doar sa ne decidem cum vrem. Dealtfel structura asta de 10 sub placa 10 peste placa ne ajuta si la terasa unde oricum asa o sa fie.
Posted ImagePosted Image

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Daca punem 10 peste placa o sa mai fie nevoie si de cei 3 cm de la ipat?
Posted Image De-a cui nevoie? Posted Image

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 18:05, said:

Inca nu mi-e foarte clar cu traseele prin polistiren - se decupeaza polisitirenul? nu se strica? - dar mai caut sa vad daca s-a mai facut si cum s-a facut asta.
Nu se ciopleste EPS-ul, ci dupa ce se monteaza toate tevile si tubulaturile necesare, se taie si se asterne in doua straturi, spre exemplu, pe unde sunt tevile.. Ca si cum l-ai zidi pe acele portiuni pe sub care traverseaza tevi. In rest, unde nu sunt tevi, EPS-ul este intr-un singur strat.Posted Image

Editat de andreilesan, 06 aprilie 2015 - 19:44.


#411
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.663
  • Înscris: 14.06.2013

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

Posted Image Sunteti siguri ca v-ati inteles? Ca eu unul nu am inteles ce fel de lucrari de drenaj se vor face cand o sa amenajati ?
Eu am inteles ca la nivelul de 2,5m exista apa si aceasta se poate ridica in sus, iar ca sa nu urce mai mult de un anumit nivel se fac lucrari de drenaj, ca apa niciodata sa nu ajunga la termoizolatii dar nici prin capilaritate sa nu urce prin elementele de rezistenta spre in casa...
Posted Image o sa mai intreb o data cand primesc detaliile de executie.

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

Te referi la cea care trebuia sa fie aplicata pe sapa? Eu iti propun sa specificati totul in clar ca sa nu se creeze confuzii si constructorul sa nu mai hidroizoleze nimic, sau sa hidroizoleze unde nu trebuie iar acolo unde trebuie sa omita... Posted Image
Da, despre aceea era vorba in discutiile de mai sus. Sigur o sa specificam si nu scoatem toata hidroizolatia Posted Image

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

@dana sigur omenii au experienta de santier? Sa torni sapa peste pietris ca sa montezi pe ea XPS-ul de 10cm? Posted Image  Si apoi peste XPS-ul de 10cm sa asterni folie ca sa nu se scurga laptele de ciment? Posted Image ..
Of scuze, eu sunt cea cu experienta -> 0 in ceea ce priveste constructia asta.
Reformulez: strat pentru ruperea capilaritatii, folie PE - ca sa nu intre mortarul printre pietricele, sapa - ca si suport pentru polistiren (daca punem 20 de cm - sa stea drept), placa ...
Acum are sens Posted Image ?

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

Eu zic asa: montezi XPS-ul peste pietris fara nici-un fel de problema, ca doar nu va pune acolo fractie de cap de miel, ci maxim 20-25mm... Apoi, unde nu s-au imbinat bine placile se trece cu spuma si se infunda rosturile dupa se toarna betonul.
O sa transmit mai departe.

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

Posted Image De-a cui nevoie? Posted Image
Posted Image

 andreilesan, on 06 aprilie 2015 - 19:39, said:

Nu se ciopleste EPS-ul, ci dupa ce se monteaza toate tevile si tubulaturile necesare, se taie si se asterne in doua straturi, spre exemplu, pe unde sunt tevile.. Ca si cum l-ai zidi pe acele portiuni pe sub care traverseaza tevi. In rest, unde nu sunt tevi, EPS-ul este intr-un singur strat.Posted Image
Hm ma mai gandesc. Parca tot cioplit suna si taiatul acela si lipitul in doua straturi Posted Image

Editat de dana84, 06 aprilie 2015 - 21:27.


#412
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.899
  • Înscris: 21.01.2014
Pentru polistiren se pune un strat de nisip bine intins, pe pietrisul compactat, pentru a nu.l afecta pe timpul turnarii cand se va calca pe el.



#413
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.835
  • Înscris: 11.03.2012

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 21:25, said:

Of scuze, eu sunt cea cu experienta -> 0 in ceea ce priveste constructia asta.
Reformulez: strat pentru ruperea capilaritatii, folie PE - ca sa nu intre mortarul printre pietricele, sapa - ca si suport pentru polistiren (daca punem 20 de cm - sa stea drept), placa ...
Acum are sens Posted Image ?
@dana84, unde se poate evita foliile - eu incerc sa le evit. Pe vremuri ca sa nu se scurga laptele de ciment se folosea hartia-kraft. Aceasta nu permitea scurgerea laptelui de ciment, dar ulterior nu impiedica migrarea vaporilor in tendita lor fireasca...
Acum daca tot se tine mortis sa se monteze o folie, atunci eu as vedea-o montata/asternuta imediat sub IPAT, si nu in alta parte. In acest caz se va respecta si regula : ""montarea barierei de vapori inotdeauna trebuie realizata pe partea calda al termoizolatiei"".

 dana84, on 06 aprilie 2015 - 21:25, said:

Hm ma mai gandesc. Parca tot cioplit suna si taiatul acela si lipitul in doua straturi Posted Image
Atunci, nu m-am exprimat bine. EPS-ul nu trebuie scobit, ci taiat frumos si asternute straturile unul peste altul, nici macar lipit, pur si simplu asezat. Daca nu am reusit sa ma fac inteles, da-mi de stire ..Posted Image

#414
Kits

Kits

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 41
  • Înscris: 20.01.2011
"Of scuze, eu sunt cea cu experienta -> 0 in ceea ce priveste constructia asta.
Reformulez: strat pentru ruperea capilaritatii, folie PE - ca sa nu intre mortarul printre pietricele, sapa - ca si suport pentru polistiren (daca punem 20 de cm - sa stea drept), placa ...
Acum are sens Posted Image ?"


Poate te ajuta mai mult imaginile de aici : http://www.isoquick....on-process.html

Editat de Kits, 08 aprilie 2015 - 08:52.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate