Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#451
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,621
  • Înscris: 13.06.2004
Ce am "povestit" eu mai sus ţine de organizarea unei companii.
Din păcate, o companie privată care operează trenuri nu se poate ocupa de infrastructură, aşa că degeaba are dori să aibă trenuri care să meargă cu 100-200 k.m./h, că nu poate. Modernizarea infrastructurii cere bani de la buget, chit că fiecare operator feroviar plăteşte o "taxă de drum". Şi nici nu scoţi atât de mulţi bani din transportul feroviar încât să te apuci să-ţi faci cale ferată. Şi nici nu ştiu dacă legile ar permite aşa ceva. Pe vremuri am avut companii private, precum cea care deţinea linia Ploieşti - Vălenii de Munte şi cred că şi cea care opera automotoarele electrice interurbane pe ecratament îngust din zona Aradului cred că era privată (de asta nu sunt sigur). Înainte de comunism C.F.R.-ul era societate cu acţiuni şi acţiuni puteau cumpăra şi angajaţii. Ajunseseră să aibă şi autobuze, ba chiar şi poştă aeriană! (am studiat diverse numere ale "Revista CFR"). Plus unii copii ai angajaţilor mai mergeau în tabere...
Ptiu, aproape ca la Americani (ia să vedem cine ştie ce au în comun trenurile din S.U.A. cu cele de la noi).

@ Barboso : dezbăteam o idee. Că ştiu că tu eşti cu maşina precum sunt eu cu trenurile.   Posted Image

Edited by djl, 13 September 2017 - 09:07.


#452
Googlegps

Googlegps

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 242
  • Înscris: 01.11.2012
Vreau sa va intreb daca este ,,relativ,, sigur sa circuli noaptea, la clasa a 2-a.

Mai nou, la clasa a 2-a, e preponderent tipul ,,bou-vagon” (necompartimentat). Trebuie sa fac cateva drumuri pana in Bucuresti, si cum noaptea nu dorm in tren, as merge la clasa.

Este sigur? Intra persoane ,,dubioase” (tzigami, hoti, etc.) ? Vorbim strict de clasa a 2-a.

#453
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Aia pot sa intre si la clasa I, fara probleme. probabil la vagon de dormit sa ai mai mult noroc, daca nu te nimeresti in vagon cu vreunul :D Dar in general e destul de sigur, parca s-au mai imblanzit si calatorii fata de acum 15-20 de ani.

La vagoanele de clasa (in special bouvagoane) exista marea problema a luminilor. Daca la compartimente poti sa lasi lumina de veghe, la bouvagon sunt aprinse toate neoanele si risti sa nu poti sa dormi nici daca vrei :P

#454
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
La mine in 2014 cu un bouvagon etajat au stins luminile noaptea, desi nu pot dormi in miscare orice ar fi.

#455
Googlegps

Googlegps

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 242
  • Înscris: 01.11.2012
Si cum a fost ,,atmosfera”? Intrau tot felul de ciudati/hoti/colorati prin vagon?

Stiu ca si ziua se mai plimba cateodata niste persoane, care nu absolut nicio treaba cu ideea de calator. Mai arunca un ochi, in ,,tatonare”.

Ma intereseaza noaptea. Ii lasa sa urce/sau pot intra tot felul de oameni din haltele in care opreste ?

#456
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Ca sa fii mai sigur, cere la agentie sau la gara sa-ti dea bilet la capatul vagonului. Oricum ar fi, majoritatea au compartimente la capete, doar in mijloc e bouvagon. Daca ai norocul sa nu dai de vreo acritura care sa-ti spuna ca "asa mi-a dat calculatorul locuri, n-am ce va face" si daca iei biletul din timp (macar 1-2 zile inainte) poti sa iei loc la compartiment.

Mai depinde si de locul din care pleci. in general in Ardeal si Banat casierele sunt mai de treaba, in Muntenia sunt mai acre (in Moldova n-am fost niciodata cu trenul).

#457
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,621
  • Înscris: 13.06.2004
Depinde şi de tren. Unele au şi semicompartimentate, altele numai buovagoane (eventual singurele cu compartimente sunt dormitoarele şi cueştele).
Aia cu necompartimentatele vine din Vest... acolo au conceput destule "lucruri trăznite". Bine, măcar pe acolo merg trenurile mai repede. La noi vitezele de acum 20 de ani sunt vise frumoase în ziua de azi (că în afară de Bucureşti - Feteşti - Cernavodă - Constanţa şi Bucureşti - Ploieşti - Câmpina - Valea Prahovei - Predeal se merge mai încet decât pe atunci). Ah, în plus la vechile compartimentate puteai să pui scaunele în poziţia de somn, adică să le tragi mai înspre faţa ta... ba la unele mergea chiar să uneşti cele 2 rânduri de scaune şi să formezi astfel un pat. Mai fă asta la cele noi. Ba unele au scaune mai incofortabile decât cele de la tramvai!

Iar culmea culmilor e că uneori trenul poate pleca cu întârziere din ... staţia de formare. Că e foame de locmotive şi de vagoane. Deci 'ai de viaţa noastră.

Atitudinea unor angajaţi îţi face o aşa silă de calea ferată   :no:[ http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/shake.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/shake.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/shake.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 15 September 2017 - 00:38.


#458
PostacheNegrutzi

PostacheNegrutzi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 12.03.2019
Cine ia decizia de a desființa practic o rută de cale ferată și cu ce drept?! Parca știam că transportul feroviar este așa o chestie "strategică"! UE da bani și recomandă transportul feroviar... Oricum CFR n-are cum sa fie rentabil cum nu prea este nici în alte țări fără onoarece subvenție. La noi abia mai circulă două trenuri pe zi vreo 5 - 6 zile pe săptămână. Pe vremuri erau cred că vreo 10. Până și ăla, singurul tren(o chestie de pe vremea lui Malaxa!), de pleacă dimineața, pleacă la o oră târzie. Practic n-ajungi nicăieri în timp util pentru ceva! Parca e pus special la ora aia cat sa nu-i concureze pe ăștia de omoară lumea cu microbuzele! Cu mașina personală e din ce in ce mai greu din cauza aglomerației, doamna Firea vrea să ma vămuiască pentru că nu sunt din sectorul agricol Ilfov, iar pe ăștia cu microbuzele.... practic niște infractori ce cotizau la pușculița de partid, ii detest; oferă servicii proaste, iau oameni în picioare până la refuz chiar și în 2019. https://m.adevarul.r...ce9e/index.html
LE
Sunt nevoit să mă duc cu automobilul până la cel mai apropiat nod feroviar dacă chiar vreau sa ajung in timp util undeva!
LE
M-as duce cu bicicleta electrica (mare inovație!) dar sunt șanse să nu mai ajung viu...

Edited by PostacheNegrutzi, 15 August 2019 - 19:48.


#459
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Sa va spun ultima "imnovatie" a CFR-ului: sa bage vagoane supraetajate, menite pentru navetisit, pe trenurile de lung parcurs. Am vazut miercuri pe trenul Bucuresti-Sibiu. E drept ca erau 5 vagoane in locul celor 3 pe care le pune de regula CFR-ul pe acest gen de trenuri :P Si ca vagoanele erau modernizate relativ recent (am mers cu asa ceva pe valea Prahovei). Dar totusi, sa bagi vagon de personal pe accelerat e cam aiurea. Desi, daca stau sa ma gandesc, si Sagetile albastre erau proiectate ca trenuri pentru navetisti pe oliniile neelectrificate, si baietii destepti le-au folosit pe IC-uri... :ciocan:

#460
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,621
  • Înscris: 13.06.2004
Ăla e un tren Regio cu ceva mers de IntreRegio (adică mai puţine opripri) care cară mai mulţi oameni. Nu ştiu de ce nu pot pune însă măcar 2 vagoane normale pe Constanţa - Sibiu pentru cei care călătoresc pe distanţe mai lungi. Ah, iar trenul ăla ocoleşte pe la Piatra Olt, că linia Vâlcea - Vâlcele nu au făcut-o nici acuma... după 1989 lucrările de mare avergură sunt cam s.f. în România    Posted Image     Posted Image   :rant:   Posted Image

Edited by djl, 16 August 2019 - 15:23.


#461
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Nu pun mai multe pentru ca n-au.

Si exista tren Constanta-Sibiu prin Brasov.

Apropo: am facut o rezervare pentru luni pe relatia Sibiu-Ploiesti. Noroc ca am rezervat acum vreo saptamana, pentru ca deja atunci imi arata 4 (patru) locuri disponibile :w00t: Daca trenul ala avea un numar dublu de vagoane, tot se umplea. Dar deh, e companie de stat, de ce ar fi si eficienta? :ciocan:

#462
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,621
  • Înscris: 13.06.2004
Prin alte ţări există vagoane etajate făcute pentru confort sporit. În unele ţări Europene există chiar şi vagoane de dormit etajate!
În S.U.A. nu ştiu dacă mai există circulă dome cars (vagoane dom) etajate, cu acoperişul cu sticlă... erau pe trenuri de lung parcurs pentru a admira priveliştea. Au existat şi dom-observator (vagon observator = observation car). Şi Germanii au avut vagon observator pe nu mai ştiu ce tren expres.
Ca f.d. vagoanele etajate au fost inventate de... Francezi.
Revenind la noi, cele etajate au fost făcute special pentru navetişti. Deşi şi pe vremea lui Ceauşescu au exisitat trenuri de parcurs lung cu asemenea vagoane (parcurs lung: Bucureşti - Cluj şi Bucureşti - Teiuş). Să nu aud totuşi că C.F.R. nu ar fi avut şanse din cauza automobilelor, a fost demolat din exterior şi din interior.

#463
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,889
  • Înscris: 28.11.2006
Francezii au si TGV-uri etajate ("duplex"). Dar alea fac 3 ore pe 700 km de la Paris la Marsilia, nu 18 ore de la Bucuresti la Baia Mare Posted Image

Pe vremea lui Ceasca existau trenuri personale de lung parcurs, de ex. Bucuresti-Satu Mare. Faceau aproape 24 de ore. O mare tampenie, mai ales ca pretul la accelerat sau rapid nu era mult mai mare decat la personal (vreo 20 de lei in plus pe relatia Ploiesti-Cluj). Am fiost si eu o data cu faimosul 3001. Ce-i drept pe atunci imi placea, ca ma uitam prin toate haltele. Dar acum n-as mai rezista. Si asa face trenul mult prea mult pana la Cluj, in mod normal n-ar trebui sa treaca de 6 ore de la Bucuresti.

Edited by pufonel, 16 August 2019 - 23:44.


#464
echoshoworacle

echoshoworacle

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,017
  • Înscris: 21.02.2022
E o inițiativă cetățenească pe situl UE ce țintește 1 mil. de semnături pentru trenuri de mare viteză. Nu se rezolvă nimic dar macar arătăm că ne pasă. Prioritatea sunt trenurile regionale și interconectarea care este o varză de neînchipuit...

#465
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,882
  • Înscris: 14.10.2008
Ce mare viteza? Sunt destule rute neelectrificate (nici nu cred ca se vor mai electrifica vreodata), sinele nu permit viteze mari, mai nou sagetile albastre ce dateaza din 2003 functioneaza intermitent (cu miros de ulei clocotit) pentru ca nu mai functioneaza racirea motoarelor diesel (ce aer conditionat, incalzire pornita si geamuri deschise pentru racirea motoarelor). Intarzieri de minim 1 ora per cursa.

#466
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Asta e noua ta fixatie?

#467
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,621
  • Înscris: 13.06.2004
Nu e o fixaţie, este o observaţie corectă.

#468
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Una de care sufera doar marile metropole...gen Slatina.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate