Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Transportul feroviar in Romania
Last Updated: Sep 18 2023 14:02, Started by
RpgBoy
, Jun 25 2014 14:12
·
6
#487
Posted 10 July 2023 - 13:49
Sarbii au facut linia aia de fala cu pretul abandonarii totale a restului infrastructurii si indatorarii pana peste cap. Si ii ajuta la aproape nimic.
Cazaturile noastre duc fara probleme viteze de circulatie de 120kmh si peste, dar nu au unde sa le atinga. Majoritatea km de CF de la campie au fost proiectati pentru 120-140-160 si pot fi adusi inapoi la viteza asta, dar nu poti da inapoi 30 de ani de nepasare in 2 ani, exact ca si cu termoficarea Bucurestiului. |
#488
Posted 10 July 2023 - 16:44
#489
Posted 10 July 2023 - 20:54
djl, on 10 iulie 2023 - 10:07, said:
O avea multe păcate vecinii Sârbi, dar se pare că ţin la ţara lor. Nu mai există tren Timişoara - Belgrad că nu ştiu mecanicii Români Lb. Sârbă şi nici Sârbii să opereze nu ştiu ce locomotive... total aiurea. Ca sa ai transport feroviar performant in Romania intrebarea s-ar pune astfel: pentru ce kkt? Cine sa il foloseasca? Trebuie regandite garile, reconstruit ici colo. Astazi nu-ti mai faci programul dupa orarul CFR. Pai in Franta exista lume care lucreaza la Paris dar locuieste la Lion. Fac doua ore si 5 minute cu trenul (466km) pai in termeni de CFR asta ar insemna 7-8 ore cu trenul.. Asta e smecheria, sa ajungi cu trenul mai rapid decat cu masina sau chiar avionul. Cand se opreste trenul in camp ca ploua, bate vantul, ca asteapta alt tren.. moartea pasiunii. |
#490
Posted 10 July 2023 - 22:12
Acum, cel mai rapid tren Bucuresti-Cluj vace aproape 9 ore, si astqa cu doar 3 opriri intermediare. Cele care opresc in mai multe statii sar de 10 ore. Bine, acum se si luicreaza intre Brasov si Sighisoara, si zic baietii ca in cativa ani se va circula cu 160 km/h, ceea ce ar insemna reducerea timpului de parcurs pe la 6-7 ore. Mai e mult pana departe, dar ganditi-va ca francezii, japomnezii etc au facut liniile de tren rapid cat mai drepte posibil, cu multe tuneluri si viaducte. La noi, mergem pe liniile trasate in secolul 19.
Si mai e si problema materialului rulant. Locomotivele sunt tot alea de pe vremea maretei industrii socialiste. Si da, avem o fabricuta care produce cateva locomotive pe an, pe care le vinde suedezilor. Dar chiar daca ar produce numai pentru Romania, tot ar trebui sa treaca vreo 20 de ani pana sa innoiasca CFR-ul tot parcul de locomotive. Num mai zic de alea diesel electrice, care sunt chiar mai proaste. Ar fi de investit ceva bani europeni si aici, dar astia vin greu si nu pot fi sifonati usor... |
#491
Posted 10 July 2023 - 23:06
pufonel, on 10 iulie 2023 - 22:12, said:
. Mai e mult pana departe, dar ganditi-va ca francezii, japomnezii etc au facut liniile de tren rapid cat mai drepte posibil, cu multe tuneluri si viaducte. La noi, mergem pe liniile trasate in secolul 19. . [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HpRqlehZ0X8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Pardon : 603km/h. Si acuma intrebarea: ce sa faca Romania cu un astfel de tren? Sa ajunga in 40 de minute de la Bucuresti la Cluj, sau o ora pana la Timisoara, 20 de minute pana la Constanta? Plus ca ar costa cat PIB ul tarii pe cativa ani? Edited by tfmercedez, 10 July 2023 - 23:15. |
#492
Posted 11 July 2023 - 05:28
Eu zic ca dacă ai avea tenuri care să facă București-Cluj sau București-Iasi în 2-2.5h cu un preț decent ar avea clienți.
|
#493
Posted 11 July 2023 - 08:28
Trenul nu trebuie sa fie mai rapid decat masina. E suficient sa fie nu cu mult mai lent dar fiabil si cu timpi de tranzit constant aceiasi. Pentru drumuri repetitive daca stai la volan ala e timp 100% pierdut, nu poti face mare lucru altceva. In tren poti sa faci diverse chestii productive sau relaxante.
|
#494
Posted 11 July 2023 - 11:03
In tren trebuie sa ai si prize daca drumul e lung. Ori nici alea nu sunt sau nu merg.
|
#495
Posted 11 July 2023 - 12:28
sebulbus, on 11 iulie 2023 - 08:28, said:
Trenul nu trebuie sa fie mai rapid decat masina. E suficient sa fie nu cu mult mai lent dar fiabil si cu timpi de tranzit constant aceiasi. Pentru drumuri repetitive daca stai la volan ala e timp 100% pierdut, nu poti face mare lucru altceva. In tren poti sa faci diverse chestii productive sau relaxante. Sa mearga trenul cu o viteza medie de 160 care-i baiu? Timisoara - Iasi cu masina 10h de condus ca turbatu. Cu trenul faci 17 ore minimum. Ce porno ar fi sa faca trenul 6 ore pe acel traseu. Paris Venetia dureaza 12h cu masina si 10 ore cu trenul pe o distanta de 1100km. |
#496
Posted 11 July 2023 - 17:58
EU se uita la motorul termic si strimba din nas. E cîh
EU se uita la zboruri, in special in perioadele de vacante si mai ales atunci cind poluarea este o problema si mai mare datorita temperaturilor crescute, EU strimba din nas. Din nou e cîh. Probabil nu va mai dura mult, pina cind EU se va concentra pe alternative, aka transportul feroviar. Asta nu e nici cîh, ar putea fi si foarte rapid, dar ar trebui sa fie interesant pentru ambele parti, ofertant si client. Bine, asta este doar un detaliu, care se va rezolva. Dar cind se va rezolva, mai ales daca va fi atractiv ca pret, atunci va deschide perspective noi |
|
#497
Posted 11 July 2023 - 23:59
Eu as zice ca ar fi rezonabil sa faci Bucuresti-Cluj sau Bucuresti-Timisoara in 5 ore, adica o medie in jurul a 100 km/h (aici incluzand si opririle). Daca ar fi la acelasi pret ca avionul, adica in jur de 50-60 de euro, dar fara nenorocirea de trafic pana la aeroport, ar fi chiar OK.
|
#498
Posted 12 July 2023 - 11:32
Şi o medie de 90 k.m./h. la oră ar fi bine. Pentru unii contează viteza. Pentru alţii, şi confortul. Deci e dezirabil să ajungi cu trenul la fel de repede sau mai repede decât maşina, dar dacă pe distanţe lungi (Bucureşti - Vestul Ţării sau Bucureşti - Cluj) faci o oră în plus cu maşina, nu ar fi aşa de rău, că măcar ajungi liniştit(ă) la destinaţie, fără a face mult în plus. Când însă e cu câteva ore în plus, deja e...
Bucureşti - Iaşi se poate duce la 5 ore jumare. Bucureşti - Timişoara, cu 1-2 ore mai puţin decât acuma. Dar va dura. Ne chinuim cu autostrăzile, Bucureşti - Craiova e în lucru de ani... Ah, de la Braşov spre Cluj nu mai e 100% vechiul traseu, că au făcut un tunel care mai scurtează din drum. Măcar să meargă trenurile la fel de repede ca acum 25 de ani şi deja ar fi ceva. Spre mare, unde există autostradă, nu mai sunt la fel de lungi ca acum 26 de ani, dar au ceva călători, că până la Constanţa se merge repede. Dacă Constanţa - Mangalia ar fi îmbunătăţită, inclusiv prin dublare parţială, ar fi şi mai bine, că s-ar circula mai o.k. între staţiuni. Şi poate vagoane de bagaje, în care să încapă şi motociciclete cu sau fără ataş şi micromaşini. În unele gări se poate. Şi s-ar mai schimba şi paradigma circulaţei urbane. |
#499
Posted 12 July 2023 - 12:43
pufonel, on 11 iulie 2023 - 23:59, said:
Eu as zice ca ar fi rezonabil sa faci Bucuresti-Cluj sau Bucuresti-Timisoara in 5 ore, adica o medie in jurul a 100 km/h (aici incluzand si opririle). Daca ar fi la acelasi pret ca avionul, adica in jur de 50-60 de euro, dar fara nenorocirea de trafic pana la aeroport, ar fi chiar OK. Eu cred ca ruta directa Timisoara spre Bucuresti nu trebuie sa ramana musai cea actuala. Ar trebui construite noi rute, pentru viteze mari, distante mai scurte. In linie dreapta Tm-Bucuresti abea sare de 400 de km. Din cauza ocoalelor se mai adauga 100 de km. Deci, ar trebui cf noi, pe cel mai scurt traseu, cel mai drept, dar vai maica, asta inseamna tunele si poduri.. e greu, nu mertita. Edited by tfmercedez, 12 July 2023 - 12:49. |
#500
Posted 12 July 2023 - 13:02
djl, on 12 iulie 2023 - 11:32, said:
[...] e dezirabil să ajungi cu trenul la fel de repede sau mai repede decât maşina, dar dacă pe distanţe lungi (Bucureşti - Vestul Ţării sau Bucureşti - Cluj) faci o oră în plus cu maşina, nu ar fi aşa de rău, că măcar ajungi liniştit(ă) la destinaţie, fără a face mult în plus. Când însă e cu câteva ore în plus, deja e... NU mai repet experienta ! Si, cu banii pe taxiuri, nici macar nu e mai ieftin decat cu masina. Quote Bucureşti - Timişoara, cu 1-2 ore mai puţin decât acuma. Ore de ascultat manele si "behaiturile" altora. Quote vagoane de bagaje, în care să încapă şi motociciclete Edited by Barboso, 12 July 2023 - 13:09. |
#501
Posted 12 July 2023 - 13:48
În 1994-1995 Bucureşti - Timişoara se făcea cu Acceleratul cam în 7 ore. Poate 8 cu vreo întârziere. Cam cât se face cu maşina de la Bucureşti la Timişoara azi?
Nu toţi sunt bikeri pasionaţi. Şi de ce să nu ajungi în siguranţă? Mergi de la Oradea în zona Braşov, nu e cumva un pic mai bine cu trenul? Mai bei o berică, mai tragi un somn. Dacă C.F.R.-ul nu ar fi fost condus de incompetenţi şi hoţi, ar fi avut hoteluri prin mai multe locuri. Măcar de ar face un parteneriat cu hoteluri: dacă iei trenul de noapte şi ajungi de dimineaţă sau ajungi de cu noaptea acolo, prima zi/noapte de cazare să aibă 25-50% reducere. Aşa ar veni unii cu trenul. Plus ar fi mai facil pentru hotelieri, că cu acelaşi număr de locuri de parcare, ar deservi mai mulţi clienţi. De aia ţin la vagoanele compartimentate sau semicompartimentate. Adică să aibă un tren de mai multe tipuri. Face careva gălăgie, nu se aude peste tot. Bani dai la taxi doar dacă te grăbeşti sau cari multe bagaje multe (şi nu ai rezistenţă fizică). Că în rest, din destule zone din Bucureşti se poate ajunge destul de uşor la Gara de Nord, dacă nu te grăbeşti. Dacă faci călătorii dese, s-ar putea să iasă mai ieftin cu maşina, dacă te dai cu maşina doar în oraş şi ai 2-4 vacanţe per an, în general mai bine nu ai maşină, că ieşi mai ieftin cu trenul - nu mă refer la cei care folosesc maşina în scopul muncii cu ea. Mie îmi place în tren că pot să mă mişc în timp ce se mişcă trenul. Nu mi-a plăcut vreodată cu trenul pe distanţe mari. În maşinile noi mai şi miroase a plastice uneori... Tramvaiu' 5, şi în tren miroase uneori, dar mirosul de plastic... Nu era C.F.R.-ul de pe vremuri cea mai bună chestie de pe planeta asta, dar măcar avea unele plusuri faţă de ziua de azi. Edited by djl, 12 July 2023 - 13:53. |
|
#502
Posted 12 July 2023 - 14:29
Nu mai abera cu partaietele tale. Motocicleta in ziua de azi nu ti-o mai atinge nimeni in afara de tine. Aia pasionati au remorci moto proprii pentru cand nu vor sa le conduca.
Aia foarte pasionati, cei care merg la circuite sau enduro au autorulote proprii, uneori cu o zona ce functioneaza aproape ca un atelier portabil. Viitorul trenurilor e densitatea. Vagoanele compartimentate sunt in mare parte istorie, cu exceptia vagoanelor de dormit. La noi, fara linie dedicata de mare viteza s-ar putea atinge 200, poate 230 cu modificari punctuale de traseu si inlocuirea semnalizarii feroviare cu semnale pe stalp cu cea in cabina locomotivei. Fara aia, 160 si nimic mai mult. Si ar fi absolut suficient chiar si viteza constructiva 160, pentru ca distantele nu sunt exagerat de mari, desi, probabil viteza asta e mai usor de obtinut in traseu de campie. High speed rail e o chestie care devine rentabila intre perechi de orase de >1 mil de locuitori, si noi nu avem asa ceva inca. Dar o linie de 200-230 de la Bucuresti spre Iasi si mai departe prin Ucraina spre Lvov si Polonia ar circula aproape integral pe la campie sau podis larg si ar fi o ruta foarte accesibila spre Europa central-nordica a calatorilor si a marfurilor dinspre Asia venite in Constanta sau a marfurilor turcesti. Un tren de noapte de 200+ cum e Nightjetul austriac ce te ia la 8pm din Bucuresti si te lasa la 8am la Varsovia cu posibilitate de a fi in inca 7-8 ore in multe alte locuri ar fi garantat un succes. Si in sens invers, un tren polonez Varsovia - Istanbul via Bucuresti cred ca ar fi un succes imediat. Si din punct de vedere militar o pereche autostrada si linie dubla electrificata pe ruta asta face flancul estic mult mai usor de aparat si intarit si la noi, si in Ucraina. Si devine o ruta alternativa la traversarea Ungariei si Austriei si un pol regional de dezvoltare care nu ii include si le rupe puterea de santaj. |
#503
Posted 12 July 2023 - 14:46
djl, on 12 iulie 2023 - 13:48, said:
1. În 1994-1995 Bucureşti - Timişoara se făcea cu Acceleratul cam în 7 ore. Poate 8 cu vreo întârziere. 2. Cam cât se face cu maşina de la Bucureşti la Timişoara azi? 3. Nu toţi sunt bikeri pasionaţi. 4. Mergi de la Oradea în zona Braşov, nu e cumva un pic mai bine cu trenul? 5. Bani dai la taxi doar dacă te grăbeşti sau cari multe bagaje multe (şi nu ai rezistenţă fizică). 6. Dacă faci călătorii dese, s-ar putea să iasă mai ieftin cu maşina, dacă te dai cu maşina doar în oraş şi ai 2-4 vacanţe per an, în general mai bine nu ai maşină, că ieşi mai ieftin cu trenul - nu mă refer la cei care folosesc maşina în scopul muncii cu ea. 2. Waze zice 6:40 h, de la mine din Titan, adica traversez si orasul. Eu fac vreo 6 h in mod normal, 5:15 am facut cand m-am grabit. 3. Ba cam da... motocicleta nu prea iti iei de nevoie. De nevoie iti iei masina, eventual scuter, nu motocicleta. 4. Sa ratezi frumusete de serpentine ?! 5. Discutabil. 6. Vorbim de costul drumului in sine (ai masina, trebuie sa faci acum un drum si te gandesti cu ce sa mergi), nu de tinut masina pt un drum pe an. Tren - 120 lei (cel mai ieftin, cls II) + vreo 70 lei doua taxiuri, plus ca trebuie sa te mulezi pe programul lui, care de obicei nu te avantajeaza. Masina - 250 lei (cu masina mea, o benzinara nu chiar economica... cu un diesel iesi pe la 200 sau sub), ma ia de la scara, exact cand vreau sa plec, ma lasa la scara. Pt 60 lei diferenta, clar aleg masina. Daca vorbim despre 2 - 4 persoane, deja e mai ieftin cu masina, trenul nu mai intra in calcul nici macar ca "varianta economica". sebulbus, on 12 iulie 2023 - 14:29, said:
Nu mai abera cu partaietele tale. Motocicleta in ziua de azi nu ti-o mai atinge nimeni in afara de tine. Aia pasionati au remorci moto proprii pentru cand nu vor sa le conduca. Aia foarte pasionati, cei care merg la circuite sau enduro au autorulote proprii, uneori cu o zona ce functioneaza aproape ca un atelier portabil. Edited by Barboso, 12 July 2023 - 14:48. |
#504
Posted 12 July 2023 - 15:16
sebulbus, on 12 iulie 2023 - 14:29, said:
High speed rail e o chestie care devine rentabila intre perechi de orase de >1 mil de locuitori, si noi nu avem asa ceva inca. DB impreuna cu partenerii europeni prezinta un studiu pe tema high speed rail. Metropolitan Network va insemna legatura celor 230 de zone metroppolitane, definite ca zone cu cel putin 250.000 de locuitori https://www.deutsche...etwork-data.pdf Problema nu este legata de rentabilitate si nici de vreun aspect tehnic de realizare, ci de lipsa de coordonare dintre pozitiile relevante intr-un astfel de proiect, spre exemplu CF-urile nationale |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users