Motosapa -partea a-II-a
Last Updated: Apr 08 2016 20:20, Started by
scaiba
, Feb 14 2013 16:07
·
0
#7093
Posted 24 October 2015 - 18:24
bizpenet, on 23 octombrie 2015 - 16:39, said:
Pentru ca unii scriu si cand ar trebui sa se abtina macar din bun simt daca nu din alte motive, multumita celor care stiu ca daca tot zici ceva atunci acel ceva trebuie sa si aiba macar un pic de valoare, atasez ceea ce vor fi sigurante supape. OLC45, debitat la strung. Luni sper ca sunt si frezate la jumatate asa incat sa aiba forma finala. Dupa asta la tratament termic si sper ca e problema rezolvata. In alta ordine de idei, refac tot ce e garnitura la o firma de specialitate. Spre surprinderea mea, am fost incurajat sa aleg garnitura de chiuloasa facuta din cupru tratat. Eu stiam ca se pune clingherit, care va pricepeti in domeniul acesta va rog sa va expuneti opinia. Multumesc. Vad ca te pricepi la multe si esti tenace. De-aia, cu scuze ca s-ar putea sa inoportunez, dar n-am intentii rele, incearca sa-i spui chiulasa nu chiuloasa. Stiu ca multi folosesc termenul asta (dupa ureche) dar e incorect... Ca si marsalier chiar mansalier, vibrochen, relanti, etc... Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 18:33. |
#7094
Posted 24 October 2015 - 19:48
FaneDuru: multumesc frumos, asta zicea si meseriasul ca trebuie "copt" si cand voi desface iar "inmuiat" acesti termeni mi-au creat confuzie. Pe romaneste, desfac, i-o aduc si cand mi-o restituie e numai buna de montat iar.
Imi zicea ca daca pun clingherit la fiecare desfacere va trebui facuta alta garnitura (cu costuri mai mari) pe cand cea de cupru tratata cu cele 2 procese sus amintite poate fi refolosita. Cum nu am garniturile originale mi-a explicat ca au o masinarie comandata de pe pc care practic "citeste" suprafata piesei si softul genereaza garnitura pe baza acestor date. Mai mult, garnitura noua e taiata cu spot laser complet automat. Repet, sunt novice in domeniu dar ma surprinde (recunosc ca placut) astfel de tehnologie cand scopul este o garnitura. |
#7095
Posted 24 October 2015 - 20:00
Ma bucur ca nu te-ai suparat...
La o eventuala a doua desfacere e nevoie sa fie recoapta din nou, tocmai pentru ca la strangere s-a deformat mecanic si s-a intarit (si-a schimbat starea de ecruisare...). Recoacerea asta nu e mare filozofie. Doar incalzire la peste 600 grade. Pe un suport oarecum plan... Racirea se poate face oricum, chiar prin imersare in apa rece. Faptul ca detin 'masinaria' aia si cineva s-a ocupat de crearea ei, e o dovada in plus ca a confectiona astfel de garnituri din cupru nu e o gaselnita autohtona. Iti doresc succes in a rezolva problemele 'agregatului' tau (sperand ca aceasta va fi ultima...) si asteptam vesti cu privire la felul in care scurma! |
#7096
Posted 24 October 2015 - 20:02
Dacă sunt așa de bune garniturile de chiulasă din cupru nu vă întrebați de ce cei care fabrică motoare nu folosesc așa ceva?
Edited by Octavian_A, 24 October 2015 - 20:09. |
#7097
Posted 24 October 2015 - 20:14
Venitul principal al fabricantilor de masini nu e costul autovehiculului, ci piesele de schimb. Tocmai pentru ca nu sunt prosti. De ce sa vinzi odata o garnitura care poate fi refolosita cand poti vinde mai multe de unica folosinta. Si nu numai asta.
Exemplu la masina mea, s-a rupt o piesa mica din plastic care tine geamul la portiera soferului. Cu toate costurile de productie imaginabile si un profit consistent, acea piesa ar trebui sa coste vreo 10 euro. Dar nu se gaseste separat, trebuie cumparata toata masinaria, motor si toate alea, care costa 250 euro, si la 3-4 ani se rupe iar plasticul. Ia ghici, de unde castiga mai mult fabricantul?. Stiu caz concret in care cineva cu aceeasi masina a cumparat de 3 ori tot angrenajul motor-macara in 8 ani. Eu am aplicat metoda romaneasca, poxipol si niste surubele, tine bine de vreo 4 ani. |
#7098
Posted 24 October 2015 - 20:34
Octavian_A, on 24 octombrie 2015 - 20:02, said:
Dacă sunt așa de bune garniturile de chiulasă din cupru nu vă întrebați de ce cei care fabrică motoare nu folosesc așa ceva? 1. E mai ieftina din clingherit grafitat. Se toarna in forme si i se ambutiseaza margini din tabla cupru doar in zonele critice. Pentru costruirea intregrala din cupru, considera ca strica orzul pe gaste; 2. Astfel de garnituri chiulasa se fabrica deja pentru tractoare; 3. BMW fabrica garnituri de chiulasa metalice pentru modelul Cometic 6 cilindri. Nu stiu daca sunt, musai, din cupru, dar se pare ca metalu' incepe sa bata clingheritu'; 4. Pentru fabricant e preferabil sa nu poti refolosi garnitura. Multa lume gandeste ca e bine sa folosesti de-alea de la mama lor si scoate banu' fara sa caute alternative... Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 20:35. |
#7099
Posted 24 October 2015 - 20:40
O garnitură din clingherit poate fi refolosită dacă este pusă la„umflat“ în motorină. Am avut un motor care avea o problemă. Dacă se încălzea la peste 85 de grade se ardea garnitura de chiulasă. Cineva mi—a recomandat pe un nene care mi—a făcut o garnitură din clingherit sub care era o foiță de cupru și care a garantat că nu o să mai am probleme. Acea garnitură s—a ars mult mai repede decât una originală. De asta sunt neîncrezător în tot felul de invenții.
|
#7100
Posted 24 October 2015 - 20:55
Crezi ca refolosirea garniturii din clingherit 'umflata' in motorina e mai nimerita decat folosirea uneia din cupru? Eu nu!
Ce crezi ca e clingheritul? O insertie din azbest in care compania Klinger a turnat pentru prima oara un soi de liant care facea materialul potrivit etansarii la apa. Apoi a dezvoltat tehnologia adaugand si grafit, facandu-l rezistent la temperatura. In zonele critice a simtit nevoia sa ramforseze gaurile de trecere cu banda de cupru. Acum, din cate stiu, nu mai foloseste azbest (suspectat ca ar fi cancerigen). Insa, liantul in discutie, teoretic, poate fi folosit o singura data, degradandu-se termic si devenind neelastic dupa supunerea la temperaturile de lucru ale motorului. 'Umflarea' cu motorina nu cred ca este nici pe departe comparabila cu folosirea garniturii din cupru a carei structura cristalina ramane vesnic neschimbata, la deformare isi schimba doar starea de ecruisare si de-aia trebuie recoapta (pentru a deveni moale). Garnitura de chiulasa din cupru nu se construieste din folie subtire. Ea trebuie sa aiba grosime, care sa se deformeze la strivire si sa acopere eventualele neuniformitati ale suprafetelor de imbinat. Se 'arde' atunci cand nu etanseaza si gazele fierbinti trec peste suprafata ei, nu pe muchia marginala... Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 20:57. |
#7102
Posted 24 October 2015 - 21:03
Nu spun ca nu te cred. Daca suprafetele chiulasei si ale capacului sunt perfect plane, un 'meserias' poate sa le etanseze fara garnitura! Pune un pic de 'silicon' rosu (zice el...). Nu vorbesc despre teorie. Cunosc astfel de cazuri. Una peste alta, solutia cu garnitura veche 'umflata' poate sa mearga dar, dupa parerea mea, e mai probabil sa etanseze bine o garnitura din cupru moale. Chiar la chiulasele cu suprafete usor obosite...
|
|
#7103
Posted 24 October 2015 - 21:12
Problema este din ce material este făcută garnitura metalică care etanșează cilindrul.
|
#7104
Posted 24 October 2015 - 21:16
Pai daca la toate cele originale 'pricopsite' trecerile de la cilindri sunt ramforsate cu banda de cupru, de ce ar fi rau cuprul pe toata latimea...?
|
#7105
Posted 24 October 2015 - 21:22
Eu încă nu am văzut cupru în acel loc. Și nici nu cred că ar rezista. Este temperatură foarte mare.
|
#7107
Posted 24 October 2015 - 21:36
Dacă te uiți atent la găurile de la cilindri acestea sunt ranforsate cu un alt material. La asta mă refeream eu.
Edited by Octavian_A, 24 October 2015 - 21:38. |
|
#7108
Posted 24 October 2015 - 21:42
S-ar putea sa ai dreptate. Pare mai alb la culoare... Cred ca folosesc otel moale.
Dar la cea de tractor, nu... Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 21:43. |
#7109
Posted 24 October 2015 - 21:52
Cuprul are temperatura de topire în jur de 1000 de grade. Nu cred ca rezista prea mult la foc. Se arde
|
#7110
Posted 24 October 2015 - 22:32
S-ar putea sa ma insel, dar nu prea vad sa aiba blocul motor 1000 grade. Presupun ca la temperaturile care sunt acolo, doar se inmoaie un pic si asa etanseaza mai bine( se muleaza mai bine dupa denivelarile chiulasa-bloc).
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users