Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

Motosapa -partea a-II-a

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
8782 replies to this topic

#7093
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010

 bizpenet, on 23 octombrie 2015 - 16:39, said:

Pentru ca unii scriu si cand ar trebui sa se abtina macar din bun simt daca nu din alte motive, multumita celor care stiu ca daca tot zici ceva atunci acel ceva trebuie sa si aiba macar un pic de valoare, atasez ceea ce vor fi sigurante supape. OLC45, debitat la strung. Luni sper ca sunt si frezate la jumatate asa incat sa aiba forma finala. Dupa asta la tratament termic si sper ca e problema rezolvata.
In alta ordine de idei, refac tot ce e garnitura la o firma de specialitate. Spre surprinderea mea, am fost incurajat sa aleg garnitura de chiuloasa facuta din cupru tratat. Eu stiam ca se pune clingherit, care va pricepeti in domeniul acesta va rog sa va expuneti opinia. Multumesc.
Materialul din care se cam face garnitura de chiulasa este clingheritul grafitat. Cand n-ai asa ceva la indemana, poti folosi si tabla de cupru. Cuprul nu prea se 'trateaza'. Doar se recoace, adica se incalzeste (600-700 grade C) si se raceste. Brusc sau incet, tot se inmoaie... Cuprul nu se caleste termic. Se intareste doar prin 'bataie' sau tragere prin filiere (deformare mecanica)... Aici e nevoie de cupru recopt (moale) tocmai pentru a se deforma usor si a prelua eventualele neuniformitati ale suprafetelor de imbinat.
Vad ca te pricepi la multe si esti tenace. De-aia, cu scuze ca s-ar putea sa inoportunez, dar n-am intentii rele, incearca sa-i spui chiulasa nu chiuloasa. Stiu ca multi folosesc termenul asta (dupa ureche) dar e incorect...   Ca si marsalier chiar mansalier, vibrochen, relanti, etc... Posted Image

Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 18:33.


#7094
bizpenet

bizpenet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 20.03.2006
FaneDuru: multumesc frumos, asta zicea si meseriasul ca trebuie "copt" si cand voi desface iar "inmuiat" acesti termeni mi-au creat confuzie. Pe romaneste, desfac, i-o aduc si cand mi-o restituie e numai buna de montat iar.
Imi zicea ca daca pun clingherit la fiecare desfacere va trebui facuta alta garnitura (cu costuri mai mari) pe cand cea de cupru tratata cu cele 2 procese sus amintite poate fi refolosita.
Cum nu am garniturile originale mi-a explicat ca au o masinarie comandata de pe pc care practic "citeste" suprafata piesei si softul genereaza garnitura pe baza acestor date. Mai mult, garnitura noua e taiata cu spot laser complet automat.
Repet, sunt novice in domeniu dar ma surprinde (recunosc ca placut) astfel de tehnologie cand scopul este o garnitura.

#7095
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
Ma bucur ca nu te-ai suparat...
La o eventuala a doua desfacere e nevoie sa fie recoapta din nou, tocmai pentru ca la strangere s-a deformat mecanic si s-a intarit (si-a schimbat starea de ecruisare...). Recoacerea asta nu e mare filozofie. Doar incalzire la peste 600 grade. Pe un suport oarecum plan... Racirea se poate face oricum, chiar prin imersare in apa rece.
Faptul ca detin 'masinaria' aia si cineva s-a ocupat de crearea ei, e o dovada in plus ca a confectiona astfel de garnituri din cupru nu e o gaselnita autohtona.
Iti doresc succes in a rezolva problemele 'agregatului' tau (sperand ca aceasta va fi ultima...) si asteptam vesti cu privire la felul in care scurma!

#7096
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Dacă sunt așa de bune garniturile de chiulasă din cupru nu vă întrebați de ce cei care fabrică motoare nu folosesc așa ceva?

Edited by Octavian_A, 24 October 2015 - 20:09.


#7097
e_miron

e_miron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,221
  • Înscris: 13.03.2010
Venitul principal al fabricantilor de masini nu e costul autovehiculului, ci piesele de schimb. Tocmai pentru ca nu sunt prosti. De ce sa vinzi odata o garnitura care poate fi refolosita cand poti vinde mai multe de unica folosinta. Si nu numai asta.

Exemplu la masina mea, s-a rupt o piesa mica din plastic care tine geamul la portiera soferului. Cu toate costurile de productie imaginabile si un profit consistent, acea piesa ar trebui sa coste vreo 10 euro. Dar nu se gaseste separat, trebuie cumparata toata masinaria, motor si toate alea, care costa 250 euro, si la 3-4 ani se rupe iar plasticul. Ia ghici, de unde castiga mai mult fabricantul?. Stiu caz concret in care cineva cu aceeasi masina a cumparat de 3 ori tot angrenajul motor-macara in 8 ani. Eu am aplicat metoda romaneasca, poxipol si niste surubele, tine bine de vreo 4 ani.

#7098
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010

 Octavian_A, on 24 octombrie 2015 - 20:02, said:

Dacă sunt așa de bune garniturile de chiulasă din cupru nu vă întrebați de ce cei care fabrică motoare nu folosesc așa ceva?
Am scris ca daca n-ai clingherit grafitat merg si cele din cupru. Insa m-am intrebat si chiar mi-am raspuns:
1. E mai ieftina din clingherit grafitat. Se toarna in forme si i se ambutiseaza margini din tabla cupru doar in zonele critice. Pentru costruirea intregrala din cupru, considera ca strica orzul pe gaste;
2. Astfel de garnituri chiulasa se fabrica deja pentru tractoare;
3. BMW fabrica garnituri de chiulasa metalice pentru modelul Cometic 6 cilindri. Nu stiu daca sunt, musai, din cupru, dar se pare ca metalu' incepe sa bata clingheritu';
4. Pentru fabricant e preferabil sa nu poti refolosi garnitura. Multa lume gandeste ca e bine sa folosesti de-alea de la mama lor si scoate banu' fara sa caute alternative...

Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 20:35.


#7099
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
O garnitură din clingherit poate fi refolosită dacă este pusă la„umflat“ în motorină. Am avut un motor care avea o problemă. Dacă se încălzea la peste 85 de grade se ardea garnitura de chiulasă. Cineva mi—a recomandat pe un nene care mi—a făcut o garnitură din clingherit sub care era o foiță de cupru și care a garantat că nu o să mai am probleme. Acea garnitură s—a ars mult mai repede decât una originală. De asta sunt neîncrezător în tot felul de invenții.

#7100
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
Crezi ca refolosirea garniturii din clingherit 'umflata' in motorina e mai nimerita decat folosirea uneia din cupru? Eu nu!
Ce crezi ca e clingheritul? O insertie din azbest in care compania Klinger a turnat pentru prima oara un soi de liant care facea materialul potrivit etansarii la apa. Apoi a dezvoltat tehnologia adaugand si grafit, facandu-l rezistent la temperatura. In zonele critice a simtit nevoia sa ramforseze gaurile de trecere cu banda de cupru. Acum, din cate stiu, nu mai foloseste azbest (suspectat ca ar fi cancerigen). Insa, liantul in discutie, teoretic, poate fi folosit o singura data, degradandu-se termic si devenind neelastic dupa supunerea la temperaturile de lucru ale motorului. 'Umflarea' cu motorina nu cred ca este nici pe departe comparabila cu folosirea garniturii din cupru a carei structura cristalina ramane vesnic neschimbata, la deformare isi schimba doar starea de ecruisare si de-aia trebuie recoapta (pentru a deveni moale).
Garnitura de chiulasa din cupru nu se construieste din folie subtire. Ea trebuie sa aiba grosime, care sa se deformeze la strivire si sa acopere eventualele neuniformitati ale suprafetelor de imbinat. Se 'arde' atunci cand nu etanseaza si gazele fierbinti trec peste suprafata ei, nu pe muchia marginala...

Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 20:57.


#7101
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Eu am folosit cu succes metoda.

#7102
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
Nu spun ca nu te cred. Daca suprafetele chiulasei si ale capacului sunt perfect plane, un 'meserias' poate sa le etanseze fara garnitura! Pune un pic de 'silicon' rosu (zice el...). Nu vorbesc despre teorie. Cunosc astfel de cazuri. Una peste alta, solutia cu garnitura veche 'umflata' poate sa mearga dar, dupa parerea mea, e mai probabil sa etanseze bine o garnitura din cupru moale. Chiar la chiulasele cu suprafete usor obosite...

#7103
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Problema este din ce material este făcută garnitura metalică care etanșează cilindrul.

#7104
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
Pai daca la toate cele originale 'pricopsite' trecerile de la cilindri sunt ramforsate cu banda de cupru, de ce ar fi rau cuprul pe toata latimea...?

#7105
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Eu încă nu am văzut cupru în acel loc. Și nici nu cred că ar rezista. Este temperatură foarte mare.

#7106
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
Garnitura chiulasa (originala) din cupru...
Aici, garnitura chiulasa originala vanduta in romania (pentru tractor).

Attached Files


Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 21:35.


#7107
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Dacă te uiți atent la găurile de la cilindri acestea sunt ranforsate cu un alt material. La asta mă refeream eu.

Edited by Octavian_A, 24 October 2015 - 21:38.


#7108
FaneDuru

FaneDuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 03.08.2010
S-ar putea sa ai dreptate. Pare mai alb la culoare... Cred ca folosesc otel moale.
Dar la cea de tractor, nu...

Edited by FaneDuru, 24 October 2015 - 21:43.


#7109
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 09.02.2015
Cuprul are temperatura de topire în jur de 1000 de grade. Nu cred ca rezista prea mult la foc. Se arde

#7110
e_miron

e_miron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,221
  • Înscris: 13.03.2010
S-ar putea sa ma insel, dar nu prea vad sa aiba blocul motor 1000  grade. Presupun ca la temperaturile care sunt acolo, doar se inmoaie un pic si asa etanseaza mai bine( se muleaza mai bine dupa denivelarile chiulasa-bloc).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate