Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Motojucarie home-made
Last Updated: Apr 01 2015 11:24, Started by
daniel-popa
, Mar 27 2012 21:29
·
0
#1
Posted 27 March 2012 - 21:29
Buna seara!
Asa cum am mai spus si pe alte topicuri, in urma cu cateva saptamani am inceput sa construiesc o mini motosapa pentru maruntit pamantul. In continuare am sa descriu etapele construirii jucariei: -am facut rost de reductorul cu freze de la un cultivator electric; -am desfacut motorul de la o motocositoare si am scurtat axul de antrenare si teava de stabilitate; -din tabla de carcasa de calculator, am facut protectia frezelor si carcasa de sustinere a motorului; -la motor am inversat carburatorul astfel incat sa vina cablul de acceleratie in spatele motorului; -in carcasa filtrului de aer, am facut o bresa pentru a o putea scoate fara a se demonta cablul de acceleratie; -pe manerul stang, am montat un maner de frana de la o bicicleta pentru copii, la care am legat cablul de acceleratie de la motor; -manerul drept l-am intors invers, pentru a veni cu butonul de pornit-oprit in fata; -din teava rectangulara de 1,5cm am confectionat cadrul la care am atasat motorul si freza. -cu un spray de vopsea metalizata, am vopsit cadrul si cele doua piese din tabla; -la motor, am schimbat furtunul de benzina de retur, deoarece cand se intoarce carburatorul, el devine prea scurt; -cablul de acceleratie l-am scurtat cu 16cm, fiind prea lung; Am sa atasez in continuare cateva poze cu jucaria: 01.reductorul_cu_freze.jpg 872.2K 205 downloads 02.protectie_de_tabla_din_carcasa_de_PC.jpg 789.25K 141 downloads 03.freza_si_carcasa_de_protectie.jpg 847.84K 137 downloads 04.motor_de_motocositoare_de_umar.jpg 729K 182 downloads 05.carcasa_pentru_motor_din_tabla_de_PC.jpg 710.01K 122 downloads 06.motorul_cu_carcasa_atasata.jpg 838.24K 125 downloads 07.maner_de_bicicleta_pentru_acceleratie.jpg 611.36K 130 downloads 08.ghidon_de_motocoasa_cu_manerele_modificate.jpg 1.01MB 141 downloads 09.motorul_cu_freza_atasata_1.jpg 705.26K 181 downloads 10.motorul_cu_freza_atasata_2.jpg 854.77K 178 downloads 11.axul_de_antrenare_a_frezelor.jpg 1.1MB 140 downloads 12.carcasa_sustinere_motor_intarita.jpg 793.45K 133 downloads 13.scheletul_motofrezei.jpg 1.03MB 114 downloads 14.axul_si_teava_de_legatura_intre_motor_si_freza_1.jpg 806.3K 129 downloads 15.axul_si_teava_de_legatura_intre_motor_si_freza_2.jpg 743.75K 136 downloads 16.legatura_intre_motor_si_freza.jpg 776.43K 119 downloads 17.motorul_fara_ax.jpg 1.01MB 112 downloads 18.manerul_de_acceleratie.jpg 573.38K 104 downloads 19.motojucaria_la_final_1.jpg 687.92K 135 downloads 20.motojucaria_la_final_2.jpg 694.52K 147 downloads 21.motojucaria_la_final_3.jpg 718.1K 233 downloads |
#2
Posted 28 March 2012 - 06:13
Felicitari pt. initiativa si reusita.
Motorul electric era de aceeasi turatie cu cel termic? Stiu ca astea in doi timpi, de cositoare, sunt de turatie inalta. N-ai pomenit nimic de sistemul ambreiaj...a ramas cel centrifugal, al motocoasei?Te intreb, pt. ca stiu ca astea sunt cam firave si la sapat ar putea fi frictiune mare. Spor la treburi. |
#3
Posted 28 March 2012 - 18:02
Buna seara!
Am sa dau mai multe amanunte despre jucarie... Ambreiajul este centrifugal, care vine in echiparea motorului. Turatia motorului termic este putin mai mare decat la cel electric. Nu mai stiu exact cat avea cel electric ca l-am dat la cineva imediat ce l-am demontat. Am vazut turatia frezelor si cu motorul electric si cu cel termic si pot spune ca vizibil este diferenta intre motoare. Axul de antrenare este cel din fotografie si este din otel tratat. Ca sa-l prelucrez, sa-i fac unul din capete patrat, am fost la un atelier specializat si nu au putut sa-l faca la freza, cica e otel tratat. Tot cu un aparat l-au facut perfect patrat, dar nu mi-au spus cu ce. Jucaria am facut-o pentru a marunti pamantul, unde pun arpagic, rasaduri sau alte cele. Multumesc Sudest Om pentru incurajare! Sanatate va doresc. In poza nr.4 se vede carburatorul cum a fost pozitionat original si in ultima poza se poate observa cum l-am intors invers, deoarece cablul de acceleratie vine spre spatele motorului. |
#4
Posted 29 March 2012 - 06:58
Sugestie: Incearca sa modifici aparatoarea.O poti taia in dreptul celui de-al doilea rand de freze si apoi s-o faci reversibila, prin suprapunere.
In felul acesta poti scoate un rand de freze si cele doua extensii ale aparatorii, rezultate dupa taiere, sa poti lucra pe randuri mai inguste (fasole, mazare...). Poti si fara, dar n-ai vizibilitate suficienta, sa protejezi plantele, iar cand sunt inalte nu mai poti. |
#5
Posted 29 March 2012 - 18:11
Va salut!
Freza are latimea de 25cm. Si tabla la fel, tot 25cm are. Credeti ca ar mai trebui taiata? Mie mi se pare ca e destul de ingusta, poate din poze se vede mai mare, dar nu are decat 25cm. Deja daca dau jos un rand de freze de reduce latimea la 17-18cm. La latimea asta e prea ingusta. Ce parere aveti? |
#6
Posted 30 March 2012 - 07:09
daniel-popa, on 28th March 2012, 18:02, said: Buna seara! Am sa dau mai multe amanunte despre jucarie... Ambreiajul este centrifugal, care vine in echiparea motorului. Turatia motorului termic este putin mai mare decat la cel electric. Nu mai stiu exact cat avea cel electric ca l-am dat la cineva imediat ce l-am demontat. Am vazut turatia frezelor si cu motorul electric si cu cel termic si pot spune ca vizibil este diferenta intre motoare. Axul de antrenare este cel din fotografie si este din otel tratat. Ca sa-l prelucrez, sa-i fac unul din capete patrat, am fost la un atelier specializat si nu au putut sa-l faca la freza, cica e otel tratat. Tot cu un aparat l-au facut perfect patrat, dar nu mi-au spus cu ce. Jucaria am facut-o pentru a marunti pamantul, unde pun arpagic, rasaduri sau alte cele. Multumesc Sudest Om pentru incurajare! Sanatate va doresc. In poza nr.4 se vede carburatorul cum a fost pozitionat original si in ultima poza se poate observa cum l-am intors invers, deoarece cablul de acceleratie vine spre spatele motorului. a) ce putere avea vechiul motor electric si ce putere are asta termic? e posibil ca reductorul sa nu-ti dea suficienta forta datorita turatiilor mai mari(9000-9500rpm in sarcina) b)cum ai intors carburatorul? ca nu inteleg. poate o poza cu mai multe detalii(daca poti ) nu stiu cata experienta ai cu motoarele aste in 2 timpi, de aceea trebuie sa ai grija atunci cand vei lucra sa nu-l supraincalzesti nici pe el, nici ambreiajul. |
#7
Posted 30 March 2012 - 11:29
daniel-popa, on 29th March 2012, 18:11, said: Va salut! Freza are latimea de 25cm. Si tabla la fel, tot 25cm are. Credeti ca ar mai trebui taiata? Mie mi se pare ca e destul de ingusta, poate din poze se vede mai mare, dar nu are decat 25cm. Deja daca dau jos un rand de freze de reduce latimea la 17-18cm. La latimea asta e prea ingusta. Ce parere aveti? Daca o ingustezi (17-18 cm), poti lucra randuri mai inguste.Morcov, pastarnac, spanac...si mai castigi si la greutate si la combustibil si la menajarea motorului.Iar ca munca depusa la ingustare...maxim doua ore (cu tot cu montat panza de flex, burghiul in mandrina... ) |
#8
Posted 30 March 2012 - 22:02
@RazvanGL1
Buna seara! 1. Referitor la carburator, motorul a venit cu el montat astfel incat cablul de acceleratie sa fie in partea dinspre axul de transmisie. Eu modificand intrebuintarea motorului, a trebuit sa adaptez astfel cablul de acceleratie sa-mi vina cumva pe sub motor si a poi spre spate pana la ghidon la maneta de acceleratie. Ceea ce s-a dovedit foarte greu de realizat datorita faptului ca facea o curbura larga spre ax si apoi pe sub motor pana la ghidon. Am studiat problema si am demontat carburatorul sa vad daca pot schimba pozitia clapetei de acceleratie. Atunci am observat ca ambele parti ale carburatorului sunt identice cu o foarte mica diferenta (o garnitura de cauciuc) dar care este nesemnificativa. Dupa ce l-am montat invers, cablul de acceleratie a venit cu clapeta de acceleratie spre ghidon, usurand montarea si functionarea cablului. 2. Referitor la motorul electric care a fost montat in original pe freze, pot spune ca era de 750wati. Motorul termic are 49cc si 1,73kw. Racirea motorului este foarte buna ca azi dupamasa l-am bagat in gradina si marunteste pamantul perfect. Are putere si nu da semne de reducere a turatiei. O singura observatie am de facut: cred ca sasiul daca era mai scurt cu 10-15cm era mai confortabil. Poate o sa-l modific, sa vad. |
#9
Posted 30 March 2012 - 22:22
sudest_om, on 30th March 2012, 11:29, said: Am doar 36 de ani si-mi place sa mi te adresezi amical, la pers. a doua singular .S-ar mai relaxa discutia... Asa vorbim p'aci, chiar daca nu ne respectam, intotdeauna. Multam... Daca o ingustezi (17-18 cm), poti lucra randuri mai inguste.Morcov, pastarnac, spanac...si mai castigi si la greutate si la combustibil si la menajarea motorului.Iar ca munca depusa la ingustare...maxim doua ore (cu tot cu montat panza de flex, burghiul in mandrina... ) Va salut! Eu sunt trecut de 36 de ani si respect colegii de forum indiferent de varsta. Ce sa-i faci, asta e damblaua mea, sa respect oamenii Buuun, sa revenim la jucarie.... Ce am omis eu sa va zic, este faptul ca daca dau jos un rand de freze, latimea axului pe care sunt montate frezele ramane aceeasi, deoarece frezele sunt montate pe ax cu bolturi din aceleasi cum sunt la planetarele de dacie. Toata jucaria are cam 14-15kg, e destul de usoara, poate o cantaresc sa vad cat are real. Asa cum am spus mai sus, azi am scos-o la gradina sa vad cum merge. Sunt multumit de ea. Mai am un proiect in cap. Poate in toamna cand revin in balcon o sa ma ocup de el. Sanatate si numai bine va doresc! |
#10
Posted 01 April 2012 - 13:11
Am cantarit jucaria si are fix 12 kg.
Ieri am lucrat vreo 2 ore cu ea si am maruntit pamantul intr-un loc in gradina unde am sapat din toamna. Marunteste pamantul foarte bine(nu ma asteptam) si in alt loc unde aveam niste iarba, a tocat tot cam 5 cm in adancimea solului. Unde este pamantul sapat, intra cam 10 cm la prima trecere iar dupa 2-3 treceri intra pana la tabla de protectie. Am sa mai tai din tabla de protectie a frezelor din partea din spate (acum are 10cm), deoarece la adancime ma cam incurca. Am sa las doar 5 cm. Alte aspecte de mentionat si de facut: -scheletul cred ca trebuia sa-l fac mai scurt cu 10-12cm pentru o manevrare mai comoda; -sistemul de prindere a ghidonului pe schelet, mai solid; -montat aparatoare in dreptul esapamentului, pentru ca la turatie mai ridicata, tot fumul vine in nas; -mutat comutatorul de pornit-oprit pe sasiu in fata ghidonului, pentru ca din greseala in timpul lucrului, dau cu mana peste el si se opreste jucaria; |
|
#11
Posted 02 April 2012 - 12:12
foarte tare jucaria, mai ales daca este de doar 25cm latime eff buna pt solar sa sapi rosiile, eu nu am luat motosapa pt ca nu am gasit una sa fie atat de ingusta sa te poti baga printre randuri.
|
#12
Posted 03 April 2012 - 22:46
Tocmai de aceea am ales sa o fac asa ingusta, sa fie manevrabila si usoara sa pot intra printre randuri.
Inca mai lucrez la ea sa-i aduc niste imbunatatiri. Trebuie sa corectez cateva inconveniente de constructie. Problema cu toba de evacuare s-a rezolvat. La fel si cu butonul de pornit-oprit, l-am atasat pe carcasa frontala a motorului si am eliminat toata cablaraia pana la manerul drept. La carburator mai era o problema, dar zic eu ca s-a rezolvat. Am sa explic cred ca maine in ce consta asta si tot maine am sa mai atasez si niste poze ca acum sunt cam obosit de la munca. Sanatate si noapte buna! |
#13
Posted 21 May 2013 - 21:20
Salutare .si eu am o motocoasa Straus de 3,5 cai putere,dar nu e de calitate deloc ,consuma multa benzina si am vazut ca o Husqvarna consuma benzina pe jumate ,are greutatea tot la fel si puterea cred ca la fel,cred ca motoroale astea sau uneltele necunoscute,nepopulare nu sunt trainice ,deci ma bate gindul sa folosesc motorul ei pentru o motosapa ingusta ,am vazut ca nu se gasesc decit electrice,eu vreau una cu motor ,intrucit nu avem curent prin vai si dealuri,cimpuri ,doar pe linga casa.
Pentru o motocoasa buna este suficient si un motor de 1,2 cai putere,dar sa fie Stihl sau Husqvarna . Daca stie cineva niste magazine unde se gasesc motosape inguste tip cele electrice ,dar sa fie cu motoare pe benzina ,rog sa posteze un link/o adresa.Multumesc. M-as apuca si eu sa modific dar nu am reductor si nici freze ,probabil alea nu ar fi greu de sudat/facut, iar motocoasa mi-as lua numai Husqvarna . Tu Daniele ,mai spune daca adaptarea ta, esti multumit de ea,multumesc pentru poze ,sper ca nu ajunsei aci intimplator ,ci ca sa-mi fac si eu una motosapa ca a ta. Edited by 7culori, 21 May 2013 - 21:34. |
#14
Posted 21 May 2013 - 22:10
Buna seara!
Chiar ieri am lucrat cu ea ultima data si de la data confectionarii pana acum nu am avut nici o problema de nici un fel. Am facut totul trainic de la inceput incat sa nu fiu nevoit sa o demontez iar si iar. Motorul si coarnele sunt de la o motocositoare chinezeasca luata din targ de la moldoveni si am dezmembrat-o si modificat-o astfel incat sa pot face din ea o mini-motosapa. Axul l-am taiat corespunzator inaltimii potrivite si camasa la fel. Reductorul cu frezele l-am luat de la una electrica, cumparata din hipermarket (in toate gasesti) asa cum am zis mai sus. Am facut cateva modificari, se observa din poze. Motorul are putere destula, merge si in teren tare fara probleme, pentru ca frezele sunt inguste si ascutite si intra in pamant fara probleme. La doua treceri intra in pamant cam 12-15cm maruntindu-l perfect. Daca mai sunt intrebari, stau la dispozitie tuturor colegilor. |
#15
Posted 21 May 2013 - 22:34
Deci sa inteleg ca merita, poate imi cumpar si eu un reductor si freza ,iar un capat al tijei ti l-a facut patrat ,probabil la polizor sau flex ,
dar vad ca, ai mai aplicat acolo o piesa rosie /carcasa /aparatoare la fel cu cea de la motor de la ambreiaj ,poate c-ar merge si cu transmisie prin curea ,dar stiu ca reductorul are in interior un lant prin care se transmite miscarea la freza.Deci tot prin tija aceea trebuie facut. Am incercat si eu un motocultor Honda si am vazut cit e de bun.Merci pentru raspuns. |
|
#16
Posted 21 May 2013 - 23:33
Cu placere!
Piesa rosie este exact ca cea de la prinderea de la motor. Aveam si alta varianta de fixare a camasii si axului pe reductor, dar aceasta a fost mai simpla, deci am redus putin timpul de lucru. Inca odata afirm ca se merita constructia acestei jucarii. Ca sa implici si un sistem cu curea cred ca nu se merita, se complica mult treaba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users