Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

Putere Vs Cuplu

- - - - -
  • Please log in to reply
397 replies to this topic

#37
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

View PostSonyAD, on 16th October 2011, 14:56, said:

Întocmai. Rezultatul final contează și acela este întotdeauna că roata se învârte mai încet decât motorul.

Ce mă importă pe mine că de-a lungul transmisiei de la motor la roată, o demultiplicare intermediară este de fapt subunitară, o multiplicare a turației? Fără să desfaci cutia sau să ai de undeva datele despre ea cum îți dai tu seama că o treaptă este 'overdrive', conform definiției tale?



- pe mine ma intereseaza etajarea cutiei de viteze d.p.d.v. teoretic. erau 3 tipuri de etajari de baza. tre sa iau cartea si sa imi aduc aminte exact care sunt. dar tin minte ca un tip de etajare este bazat pe acelasi interval de viteza in fiecare treapta, un tip de etajare avea la baza acelasi interval de turatie si al treilea tip de etajare era facut pentru vehiculele cu necesitati mari de tractiune ( gen tractoare ) la care trebuia folosita in special turatia de cuplu maxim. asta nu inseamna ca aleg o masina in functie de etajarea treptei intai sa zicem...
- daca nu desfaci cutia si nu ai niste date despre ea, poti decat sa iti dai seama de raportul global de transmitere. daca sti raportul unui singur angrenaj din intregul lant cinematic aflii etajarea intregii cutii imediat, cunoscnad si diametrul rotii (pe care il calculezi in 30 sec in fct de dimensiunile inscrise pe el). etajarea unei cutii nu e o chestie obligatorie, dar pentru cineva cu ceva cunostine in domeniul asta ofera anumite informatii ce nu sunt accesibile orcui.
- in orice treapta, la orice viteza, roata se va invarti mai incet decat motorul pentru ca ai raportul din diferential care inseamna o demultiplicare, sa zicem de circa 3,5. deci chiar daca in ultma treapta raportul ajunge, exagerant zicand, la 0,5, tot vei avea o demultiplaicare de 3,5x0,5= 1,75 a turatiei si o crestere de cuplu tot cu 1,75.


Cutiile cu codul 20DL48 au treapta a 4-a 39 x 41 (1.05 la 1) în timp ce cele cu codul 20DL49 au treapta a 4-a 41 x 39 (0.95 la 1 - ușor overdrive), ambele fiind montate pe EW10J4, benzinar de 2 litri în 16 valve.

- 0.95 corespunde mai mult treptei pentru priza directa. nu se pun roti dintate cu acelsi nr de dinti (ce sunt in contact) intr-o cutie pt ca in angrenare vor fi mereu aceiasi dinti, lucru ce duce la uzura neuniforma. mereu rotile aflate in angrenaj vor avea un nr diferit de dinti pentru ca fiecare dinte sa intre pe rand in contact cu ceilalti dinti ai rotii conjugate. astfel uzurile sunt egale pe fiecare dinte in parte. deci la priza directa constructorii pun o roata dintata cu 1 sau 2 dinti mai mult decat cealalta.

Cum îți dai tu seama fără să desfaci cutia sau să îți dau eu datele, ce importanță are pentru tine? - are importanta doar de amorul artei in general. dar se poate sa ajungi intr-o situatie cand tre sa sti si aceste lucruri.

Mai mult, demultiplicarea în diferențial este 19 x 77 la 20DL48 respectiv 12 x 81 și 17 x 81 la 20DL49 deci cutiile în care a 4-a este ușor overdrive au demultiplicare sensibil mai mare în diferențial - treapta a 4-a este de fapt mult mai scurtă decât la cele care nu ar fi overdrive, după cum zici.

- aici poate nu inteleg eu ce vrei sa spui. raportul diferentialului este fix si batut in cuie :)  de la treapta 3 la 4, precum si de la 4 la 5, exista crestere de viteza pentru aceeasi valoare a turatiei. dupa cum spus si mai sus, roata se invarte cu mai putine rpm decat motorul datorita diferentialului. definitia de over-dirve eu o inteleg la iesirea din cutie, nu din diferential. daca este altfel te rog sa imi explici si sa imi dai si un material de incredere pe care sa il citesc.



Din nou, ce importanță are? De ce crezi că 'overdrive' se referă la ceva așa irelevant?



Ce mașini uzuale știi care nu ating viteza maximă în ultima treaptă? Care își permit să dedice ultima sau ultimele 2 trepte strict pentru cruising economic? - stiu ca exista. o sa caut si o sa incerc sa iti demonstrez acest lucru.

Denumirea de 'overdrive' vine din vremuri străvechi când în loc de trepte în plus în cutia de viteze pentru cruising economic se folosea o cutie 'reductoare' suplimentară și aveai practic o transmisie de camion, cu 2 range-uri pentru fiecare treaptă din cutia de viteze în funcție de dacă era cuplat sau nu overdrive-ul interpus între cutie și diferențial, situat pe puntea spate.

- te referi cumva la treptele intermediare ale unei cutii de camion? alea sunt mai mult pentru folosirea, mai ales, in rampe mari cu incarcatura in remorca, unde trecerea de la o treapta la alta trebuie facuta cu o pierdere de cuplu cat mai mica. daca te referi la altceva da-mi un link, ceva

Cum sunt vitezele la biciclete de ai 6 trepte x 3 range-uri.

Cu totul altceva decât ce s-a împământenit, greșit, în prezent că ar însemna 'overdrive'. Și, bineînțeles, la mașini cu motorul, transmisia și tracțiunea pe față nu cred că a existat vreodată așa ceva din cauză de lipsă de spațiu. Cel mult trepte dedicate pentru economie direct în cutia de viteze, prea înalte pentru a putea atinge viteza maximă - cum tot zic.



Treaptă de overdrive este orice treaptă mai lungă decât cea în care poți atinge viteza maximă constructivă. Eu nu am așa ceva pe mașină. Ultima treaptă este și cea în care pot atinge viteza maximă constructivă. -  eu sitam ca este cea cu raportul mai mic de 1. ramane sa ma documentez.



Păi și atunci ce relevanță are din moment ce ești de acord că roata tot se învârte mai încet decât motorul? De ce să folosesc termenul 'overdrive' ca să denot ceva irelevant?

La mine ultimele 2 trepte sunt overdrive, după definiția ta, cu toate că niciuna nu este pentru economie.



Iar suntem de acord...
dar de fapt nu. :lol:

Tu zici că eu aș avea 2 trepte overdrive din 5 - după definiția ta - , eu îți spun că nu și apoi ești de acord cu mine că nu am.



imi place. cineva care se pricepe la mecanica cu care am ce sa vb despre tehnica masinilor si nu neaparat despre cat baga si caii putere.

#38
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

- 0.95 corespunde mai mult treptei pentru priza directa. nu se pun roti dintate cu acelsi nr de dinti (ce sunt in contact) intr-o cutie pt ca in angrenare vor fi mereu aceiasi dinti, lucru ce duce la uzura neuniforma. mereu rotile aflate in angrenaj vor avea un nr diferit de dinti pentru ca fiecare dinte sa intre pe rand in contact cu ceilalti dinti ai rotii conjugate. astfel uzurile sunt egale pe fiecare dinte in parte. deci la priza directa constructorii pun o roata dintata cu 1 sau 2 dinti mai mult decat cealalta.

Interesant, pentru uniformizarea uzurii. Nu m-am gândit la asta.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

aici poate nu inteleg eu ce vrei sa spui.

Păi nu te-ai uitat în tabel.

[ http://s3.postimage.org/rhnxqkmc7/etajare_cutii_BE_4_5.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

În tabel vezi date despre diverse variante ale cutiei BE4/5.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

raportul diferentialului este fix si batut in cuie (IMG:http://forum.softpedia.com/style_emoticons/default/smile.gif) de la treapta 3 la 4, precum si de la 4 la 5, exista crestere de viteza pentru aceeasi valoare a turatiei.

Nu te-ai uitat în tabel. Este vorba de cutii diferite, făcusem o comparație între cutii diferite. De fapt variante diferite ale aceleiași cutii - poți vedea că unele dintre ele diferă numai prin raportul de demultiplicare din diferențial.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

dupa cum spus si mai sus, roata se invarte cu mai putine rpm decat motorul datorita diferentialului.

Asta nu dispută nimeni.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

definitia de over-dirve eu o inteleg la iesirea din cutie, nu din diferential.

Diferențialul este parte din cutia de viteze la mașinile cu tracțiune față.

Sunt două înțelesuri. Poate fi

- angrenajul situat între cutia de viteze și axul cardanic la mașinile cu tracțiune spate care poate fi cuplat pentru a reduce demultiplicarea din cutie, indiferent de treapta curentă; nu e obligatoriu să fie o unitate separată, poate fi încorporat în cutie.

- o treaptă de viteză mai înaltă decât cea în care poți atinge viteza maximă constructivă a vehiculului.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

daca este altfel te rog sa imi explici si sa imi dai si un material de incredere pe care sa il citesc.

Nu cred că e nevoie. Care înțeles ți se pare mai plauzibil, o treaptă al cărei pinion de pe arborele de la ambreiaj are mai mulți dinți decât cel de pe arborele spre diferențial?

Sau cele 2 variante de mai sus?

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

stiu ca exista. o sa caut si o sa incerc sa iti demonstrez acest lucru.

Nici asta nu e în dispută. Dar acele trepte sunt mai înalte decât cea în care mașina poate atinge viteza maximă constructivă.

Care pinion are mai mulți dinți din perechea din cutie aferentă treptei împricinate este irelevant. Contează dacă treapta este mai lungă decât cea de viteză maximă (deci overdrive) sau nu.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

- te referi cumva la treptele intermediare ale unei cutii de camion? alea sunt mai mult pentru folosirea, mai ales, in rampe mari cu incarcatura in remorca, unde trecerea de la o treapta la alta trebuie facuta cu o pierdere de cuplu cat mai mica. daca te referi la altceva da-mi un link, ceva

Nu știu cum sunt cutiile de camion dar sunt foarte încrezător că numărul acela imens de trepte este implementat tot la fel.

Și anume nu printr-un număr foarte mare de perechi de pinioane într-o singură cutie ci prin înserierea a două cutii. O cutie cu 6 trepte și un range selector/overdrive care, în funcție dacă e cuplat sau nu, modifică raportul efectiv, cel se duce la pinionul de atac al diferențialului, pentru oricare treaptă selectată în cutie.

Ca la biciclete, 6 foi x 2 foi = 12 viteze.

La camioane am văzut că overdrive-ul (range-ul) se comandă prin intermediul unui buton pe schimbătorul de viteze.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

eu sitam ca este cea cu raportul mai mic de 1. ramane sa ma documentez.

Nu.

View PostAbove_Gods, on 16th October 2011, 19:21, said:

imi place. cineva care se pricepe la mecanica cu care am ce sa vb despre tehnica masinilor si nu neaparat despre cat baga si caii putere.

Majoritatea oamenilor habar n-au nimic despre mașini sau cum funcționează, îi eludează noțiuni și principii elementare de mecanică (cum să calculezi demultiplicarea de la volant la roată), etc. Mașinile sunt pentru ei niște ozn-uri. Cutii mistice pe roți, complet opace și ezoterice.

Percepția și aprecierea lor a mașinilor se bazează pe foclor (mașina franțuzească și parfumul nămțăsc, etc.), impresii superficiale și mistiscism.

De aia sunt și susceptibili la tot soiul de marketing jenibil și folclor tâmpit (asemănător superstițiilor sau religiei când vine vorba de explicat curcubee, fulgere și alte fenomene naturale) sau născocesc propriile ipoteze și explicații halucinante de nu știi dacă să râzi sau plângi când vezi ce le bubuie mintea.

De exemplu: de ce zumzăie marșarierul? :roflmao:
Adulții spun lucruri trăsnite.

#39
amotida

amotida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 03.02.2011

View PostNicu90, on 14th October 2011, 19:57, said:

Mi se pare o prostie sa spui... ca viteza maxima constructiva e una orientativa  si ca se poate depasi .
...Pai si cum iti explici ca viteza constructiva e de 176 sau 180 parca ?
Cum ajunge la 200 ?Vorbim de conditii normale si drum drept,nu de vreo vale de 3 km unde dai bordu peste cap .

Voi incerca sa-ti dau un raspuns doar la faza cu viteza maxima indicata de constructor.
Cu toate masinile ce le-am detinut am avut momente (de teribilism) in care am atins viteze mai mari decat top speed-ul indicat de constructor; precizez ca ma refer la viteze afisate pe vitezometru in conditii de drumuri drepte (mai putin cu una a carei top speed constructiv indicat era atat de mare incat pur si simplu nici n-am dorit, nici nu am avut cum si cand sa depasesc respectiva valoare, mai ales ca momentul cand o detineam era unul in care demult depasisem timpul teribilismelor). Acelasi lucru mi s-a intamplat si conducand alte masini (inchiriate sau, oricum, care nu-mi apartineau); am fost si martor (fiind pasager) al acelorasi lucruri obtinute de altii... Ce pot sa spun este ca aceste depasiri vazute de mine ale valorii constuctive sunt situate (depinde de la caz la caz) undeva intre 15 si pana la chiar 30 km/h mai mult. Acesta este un fapt. Ceea ce nu stiu cu adevarat este doar cat de reala este viteza indicata pe vitezometre! Deoarece exista ideea (si poti gasi cautand pe net dezbateri intregi) precum ca vitezometrele nu ar indica cu precizie vitezele mari, ca la fiecare suta de km indicata exista o oarece pierdere reala de cativa km, diferente de precizie intre ce indica un aparat gps comparativ cu vitezometrul, diferente intre ce indica un radar si vitezometru (asta chiar mi s-a intamplat si mie, politia aratandu-mi o viteza ceva mai inferioara decat viteza ce o aveam indicata de vitezometrul masinii, 167 VS 179 in respectivul caz), etc, etc.
Referitor la contra ta cu prietenul respectiv (doar in ceea ce priveste viteza max ce ar indica-o vitezometrul in cazul masinii mai slabe), cred ca exista probabilitatea ca el sa nu-ti fi zis o minciuna, adica ca intr-adevar pe acea masina sa poata sa fi vazut 200km/h in anumite conditii... desigur ca o masina mai slaba depune un efort mai mare ca sa invinga fortele (de frecare) si cert este ca si va consuma f mult ; adica mai mult decat aceeasi masina care are puterea ceva mai mare...iar timpul in care va atinge aceeasi viteza va fi ceva mai mare; in aceeasi idee insa, si masina mai puternica va avea un maxim de viteza mai mare...

#40
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View PostDarkAngelBv, on 15th October 2011, 01:14, said:

Nu, pentru ca niste roti mai mari implica necesitate mai mare de cuplu (sunt legile alea de la fizica, cu parghiile, se aplica si aici. Parghie este si arborele cotit, parghie poate fi considerata si roata autoturismului).


View Postrichelieu, on 16th October 2011, 12:26, said:

Ba da, la modul teoretic. Dar cum practica ne omoara de obicei, nu-i chiar asa simplu. Dimensiunea mai mare a rotii, vine cu o necesitate mai mare de cuplu la roata, pentru a misca masina de pe loc. Asta, in principiu se traduce printr-o pierdere de demaraj, dar se traduce si printr-o pierdere de cuplu, implicit de putere. In plus, o roata mai mare, este mai grea, deci ai din nou pierderi suplimentare. Deci daca o masina de xx cai putere, va prinde 160 cu rotile stock, va prinde , in cel mai fericit caz, cu 2-3km/h peste, nicidecum nu va prinde 200.
Da... se pierde din puterea motorului, dar pe o pantă pe autostradă ar trebui să atingă turația maximă în treapta cea mai mare.  <_<

#41
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006
Exista masini la care nu se atinge turatia maxima in treapta cea mai mare, nici daca le ridici statui :). Poti face ce vrei tu, nu o ating. In general dieselurile cu 6 trepte sunt predispuse la asa ceva.

#42
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View Postrichelieu, on 17th October 2011, 13:15, said:

Exista masini la care nu se atinge turatia maxima in treapta cea mai mare, nici daca le ridici statui :). Poti face ce vrei tu, nu o ating. In general dieselurile cu 6 trepte sunt predispuse la asa ceva.
Înseamnă că nu ating nici viteza maximă, deci au probleme, sau .... ? :blink:

#43
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,037
  • Înscris: 12.06.2004
Cine zice ca viteza maxima se atinge la turatia maxima, in ultima treapta? Dimpotriva, majoritatea masinilor nu o fac!

Edited by Kunzite, 17 October 2011 - 12:33.


#44
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View PostKunzite, on 17th October 2011, 13:33, said:

Cine zice ca viteza maxima se atinge la turatia maxima, in ultima treapta? Dimpotriva, majoritatea masinilor nu o fac!
Sunt obișnuit cu Clio. :D

În treapta a 4-a la 6000 rpm are doar 150km/h și viteza maximă e de 170. E imposibil să atingă viteza maximă în a4-a. Ar trebui să meargă până la 7000 rpm ! :eek:

#45
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View Postrichelieu, on 17th October 2011, 13:15, said:

Exista masini la care nu se atinge turatia maxima in treapta cea mai mare, nici daca le ridici statui :). Poti face ce vrei tu, nu o ating. In general dieselurile cu 6 trepte sunt predispuse la asa ceva.

Ce înțelegi prin turație maximă? Acul pe roșu? Cum ar putea, treapta de viteză maximă este etajată astfel încât să atingi viteza maximă la sau aproape de turația de putere maximă a motorului.

Iar treapta sau treptele de overdrive, care vin după cea de viteză maximă, nici atât, pentru că sunt și mai lungi.

View PostSutelosbo, on 17th October 2011, 13:31, said:

Înseamnă că nu ating nici viteza maximă, deci au probleme, sau .... ? :blink:

Dacă nu ating viteza maximă constructivă în treapta de viteză maximă, da. Au probleme sau au roți prea mari, whatever.

#46
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Cu audi-ul la ~5700-5800 rpm in a 4-a am 195Kmph.
La 5000 rpm in a 5-a am putin peste 200kmph, viteza maxima constructiva fiind 225 Kmph in cazul AWD-urilor.

#47
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostKunzite, on 17th October 2011, 13:33, said:

Cine zice ca viteza maxima se atinge la turatia maxima, in ultima treapta? Dimpotriva, majoritatea masinilor nu o fac!

Vezi-ți de aparatele foto și lasă aria Auto.

1. În primul rând turația maximă este unde intervine limitatorul de turație.

2. Majoritatea mașinilor chiar ating viteza maximă constructivă în ultima treaptă, adică NU AU OVERDRIVE FOR FUCK'S SAKE! Nu au nici treaptă overdrive (treaptă după cea de viteză maximă constructivă) și nici angrenaj de overdrive, între cutia de viteze și diferențial.

De ce? Pentru că fiecare treaptă în plus crește costul cutiei de viteze. De angrenaj overdrive la cutiile transversale nici nu poate fi vorba. Sau, mă rog, eu nu am auzit de așa ceva.

Mașina mea NU ARE OVERDRIVE deși are DOUĂ DIN CINCI trepte cu raport demultiplicativ subunitar.

Dacă aș avea overdrive aș avea 6 trepte, nu 5, și în ultima nu aș putea atinge viteze maximă.

Este absolut incredibil ce repede și puternic prind toate noțiunile greșite și ce greu mai reușești să smulgi folclorul din rădăcină.

View PostSutelosbo, on 17th October 2011, 13:41, said:

Sunt obișnuit cu Clio. :D

În treapta a 4-a la 6000 rpm are doar 150km/h și viteza maximă e de 170. E imposibil să atingă viteza maximă în a4-a. Ar trebui să meargă până la 7000 rpm ! :eek:

Nu ai overdrive.

View PostDarkAngelBv, on 17th October 2011, 14:07, said:

Cu audi-ul la ~5700-5800 rpm in a 4-a am 195Kmph.
La 5000 rpm in a 5-a am putin peste 200kmph, viteza maxima constructiva fiind 225 Kmph in cazul AWD-urilor.

Nici tu.

#48
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Nici nu am spus asa ceva. Am vrut doar sa subliniez ca viteza maxima != turatie maxima si nu se atinge in viteza inferioara.
La Opel totusi in viteza 4 prindea aceiasi viteza cu viteza 5 (165-170 Kmph) inainte de resoftare, asta nu inseamna ca are overdrive.

De fapt la diesel-uri turbo daca treci peste turatia de putere maxima (in general 4000-4800rpm, rar peste) simti cum masina pierde puterea instant.

#49
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

View PostSutelosbo, on 17th October 2011, 13:31, said:

Înseamnă că nu ating nici viteza maximă, deci au probleme, sau .... ? :blink:

Pai ce legatura are turatia maxima, cu viteza maxima? :huh:

View PostSonyAD, on 17th October 2011, 13:59, said:

Ce înțelegi prin turație maximă? Acul pe roșu?

Turatia la care intervine limitarea electronica.

#50
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View Postrichelieu, on 17th October 2011, 14:15, said:

Pai ce legatura are turatia maxima, cu viteza maxima? :huh:
Viteza maximă e turația maximă în ultima treaptă. :w00t:

#51
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostDarkAngelBv, on 17th October 2011, 14:14, said:

Nici nu am spus asa ceva. Am vrut doar sa subliniez ca viteza maxima != turatie maxima si nu se atinge in viteza inferioara.
La Opel totusi in viteza 4 prindea aceiasi viteza cu viteza 5 (165-170 Kmph) inainte de resoftare, asta nu inseamna ca are overdrive.

Da. Mașinile cu overdrive sunt excepția de la regulă, nu invers.

Nu pricep cum s-a ajuns să se înțeleagă prin ovedrive orice treaptă peste a 2-a sau a 3-a.

Folclor auto tipic, ca ăla cu turnatul uleiului mineral în motor în loc să rezolvăm problema.

View PostDarkAngelBv, on 17th October 2011, 14:14, said:

De fapt la diesel-uri turbo daca treci peste turatia de putere maxima (in general 4000-4800rpm, rar peste) simti cum masina pierde puterea instant.

Da.

#52
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View Postrichelieu, on 17th October 2011, 14:19, said:

Turatia la care intervine limitarea electronica.
lol Păi nicio mașină nu se poate tura în așa hal în ultima treaptă, eventual doar dacă o tractezi. :lol:

#53
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostSutelosbo, on 17th October 2011, 14:19, said:

Viteza maximă e turația maximă în ultima treaptă. :w00t:

Viteza maximă e aia pe care o poți atinge, nu până unde duce vitezometrul. :lol:

#54
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View PostSonyAD, on 17th October 2011, 14:21, said:

Viteza maximă e aia pe care o poți atinge, nu până unde duce vitezometrul. :lol:
Mai citește odată.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate