Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...
 Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat
 Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate
 Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

S-a dus seceta pedologica?
 

Nm vs. CP

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#127
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:20, said:

Iar în condiții reale, pe străzi, să zicem că prin România, poți parcurge aceeași distanță cu un diesel în același timp în care ai face-o cu una pe benzină (vorbim de aceeași capacitate cilindrică), dar ai ieși mai bine cu diesel-ul la consum, deci cred că-i mai eficient.
la consum. acum vorbim de eficienta puterii sau eficienta consumului? :)

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:21, said:

Și cred că diesel-urile sunt mai durabile, datorită turațiilor mai mici.

crezi doar. majoritatea sunt turbo ca sa aiba o putere cat de cat. iar turbinele de diesel...mai intreaba.

#128
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 12:22, said:

la consum. acum vorbim de eficienta puterii sau eficienta consumului? Posted Image



crezi doar. majoritatea sunt turbo ca sa aiba o putere cat de cat. iar turbinele de diesel...mai intreaba.
Câte motoare pe benzină ai văzut cu peste 500.000 km?

#129
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 12:21, said:

nu e mai eficient dar poti scoate mai multi cai. e ca si cum o lampa pe benzina nu e mai eficienta decat una pe gaz dar poti incalzi mai repede locul. Posted Image

si evident, facand acelasi motor de 600 kg, la 2 litri si cu o turbina imensa in portbagaj poti obtine 2000 cp cu un benzinar. Posted Image

Da, dar cu ce pret scoti puterea la benzina si cu ce pret la diesel. Ca eficienta asta inseamna de fapt. Benzina e mai performanta, dar nu mai eficienta.

#130
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 12:22, said:

la consum. acum vorbim de eficienta puterii sau eficienta consumului? Posted Image



crezi doar. majoritatea sunt turbo ca sa aiba o putere cat de cat. iar turbinele de diesel...mai intreaba.
Spre exemplu, cu un Ford Fiesta (model 2010) 1.4 TDCi, 68 CP (noroc de turbina aia, că altfel era mort), am făcut de la Sibiu până la Tecuci 4 ore și jumătate. Consumul mediu a fost de 5.5.
(se putea și un timp mai mic)

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:42, said:

ba eu zic ca vsezi. ce exemple ai dat? fii realist

nici nu era nevoie sa ma uit. alt neavenit tractorist care crede in superioritatea diesel prca are el diesel, sau asa a vazut in reviste ca nici nu are masina. pai tu compari TURBO DIESEL cu benzinar aspirat???

cand o sa gasesti aspirat vs aspirat sa vii sa vorbesti
Da, chiar am diesel. Chiar mai multe. Vrei să le-nșir?

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:28.


#131
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:27, said:

Spre exemplu, cu un Ford Fiesta (model 2010) 1.4 TDCi, 68 CP (noroc de turbina aia, că altfel era mort), am făcut de la Sibiu până la Tecuci 4 ore și jumătate. Consumul mediu a fost de 5.5.
(se putea și un timp mai mic)
un 1,4 tsi ar fi avut dublu cai putere si ar fi facut 3 ore.:)
am vazut destule benzinare cu multi km. depinde cum s-a mers cu el

#132
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 12:31, said:

un 1,4 tsi ar fi avut dublu cai putere si ar fi facut 3 ore.Posted Image
am vazut destule benzinare cu multi km. depinde cum s-a mers cu el
3 ore? Nu prea ai mers pe ruta aia, nu? Posted Image)
Destule benzinare cu mulți km? Îți spun eu, diesel-ul e mai durabil. Iar când ai turații mai mici, e logic că și uzura e mai mică. Posted Image

 xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 12:31, said:

un 1,4 tsi ar fi avut dublu cai putere si ar fi facut 3 ore.
Iar vorbești doar de caii-putere? E clar...

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:41.


#133
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:33, said:

3 ore? Nu prea ai mers pe ruta aia, nu? Posted Image)
Destule benzinare cu mulți km? Îți spun eu, diesel-ul e mai durabil. Iar când ai turații mai mici, e logic că și uzura e mai mică. Posted Image

evident ca am exagerat acele 3 ore. cred ca ai prins ideea. poate fi mai durabil. si o drujba ruseasca tine 30 ani fata de o d'asta moderna. numai ca aia moderna taie in 2 ani cat aia veche in 20 ani. :)

#134
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Dieselurile apuca 500k km pt ca apuca masina km aia.
La un rulaj mai mic, de benzinara, in cat timp face o masina 500k km?
20, 30 de ani?
Cu o masina de 20 de ani mai bagi km inca 10 ani in acelasi ritm ca la inceput? Iti spun eu ca nu. Dupa 250k, daca nu mai devreme la majoritatea masinilor incepe sa scada rulajul anual.
Masinile pe benzina cu km aia sunt rare pt ca nu renteaza rulajul ala pe benzina.
Ma amuza cei care fac 10k km pe an si vb de masini de 500k km.

Nu mai ganditi liniar ca datele problemei se schimba mult pe parcurs.

La fel mi se par amuzanti cei cu 2 masini diesel in familie pt ca consuma putin, nu din alt motiv, in conditiile in care una dintre masini nu iese din oras si in pamant inainte sa faca 100k km.

#135
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 undercoverbrother, on 25 septembrie 2013 - 13:13, said:

La fel mi se par amuzanti cei cu 2 masini diesel in familie pt ca consuma putin, nu din alt motiv, in conditiile in care una dintre masini nu iese din oras si in pamant inainte sa faca 100k km.
:)) Corect.

 undercoverbrother, on 25 septembrie 2013 - 13:13, said:

Ma amuza cei care fac 10k km pe an si vb de masini de 500k km.
Iar pe mine mă amuză când tu spui asta, de parcă așa ar fi. :))

#136
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Cati km merg fiecare dintre masinile tale pe an.
Am inteles ca ai mai multe.

#137
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 undercoverbrother, on 25 septembrie 2013 - 13:29, said:

Cati km merg fiecare dintre masinile tale pe an.
Am inteles ca ai mai multe.
Aproximativ:
Mercedes Sprinter 515: 150-160k
Volkswagen Crafter: 130k
Citroen Jumper (sunt două): 80k (de fiecare)
Peugeot Boxer: 60k
Volkswagen Passat (tot 2): 70-75k (de fiecare)
Ford Fiesta: 35k
Ford Transit (acu' e pe tușă): 80k

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 15:46.


#138
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Flota de avioane ai dat-o?

#139
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 undercoverbrother, on 25 septembrie 2013 - 16:01, said:

Flota de avioane ai dat-o?
Numai pe aia de vapoare. Posted Image
Aoileu, eu sunt Băsescu? Posted Image)

Vorbind de cuplu și cai putere, Sprinter-ul are 150 de CP, motorul parcă e de 2,7 litri, iar Crafter-ul are 163 de CP, motor de 1,9. Dar, totuși, e mai chinuit motorul de pe Crafter, pentru că-i mai mic (aici contează mai mult cuplul), iar mașina are 5 tone numai goală (e de transport persoane).
Iar discuția era despre cuplu și CP. ;)

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 16:09.


#140
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Asa o fi.

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:21, said:

Și cred că diesel-urile sunt mai durabile, asta datorită turațiilor mai mici.

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:24, said:


Câte motoare pe benzină ai văzut cu peste 500.000 km?

 iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 12:40, said:


3 ore? Nu prea ai mers pe ruta aia, nu? Posted Image)
Destule benzinare cu mulți km? Îți spun eu, diesel-ul e mai durabil. Iar când ai turații mai mici, e logic că și uzura e mai mică. Posted Image


Iar vorbești doar de caii-putere? E clar...


#141
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

 undercoverbrother, on 25 septembrie 2013 - 16:15, said:

Asa o fi.
La mașinile de raliuri etc. nu se pun motoare diesel și pentru că-s mai grele, mai greu de manevrat etc.
Da' cred că sunt și pe-acolo diesel-uri. Doar și Audi sau Peugeot s-au dus cu motoare diesel la LeMans, parcă.

Spunea cineva pe-aici că sunt slabe șanse să mai existe diesel-uri fără turbo în zilele noastre. Un prieten are o Skoda Fabia, modelul precedent, motor de 1,9, sdi. :))

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 16:23.


#142
Gozmin

Gozmin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,206
  • Înscris: 15.06.2007
Am citit si am citit si am citit...Chiar daca nu a mai scris nimeni de mult timp, totusi vreau sa scriu ce am inteles si eu dar nu din topic ci din ce am dedus cat am citit: la o masina conteaza numai timpii pentru accelerarea de la 0 la 100 km. Care ajunge mai repede e mai performanta. Nu conteaza cuplul (mai mare la diesel sau mai mic la benzina) pentru ca formula spune ca puterea CP este egala cu (1/7021.55) x Cuplu [Nm] x TuraČ›ia [rot/min], respectiv un cuplu mare la diesel insotit de turatii mai mici va fi compensat de benzinar prin cuplu mic Č™i turaČ›iile mai mari. Deci am dedus ca acel cuplu nu este important pentru ca este compensat de turarea mai mare a motorului. Deci până la urmă conteaza doar puterea menČ›ionată în fiČ™a maČ™inii (cand o cumperi) Č™i nu cuplul. Indiferent ca ai 100 Cp pe benzinar sau diesel, acea putere de 100 CP este data de factorii de mai sus cu diferite valori dar al căror produČ™i sunt egali. Astfel doar timpii în care se deplasează o maČ™ină de ex. în intervalul 0-100 conteaza ca fiind cea mai rapidă. Nu vorbim despre consum (pentru ca e evidenta inclinarea balantei) ci doar despre discuČ›ia că cele cu cuplu mai mare sunt mai rapide fapt neadevărat deoarece cele cu cuplu mai mic compenseaza prin turaČ›iile mai mari ale motorului. Si nici nu ar trebui sa vorbim neaparat de cele cu puteri Č™i greutăČ›i similare. Nu conteaza. Timpii spun totul. În viaČ›a reală oricum acest aspect nu conteaza pentru ca fiecare masina are o componenta variabila diferita intre volan si motor.
Am citit despre acest subiect pentru ca doresc sa-mi cumpar o masina si am consultat multe forumuri in care lumea spune de toate, iar pe acesta m-am oprit pentru ca sunt si eu membru si pot sa-mi exprim concluziile care cred că sunt cele corecte.
Am mai putea discuta pe acest subiect chiar daca e mai vechi.
Numa' bine.

Edited by Gozmin, 21 August 2015 - 00:50.


#143
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006
Depindr si pr ce plaja de turatii e disponibil cuplul, depinde si de repruze intro singura treapta, etc. Depinde si la ce vei folosi masina.

#144
elkosta

elkosta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 08.01.2013
Reinvii si eu acest topic.

Deci puterea conteaza pentru accelerari.

intrebarea mea este intre un golf 4 de 1.6 100 cp 170 nm si varianta 1.9 de 90 cp si 270 nm (valorile in nm sunt aproximative) cel de 1.6 imi va da performante mult mai bune insa cel de 1.9 imi va da „senzatii„ mai tari la turatii mici chiar daca pe cel de 1.6 il voi tura mult mai tare?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate