arte martiale
#145
Posted 24 January 2011 - 00:51
#146
Posted 24 January 2011 - 01:07
zexelica, on 24th January 2011, 00:51, said: Stiu, insa majoritatea au icoane si mi-e sila sa intru acolo. Este alegerea mea. Daca, insa, exista vreo problema de traducere, autoritatea ramane textul koine. Deci, nu-mi fac probleme. P.S. E fara icoane sa stii! Edited by mario_bril, 24 January 2011 - 01:08. |
#147
Posted 24 January 2011 - 14:15
Ce treaba au artele martiale cu ortodoxia?
Poate v-a placut kumitele de la Ierusalim dintre "preoti" si il vreti reeditat. Arte martiale si ortotoxie, stie cineva legatura? |
#148
Posted 24 January 2011 - 14:47
#149
Posted 24 January 2011 - 14:49
Si atunci ce avem de invatat din this topic? Bine, nu fac eu reguli, doar intreb.
|
#150
Posted 24 January 2011 - 14:54
sorin2007, on 24th January 2011, 15:49, said: Si atunci ce avem de invatat din this topic? Bine, nu fac eu reguli, doar intreb. sa se-nchida! ca acu fac un shihonage initiatorului! intrebarea era simpla: ortodocsii au voie sa practice arte martiale( si daca da, ce fel) sau acestea sunt in contradictie cu ortodoxia? |
#151
Posted 24 January 2011 - 14:57
timpuri_noi, on 24th January 2011, 14:54, said: intrebarea era simpla: ortodocsii au voie sa practice arte martiale( si daca da, ce fel) sau acestea sunt in contradictie cu ortodoxia? In principiu, niciun lucru nu e bun sau rau in sinea lui, depinde de om cum il foloseste. Dar asta stim deja. |
#152
Posted 24 January 2011 - 14:59
sorin2007, on 24th January 2011, 15:57, said: La ce le-ar trebui? Ortodocsilor, zic. In principiu, niciun lucru nu e bun sau rau in sinea lui, depinde de om cum il foloseste. Dar asta stim deja. pai uite...mie imi place sa joc sah. sunt ortodox, asadar, ar trebui sa ma intreb la ce imi foloseste ca joc sah? sau sa zicem ca sunt sculptor. sculptez "saruturi". ar trebui sa ma intreb de ce fac asta? Edited by timpuri_noi, 24 January 2011 - 15:00. |
#154
Posted 24 January 2011 - 19:12
|
#155
Posted 25 January 2011 - 11:40
timpuri_noi, on 24th January 2011, 14:59, said: pai uite...mie imi place sa joc sah. sunt ortodox, asadar, ar trebui sa ma intreb la ce imi foloseste ca joc sah? sau sa zicem ca sunt sculptor. sculptez "saruturi". ar trebui sa ma intreb de ce fac asta? Edited by altul, 25 January 2011 - 11:44. |
#156
Posted 25 January 2011 - 13:42
altul, on 25th January 2011, 11:40, said: Io cred ca trebuie sa te intrebi de ce iti place, si cand n-o sa-ti mai placa atunci inseamna ca poti fi ortodox si daca ai timp destul (ceea ce n-o sa se intample niciodata) poate chiar ti-e permis sa le practici (evident asa am auzit si eu ca ar trebui sa fie) sahul jucat de marii maestri mi se pare a fi o adevarata arta. imi place deci sahul pentru ca imi place frumosul. contemplarea si exersarea frumosului sunt practicate si in crestinism. exista multe exemple de calugari ortodocsi care picteaza sau care scriu opere literare deci nu vad unde ar putea fi contradictia intre practica ortodoxa si arte in general. |
#157
Posted 25 January 2011 - 13:42
altul, on 25th January 2011, 11:40, said: Io cred ca trebuie sa te intrebi de ce iti place, si cand n-o sa-ti mai placa atunci inseamna ca poti fi ortodox si daca ai timp destul (ceea ce n-o sa se intample niciodata) poate chiar ti-e permis sa le practici (evident asa am auzit si eu ca ar trebui sa fie) |
#158
Posted 25 January 2011 - 14:22
timpuri_noi, on 25th January 2011, 13:42, said: sahul jucat de marii maestri mi se pare a fi o adevarata arta. imi place deci sahul pentru ca imi place frumosul. contemplarea si exersarea frumosului sunt practicate si in crestinism. exista multe exemple de calugari ortodocsi care picteaza sau care scriu opere literare deci nu vad unde ar putea fi contradictia intre practica ortodoxa si arte in general. Eu vorbeam de calea fireasca (si sigura) dupa care poti sa fii incredintat ca esti ortodox (respectiv mantuit, ca banuiesc ca asta-i scopul cand intra in discutie ortodoxia). Deci frumos este doar divinul si ceea ce tine de credinta, restul e desertaciune, sau vanare de vant cum zice si la Isus fiul lui Sirah. Si daca ai citit din exemplele Sfintilor Parinti exista un caz povestit de Paisie Aghioratul, cu un calugar care a rezolvat problema sportului: facea matanii in bisericuta din manastirea lui, asta cat l-au tinut puterile. Dupa ce a imbatranit s-a legat de piept cu o funie, a trecut-o peste grinda si se trantea la pamant, apoi tragea de funie ca sa se poata ridica. Deci ortodoxul care vrea sport poate face matanii pana cade lat. Evident ca sportul asta n-o sa-i faca nicio placere ci doar nevointa, dar asta e garantia ca e de bine. De asemenea e valabil in manastire, in lume exista sporturi nenumarate: crestinul poate sa se apuce de construit autostrade de unul singur (ca exemplu). Si tot ca exemplu, pe batranul care facea matanii il vizitau tot felul de crestini, ii primea la umbra unui copac si pentru ca avea izvor cu apa, lua o cana si zicea: mai intai eu, binecuvantati, apoi mai lua o cana cu apa o binecuvanta si o dadea musafirului. Dupa asta statea si astepta, daca vedea ca musafirul sta si vegeteaza fara sa-l intereseze rezolvarea vre-unei probleme, zicea: si lenesii o sa ajunga in Iad (asta e valabil si pentru "pierdevara" de care vorbeai tu, sahistii si cu ceilalti nota mea) dupa care se ridica si mergea sa-si continue sportul. Edited by altul, 25 January 2011 - 14:33. |
#159
Posted 25 January 2011 - 14:36
altul, on 25th January 2011, 14:22, said: Si ce zici tu e adevarat, ba mai mult exista si criminali (din placere) deveniti sfinti (uneori peste noapte). Eu vorbeam de calea fireasca (si sigura) dupa care poti sa fii incredintat ca esti ortodox (respectiv mantuit, ca banuiesc ca asta-i scopul cand intra in discutie ortodoxia). Deci frumos este doar divinul si ceea ce tine de credinta, restul e desartaciune, sau vanare de vant cum zice si la Isus fiul lui Sirah. Si daca ai citit din exemplele Sfintilor Parinti exista un caz povestit de Paisie Aghioratul, cu un calugar care a rezolvat problema sportului: facea matanii in bisericuta din manastirea lui, asta cat l-au tinut puterile. Dupa ce a imbatranit s-a legat de piept cu o funie, a trecut-o peste grinda si se trantea la pamant, apoi tragea de funie ca sa se poata ridica. Deci ortodoxul care vrea sport poate face matanii pana cade lat. Evident ca sportul asta n-o sa-i faca nicio placere ci doar nevointa, dar asta e garantia ca e de bine. De asemenea e valabil in manastire, in lume exista sporturi nenumarate: crestinul poate sa se apuce de construit autostrade de unul singur (ca exemplu). Si tot ca exemplu, pe batranul care facea matanii il vizitau tot felul de crestini, ii primea la umbra unui copac si pentru ca avea izvor cu apa, lua o cana si zicea: mai intai eu, binecuvantati, apoi mai lua o cana cu apa o binecuvanta si o dadea musafirului. Dupa asta statea si astepta, daca vedea ca musafirul sta si vegeteaza fara sa-l intereseze rezolvarea vre-unei probleme, zicea: si lenesii o sa ajunga in Iad dupa care se ridica si mergea sa-si continue sportul. ok...tot n-am inteles care e diferenta intre efortul facut de calugarul respectiv cu funia, mataniile si barna si antrenamentul facut de mine intr-o sala de sport impreuna cu alti oameni. sunt de acord ca frumusetea absoluta este in Dumnezeu asa cum sunt convins ca nici o pasiune lumeasca nu e firesc sa se ridice la inaltimea pasiunii pentru Dumnezeu dar nici nu inteleg ca una o exclude pe cealalta. cred ca pot foarte bine coexista atata vreme cat le pui pe treptele lor firesti. Edited by timpuri_noi, 25 January 2011 - 14:37. |
|
#160
Posted 25 January 2011 - 14:50
timpuri_noi, on 25th January 2011, 14:36, said: ok...tot n-am inteles care e diferenta intre efortul facut de calugarul respectiv cu funia, mataniile si barna si antrenamentul facut de mine intr-o sala de sport impreuna cu alti oameni. timpuri_noi, on 25th January 2011, 14:36, said: sunt de acord ca frumusetea absoluta este in Dumnezeu asa cum sunt convins ca nici o pasiune lumeasca nu e firesc sa se ridice la inaltimea pasiunii pentru Dumnezeu dar nici nu inteleg ca una o exclude pe cealalta. cred ca pot foarte bine coexista atata vreme cat le pui pe treptele lor firesti. Si apoi analizeaza pasiuni lumesti si o sa ai definitia exacta a diavolului: pasiune=patima, lumesc=lumesc (praf, tarana, putregai). Deci scopul ortodoxului in viata e eliberarea de patimile (lumesti evident). |
#161
Posted 25 January 2011 - 15:00
altul, on 25th January 2011, 14:50, said: 1.Diferenta e aceeasi ca intre post si cura de slabire. 2. Pai e prima porunca care-ti cere sa-l iubesti pe Dumnezeu din toata inima ta. Asta inseamna ca pentru celelalte pasiuni care nu tin de credinta, ramane valoarea 0. Si apoi analizeaza pasiuni lumesti si o sa ai definitia exacta a diavolului: pasiune=patima, lumesc=lumesc (praf, tarana, putregai). Deci scopul ortodoxului in viata e eliberarea de patimile (lumesti evident). 1. pai si ce...cura de slabire e pacat? sunt de acord ca postul are o valoare spirituala dar si o cura de slabire poate induce o stare de sanatate fizica propice unei dezvoltari spirituale. 2. nu-mi place la tine ca nu ai simtul nuantelor. la tine toate-s albe sau negre. uite un contraexemplu la asertiunea ta de mai sus: in cartea sa, " noi si icoana", sorin dumitrescu face o comparatie intre sculptorul giacometti si vechii pictori iconari. si zice el acolo ca desi giacometti reprezinta in arta un geniu dintre cele mai mari, el este cel mai mic intre pictorii de icoane. vezi deci o nuanta aici: nu ca giacometti ar fi dracu si iconarii ar fi ingerii, cum zici tu, ci ca si unii si ceilalti au cautat cu folos adevarul dar in aceasta cautare unii sunt mai mari decat ceilalti... Edited by timpuri_noi, 25 January 2011 - 15:01. |
#162
Posted 25 January 2011 - 15:42
timpuri_noi, on 25th January 2011, 15:00, said: 1. pai si ce...cura de slabire e pacat? sunt de acord ca postul are o valoare spirituala dar si o cura de slabire poate induce o stare de sanatate fizica propice unei dezvoltari spirituale. Simion Stalpnicul cand era ucenic incepator in manastire, s-a legat pe sub haine cu o funie, asa de strans ca a intrat in carne care a inceput sa se infecteze si sa miroasa. Fratii au cerut sa fie alungat din manastire. A ajuns sa-si construiasca un stalp (primul de cca 5m), pe stalp avea o camera de 1 mp, ingradita cu 4 pereti fara acoperis deasupra. Dupa cativa ani si-a ridicat stalpul la 10m apoi dupa cateva zeci de ani la 15m. Odata a vazut un car de foc care s-a oprit in fata stalpului. Crezand ca e semn de la Dumnezeu a vrut sa paseasca in el, dar si-a facut semnul crucii moment in care a disparut caru. Ca sa se pedepseasca pentru greseala pe care era s-o faca, a stat tot restul vietii sprijinitdoar pe piciorul cu care a pasit primul, piciorul i s-a facut cangrena. Dar in jurul stalpului era plin de carje si fase a celor care veneau sa-l asculte si care se vindecau pe loc. Deci asta e relatia ortodox-trup, mens sana in corpore sano era dicton pagan ca de altfel si sahul si restul sportului. Jocurile olimpice au fost interzise de primii imparati crestini, au fost reanimate de ateii moderni. timpuri_noi, on 25th January 2011, 15:00, said: in cartea sa, " noi si icoana", sorin dumitrescu face o comparatie intre sculptorul giacometti si vechii pictori iconari. si zice el acolo ca desi giacometti reprezinta in arta un geniu dintre cele mai mari, el este cel mai mic intre pictorii de icoane. vezi deci o nuanta aici: nu ca giacometti ar fi dracu si iconarii ar fi ingerii, cum zici tu, ci ca si unii si ceilalti au cautat cu folos adevarul dar in aceasta cautare unii sunt mai mari decat ceilalti... Andrei Rubliov inainte de a picta icoana Sfintei Treimi a tinut post negru 40 de zile. Asa arata modelul de pictor de icoane. Pentru motivul ca modelul artistilor contemporani, dupa practica veche occidentala, este pe dos decat a lui Rubliov, arta moderna a devenit diavoleasca prin infatisare (arata exact ca dracu la vedere). Daca vrei sa te convingi, cauta cele mai scumpe tablouri din lume, si apoi cauta reprezentari grafice facute de schizofrenici (dupa viziunile lor). Edited by altul, 25 January 2011 - 15:56. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users