Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 Chiar se platesc pensiile la term...

cu autorulota prin BZ

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU
 Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...
 Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme
 

Matiz - se schimba directia la accelerare

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Atunci cand accelerez ceva mai puternic, masina mi se duce inspre dreapta. Imediat cum iau piciorul de pe acceleratie, se duce inapoi, spre stanga. Asta se intampla dupa cateva zeci de Km pe un drum forestier cu piatra si gropi nasoale (Vidraru) + o echilibrare facuta in Rm. Valcea si de care nu sunt foarte sigur.

Aveti idee de la ce ar putea fi ? E numai de la roti, sau e ceva dus si la directie ? In volan nu am joc.

#2
iulik17d

iulik17d

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,626
  • Înscris: 25.04.2009
nu stiu cum se spune corect dar ai un joc stanga-dreapta la roti din cauza drumului forestier pe care ai umblat.

#3
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
nu e obligatoriu sa ai joc la directie, poate bucsile de la bascula, pivotii. cand accelerezi, rotile au tendinta de a o lua inainte. cum ai joc mare, roata si vireaza cu ocazia asta. daca vrei sa verifici fara sa te murdaresti pe maini, pune pe cineva la volan si cu frana de mana trasa, sa incerce sa plece succesiv, inainte si inapoi, tu uita-te la roti.

#4
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Nu se va vedea nimic. Se ridica pe cric cate o roata si se trage cu mana de ea stanga-dreapta si de sus-jos. In felul asta vezi clar ce joaca.

#5
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
nu pe draq! roata se va deplasa cel putin 5 cm inainte si inapoi.  e cel mai simplu si elocvent test in cazul de fata. orice copil care a vazut macar o trotineta in viata lui, stie ca  unele jocuri sunt mai greu de depistat pe elevator, decat cu masina incarcata, adica cu rotile pe pamant. n-am zis imposibil, ci mai simplu....

#6
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Intr-adevar, am ceva probleme, dar vroiam sa stiu daca e posibil sa fie doar de la echilibrarea proasta. De curand am schimbat pe partea dreapta cap de bara (care era bun), apoi bascula, cu tot cu pivoti (la Matiz pivotii sunt sudati de bascula). Pe partea stanga incep sa simt si ce simteam pe dreapta de la bascula: troncanit la borduri/gropi/plecare "brusca" cu ambreiajul lasat prea repede. In plus, daca ii trag suturi, roata stanga pocneste rau, pe dreapta nu se aude nimic.

Si altceva: amortizor indoit - se mai poate repara sau se inlocuieste ?

#7
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,958
  • Înscris: 17.10.2003

View PostSINEKT, on 20th September 2010, 10:04, said:

Atunci cand accelerez ceva mai puternic, masina mi se duce inspre dreapta. Imediat cum iau piciorul de pe acceleratie, se duce inapoi, spre stanga. Asta se intampla dupa cateva zeci de Km pe un drum forestier cu piatra si gropi nasoale (Vidraru) + o echilibrare facuta in Rm. Valcea si de care nu sunt foarte sigur.

Aveti idee de la ce ar putea fi ? E numai de la roti, sau e ceva dus si la directie ? In volan nu am joc.


E de la torque-steering.




(  :)  )

Edited by akeem, 21 September 2010 - 09:54.


#8
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
de la echilibare proasta, doar iti tremura volanul in mana, nu trage intr-o parte cand accelerezi.
de indreptat tija de la amortizor, zic sa uiti. prea mare riscul sa ti se rupa cand ti-e lumea mai draga.

#9
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,980
  • Înscris: 06.04.2007

View Postkorsar, on 20th September 2010, 23:43, said:

nu pe draq! roata se va deplasa cel putin 5 cm inainte si inapoi.  ...................................................
Mai da-o naiba de roata.
Nici la caruta lu' bunicu nu avea asa mare joc (probabil ca avea pivoti noi).

#10
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
banuiesc ca bunicul avea suspensia la caruta putin diferita.
precizez, am spus 5 cm in total, adica cam 2,5 in fata, 2,5 in spate. si asta la roata din stanga,daca masina trage dreapta la accelerare. la jocuri mai mici, n-ar trebui sa se simta ca trage dreapta.

#11
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Hai ca aberam. Daca o roata se MISCA 5 centimetri insemna ca nu mai are nici un pic de bucse ramase pe acolo. Daca o ridici si o misti la mana, vezi deplasari de ordinul a 1/2 cm. Care deja insemna buba...

#12
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
sa asteptam sa vina SINEKT si sa ne spuna daca a facut testul propus de mine. bucsi duse, un pic din pivot, un pic din rulment, un pic din bieleta.... se ajunge f usor la jocul ala. si sa nu uitam, e vorba de situatia cand masina are tendinta de a pleca, cu frana de mana trasa, nu una pe elevator, cand misti cu mana de roata. la jocuri mai mici, repet, roata n-ar avea tendinta de a vira la dreapta cand accelerezi brusc.  cum n-ar avea nici daca pe ambele parti jocurile ar fi la fel.

#13
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004
azi am vazut un test al articulatiilor unei masini
talerele ce tineau rotile unei punti se apropie/departeaza inainte/inapoi si viceversa
siiii...se plimbau astea ca picioarele lui Bambi, dar cu toate astea nu avea jocuri

#14
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Eu zic ca este un Matiz, nu "pony car" de 300HP si fenomenul s-a manifestat dupa un drum cu gropane, nu si inainte. Putin probabil sa fie torque steer sau alte minuni. Eu zic ca ridicata pe cric, se va simti foarte bine (la mana). In fine, asteptam "juriul" :)
Verificare se faca NUMAI cu pivotii descarcati de efort.
http://www.automotiv...e_failing_.html

Quote

Unloading the ball joint:
It is important that when checking looseness on a non-wear-indicating ball joint, the weight of the car is not on the joint. This is commonly referred to as unloading the ball joint. This practice is necessary to ensure the force of the springs is not applied onto the ball joint. It is important to understand that if the ball joint is not properly unloaded, it could mistakenly be determined as satisfactory when in fact, it should be replaced.
PS: La mine am schimbat pivotul inferior pentru un joc de 6mm la roata (inspectia anuala). Nu stiu daca roata mai ea acolo daca avea joc de 50mm!

Edited by SuperDuper, 21 September 2010 - 19:58.


#15
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,958
  • Înscris: 17.10.2003
Banuiesc ca nu ati luat in serios treaba cu torque-steering :)

La rotula de suspensie se dau niste conditii:
- cuplul la rotire si la basculare (ex: 0.5...3 Nm)
- jocul radial si axial (ex. max. 1,2 mm la aplicarea unei forte de 3000daN cu trecere prin 0), adica pe masina de tractiune se trage cu 3000 daN, apoi se impinge cu 3000 daN, din aceeasi prindere. Graficul trasat este evident un histerezis, deoarece in jurul punctului de 0 este o zona plata, pivotul rotindu-se intr-o caja de plastic.


Asadar centimetrii aia n-au ce sa caute pe o masina care e in stare sa tina drumul drept.

Edited by akeem, 22 September 2010 - 10:42.


#16
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
mda... vad ca SINEKT ne-a abandonat... desi, era problema lui, era frumos sa ne spuna daca si cum a rezolvat-o. nu de alta, dar au aparut o gramada de "mecanici auto" specializati in google si  copy-paste, cu fel si fel de sfaturi... ba unii, care habar n-au ce si cum,  m-au mai si facut de ocara. nu numai ca n-au citit ce-am scris, n-au priceput o iota, dar si-au dat cu parerea. eu ziceam de un joc de 5 cm la roata, in anumite conditii de testare, ei au inteles c-ar fi vorba de un joc de 5 cm la un pivot... altii, si mai si, ca masina trebuie ridicata pe elevator..... :D ca doar asa au citit pe alte forumuri de 2 lei... si daca ei asa au citit acolo, asa si e! :D deci,daca domului SINEKT, i-a fost greu sa faca un test de 30 de secunde, sa-mi confirme sau sa-mi infirme ipoteza, desi era interesul dumnealui sa se lamureasca, eu ma retrag si promit sa nu mai intervin in topicele dumnealui.

#17
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,980
  • Înscris: 06.04.2007

View PostEvergreen, on 21st September 2010, 20:03, said:

azi am vazut un test al articulatiilor unei masini
talerele ce tineau rotile unei punti se apropie/departeaza inainte/inapoi si viceversa
siiii...se plimbau astea ca picioarele lui Bambi, dar cu toate astea nu avea jocuri
Dar tragea directia la accelerare?
Daca tragi tare de roata se misca roata (chiar daca cineva tine de volan) si la o masina noua.

#18
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004
nu are jocuri, chiar daca e Ford.... :D
ideea e ca nu ai tu forta sa tragi de roata ca scula alora... (probabil au si altii asa ceva)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate