Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Manual VS. Automat

- - - - -
  • Please log in to reply
802 replies to this topic

#19
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Cutia  manuala  trebuia de  mult sa  fie  aruncata  la  groapa  de gunoi. Doar ca unii fabricanti  sunt in  urma cu  tehnologia, clientii in urma  cu  mentalitatea, bani  mai putiniin  conturi, samd.
Stiu,  "expertii" de pe  Forum vor spune ca  e altceva sa  mergi  cu manuala,  ca simti  Loganul sau Accentul de  sub tine  cum tasneste impetuos, etc
Bullshit.
Sa-i  vad  conducand  din padelele de pe  volan daca sunt smekeri, masina  tasneste  mai bine  daca  schimbi de-acolo, e mai comod, nu  dai  din  picioare ca Stan si Bran, etc etc. La  Formula  UNU se schimba  de pe  volan asa ca, mucles  cei cu  aptitudini de  vitezisti  daca nu schimbati de pe  volan. Dar e mai simplu sa spui ca  esti  expert in ce-ai  invatat la scoala de soferi  pe Dacia 1300 decat sa recunosti ca tehnica  a progresat mult si  nu ai  bani sa-ti permiti asa ceva.
Automata e  pt  fraieri,  pt  femei, pt americani, pt cei care-si  permit,  pt  cine  vrea sa se  relaxeze in timpul  condusului.
Inconvenient  consumul mai mare de  carburant. In rest, e o binefacere.

#20
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004

 SuperDuper, on 17th June 2010, 11:44, said:

Acum, nu comparati cutiile auomate facute de americani sau japonezi (care au traditie si productie masiva de asa ceva) cu alea facute de europeni (la care este mai mult un after thought, un moft), chiar facute de nemti.
culmea e ca si astea europene tot din japoneze provin (nu mai stiu unde am citit, probabil ca am un material despre ele ;) )

 SuperDuper, on 17th June 2010, 11:44, said:

Cele europene suck big time.
nici alea americane nu sint zine... chiar daca sint pe Ford sau chrysler ;)

de europene ar fi bine sa vb doar dupa ce conduci o DSG :P

 sanddy1964, on 17th June 2010, 12:27, said:

Sa-i  vad  conducand  din padelele de pe  volan daca sunt smekeri, masina  tasneste  mai bine  daca  schimbi de-acolo, e mai comod, nu  dai  din  picioare ca Stan si Bran, etc etc.
bre, sefu are d-asta si tot dintr-un picior lucreaza :D
m-am jucat si eu cu butoanele de pe volan si parca iti trebuie oaresce indeminare comparat cu bagatul piciorului in gaz :D

#21
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007

 Evergreen, on 17th June 2010, 14:45, said:

de europene ar fi bine sa vb doar dupa ce conduci o DSG :P

Inventate de Porsche in 1980 si actualmente produse (si proiectate) de BorgWarner Inc in USA pentru tot grupul VAG :D

#22
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 sanddy1964, on 17th June 2010, 12:27, said:

Cutia  manuala  trebuia de  mult sa  fie  aruncata  la  groapa  de gunoi. Doar ca unii fabricanti  sunt in  urma cu  tehnologia, clientii in urma  cu  mentalitatea, bani  mai putiniin  conturi, samd.
Stiu,  "expertii" de pe  Forum vor spune ca  e altceva sa  mergi  cu manuala,  ca simti  Loganul sau Accentul de  sub tine  cum tasneste impetuos, etc
Bullshit.
Sa-i  vad  conducand  din padelele de pe  volan daca sunt smekeri, masina  tasneste  mai bine  daca  schimbi de-acolo, e mai comod, nu  dai  din  picioare ca Stan si Bran, etc etc. La  Formula  UNU se schimba  de pe  volan asa ca, mucles  cei cu  aptitudini de  vitezisti  daca nu schimbati de pe  volan. Dar e mai simplu sa spui ca  esti  expert in ce-ai  invatat la scoala de soferi  pe Dacia 1300 decat sa recunosti ca tehnica  a progresat mult si  nu ai  bani sa-ti permiti asa ceva.
Automata e  pt  fraieri,  pt  femei, pt americani, pt cei care-si  permit,  pt  cine  vrea sa se  relaxeze in timpul  condusului.
Inconvenient  consumul mai mare de  carburant. In rest, e o binefacere.

ai dreptate... fabricantii sunt in urma... aici intra si Mercedes si BMW si lexus si cam TOTI.

as lua o manuala inaintea unui DSG sau Steptronic sau orice alta semiautomata oricand.


nu uita ca mclarenul din 93 a plecat de langa veyron ca un Ferrari de langa o dacie.

manuala 4 ever. restul sunt doar de figuri si pentru cei care nu pot sa controleze un ambreiaj.

 richelieu, on 13th April 2010, 22:56, said:

Eu le am pe ambele. Obiectiv, in viata de zi cu zi, as scapa de manuala imediat...daca n-ar fi  "aia de firma"  :D si daca automata n-ar fi "a nevestei" :lol:. E iiiiiiiiiiiinfinit mai comoda...in special in oras. Si odata ce te obisnuiesti cu ea, te descurci bine si in depasiri si ..oriunde de altfel. Si nu am o cutie automata performanta ....ci una in 5 trepte uzuala.

ori ai condus foarte mult in viata ta si te ai scarbit de condus , ori nu stii ce e ala condus.

tatal unui tovars de al meu (Dzeu sa l ierte) condusese un autobuz + TIR toata viata lui... vreo 40 de ani... il vedeam conducand masina mica cu o scarba imensa. i se luase de orice fel de condus... si a cumparat un Renault automat si a fost multumit de faptul ca poate sa leneveasca la volan si sa nu miste piciorul stang si mana dreapta...
Povestea continua: acum cativa ani am plecat cu el si cu fisu la peste... tocmai se crapa de ziua si mergeam pe un drum de munte cu multe serpentine. Si culmea a avut o sclipire de pofta de condus... se simtea asa de bine ca o luase razna... dorea sa conduca sportiv, dar CIUCIU.... nici o senzatie , nici un sentiment... prea boring... deh cutie automata. a facut lucrul decent si a cumparat o manuala sanatoasa apoi.

concluzia.... nici o cutie de viteze , indiferent de cate 1 miliard de DSG uri are nu ofera senzatie ca una manuala.

pastrez ideea si spun ca automatele sunt petru cei care nu se descurca cu un ambreiaj si cele semiautomate sunt pentru fite. am condus si DSG... nici o senzatie

#23
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

 voposphere, on 17th June 2010, 22:23, said:

Ori ai condus foarte mult in viata ta si te ai scarbit de condus , ori nu stii ce e ala condus.
Astea sunt cele doua extreme, intre care mai pot exista un milion de motive pentru a alege o automata :). Dar da, in cazul meu e vorba de una dintre ele. Nici eu nu-mi dau seama prea bine care e ... :huh:

Quote

pastrez ideea si spun ca automatele sunt petru cei care nu se descurca cu un ambreiaj si cele semiautomate sunt pentru fite. am condus si DSG... nici o senzatie

1. Dupa niste sute de mii de km, singura senzatie pe care o mai cauti este cea de comoditate ;)
2. Cea mai recent condusa de catre mine masina cu cutie automata, e un Lexus IS-F. 5 litri...dupa un tuning de fabrica, aproape 500 de cai....suspensie sport, tractiune sport...etc. E...crede-ma ca o masina din aia iti ofera toate senzatiile posibile, astfel incat uiti ca nu ai o manuala sub cur.
3. Uite-te la supersporturile moderne, cate din ele mai au cutie manuala. ...O automata buna e mai sportiva decat manuala manualelor....
Prin "mai sportiva" ma refer la performantele pe care le poti obtine cu ea.


Quote

La Formula UNU se schimba de pe volan
Si la WRC tot la volan e schimbatorul....

Edited by richelieu, 17 June 2010 - 22:12.


#24
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 richelieu, on 17th June 2010, 23:10, said:

Astea sunt cele doua extreme, intre care mai pot exista un milion de motive pentru a alege o automata :). Dar da, in cazul meu e vorba de una dintre ele. Nici eu nu-mi dau seama prea bine care e ... :huh:



1. Dupa niste sute de mii de km, singura senzatie pe care o mai cauti este cea de comoditate ;)
2. Cea mai recent condusa de catre mine masina cu cutie automata, e un Lexus IS-F. 5 litri...dupa un tuning de fabrica, aproape 500 de cai....suspensie sport, tractiune sport...etc. E...crede-ma ca o masina din aia iti ofera toate senzatiile posibile, astfel incat uiti ca nu ai o manuala sub cur.
3. Uite-te la supersporturile moderne, cate din ele mai au cutie manuala. ...O automata buna e mai sportiva decat manuala manualelor....
Prin "mai sportiva" ma refer la performantele pe care le poti obtine cu ea.



Si la WRC tot la volan e schimbatorul....

nu intelege gresit... cateodata imi moare motorul din cauza ambreiajului de cat de naspa e sa conduci in oras toata ziua mestecand la schimbator... dar tot nu ma face sa cumpar o automata. nici dupa sute de mii. am condus si americane si europene si semiautomate performate si tot nu mi plac.

nu mai exista senzatia de mecanic , nu mai e placerea de a trage de maneta aia nenorocita deloc. nu mai e acelsi control... totul e prea simplu si prea computerizat... nu vreau eu ca un computer sa decida cand schimb eu viteza , eu am platit , eu schimb cand vreau eu... daca vreau sa merg in limitator , e masina mea , banii mei si merg cu ea pana explodeaza. nu vreau ca atingand maneta un computer sa trimita semnal la un motoras care sa mi schimbe viteza mai repede cu 0.2 secunde... pur si simplu vreau control DIRECT pe baza de mintea mea si pe baza de cheful meu si pe baza de mana mea.

ISF nu am condus , dar nu cred ca e mai bun ca un m3... parerea mea... si culmea am condus m3 cu semiautomat... nu te mai simti conectat cu masina , nu mai ai aceiasi placere... cand intrii in o curba doar apesi butonu ca sa schimbi... cu manuala e ca o orchestra... totul e natural si instinctiv , te simti implicat si in comanda deplina.

nu acuz pe nimeni pentru nici o decizie... dar raman la ideea ca automatele sunt pentru cei care nu stiu sa conduca si semiautomatele pentru fite.

PS: daca prin "mai sportiv" intelegi cu 0.X secunde mai rapid inseamna ca nu avem aceiasi definitie a sportivului :P

#25
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 voposphere, on 17th June 2010, 16:52, said:

dar raman la ideea ca automatele sunt pentru cei care nu stiu sa conduca si semiautomatele pentru fite.
No offence, prin afirmatia asta dovedesti ca preferinta ta pentru manuala este doar de fite. Este o chestie mentala, te face sa te simti important, priceput, superior fata de ceilati care nu simt placerea de a mesteca in gol cu mana dreapta... Poate si ceva sindrom de "strugurii sunt acri".

 Tom_Cat, on 17th June 2010, 09:04, said:

...actualmente produse (si proiectate) de BorgWarner Inc in USA pentru tot grupul VAG
Eu am de la ei diferentialul central autoblocabil cu cuplaj vascos :)

Oricum, in materie de condus sportiv, este preferat de multi un torque converter care suporta abuzuri fata de un ambreiaj uscat. Am postat undeva ca exemplu jurnalui unuia, care cu motor tunat si turbo pe Mustang (pe la 500CP) a prajit cateva seturi de ambreiaje uscate (din alea "speciale", nu stoc) si in final a apelat la demontarea cutiei manuale si montarea cutiei automate care este pe Explorerul meu, pentru ca este "rated" la 1000 CP. Bine inteles cu comenzi manuale a schimbarii, a overdrive si lock-up-ului si cu tunning la benzi si cilindrii hidraulici pentru a o face mai "ferma" (in detrimentul comfortului). Cu radiator suplimentar de ulei cutie (cam cum au toate SUV-urile cu "towing package"). Care cutie nu a mai facut "poc".

Edited by SuperDuper, 18 June 2010 - 02:35.


#26
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

 voposphere, on 17th June 2010, 23:52, said:

nu acuz pe nimeni pentru nici o decizie... dar raman la ideea ca automatele sunt pentru cei care nu stiu sa conduca si semiautomatele pentru fite.

Aici deja nu mai e vorba de considerente mecanice, fizice, materiale...ci mai mult de considerente filosofice :). Si evident...subiective.

Quote

PS: daca prin "mai sportiv" intelegi cu 0.X secunde mai rapid inseamna ca nu avem aceiasi definitie a sportivului :P
Tocmai de-asta am tinut sa precizez la ce fac referire, pentru a nu atinge exact aspectele filosofice de mai sus.

Edited by richelieu, 18 June 2010 - 10:16.


#27
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Desi imi place cu manuala cand ma joc sau ceva, recunosc ca in orice alta situatie, inclusiv "probele speciale" prefer o automata.

#28
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,014
  • Înscris: 01.11.2005
In ultimii 2 ani am condus 200.000km automata(camion) si vreo 2000 manuala (camion+turism)
Inainte de a conduce automata si eu ma credeam zmeu dar acum urasc manuala.
Chiar azi am reusit sa opresc motorul la plecarea de pe loc,sa franez fara a retrograda,sa pornesc in viteze... :newblush:
La automata ma deranjeaza ca imi schimba cand sunt intr-o depasire mai la limita(in special trecerea de la 11 la 12 ) si de accea de multe ori trec pe manual inainte de a efectua manevra,un alt incovenient il simt iarna deoarece nnu pot face niciun fel de balans pentru a iesi dintr-o zona alunecoasa.Cand vreau sa preiauc controlul trec pe manual,cine sustine ca se poate conduce sportiv doar cu pedala de ambreiaj abereaza tare
Pentru mine placerea de a conduce inseamna sa fiu relaxat la volan,sa pot sa admir un peisaj sau o blonda,sa pot vorbi la telefon fara a cauta schimbatorul :P,sa nu mai fiu cu gandul la turometru,turbina,ambreiaj,zgomotul motorului

#29
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Oricate se zic, o cutie automata este mai comoda, iar cu astea moderne, interventia utilizatorului asupra ei este foarte bine implementata.

Pe mine ma amuza cutiile CVT care emuleaza 5/6/7 trepte cand ele prin constructia lor nu au nicio treaba cu treptele de viteza, masini intalnite cu asa ceva, Audi cu multitronic si Honda cu iShift, cel putin la Honda a fost de rasul curcilor, actionam clapetele de pe volan, pe ecran se schimba treapta, dar masina mergea cam la fel pe mod auto, deci doar cat sa ia ochii si sa arate bine cu acele padele :)

DSG-ul este o cutie buna, dar nu este zeitate, nu exista asa ceva, ce ma bucura, la ei, este ca in mai toate modele de la VAG au si optiune cu DSG si pretul optiunii este undeva la 1000 Euro, ceea ce nu este rau daca ne gandim ca pune ESP si asistenta la plecarea in rampa (care separat costa ~350 Euro) in acei bani si ai parte de o cutie de calitate cu performante bune.

Sunt curios cum se misca o Fabia cu motorul 1,2 TSI 105PS si DSG 7 sau acelasi motoras pe o Octavia, cei de la dealer nu au putut/vrut sa dea prea multe detalii.

Personal sunt incantat de cutia lui Toyota Prius, este foarte directa, fara smucituri, fara rapoarte, fara convertizoare de cuplu si alte traznai.

[ http://www.myprius.co.za/ICE%20MGs%20PSD2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu e atat de "complicata" ca un DSG, dar are o gramada de "chestii" pe acolo, in poza este explicat exact ce vine conectat si cum, imaginea de ansamblu, in stanga jos, al fotografiei.

#30
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,328
  • Înscris: 09.09.2006

 connectorxp, on 19th June 2010, 01:06, said:

Pe mine ma amuza cutiile CVT care emuleaza 5/6/7 trepte cand ele prin constructia lor nu au nicio treaba cu treptele de viteza, masini intalnite cu asa ceva, Audi cu multitronic si Honda cu iShift, cel putin la Honda a fost de rasul curcilor, actionam clapetele de pe volan, pe ecran se schimba treapta, dar masina mergea cam la fel pe mod auto, deci doar cat sa ia ochii si sa arate bine cu acele padele :)
Si ce e amuzant aici? Exact asta fac, emuleaza 7 trepte de viteza ca sa poti conduce manual daca vrei. Aceleasi 7 rapoarte prestabilite le foloseste si pe modul sport, dar schimba la turatii mari, in jur de 6000rpm. Mai incearca o data multitronicul, si iti garantez ca o sa simti diferenta intre "D" si "S".

#31
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004

 buntzi, on 19th June 2010, 07:04, said:

Si ce e amuzant aici?

Tocmai emularea aia ma amuza, daca ei o concep fara rapoarte, se chinuie sa o faca sa semene cu una cu rapoarte si daca am optiunea asta la masina, tot in mod "stepless" o las, e mai comod.

Cand am ocazia, o sa mai conduc un multitronic pe sport.

Dupa ce am scris mesajul de aseara, am gasit info in careRenault, a lansat p cutie de viteze cu doua ambreiaje (stil DSG), pe mai multe modele, nu doar pe Laguna (cum a fost la inceput), pe lista se afla platforma Megane, cu toate derivatele ei, dar promit timpi de schimbare a treptelor de 230 ms, conform sitului lor, cel din Ungaria, cel din Ro, este praf.

Edited by connectorxp, 19 June 2010 - 09:50.


#32
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,328
  • Înscris: 09.09.2006
Pai da, ca uite cati tovarasi sunt care considera ca numai  soferul trebuie sa decida cand sa schimbe viteza and stuff (ailaltii e femei sau americani prosti, vezi doamne)! Asa ca daca se poate, de ce nu? Si da, chiar e foarte comoda in modul ala stepless!

#33
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
si mie imi place automata , dar pur si simplu nu pot sa ma acomodez , mi se pare ba da nu trage in depasire , ba ca ma plictisesc .... daca as fi condus de la inceput o automata sigur nu m-as fi despartit de ea.automata e clar peste manuala , ca , confort

#34
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
E tipic  pt  soferii tineri,  care  rup Loganele  sau  skoditele  in  treapta a  2 a pt ca trage  bine  nene! Cum pana mea  se pot emite pareri depsre masini  de genul Veyron, MC LAREN CAND  LE-ATI  VAZUT  DOAR IN POZE?
Cand  cu BMW M3 sau Audi nu  ati mers niciodata SAU  V-A LASAT UN AMIC SA  MERGETI IN PARCARE LA CARREFOUR. Vrem poze,  Jurnal de Bord,  filmulete pe  you tube postate de voi, etcetc
Eu  stiu ca  GTI-ul DSG pe  care l-am  avut dadea  clase bmw-urilor  SERIA  5 DE NU SE VEDEAU, si asta  pe autostrada  in Germania la  235km/h, nu mai zic in oras prin Buc-daca-l  lasam  mai mult de  2-3 minute pe Sport  in oras  ma  luau palpitatiile  si  o dadeam  imediat  pe  Drive. Mdeh...,  6.8s  100km/h...
Masina pe care o am  acuma  rupe  la  deal orice; daca chiar  vreau sa merg  in treapta pe care o doresc dau pe manual si ii dau  4000 de ture si  schimb  numai atunci. Am avantajul ca tin ambele maini pe volan, schimb de la padele daca chiar e cazul. Dar nu este!
Mie  nu-mi  place  cutia  MULTITRONIC. Imi  place  Tiptronic  si DSG. Am  avut  din toate asa ca  vorbesc din experienta. Din auzite  sau citit pe  net e usor si cel mai usor e sa zici ca automata nu e sportiva.

@Bolo  -  da pe SPORT daca ai optiunea asta  si nu iti mai schimba in depasire sau  apasa  pana la  fund  pedala  si  iti  retrogradeaza  o  viteza .  AUTOMATA  RULLLEZ!

Edited by sanddy1964, 19 June 2010 - 10:41.


#35
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,014
  • Înscris: 01.11.2005
Nu ai citit atent,conduc MAN automat si nu are optiunea sport  :P
De retrogradat retrogradeaza dar de obicei depasirile le fac in treptele 10-11.Cu 11 ajung in limitator (89 :D) pe la 1800 de ture parca dar daca imi schimba in 12 se pierde ceva timp la schimbare+ ca mai apuc sa merg 2-3 sec  si ma da cu capul in parbriz din cauza limitarii  
La  Volvo este optiune Economic si Power,in modul power schimba la turatii mari si cei cu manuale raman in urma.Ce e mai nasol e ca am norma de consum foarte mica  :cursing:  VOLVO RULEZZZZ !!!
Intre soferii de camioane situatia este asemanatoare,aproape toti spun ca prefera manuala dar foarte putini dintre ei au avut ocazia sa conduca si automata,deci vorbesc in necunostina de cauza.

#36
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004

 sanddy1964, on 19th June 2010, 11:32, said:

@Bolo  -  da pe SPORT
asta ar trebui sa aiba unii la dispozitie pe tiruri ca sa fie tacimul complet  :thumbdown:

 bolo, on 19th June 2010, 13:49, said:

Nu ai citit atent,conduc MAN automat si nu are optiunea sport  :P
:coolspeak:

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate