Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara
 Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...
 AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...
 Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag
 

BMW 320D e90 nov 2005

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#19
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Am tractat-o astazi in service, au desfacut-o baietii pana au ajuns la turbo, axul cu palele au joc atat pe verticala cat si pe orizontala. In rest este intacta.

Desfacand componente au ajuns prima data la filtrul de polen - care cu certitudine nu fusese schimbat mai recent de 20 - 30 000 km in urma (mai ales ca in Germania nu prea este praf din cate am auzit). Apoi inaintand spre turbo au dat peste filtrul de aer care de asemenea nu a fost schimbat de foarte multi kilometri, gen 30 - 40 000 (baietii spun ca nu a fost niciodata la cum arata, eu nu cred ca e chiar niciodata).
Filtrul de epurare era uzat, este posibil ca din cauza lui sa fi picat turbo, acest filtru scapa ulei.
M-a costat 100 lei toata aceasta operatie. Manopera pentru montarea unui turbo si a unei revizii complete (vreau sa schimb toate consumabilele posibile din motor) va costa max 500 lei si va dura max o zi. Dar asta dupa ce fac rost de alt turbo si de toate consumabilele.

Astazi a durat cam o ora si jumatate pana s-a scos turbo, am portbagajul pe jumatate plin cu capace si piese care mai de care.

Pentru cine doreste sa se delecteze, am atasat cate ceva.

Attached Files



#20
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Bre, da' daca faci nitel tuning ce are? Pui o turbina mai mare, scrii soft nou si aia e. Poate iesi mai ieftin ori la acelasi pret dar macar castigi niste caluti extra.
Daca unii o pot face, tu de ce nu poti?

#21
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Exact! N-am mai scris asta aseara ca nu mai eram in stare.

Mi-a propus cineva ieri sa:
Varianta 1: iau o turbina de tuning pe care o gasesc pe site-ul dedicat, nu-l scriu ca n-am voie. O iau noua si mai ieftina decat pe asta, pentru ca este facuta de un producator aftermarket.
Varianta 2: iau o turbina de pe 520 sau 525, care se potriveste acolo la fata locului, de asemenea este mai ieftina la producatorii aftermarket.

Nu stiu de unde sa incep insa cu demersurile in acest sens, practic nu am de unde sa stiu ca se potriveste pe motor decat de la cineva care a trecut prin acelasi lucru, sau daca producatorul imi garanteaa ca merge si pe 320.
Cine are experienta sau sfaturi pentru cela doua variante, va multumesc anticipat.

Edit: ca sa nu mai vorbim ca odata cu asta as duce-o intr-adevar la vreo 180 CP ceea ce suna incantator :D

Edited by StGermain, 02 April 2010 - 21:46.


#22
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Cipos ce zice despre treaba asta?

#23
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004
tot la Cipos poti pune intrebarea asta...

#24
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
turbo marit+soft,adica un surplus f mare de putere s-ar putea sa duca la o uzura f mare a ambreajului

#25
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,925
  • Înscris: 09.12.2004
daca lucratura se face intre anumite limite, nu se intimpla nimic.
daca duci la extrem si devii reisar...da... crapa

#26
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Cu Cipos nu am vorbit despre variantele astea pentru ca nu le aveam in vedere la momentul respectiv. El mi-a spus doar ca trebuie sa iau noua pentru ca pentru modelul asta, fiind produse de Mitsuishi nu se pot reconditiona. Probabil nu s-a gandit nici el pe moment la variantele de mai sus.

Am sa il sun dupa sarbatori de-acum sa il intreb ce parere are de ele.

De supra-solicitare nu ma tem pentru ca atat eu cat si domnisoara care mai conduce masina avem un stil echilibrat de condus.

#27
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Dupa trei luni in care masina a stat pe dreapta desi am avut nevoie de ea pot sa fac un rezumat din care sa reiasa si finalul. In orice caz seriozitatea germana, in special in ceea ce priveste serviciile post vanzare este un mit. Sunt atat de neseriosi pe cat de urate cu crengi le sunt femeile.


28.12.2010, 77.xxx km, - Masina ajunge la Iasi.

~25.01.2010,77.xxx km - Masina incepe sa circule dupa toate demersurile privind inmatricularea si casco.

23.03.2010, 81.450 km - Motorul incepe sa vuiasca, dupa care intra pe ulei. Consuma ~7 litri de ulei in ~130 km (baia avand o capacitate de 5,5).

~28.03.2010, 81.580 km - Duc masina in service si se constata defectiunea turbosuflantei. Aceasta trebuie inlocuita sau reconditionata. Din acest moment masina nu se mai misca deloc pana in 21.06.2010.

12.04.2010, 81.580 km - Trimit o scrisoare de reclamatie catre dealerul Recklinghausen de la care am cumparat-o in care ii intreb de ce s-a stricat masina la 6 000 km de la ultima verificare in service, si de ce nu au fost inlocuite in 75 000 km niciodata filtrele de aer si motorina.

14.04.2010 - Dealerul imi raspunde ca nu este problema lor, ca daca ma intereseaza ceva despagubiri sa iau legatura cu BMW AG. In acest timp incep sa postez peste tot si sa caut solutii de reconditionare sau de turbosuflante SH sau noi.

15.04.2010 - Se ia legatura cu BMW AG. Acestia primesc cazul si spun ca il analizeaza.

20.04.2010 - 20.05.2010 - Ii sun de 2-3 ori pe saptamana sa ii intreb ce analizeaza atata timp, si imi raspund de fiecare data "cazul este in analiza". Pe de-asupra, nici nu dau un raspuns negativ privind o eventuala despagubire, incat eu sa imi pot vedea de treaba. In toata aceasta perioada continui sa fac demersuri privind reconditioanrea pe cont propriu sau achizitia uneia noi.

30.05.2010 - Programez un drum la Brasov la o firma care spune ca ar putea face reconditionare pe acest model de turbosuflanta (singura pe care am gasit-o, restul raspunzandu-mi ca pe acest model, produs de Mitsubishi nu se poate face reconditionare pentru ca nu se produc&gasesc piese).

30.05.2010 - Sunt notificat din Germania, de la BMW AG ca ei doresc ca cineva de la BMW Romania sa ia legatura cu ei in vederea unor demersuri privind o despagubire sau altceva.

30.05.2010 - 15.06.2010, insist la cei din Germania sa dea un raspuns celor din Romania, pentru ca sunt aproape trei luni de cand nu pot utiliza masina asteptand raspuns de la ei (cai verzi pe pereti). De fiecare data, ei raspund ca "cazul este in analiza" si ca vor da un raspuns celor din Romania.

15.06.2010 - Primesc e-mail oficial de la BMW Romania ca va trebui sa mai astept, pentru ca cei din Germania de la BMW AG au "cazul in analiza" si ca imi vor trimite mie direct un raspuns oficial (eu de la inceput, de cand trimisesem dealerului solicitasem un raspuns oficial, spunandu-le ca il voi utiliza in vederea actionarii lor in judecata).

16.06.2010 - Ii bag undeva pe nemti si merg la trei magazine de piese auto, si adjudec unul dintre ele, de unde fac comanda de turbosuflanta, si de toate consumabilele pentru revizie, inclusiv ulei.

19.06.2010 - Piesele ajung la magazin.

21.06.2010 - Merg la magazin si ridic comanda, merg si iau masina, o tractez in service.

Pe dupa-amiaza, la reasamblare, se constata ca fulia motor are joc si trebuie inlocuita. Dau comanda de fulie, aceasta este inlocuita. Seara ies din service cu masina OK, cum sper ca trebuie sa ramana. Dupa asamblare, se curata prin turatie uleiul de pe admisie. Se colecteaza vreo 2l. Plec cu ea putin in teste, scap de ultimele resturi de ulei de pe evacuare, masina merge mai bine ca oricand. 81 600 km.

In Germania cazul inca este in analiza. Le-a luat fix o luna si jumatate ca sa-mi spuna ca vor sa vorbeasca cu un reprezentant BMW Romania (aceasta decizie putea fi luata din prima zi de catre ei). Intre timp au mai trecut 22 zile de cand un reprezentant BMW a luat legatura cu ei. Sunt curios cat vor mai tine cazul in analiza pana sa-mi raspunda oficial.

COSTURI:

3750 lei&turbosuflanta veche - turbosuflanta noua.
810 lei - filtru epurator, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru clima cu carbon activ, toate pe MANN, 6 litri de ulei BMW, kit de instalare pentru turbosuflanta (pentru a beneficia de garantie la piesa)
590 lei - fulie motor
~500 lei manopera.

Cu privire la manopera, recomand oricui persoana la care am reparat eu, care este specializata pe BMW si lucreaza foarte bine, atentie la detalii, etc. Am obtinut si acte privind manopera, ca sa beneficiez de garantie la turbosuflanta. Daca este cineva interesat de cosuturile detaliate privind consumabilele, pot sa atasez factura.
Ma duc sa mai dau un Send/Receive, poate mi-a trimis BMW AG vreo despagubire. Maine se implinesc trei luni de cand am tras masina stricata pe dreapta.

Edited by StGermain, 22 June 2010 - 10:21.


#28
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Asa cum era de asteptat Dl Zimmerling din Germania nu a raspuns nici pana la acest moment. Am mai dat un e-mail la Bucuresti unde l-am intrebat pe cel care a avut o atitudine profi fata de mine, daca ii reprezinta atitudinea asta de ignoranta. Nu am primit nici la asta raspuns.

Intre timp, ca sa vedem cum se comporta la un traseu mai lung, si ca sa amortizam macar o fractie din sumele cheltuite, am luat-o in concediu, 2 persoane + bagajele aferente. S-a comportat exemplar, cu exceptia volanului care cam tinde sa se duca usor dreapta desi i-am facut geometria. Nu am ce sa comentez, merge ca noua

Consum:
Iasi - CT - 5.2
In CT am stationat vreo 2 ore in ambuteiaj si a sarit la 5.9
CT - Sunny Beach - 6.1
Sunny Beach - Mamaia - 6.0
Mamaia - Bucuresti 6.2
Bucuresti - Iasi 6.0.

In total 1750 km, cu un consum mediu de 6.0. Ramane ca zilele astea sa ii fac din nou plinul, sa vedem daca iese aceeasi valoare.

#29
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Intre timp am facut si plinul cu consumul la pompa.

Imi iese 6.5, deci o diferenta cam mare, din pacate.

Si macar daca era invers diferenta. O sa mai fac o incercare pe un traseu mai scurt, eventual doar pe mers exterior fara oras, sa vad atunci. Oricum 0.4 - 0.5l diferenta este foarte mult.

#30
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Pai in cazul asta nu mai bine iti iei tu o trotineta?

#31
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Probabil bati in ideea ca ar trebui sa fiu multumit ca masina merge bine.

Merge bine intr-adevar dar am constatat chestiunea asta si am scris-o, de asta suntem pe forum, poate mai apare vreun posesor sau cunsocator si are ceva de spus in acest sens.

#32
mariuspizdocea

mariuspizdocea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 09.06.2010
Ai primit pana la urma raspuns de la BMW AG?

#33
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

View Postmariuspizdocea, on 5th August 2010, 20:18, said:

Ai primit pana la urma raspuns de la BMW AG?


View PostStGermain, on 5th August 2010, 13:55, said:

Asa cum era de asteptat Dl Zimmerling din Germania nu a raspuns nici pana la acest moment. Am mai dat un e-mail la Bucuresti unde l-am intrebat pe cel care a avut o atitudine profi fata de mine, daca ii reprezinta atitudinea asta de ignoranta. Nu am primit nici la asta raspuns.

Maine il sun, pe cel de la Bucuresti ma refer. Ca daca stiam germana decent.........

Edited by StGermain, 05 August 2010 - 20:15.


#34
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
pai domnule st germain tu daca la 173 horses ai tai scoti consum de 6.5 iar eu pe un diesel cu 75 cai acelasi consum ? :)) ar trebui sa sar de la balcon!

Ma bucur ca ti-ai reparat jucaria,mii de km acuma fara problema si nah..mofturile costa ! bafta oricum in continuare!

#35
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
La care mofturi te referi :)?

Sunt 163, si nu 173, dar oricum nu ar fi mare diferenta intre cele doua.
Am auzit ca ultimul model cu Efficient Dynamics are consumul si mai scazut in regim de mers normal.

Multumesc pentru urari, asa sper ca va fi.

#36
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
nu ma intelege gresit cu mofturile,ma refer asa, ai vrut o masina sa-ti mearga ceas,ai luat una care merge asa cum vrei tu DAR dupa cum ai vazut in caz de o defectiune mai serioasa cOOsta !
bafta

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate