Bucurestii de altadata
Last Updated: May 03 2024 09:18, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2467
Posted 29 December 2017 - 10:34
În 1943 nu exista autobuz direct centru - aeroport?
|
#2468
Posted 29 December 2017 - 13:09
Ăia care zburau cu avionul nu mergeau cu autobuzul pe vremea aia. Cel puțin așa îmi închipui. Nu zbura toată lumea. Nici în anii 90 nu era mare nevoie de autobuz spre aeroport. Cine zbura, era dus de vreo rubedenie. Exagerez nițel, dar cam asta e ideea.
|
#2469
Posted 29 December 2017 - 18:49
A fost autobuz direct centru aeroport pana sa fie preluat de STB, era linia 2. STB a desfiintat tramvaiul 2 si a infiintat in locul lui linia 32 in 1935 si pe parcursul primei editii a Lunii Bucurestilor a fost prelungit pana la Aeroport. Traseul lui obisnuit era Bariera Vergului - Arcul de Triumf si mai tarziu a fost dus inspre podul Bordei.
|
#2470
Posted 01 January 2018 - 15:44
Dar lucrćtorii de la Aeroport cu ce mergeau?
Deabea zilele treute, când am privit aceastć pozć fćcutć de Aurel Bauh prin 1955 (nu exista încć režeaua de contact a troleibuzelor) am vćzut cć apar locurile goale unde s-au ridicat Blocul Beldiman ŗi Hotelul "Central". Aurel Bauh - Bucuresti (1957) Bd. Regina Elisabeta (6 Martie) vedere spre Cal. Victoriei, Cercul Militar si Cismigu.jpg 347.56K 25 downloads Alte 2 imagini cu bulevardul, între Cal. Victoriei ŗi Casa Centralć a Armatei (C.C.A.) = Cercul Militar Nažional ŗi Brezoianu. În cea fćcutć noaptea se poate vedea režeaua de contact a troleibuzelor. Aurel Bauh - Bucuresti (1957) Bd. Regina Elisabeta (6 Martie) intre Brezoianu si Cal. Victoriei (vedere spre Cal. Vicotirei), ziua.jpg 324.06K 26 downloads Aurel Bauh - Bucuresti (1957) Bd. Regina Elisabeta (6 Martie) intre Brezoianu si Cal. Victorie, noaptea.jpg 264.47K 23 downloads Din zonć puteai ajunge la Podul Izvor, la cćminile studenžilor (dreapta) ŗi la Teatrul "Lucia Sturza Bulandra" (stânga). Aurel Bauh - Bucuresti (1957) Podul Izvor, vedere spre Caminul Studentesc, Teatrul L.S. Bulandra, Cismigiu.jpg 291.59K 22 downloads Ŗi de la Podul Izvor ajungeai la P-ža Unirii (sau 28 Martie, cum se mai numea pe atunci). Bine, imaginea nu e fćcutć dinspre Dâmboviža, ci dinspre Sf. Gheorghe (s-o fi suit chiar în blocul interbelic de la colž cu Str. Lispcani - latura dinspre Moŗilor). Din clćdirile de pânć din piažć mai existć turnul cu clopotnižć al Bisericii Bćrćžia ŗi cele 2 blocuri intebelice (cel de la bulevard ŗi cele dinspre centrul istoric). Aurel Bauh - Bucuresti (1957) Bd. 1848 (azi I.C. Bratianu) spre P-ta 28 Martie (Unirii). Bd. D. Cantemir nu exista.jpg 350.4K 23 downloads Albumul "Bucureŗti" a fost scos în 1957 de Editura de stat pentru literaturć ŗi artć (E.S.P.L.A.) ŗi are o prefažć de Tudor Arghezi. Pozele cred cć-s fćcute în anii 1955 ŗi 1956. A fost primul album postbelic cu Bucureŗtii editat în Lb. Românć. Cel din 1953 a fost scos pentru strćini, cu ocazia Festivalului Tineretului. Îl am (versiunea în Francezć). Dintre cele mai vechi de 1970 mai am ŗi pe cel mic, format 10 x 15? scos în 1961 ŗi pe cel din 1964 cu prefažć de Ion Marin Sadoveanu. Au mai fost 2 în anii '60, dar pe acelea nu le am Edited by djl, 01 January 2018 - 15:45. |
#2471
Posted 01 January 2018 - 18:25
In ultima poza, lumea, otova, ca oaia, chiar si in perioada 30-40 traversau pe unde li se nazarea - dupa aia vedeai la ziar pe careva cu o intalnire contondenta cu vreun vehicul (cel mai des cadeau din tramvai).
|
#2472
Posted 02 January 2018 - 14:08
Am remarcat ca fosta Gara Regala actialmente intrarea dinspre Leu a Palatului Cotroceni a intrat in renovare.
|
#2473
Posted 02 January 2018 - 20:13
1 - la piata matache, in martie 1973.2 si 3 nu stiu unde sunt facute.
sursa: agerpres Attached Files |
#2474
Posted 02 January 2018 - 20:19
2) cred că e pe Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache). Mai ales că tramvaiul pare a fi pe linia 20;
3) Nu cred că e în Bucureşti. Pare a fi la Ploieşti, capătul de autobuze de la Str. Paris (zonă dispărută). Later edit: da, acolo e: http://www.transploi...lui-de-altadata Edited by djl, 02 January 2018 - 20:25. |
#2475
Posted 02 January 2018 - 21:07
djl, on 02 ianuarie 2018 - 20:19, said:
3) Nu cred că e în Bucureşti. Pare a fi la Ploieşti, capătul de autobuze de la Str. Paris (zonă dispărută). Later edit: da, acolo e: http://www.transploi...lui-de-altadata 100% Ploieşti, aproape de "Piaţa Paris", zona "La Covrigi Calzi"(intersecţia Coşbuc-Ştefan Greceanu-Romană) Edited by MariusMIonescu, 02 January 2018 - 21:08. |
#2476
Posted 02 January 2018 - 21:11
Am spus prostii mai sus, zona se pare că mai există parţial.
Dar în poza cu Piaţa Matache apare un camion pe care scrie "Johann Birks". Ce o fi fost cu el pe acolo? |
|
#2477
Posted 03 January 2018 - 08:07
djl, on 02 ianuarie 2018 - 21:11, said:
Am spus prostii mai sus, zona se pare că mai există parţial. Dar în poza cu Piaţa Matache apare un camion pe care scrie "Johann Birks". Ce o fi fost cu el pe acolo? https://www.bloomber...on-gmbh-&-co-kg |
#2478
Posted 07 January 2018 - 02:38
Interesant. Pe atunci probabil colaboram mai mult cu Occidentul (Vestul) şi aşa se explică prezenţa camionului.
|
#2479
Posted 08 January 2018 - 20:04
1 - Piata Scanteii - 1969; 2 presupun ca e pe Calea Grivitei - 1968
Attached Files |
#2480
Posted 08 January 2018 - 20:14
Pe acolo e a 2-a. La intersecţia cu Titulescu. Când o fi dispărut acel Cămin Cultural?
Nu am ştiut că pe 24 au fost şi tramvaie "Electroputere". Probabil deservea şi zona industrială Titan - "23 August" - "Republica", de aia. Ce traseu lung avea... Următoarele 2 tramvaie sunt de pe linile 6 şi 10. Tramvaie de pe cele 3 linii care circulau pe acolo, surprinse într-o singură poză. |
#2481
Posted 08 January 2018 - 20:44
|
#2482
Posted 08 January 2018 - 20:58
Scrie Cinema Cultural si zona arata de parca ar fi pe Giulesti.
|
#2483
Posted 08 January 2018 - 21:03
Numai că pe Cal. Giuleşti nu au circulat nicodată troleibuze
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users