Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?
 Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 

Mi-a luat foc mașina după doar 160 de km parcurși

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
58 replies to this topic

#1
MadHawk

MadHawk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 03.08.2008
Mi-a luat foc mașina după doar 160 de km parcurși

Un bucureștean a dat în judecată firma Renault pentru că, deși autovehiculul i-a ars la doar o săptămână după achiziționare, furnizorul refuză să-i dea altul nou în schimb. În urmă cu două luni, Constantin Tică, un bucureștean în vârstă de 46 de ani, a cumpărat un Renault Megane Sedane Prima, în valoare de 11.000 de euro. La doar o săptămână după achiziționare, mașina a luat foc. Bărbatul cere un autoturism nou de la firma Renault Nissan România, ai cărei reprezentanți refuză, susținând că mașina nu prezintă urme de incendiu și că poate fi reparată.

Fum și miros de ars

„Am cumpărat mașina la sfârșitul lunii aprilie. Pe 7 mai, în jurul orei 18.00, în timp ce conduceam, am observat că de sub capota mașinii a început să iasă fum, moment în care am simțit și un miros de ars în interior”, povestește Constantin Tică.

Se afla într-o coloană de mașini care se deplasa foarte încet. „Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis și astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria și am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”, afirmă bărbatul.

Au fost folosite trei extinctoare, dar flacăra nu a putut fi stinsă decât de pompieri. După care, spune Tică, mașina i-a fost tractată de un echipaj de la Renault Asistență și dusă la service.

„În lipsa mea, autovehiculul a fost urcat pe rampă pentru a i se afectua o diagnoză cu Clip. Directorul service-ului, Adrian Rusea, mi-a spus că este vorba despre supraîncălzirea ambreiajului, dar că mașina este funcțională. A adăugat că procesul-verbal întocmit de cei de la Situații de Urgență e exagerat, deoarece un pompier n-ar avea cunoștințe de mecanică auto pentru a putea emite o părere pertinentă. Apoi a apreciat că, mai mult ca sigur, e vorba de o proastă utilizare a mașinii. O abordare absurdă, ținând cont că am parcurs doar 160 de km”, susține Tică.

Ulterior, reprezentanții service-ului i-au cerut bărbatului să semneze o fișă de reparație care include anumite operații deja efectuate. Lucru pe care acesta a refuzat să-l facă. „Când am lăsat mașina în service, nu mi-am dat acordul ca ea să fie ridicată pe rampă și nici să fie efectuate reparații sau alte constatări în lipsa mea. Mai mult, cei de la service mi-au spus să vin să ridic autoturismul de pe proprietatea lor, în caz contrar urmând să fiu obligat să plătesc 100 de euro pe zi. Am refuzat să semnez vreun ordin de reparație, atâta vreme cât nu cunoșteam cauza reală a producerii incidentului”, mai ține să adauge Constantin Tică.

„Incident produs de o greșeală de fabricație”

La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieșit că focul a fost provocat de o greșeală de fabricație. „Cu toate acestea, nici până în acest moment furnizorul nu a dat curs solicitarii mele de a schimba autoturismul. Ba mai mult, reprezentanții nu recunosc că au participat la expertiză. Am cerut înlocuirea mașinii deoarece nu mai pot să conduc vreodată acest autoturism”, conchide Constantin.

Acum, bărbatul a dat în judecată firma Renault Nissan România și speră că, în justiție, o să i se facă dreptate.

La rândul lor, reprezentanții Au to rității Naționale pentru Protecția Consumatorului consultați de EVZ spun că firma Renault Nissan România va fi obligată să-i dea clientului lor un autoturism nou numai în cazul în care se dovedește că autoturismul a avut un viciu ascuns.

ÎN APĂRARE

„Nu prezintă urme de incendiu”

Oficialii companiei Renault România susțin că mașina nu prezintă urme de incendiu în habitaclu, nici în compartimentul mo torului, nici la exterior. „De asemenea, alternatorul, cablajele și interiorul compartimentului motorului sunt intacte și nici acestea nu prezintă urme de incendiu”, susține Dumitra Râșnoveanu, Communication Manager al companiei Renault România.

Furnizorii spun că autovehiculul a fost adus în service cu ambreiajul nefuncțional, din cauza unei supraîncalziri generate de conducerea vehiculului cu ambreiajul semicuplat. „Această supraîncalzire a deteriorat componente ale ambreiajului, însă nu a cauzat un incendiu”, afirmă Dumitra Râșnoveanu. Reprezentanții firmei Renault spun că service-ul se află la dispoziția clientului, dar acesta refuză repararea mașinii.

„Acest proces nu ar necesita o imobilizare a mașinii mai mare de 48 de ore”, conchide Dumitra Rășnoveanu.

Sursa: evz.ro

#2
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Mah eu nu inteleg cum s-au consumat 3 extinctioare si au venit si pompierii si cablurile nu sunt arse si nu sunt nici urme de foc la motor. Aici e ceva putred, in afara de abreajul Megane-ului. :D

#3
MadHawk

MadHawk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 03.08.2008

View PostMadHawk, on 6th July 2009, 12:11, said:

...
La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieșit că focul a fost provocat de o greșeală de fabricație. „Cu toate acestea, nici până în acest moment furnizorul nu a dat curs solicitarii mele de a schimba autoturismul....
Simplu! Nu vor sa recunoasca ceea ce este evident!  :rolleyes:

#4
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
e cu dus si intors dar sunt foarte reticent.
e foarte posibil sa fie intr-un fel cum zic astia de la Renault si omul sa vrea masina noua, in loc.
nu zic, e noua, e neplacut dar prea s-au invatat toti sa li se schimbe tv, comp, acum masina la orice defect.

daca se repara se repara.
cat despre utilizarea ambreiajului...la cati am vazut sa nu aiba habar de ce sa faca cu pedala aia...nu ma mira explicatia.

daca chiar a fost defect de fabricatie si exista expertiza etc in instanta probabil va castiga.

Edited by spare-me, 06 July 2009 - 12:43.


#5
MadHawk

MadHawk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 03.08.2008
E anormal ca la 160 de KM sa se incinga ambreiajul pana scoate fum/ia foc!
Asa ceva nu e admisibil! Cine ar mai accepta o masina ca asta reparata?
Clar ca o sa castige numai ca o sa dureze ca in Romania: ani! :(

Edited by MadHawk, 06 July 2009 - 12:45.


#6
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
tu te bazezi numai pe ce citesti din articolul ala.
si esti anormal de inversunat.

e cazul tau, de fapt ?

lasa un pic de loc de dubiu. nu se stie niciodata cat de real e ce scrie intr-un ziar

#7
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Cand am titlul mi-am zis " asta trebuie sa fie Renault "
E un Renault ! La ce te poti astepta de la un Renault din '98 incoace ?
Ce s-o fi gandit nea Tica . Am 11.000 E , decat sa-mi Logan nou sau una la mana a 2a mai bine imi i-au Megane ca e Renault .
Sa-i fie invatatura de minte ....

#8
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
mergi tu cativa Km cu ambreriajul semicuplat si vezi ce fum si cum pute indiferent de cat de noua e masina.

Oricum e destul de ciudat: uni zic ca focul nu a putut fi stins cu 3 stingatoare iar ailalti ca motorul/cablurile nu prezinta urme de incendiu. Ideea ca daca ar fi si o flacara mica la motor neaparat raman urme pe izolatia cablurilor, funingine pe motor, pasla de pe capota arsa etc.
Poate pana la urma a fost ceva la mijloc defect de fabricatie (poate ambreiajul nu era montat bine) + folosirea necorespunzatoare (mers foarte mult in trepta 1 sau 2 cu ambreiajul semiapasat).
Acuma nu inteleg de ce insista sa ii dea masina noua cand au reparato pe asta. Parca bunurile se schimba doar daca nu se pot repara.

#9
MadHawk

MadHawk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 03.08.2008

View Postspare-me, on 6th July 2009, 12:46, said:

tu te bazezi numai pe ce citesti din articolul ala.
si esti anormal de inversunat.

e cazul tau, de fapt ?

lasa un pic de loc de dubiu. nu se stie niciodata cat de real e ce scrie intr-un ziar

Nu sunt inversunat.  :lol:

View Postrelu_24, on 6th July 2009, 12:58, said:

mergi tu cativa Km cu ambreriajul semicuplat si vezi ce fum si cum pute indiferent de cat de noua e masina.
...
Este adevarat ce sustii! Dar acest ambreiaj defect era livrat asa din fabrica ceea ce nu e nicio scuza!

View Postrelu_24, on 6th July 2009, 12:58, said:

...
...
Acuma nu inteleg de ce insista sa ii dea masina noua cand au reparato pe asta. Parca bunurile se schimba doar daca nu se pot repara.
Tu ai accepta???

#10
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
poate oricine ar accepta sau nu dar DEPINDE daca a fost sau nu defect din fabrica, viciu ascuns, etc
de-aia zis sa te calmezi pana vedem rezultatul procesului.

#11
MadHawk

MadHawk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 03.08.2008

View Postspare-me, on 6th July 2009, 13:07, said:

poate oricine ar accepta sau nu dar DEPINDE daca a fost sau nu defect din fabrica, viciu ascuns, etc
...
Corect!

View Postspare-me, on 6th July 2009, 13:07, said:

...
de-aia zis sa te calmezi pana vedem rezultatul procesului.
Dau impresia ca nu as fi calm?  :lol:

#12
angelz

angelz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,844
  • Înscris: 01.12.2003
Acum 2 ore citisem articolul pe evz si mi se pare absolut absurd ca propietarul sa declare ca masina a luat foc , a folosit 3 extinctoare si abia pompierii sa stinga focul , iar cei de la reprezentanta sustin ca masina nu prezinta urme de incendiu.E clar ca cineva minte.Normal si eu as zice ca troaca "Reno" sa fi fost cu probleme , dar e greu sa te pronunti cine are dreptate cu atat de putine declaratii.De dovezi nici nu poate fi vorba.Ar fi fost interesant ca cei de la evz sa prezinte si cateva poze cu masina in cauza.

#13
jazzu

jazzu

    Agent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,438
  • Înscris: 18.06.2009
Problema imi suna cunoscuta. Megane Sedan-urile mai ales cele DCi 1.9 fabricatie 2006 - 2007 au probleme la compresorul de aer conditionat, lumea se plangea ca in urma solicitarii indelungate a aerului conditionat masina iti poate lua foc. Uite o parte dintr-un articol:

"Defecțiunea ne-a fost semnalată, în urmă cu două săptămâni, de către mai mulți posesori de autoturisme Renault, modelul Megane Sedan 1.9 DCI, fabricate în anul 2006, respectiv 2007. Aceștia susțineau că au avut mari problemele la compresoarele de aer condiționat, în sensul că sistemele respective au luat pur și simplu foc. Mai mult, la unele dintre aceste mașini se blochează sistemul de închidere, existând astfel și riscul ca pasagerii să rămână captivi în interiorul autoturismului."

Da-i pe google un search : "Cum poti sa iei foc cu Renault"

#14
daniel_220

daniel_220

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 09.01.2009
la orce masina se paote intampla asta

#15
SPF

SPF

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 21.12.2008
Sa presupunem ca masina ar fi luat foc cu pagube minore. De ce ar avea cineva ceva impotriva ca ea sa fie reparata? De ce trebuie neaparat una noua?

Plus de asta exista niste criterii stricte in urma caruia un produs se inlocuieste cu unul nou. Nici unul dintre aceste criterii nu il constituie dorinta beneficiarului.

Asadar daca produsul este reparabil el se va reprara. Daca se defecteaza de 3 ori prezentand de fiecare data acelasi defect, atunci se inlocuieste. Daca sta in service un timp mai mare decat x (a se verifica legea) atunci se inclocuieste.

Daca nu corespunde parametrilor specificati de producator si nu poate fi readus la acesti parametri, atunci produsul se inlocuieste. Asta e ce imi vine acum in minte. Or mai fi si altele.

Si mai mult decat atat, eu conduc un Renault de care sunt foarte multumit. Mi se pare ok masina pe care am primit-o pentru banii platit (am luat-o sh).

Edited by SPF, 06 July 2009 - 13:50.


#16
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
Toti producatorii de masini indiferent de cat de cunoscuti sau de buni sunt, dau din cand in cand cu batu' in balta.
Ganditiva cati producatori au avut rechemari in service-uri pt. diferite probleme dar nici o data nu a fost vorba sa inlocuiasca masina doar piesa cu probleme.
Asa si Renault poate au gresit poate nu, dar nu au comentat au inlocuit ambreiajul si gata.

Eu inclin sa cred ca nu a fost vorba de incendiu ci de supraincalzirea ambreiajului care face fum foarte mult si are si un miros f. ciudat.

#17
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

View PostMadHawk, on 6th July 2009, 14:10, said:

Dau impresia ca nu as fi calm?  :lol:
da. puternic. cate-un smiley pe ici pe colo nu atenueaza senzatia

#18
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,479
  • Înscris: 04.05.2006

View PostMihaitza07, on 6th July 2009, 13:54, said:

Cand am titlul mi-am zis " asta trebuie sa fie Renault "

Eh..chiar nu ii am deloc la inima pe astia de la Renault, politica lor mi se pare execrabila, dar totusi....a luat foc si Ferarri....:)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate