Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...

Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...
 Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto pt fotogr...
 Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 

Yarii !

* * * * - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
413 replies to this topic

#397
PMMEDOGPICS

PMMEDOGPICS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 333
  • Înscris: 13.12.2019
Pff :(
Pe mine nu m-ar fi lasat sufletul sa trimit la rabla o masina pe care am avut-o de noua si de care am fost multumit.
Cel mai ieftin Yaris din generatia asta de pe olx e 2000 de euro, daca chiar voiai sa scapi de ea rapid si fara batai de cap o puneai la 1500 de euro si o dadeai in 24 de ore, dar mno.

#398
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
RIP, primul jurnal de bord pe care l-am deschis, tu sau romaximus, nu mai stiu

#399
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Sper sa nu regreți și să îi duci dorul! Asta e. Uneori ne atașăm de fiarele astea de parcă fac parte din noi. Când am vândut Coltul, mi-a venit să plâng. Nu mi-a venit sa cred că nu-l mai am. :)

#400
cosmin147

cosmin147

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 16.02.2013
Diplomati colegii. Nu si eu.

Asa. Deci. Jurnal superb si informativ dar cu un final "aruncat la gunoi".

N-as fi dat-o la rabla din toate motivele.

1. Principial, referitor la reciclare, daca iti pasa CU ADEVARAT de mediu, ai in vedere ca un obiect sau o masina sa fie utilizate pana la sfarsitul vietii lor sau pe acolo (si NU iti iei EV).
2. Sange rece: masina buna, la o treime din viata ei, aruncata la gunoi! Dar nu e asta, ci faptul ca ai renuntat atat de usor la un membru al familiei si l-ai inmormantat cat inca era in viata, practic ti-ai anulat din momentele frumoase petrecute cu aceasta masina.
3. Masina BUNA, luata de noua, culoare feminina, atipica si tipatoare, o dadeai instant pt o domnisoara incepatoare, atat pt argumentele mele, cat si pentru extra banuti.

La final de zi, e doar o adunatura de fiare, dar nu prea, a fost trasurica TA fara cai care te-a slujit atatia ani, nu-mi vine sa cred, TREBUIA SA O VINZI ca sa mai țopăie pe soselele Romaniei! Ne mai pui si poza aia cu ea pe platforma?!? De ce ne chinui??

Aia e masina de reciclat???

Doamne, comozi (dar si fricosi) mai sunteti cate unii..... Daca o vindeai mai invatai si chestii, cum se vinde o masina, cum e cu socializarea cu oamenii interesati etc.

Or masina asta te-a dezamagit si jurnalul a fost doar partial adevarat, caz in care cumva te-as intelege ca ai renuntat la ea atat de usor.

Imi pare rau ca am vazut abia acum, nu sunt genul cu "trebuia sa", dar daca vedeam din timp te-as fi batut la cap sa o vinzi.

Nu-mi vine sa cred ca ai aruncat bunatate de buburuza la gunoi! Si nu orice buburuza, un Yaris verde!!

Sau poate te-ai gandit ca vanzarea ei ar fi implicat nazzi-pass-ul "verde", caz in care as accepta mai usor situatia.

Asta e, ce sa mai zic, poate la urmatoarea nu o sa procedezi la fel... Drumuri bune cu urmatoarea.

Edited by cosmin147, 30 October 2021 - 21:15.


#401
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,434
  • Înscris: 08.12.2006
Voi ati sarit din greseala sau intentionat peste partea cu motorul care necesita reparatie capitala ca sa scoata (poate) noxele din nou? Cine crezi ca baga in masina aia jumate din valoarea ei de piata sau mai mult sa o puna la punct tehnic? Mama lui Stefan! D-aia e plin de fumigene pe toate drumurile, ca le tinem pe drum pana se rup sub noi, vorba aia, cat inca se mai misca de pe loc inca e buna, nu? Din punctul meu a facut lucrul corect, a scos o masina care nu mai era in parametri de functionare de pe drumuri, masina pe care nu o mai repara nici naiba.

Edited by closchkutza, 30 October 2021 - 21:17.


#402
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006
Eu consider că am fost sincer, de ani de zile am recunoscut că motorul consumă ulei. Consum pe care, probabil, l-a avut din prima zi, dar pe EU care l-am sesizat abia după ieșirea din garanție.

Totuși, un motor care consuma 0.5-1 l ulei/1000 Km și a funcționat 150K Km fără intervenții, deși mulți iau prezis sfârșitul iminent, cu multi ani înainte de a se întâmpla defapt. Când nu a mai ieșit la noxe cum trebuie am hotărât că mașina nu mai merită ținută.

Nu îmi stă în caracter să vând cuiva ceva defect, cu bună știință. Pentru că mie nu mi-ar plăcea să pățesc așa ceva. Sunt sătul de noxele inhalate în urma multor afumători "tziplă, full fără piele".
Dacă aș fi scos-o la vânzare cu sinceritate, așa cum era, și aș mai fi cerut bani pe ea, n-aș fi avut succes.
Ca să devină vandabilă, pe lângă eventuala reparație  a motorului ar mai fi necesitat cosmetizarea caroseriei, nu din cauza viciilor, gen rugină pentru că nu a fost cazul, ci din cauza micilor evenimente din trafic. Plus intervenții la suspensii și anvelope noi. Estimez costurile de intervenție motor+caroserie+bucsaraie+anvelope noi undeva intre 1500-2500 €, și nimeni nu-ți garantează intervenția la motor. Plus negocieri și discuții cu potențial dubioși cumpărători. Pentru mine ar fi însemnat cheltuieli și timp pierdut, pentru a obține maxim suma cheltuită. În schimb, prin RABLA voi primi acești bani, sub formă de reducere pentru mașina nouă. Fără bătăi de cap.

Și sincer, deși mi-a fost dragă mașina (pentru că se conduce ușor, avea spații generoase de depozitare, ergonomia butoanelor, costuri mici de întreținere și faptul că niciodată nu a fost indisponibilă), după 13 ani chiar simțeam nevoia unei schimbări.

Așa că rog sfătuitorii să nu se mai obosească.

Că să deviem discuția, țin minte că în 2006 când a apărut acest model de Yaris au fost mulți care huleau display-ul, faptul că era complet digital și că era poziționat central. Ce să vezi un deceniu mai târziu? Majoritatea mașinilor au infotainment amplasat central, multe modele renunță complet la indicatorii analogici și chiar sunt mai dezirabile dacă sunt complet digitale.


#403
cosmin147

cosmin147

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 16.02.2013

View Postcloschkutza, on 30 octombrie 2021 - 21:16, said:

Voi ati sarit din greseala sau intentionat peste partea cu motorul care necesita reparatie capitala ca sa scoata (poate) noxele din nou? Cine crezi ca baga in masina aia jumate din valoarea ei de piata sau mai mult sa o puna la punct tehnic? Mama lui Stefan! D-aia e plin de fumigene pe toate drumurile, ca le tinem pe drum pana se rup sub noi, vorba aia, cat inca se mai misca de pe loc inca e buna, nu? Din punctul meu a facut lucrul corect, a scos o masina care nu mai era in parametri de functionare de pe drumuri, masina pe care nu o mai repara nici naiba.

"Parametrii"? Plictiseala mare, asa-i?
N-au iesit noxele la vreun guru in noxe, gata, automat motor terminat?!
Reparatie CAPITALA, zici? Acum o luna de zile erai de alta parere:

View Postcloschkutza, on 12 septembrie 2021 - 09:48, said:

Motorul de pe Yaris-ul in discutie, de origine Daihatsu, este cunoscut ca ii place sa bea ulei. Nu pentru ca ar fi stricat ci pentru ca asa a fost facut si din cate stiu este singurul montat pe vreo Toyota cu acest comportament. Dar asta nu-l impiedica sa mearga peste 250.000 km fara interventii. Este un motor gandit exclusiv pentru trafic urban si cel mult peri-urban.


View Postnei-k, on 30 octombrie 2021 - 22:57, said:

.

Așa că rog sfătuitorii să nu se mai obosească.

Că să deviem discuția, țin minte că în 2006 când a apărut acest model de Yaris au fost mulți care huleau display-ul, faptul că era complet digital și că era poziționat central. Ce să vezi un deceniu mai târziu? Majoritatea mașinilor au infotainment amplasat central, multe modele renunță complet la indicatorii analogici și chiar sunt mai dezirabile dacă sunt complet digitale.

Nu inteleg de unde ideea ca trebuia sa o faci ca noua inainte de vanzare. Nu domnule, o puneai la vanzare in starea in care era cu un anunt TRANSPARENT de la un unic proprietar cu o masina luata din Ro, ceea ce nu ar fi lasat loc de dubii. Evident, inainte de vanzare un nou test de noxe la un alt inspector itp (unii habar n-au cum se fac noxele) ca sa fi stiut ce vinzi si cu 1700-1800 eu zic ca ai fi dat-o in doar cateva zile. Da, n-ai fi dat-o unui intelectual ca tine, dar interesul poarta fesul, in speta, buburuza ta si bucuria cuiva = hrana pt suflet. Si poate si karma. Suntem oameni cu totii, frati si surori, atat dubiosii, cat si nedubiosii! Ti-am zis, o iesire din carapacea confortabila cu o vanzare de cazan ti-ar fi prins bine. Altfel, nu esti pasionat cu jurnal frumos, esti doar un utilizator de cazan.

Ca si concluzie, sunteti cam frustrati, si tu dar mai ales closchkutza si va cam place sa scoateti din context cu argumente ca "vandabila" ca "full fara piele", ca "potențial dubioși cumpărători", ca "reparatie capitala", ca "fumigene pe toate drumurile", cand, de fapt si de drept, o masina inca BUNA ce ti-a adus bucurii, ai dus-o la rabla din comoditate si confort. Recunoasteti mai, ca d-aia suntem o natie de frustrati dezbinati ce ne uitam urat unii la altii.

In fine, am zis tot ce am avut de zis, faptul s-a consumat, m-a durut poza aia, asta e cu buburuza, sa fie intr-un ceas bun!

Referitor la acest Yaris, eu zic asa: exceptand faptul ca se face cam mare tam-tam despre fiabilitatea Toyota, o masina ca acest model Yaris si aceasta generatie nu va mai exista niciodata (stim bine ca Toyota a castrat urmatoarele modele Yaris). Si nu o spun in contextul EV-urilor pe care ni le vor baga pe gat, ci in contextul ICE-urilor (care se vor face la un moment dat numai cu cutie automata), vor veni vremuri cand vom duce dorul unei cutii manuale conectate la o "caruta" simpla si practica ca acest Yaris, o senzatie de analog dupa care ne vom gandi cu jind. Display-ul Yarisului a fost foarte bun pt ca era lizibil si nu necesita focalizare suplimentara, dar pozitionarea nu este ergonomica, iar tabletele din ziua de astazi infipte in bord de dragul fitei si a "evolutiei" nu e un argument al ergonomicitatii, locul instrumentelor de bord trebuie sa fie cat mai aproape de privirea soferului, respectiv in fata lui si cat mai sus, nu prin volan si nu in dreapta, ci in fata lui si deasupra bordului, ideal pe parbriz, de aceea head up display-ul este idealul, asta este cea mai buna ergonomie. Iar unele studii au aratat ca informatiile vitezei si a turatiei de tip analogic (cu limbi, nu cu cifre) sunt mai usor si mai rapid de interpretat si procesat de creier, de aceea ele nu au plecat nicaieri, chiar daca sunt afisate pe ecrane.
Cam asta.

Acum sa vina noul cazan! Si felicitari pt alegerea motorizarii, altii, dupa 13 ani de 69cp aspirati ar fi sarit direct la o turbata, lucru pe care tu nu l-ai facut, respect pt asta.

Sa nu cumva sa nu vii cu un nou jurnal!

#404
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006
Părerile tale par a fi bune, dar le expui prost. Poți să le păstrezi pentru tine.

Îți doresc să-ți cumperi cu bună credință o mașină bună tehnic, exact cum a fost a mea călare pe platformă. De la un vânzător onest, cu ochii ușor umezi...

Din păcate, această mentalitate de "lasă băi, că merge și-așa" împreună cu "știu eu mai bine decât meseriașu'" ne afectează plămânii și calitatea vieții.

Nu degeaba au explodat prețurile materiilor prime, energiei și combustibililor, că tot a mers și-așa...

Edited by nei-k, 01 November 2021 - 07:12.


#405
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,645
  • Înscris: 28.11.2001
Dragilor ... Chiar nu merita sa ne certam pe aceasta tema ... fiecare este liber sa aleaga conform propriilor principii si chiar nu cred ca este cazul sa ne jignim între noi pe acest motiv.


#406
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,434
  • Înscris: 08.12.2006
Nu se cearta nimeni cu el, trolii nu trebuie hraniti..

Edited by closchkutza, 01 November 2021 - 16:17.


#407
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,638
  • Înscris: 22.03.2007
Acum, că mortul de la groapă nu se mai întoarce, să mă bag și eu în seamă după ce am citit ferparul... pardon, jurnalul defunctei Yarii.

Personal, am trecut prin aceeași experiență, mă rog, aproximativ, cu Fiat Albea 1.4, recolta 2006. Ulei 10w40 din fabrică, primele 2 revizii ok, la a treia, au pus 5w40, a început circul: 1L la maim 3000 de km. Evident, nu am mai pus 10w40 pentru că avea un zgomot nasol la pornire, la defazor, pe care nu îl făcea cu zeama aia mai fluidă. RK făceam degeaba, problema era la segmenți, știți povestea, sunt proști ca la Skoda Superb, se rotesc, se coclesc, se bușesc...

La 110.000 de km am vrut s-o duc la groapă, pardon, la Rabla. Luam 1500e și salvam un pinguin. Nevasta s-a opus, a găsit un coleg de servici care a luat-o cu 2200e, pentru că 2 copii, rude la Slobozia cu găini,rațe și porci la curte și cererea de proteină animală eco la capitală e mare.

Acum are vreo 200.000 de km. Când trec pe lângă mașină (Grigore îi zice), arată ca un pensionar la azil :( tabla se ține bine (e zincată), în rest, cauciucuri pe coajă, fumegă mai rău decât casa bulibașei din Sintești, o ușă e luată de la vreo surată de la dezmembrări, ce mai, peisaj jalnic și dezolant. Sincer, dacă știam că ajunge un cazan ambulant, o îngropam cu mâna mea...

#408
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Deci din fabrica a venit cu 10w si tu ocos ai bagat 5w si te miri ca bea ulei , am inteles !

#409
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,638
  • Înscris: 22.03.2007
Să fie clar, nu eu am vrut să bag 5w, reprezentanța a primit ordin, altfel nexam garanție. În plus, cu 5w a luat 1L la 5000 de km la inceput și am sfârșit cu 1L la 3000 de km, când am vândut-o. Probabil că în ritmul acela, la 200.000 colegul completează la fiecare 1000 de km, o să îl întreb. Partea nasoală e că noxele ies prost de fiecare dată...

#410
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006
Uitasem să precizez, mi-am adus aminte citind topicul despre anvelope.
Nokian WR-D4 au rămas pe mașină din Noiembrie 2020, am parcurs de atunci încă ~6500 Km cu ele, inclusiv vara. Au rulat în total 6 ani și ~27.200 Km și ar mai fi putut fi rulate și iarna aceasta. În sezonul cald nu am avut probleme de aderență în timpul mersului, însă frânarea de la viteze peste 50 Km/h era cam lungă, trebuia mereu să anticipez semafoarele când prindeam liber. Când am rulat vara cu Goodyear UG7+ parcă erau mai instabile și la rulaj, nu doar la frânare.

Se poate circula vara cu anvelope de iarnă, dar cu multă atenție.

#411
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,638
  • Înscris: 22.03.2007
Stai liniștit, la Rabla (centrul de fier vechi de pe centură, bănuiesc), te ușurează băieții de toate "organele" care mai funcționează. Baterie, gume, jante, tot ce mai funcționează, se ciord... pardon, se transplantează la mașini care sunt pe lista de așteptare.

Prin anii 2000, nașu' meu a dus la Galați (celebrele R-R-R) o Dacia 1410, adusă din Ungaria și cumpăratăde la Tg. Mureș (jmekerie de mașină, vișiniu metalizat, cutie în 5 trepte, jante șukare, multe "îmbunătățiri", motor "reușit" din fabrică, așa erau anunțurile pe vremea aia la ziar, nu vrăjeli cu baba care conduce duminica până la colț la Biserică). Omul a predat mașina la fier vechi, a ajuns acasă, și-a dat seama că a uitat actele în torpedou și a trebuit să se întoarcă la centrul de predare. Nu i-a venit să creadă ce a văzut acolo: băieții se serveau la greu din mașina lui. Motorul era în curs de demontare, cutia fel, totul pus frumos pe jos și înlocuit cu piese de la alte pârnăi de mașini ale unor clienți care urmăreau piese mai bine decât ce aveau ei, dar aduceau piese de schimb, pentru ca mașina să arate cumva la casare.

#412
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006
Nici nu-mi făceam griji, cum că s-ar concasa mașina...

#413
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,699
  • Înscris: 22.11.2007
pai doar catalizatorul la masina asta este undeva la 300,,500 euro... asa ca fapt divers :D

se puteau scoate destui bani, daca asta se dorea.

dar ma rog de fapt varianta ideala era sa o vinzi pe 1500,cumparai tichet rabla cu 500. deci profit o mie pe care ii puteai baga in dotari la urmatoarea masina sau erau anvelopele si un an de casco.

dar nu este o raritate ca lumea sa dea masini f bune la rabla. o vecina a dat un Opel corsa din 2009 pe care il avea tot asa de nou si avea doar 80 mii km. oamenii care castiga bine nu se mai uita la bani ci la comoditate.

Edited by bossake, 03 November 2021 - 00:28.


#414
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,554
  • Înscris: 21.12.2006
Alt sfătuitor, care vorbește fără să citească informațiile din urmă.

Rog un moderator să curețe ultimele postări si să închidă topicul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate