Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Ordonanta de urgenta nr. 99
Last Updated: Apr 15 2005 16:51, Started by
7omca7
, Dec 25 2004 22:18
·
0
#1
Posted 25 December 2004 - 22:18
Stie cineva mai multe despre legea de mai jos.
(Daca se aplica undeva etc ...) Quote Guvernul României Ordonanta de urgenta nr. 99 din 10 noiembrie 2004 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului national auto Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1106 din 26 noiembrie 2004 Având în vedere necesitatea diminuarii poluarii aerului în aglomerarile urbane, datorate emisiilor de gaze de esapament de la autoturisme, si ponderea cea mai mare printre sursele de poluare, în scopul încadrarii emisiilor în valorile limita admise la nivel european pentru aerul ambiental, în vederea prevenirii formarii deseurilor ca urmare a abandonarii autoturismelor uzate, al atingerii tintelor prevazute de acquisul comunitar de mediu privind recuperarea si reciclarea deseurilor provenite din vehicule uzate, în vederea respectarii calendarului prevazut în Foaia de parcurs pentru România a Comisiei Europene privind încheierea capitolului de negociere 22 "Mediu" cu Uniunea Europeana, tinând cont de necesitatea diminuarii efectelor negative ale poluarii aerului asupra sanatatii populatiei si mediului, elemente care vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata, Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta. Art. 1. - Obiectivele prezentei ordonante de urgenta sunt: 1. diminuarea poluarii prin scoaterea din uz a autoturismelor care nu respecta standardele nationale si europene în materie; 2. cresterea accesibilitatii la cumpararea de autoturisme noi de catre toate categoriile sociale; 3. încurajarea îmbunatatirii schemelor de sporire a atractivitatii, propuse de producatorii de autoturisme; 4. crearea de noi locuri de munca. Art. 2. - Prin prezenta ordonanta de urgenta se instituie Programul de stimulare a înnoirii Parcului national auto, denumit în continuare Program. Art. 3. - Ăn sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos se definesc astfel: 1. Autoritatea - Administratia Fondului pentru Mediu; 2. Comitet - comitetul de avizare, ca structura de decizie a Administratiei Fondului pentru Mediu, potrivit art. 3 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru Mediu, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; 3. autoturism uzat - orice autoturism având o vechime mai mare sau egala cu 12 ani si care se afla în stare de functionare; 4. autoturism nou - un autoturism care nu a fost niciodata înmatriculat si care nu a fost utilizat potrivit destinatiei acestuia; 5. proprietar - orice persoana fizica având domiciliul sau resedinta în România, care detine în proprietate un autoturism uzat; 6. producator validat - orice producator de autoturisme caruia i-a fost aprobata cererea de înscriere în Program; 7. schema de sporire a atractivitatii - orice modalitate prin care producatorul diminueaza efortul cumparatorului unui autoturism nou; 8. REMAT - orice agent economic autorizat conform prevederilor legale în vigoare, având ca obiect de activitate recuperarea si valorificarea materialelor refolosibile; 9. certificat REMAT - document nominal din care rezulta predarea catre REMAT de catre proprietar a unui autoturism uzat, în vederea casarii si radierii din circulatie. Art. 4. - (1) Orice producator de autoturisme, persoana juridica, care doreste înscrierea în Program, depune la Comitet o cerere însotita de un plic sigilat, continând o documentatie care va fi asimilata proiectelor de mediu în sensul Legii nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte capacitatea acestuia de a produce sau de a comercializa autoturisme noi în sensul prezentei ordonante de urgenta, precum si a schemelor de sporire a atractivitatii autoturismelor noi comercializate în cadrul Programului. (2) Masurile de natura ajutorului de stat, prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, vor fi notificate conform Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, si se vor acorda numai dupa autorizarea acestora de catre Consiliul Concurentei. Art. 5. - (1) De la data publicarii listei producatorilor validati si pe toata perioada derularii Programului, producatorii validati vor face cunoscute publicului calitatea acestora de producator validat în cadrul Programului, precum si un extras din prezenta ordonanta de urgenta, cuprinzând cel putin continutul art. 6 din aceasta. (2) Ănstiintarea se va face prin afisarea la punctele de comercializare într-un loc vizibil, precum si prin orice alt mijloc de comunicare în masa. Art. 6. - (1) Poate beneficia de o prima în cuantum de 30 milioane lei orice proprietar al unui autoturism uzat, care întruneste cumulativ urmatoarele conditii: a) preda spre casare unei unitati REMAT autoturismul uzat proprietate personala, obtinând astfel un certificat REMAT; achizitioneaza un autoturism nou de la un producator validat. (2) Cuantumul primei prevazute la alin. (1) se va scadea din pretul de achizitie al unui autoturism nou, cumparatorul beneficiind si de schema de sporire a atractivitatii specifica acelui producator. (3) Modalitatile concrete de acordare/decontare a primei prevazute la alin. (1) vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului mediului si gospodaririi apelor si al ministrului finantelor publice, în termen de 15 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Art. 7. - Prima prevazuta la art. 6 alin. (1) va putea fi obtinuta o singura data, iar pentru achizitionarea unui autoturism nou va putea fi obtinuta o singura prima. Art. 8. - (1) Cartea de identitate a autoturismului uzat, precum si cea a autoturismului nou vor contine numele aceluiasi proprietar, care dupa casarea autoturismului uzat va fi înscris si pe certificatul REMAT, cu exceptia prevazuta la alin. (3). (2) Certificatele REMAT nu sunt transmisibile. (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), certificatele REMAT vor putea fi transmise rudelor de gradul I sau pot urma reglementarile specifice succesiunilor. Art. 9. - Dupa data publicarii listei producatorilor validati si pe toata perioada derularii Programului, producatorii validati nu pot modifica schema de sporire a atractivitatii specifica acelui producator, în sensul diminuarii acesteia. Art. 10. - Cheltuielile necesare pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei ordonante de urgenta vor fi suportate din Fondul pentru mediu, în limita sumelor alocate prin bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu pentru categoria prevazuta la art. 10 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Art. 11. - Programul se aplica pâna la data de 1 iulie 2005. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneaza: --------------- Ministrul mediului si gospodaririi apelor, Speranta Maria Ianculescu Ministrul finantelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu Bucuresti, 10 noiembrie 2004. Nr. 99. |
#2
Posted 13 January 2005 - 14:08
7omca7, on Dec 25 2004, 23:18, said: Dada...he he he Se revizuieste... Poate pe la vara sa se aplice ceva |
#3
Posted 14 January 2005 - 14:11
SURSA: ZIUA
DATA: 01/12/2005 01:58:11 PM DATA,ORA: CATEGORII: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR\ACTIVITATE MINISTRU IMPORTANTA: Z - Sulfina Barbu, noul ministru al Mediului, a tinut prima conferinta de presa Consultari cu vecinii pentru "Rosia Montana" Sulfina Barbu, noul ministru al Mediului, a tinut prima conferinta de presa in noua sa calitate, prezentandu-si echipa de consilieri si programul de guvernare pentru perioada 2005-2008. Printre principalele obiective se numara integrarea politicilor de mediu in cele sectoriale si regionale, intarirea capacitatii institutionale, dar si dezvoltarea dialogului cu societatea civila. Sulfina Barbu a precizat ca ministerul si-a declarat disponibilitatea de a oferi cat mai multe informatii si de a ajuta agentii economici in vederea aplicarii normelor comunitare, asa cum au fost ele negociate in vederea aderarii Romaniei la UE. Pentru autoritatile locale, ministerul a elaborat un program care cuprinde masurile ce trebuie intreprinse de acestea in vederea implementarii legislatiei. Pentru populatie, va fi elaborat un program de educatie conform cu normele europene. Cat priveste organizarea ministerului, Sulfina Barbu a spus ca secretarii de stat vor fi cunoscuti la 15 ianuarie, iar ceilalti functionari vor fi schimbati numai in masura in care se dovedesc a fi incompetenti sau au facut campanie electorala contrar legii. Se preconizeaza si reintoacerea Garzii de Mediu in cadrul structurilor Ministerului Mediului. Despre proiectul minier, atat de cotroversat, de la Rosia Montana, ministrul Mediului a precizat ca se aplica procedura in acest domeniu. "A fost notificat Ministerul Afacerilor Externe pentru a notifica tarile vecine cu privire la solicitarea de emitere a acordului de mediu", a spus Sulfina Barbu. Tarile vecine care pot fi afectate de acest proiect va trebui sa raspunda, in 30 de zile, cu privire la modul in care doresc sa fie consultate. Ministrul Mediului a declarat ca toata procedura de autorizare a exploatarii miniere va raspunde cerintelor impuse de conventiile internationale la care Romania este parte. Ea a precizat ca in acelasi mod se va proceda si in cazul canalului Bastroe si a preconizatei centrale nucleare bulgare de la Belene. Despre modul de valorificare a masinilor uzate, ministrul Mediului a declarat ca, intr-o luna, vor fi gata toate actele normative necesare aplicarii acestui program. "Sustinem acest program. Sunt si fonduri pentru aplicarea lui. Cred ca va trebui prelungita perioada de aplicare a acestuia, iar daca se dovedeste a fi viabil, va fi reluat si in anii urmatori", a completat Sulfina Barbu. Potrivit unui act normativ, masinile uzate functionale, mai vechi de 12 ani si care apartin persoanelor fizice, pot fi casate in schimbul a 30 milioane de lei, dar cu conditia de a achizitiona alta masina noua. |
#4
Posted 21 January 2005 - 18:56
Salut
Au anuntat pe mai multe posturi Tv ca au dat verde la ordonanta... Stie cineva unde trebuiesc predate fiarele vechi? Attached FilesEdited by catalin1paul, 21 January 2005 - 19:55. |
#6
Posted 27 January 2005 - 08:57
Am inteles ca anumiti dealeri au inceput sa faca liste de inscrieri pt casare (neoficiale), stiti ceva in acest sens?
|
#7
Posted 01 February 2005 - 23:08
Tzara asta e plina de harburi. Ma mir cum de topicul asta nu are un meganumar de pagini.
|
#8
Posted 02 February 2005 - 07:28
Banuiesc ca din cauza ca marea majoritate a celor cu harburi nu au ce sa puna langa cele 30 de mil. ca sa-si ia masina noua. Ca daca aveau, nu-i asteptau pe astia cu ordonanta. Cand ai cateva mii de euroi disponibili nu te mai incurci de 30 de milioane.
|
#9
Posted 02 February 2005 - 08:30
akeem, on Feb 2 2005, 07:28, said: Banuiesc ca din cauza ca marea majoritate a celor cu harburi nu au ce sa puna langa cele 30 de mil. ca sa-si ia masina noua. Ca daca aveau, nu-i asteptau pe astia cu ordonanta. Cand ai cateva mii de euroi disponibili nu te mai incurci de 30 de milioane. Din pacate sar putea sa ai dreptate... dar daca tot ai un cazan in fata usii, de care nu te mai poti folosi, nu este pacat sa nu profiti de aceasta lege? |
#10
Posted 02 February 2005 - 09:21
Ba da, dar banii ii primesti doar daca-ti iei alta masina noua, astfel incat repet: ai ce pune langa ei?
|
|
#11
Posted 02 February 2005 - 09:39
Intrebare: ordonanta e valabila si daca vreau sa imi cumpar motocicleta????
|
#12
Posted 10 February 2005 - 21:49
ceva noutati? ... am auzit pe la stiri ca a fost data si aprobata metodologia...
|
#13
Posted 11 February 2005 - 12:48
ordonanta modificata a aparut deja in Monitorul Oficial. Cei de la REMAT nu stiu nimic iar dealerii spun ca peste o luna primesc metodologia si peste o alta luna incepe sharada.asa ca, vesti proaste.
stie careva dealer de second hand? ca sa nu fiu nevoit sa-mi iau Lo gan |
#14
Posted 11 February 2005 - 14:05
Noua Versiune (modificata prin OUG 1/2005):
Quote Guvernul României Ordonanță de urgență nr. 99/2004 din 10/11/2004 Versiune actualizata la data de 28/01/2005 privind instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului național auto ___________ Text actualizat până la data de 28.01.2005, avându-se în vedere următoarele acte: - O.U.G. nr. 1/2005. Având în vedere necesitatea diminuării poluării aerului în aglomerările urbane, datorate emisiilor de gaze de eșapament de la autoturisme, și ponderea cea mai mare printre sursele de poluare, în scopul încadrării emisiilor în valorile limită admise la nivel european pentru aerul ambiental, în vederea prevenirii formării deșeurilor ca urmare a abandonării autoturismelor uzate, al atingerii țintelor prevăzute de acquisul comunitar de mediu privind recuperarea și reciclarea deșeurilor provenite din vehicule uzate, în vederea respectării calendarului prevăzut în Foaia de parcurs pentru România a Comisiei Europene privind încheierea capitolului de negociere 22 "Mediu" cu Uniunea Europeană, ținând cont de necesitatea diminuării efectelor negative ale poluării aerului asupra sănătății populației și mediului, elemente care vizează interesul public și constituie situații de urgență și extraordinare, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. - Obiectivele prezentei ordonanțe de urgență sunt: 1. diminuarea poluării prin scoaterea din uz a autoturismelor care nu respectă standardele naționale și europene în materie; 2. creșterea accesibilității la cumpărarea de autoturisme noi de către toate categoriile sociale; 3. încurajarea îmbunătățirii schemelor de sporire a atractivității; 4. Abrogat. __________ Pct. 3 a fost modificat prin art. I pct. 1 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 4 a fost abrogat prin art. I pct. 2 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 2. - Prin prezenta ordonanță de urgență se instituie Programul de stimulare a înnoirii Parcului național auto, denumit în continuare Program. Art. 3. - Ăn sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos se definesc astfel: 1. Autoritatea - Administrația Fondului pentru Mediu; 2. Abrogat. 3. autoturism uzat - orice autoturism înmatriculat în România, având o vechime mai mare sau egală cu 12 ani, care conține cumulativ următoarele componente esențiale: grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, șasiul, precum și catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a funcțiilor vehiculului, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație; 4. autoturism nou - un autoturism care nu a fost niciodată înmatriculat și care nu a fost utilizat potrivit destinației acestuia; 5. proprietar - orice persoană fizică având domiciliul sau reședința în România, care deține un autoturism uzat, înmatriculat pe numele său; 6. producător validat - orice persoană juridică, producător, importator autorizat sau furnizor de autoturisme, căruia i-a fost aprobată cererea de înscriere în Program; 7. schema de sporire a atractivității - orice modalitate prin care producătorul diminuează efortul cumpărătorului unui autoturism nou; 8. Abrogat; 9. Abrogat. __________ Pct. 2 a fost abrogat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 3 a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 5 a fost modificat prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 6 a fost modificat prin art. I pct. 6 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 8 a fost abrogat prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 1/2005. - Pct. 9 a fost abrogat prin art. I pct. 8 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 4. - (1) Orice producător, importator sau furnizor de autoturisme, persoană juridică, care dorește înscrierea în Program, depune la Autoritate o documentație care va fi asimilată proiectelor de mediu în sensul Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (2) Abrogat. __________ Alineatul (1) a fost modificat prin art. I pct. 9 din O.U.G. nr. 1/2005. - Alineatul (2) a fost abrogat prin art. I pct. 10 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 5. - Autoritatea face publică lista producătorilor validați. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 10 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 6. - (1) Poate beneficia de o sumă de 30 milioane lei orice proprietar al unui autoturism uzat, care întocmește cumulativ următoarele condiții: a) se înscrie la un producător validat pentru achiziționarea unui autoturism nou; b) predă autoturismul uzat spre casare unui agent economic autorizat conform prevederilor legale, obținând un certificat în acest sens; c) radiază autoturismul uzat; d) achiziționează un autoturism nou de la un producător validat. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se va scădea din prețul de achiziție al unui autoturism nou. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 12 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 7. - Suma prevăzută la art. 6 alin. (1) va putea fi obținută o singură dată, iar pentru achiziționarea unui autoturism nou va putea fi obținută o singură sumă. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 13 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 8. - (1) Se interzic omologarea pentru circulație și reînmatricularea ulterioară a unui autoturism predat spre casare conform art. 6 sau reutilizarea caroseriei, șasiului ori motorului acestuia. (2) Comercializarea ulterioară a autoturismelor complete sau a caroseriei, șasiului ori motorului de către agenții economici prevăzuți la art. 6 alin. (1) lit. b) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 milioane lei la 200 milioane lei. (3) Sancțiunea contravențională se aplică persoanelor juridice. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 14 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 9. - Abrogat. __________ Articolul a fost abrogat prin art. I pct. 15 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 10. - Cheltuielile necesare pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență vor fi suportate din Fondul pentru mediu, în limita sumei de 450 miliarde lei, alocată prin bugetul de venituri și cheltuieli al Administrației Fondului pentru Mediu pentru categoria prevăzută la art. 10 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările și completările ulterioare. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 16 din O.U.G. nr. 1/2005. Art. 11. - Programul se aplică în limita sumei alocate, până la data de 30 noiembrie 2005. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 17 din O.U.G. nr. 1/2005. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemnează: ─────────────── Ministrul mediului și gospodăririi apelor, Speranța Maria Ianculescu Ministrul finanțelor publice, Mihai Nicolae Tănăsescu București, 10 noiembrie 2004. Nr. 99. OUG nr. 1/2005 Art. II. - Instrucțiunile privind modalitățile de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2004, astfel cum a fost modificată prin prezentul act normativ, se aprobă prin ordin al ministrului mediului și gospodăririi apelor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Deci se elaboreaza instructiuni in termen de 30 zile. Dupa ce apar astea atunc vedem. |
#15
Posted 11 February 2005 - 22:39
am inteles ca dupa ce apar normativele (01.03.05) mai dureaza cam o luna pina se vor pune in aplicare.....pacat ca acum era un curs bun la euro !
mai asteptam! |
|
#16
Posted 12 February 2005 - 10:27
Ha-Ha. Daca am un Mertan de acum 30 de ani care e poluant sigur nu il dau pentru unul nou care are o jigodie de calculator la bord. Daca n-am chef sa poluez aerul, merg cu tramvaiul sau bicicleta.
Si cum sa nu vinzi motorul. Daca are careva nevoie de un motor pentru un "Cadillac". |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users