Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

frana de motor VS frana normala

- - - - -
  • Please log in to reply
407 replies to this topic

#397
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Corect. Se presupune ca daca ai cap il si folosesti. Daca te iei dupa unul care scoate numai perle....

On-topic: In oras folosesc frana de motor, inteleg prin asta ca las masina sa incetineasca, bagata in viteza si cand ma apropii de punctul unde trebuie sa opresc o scot si franez. Afara, gen TFG, de obicei cobor cu ea bagata in viteza si franez inainte de curba, sau daca vin de pe o linie dreapta mai lunga franez dupa care retrogradez (ca sa nu ii scot motorul prin capota, pentru ca nu ma dau "raising" sa conteze sutimile de secunda).

Edited by abunea, 23 September 2011 - 12:34.


#398
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostHuck_, on 18th July 2008, 08:58, said:

Simpla ambreiere cu rev matching e suficienta, cutiile cu synchromesh nu au nevoie de dubla debreiere.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 08:58, said:

Dar raspunsul corect la intrebare pentru masinile astazi in productie (si nu ma refer aici la Logan si Accent, care puteau foarte bine fi in productie acum 20 de ani), este sa folosesti frana de picior. Daca modularea franei de picior vi se pare dificila cum credeti ca se poate modula mai fin frana din pedala de acceleratie?? Astazi manualele tuturor masinilor avertizeaza impotriva folosirii franei de motor, si pe buna dreptate.

Nu e vorba de dificultate. Încă există mașini fără ABS. Atingi un petic de gheață pe frânare și ți se blochează o roată sau ambele și pierzi forță de frânare.

Folosită de una singură, frâna de motor nu îți va bloca niciodată vreuna dintre roțile punții motoare. Chiar dacă rupi aderența roțile nu se vor bloca. Ăsta e un lucru foarte folositor în unele situații.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 08:58, said:

In Michigan unde locuiesc, 6 luni pe an e zapada si gheata pe jos. In conditiile astea frana de picior imi da mult mai multa siguranta la franare. E suficient sa nu franezi ca animalul, ca de rest se ocupa ABS, EBD si ESP. In plus, frana de motor este intradevar daunatoare, in timp, pentru motor si transmisie. Din care motiv cutiile automate (in modul Drive) nu au frana de motor de loc (e mult mai ieftin sa inlocuiesti discurile de frana decat componente ale transmisiei sau motorului).

Aiurea. Nu ai frână de motor pt. că ai o automată hidramată tristă, d-aia cu angrenaje planetare, curele :lol: de înfrânare, ambreiaje de motocicletă :lol:, labirint hidraulic de control și cuplaj fluid la motor (pompă, stator, turbină) cât de cât bun numai să transmită ineficient putere de la motor la cutie (cu pierderi mari sub formă de căldură), infect de ineficient invers - la transmis cuplu de la cutie la motor.

Într-adevăr, ai și un ambreiaj ud pipernicit în interiorul cuplajului fluid dar e folosit numai în condiții ideale (croazieră), pentru a mai reduce o idee din pierderile transmisiei, mult mai mari decât la o cutie cu cuplaj exclusiv mecanic la motor.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 08:58, said:

Asta cu frana de motor e din sfaturile din batrani care nu mai functioneaza astazi, cum e chestia cu incalzitul motorului iarna pentru minute in sir. Tehnologia s-a schimbat, e timpul ca si sfaturile sa ajunga mai la zi.

Aiurea. Toate camioanele și vehiculele comerciale serioase au frâne speciale de motor: fie cu clapetă obturatoare pe traseul de evacuare, fie cu a treia supapă care eliberează compresia din cilindru când pistonul ajunge la punctul mort superior.

Până și turismele diesel au clapete de aer (nu de accelerație) folosite și pt. frână de motor, pe lângă sugrumarea motorului ca să tragă gaze de eșapament în admisie.

#399
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

Pe de alta parte, americanii conduc mult mai mult decat europenii, deci in medie sunt mai experimentati.

Mai experimentați la a merge ca vitele în turmă în linie dreaptă și a sta pe loc în trafic. România (și Bucureștiul în special) este o junglă care polarizează șoferii. Pe antitalente îi face parcă și mai proști, celor potențial parcă le ascute aptitudinile dacă nu îi omoară între timp.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

1. Frana de motor, nu e buna pentru ca nu permite o modulare la fel de fina ca frana de picior -- asta pentru ca trebuie facuta din pedala de acceleratie si e dependenta de rpm motorului si viteza masinii. In plus frana de picior este sub controlul sistemelor electronice de genul ABS, EBD, ESP, in timp ce frana de motor nu este. Cu alte cuvinte, frana de motor e greu de controlat ca actiune si greu de prevazut ca efect, chiar si de catre soferii experimentati.

Degeaba dozezi dacă nu ai nici ABS, roțile tot se blochează. Dar folosind doar frâna de motor, deși încetinești mai greu, ai siguranță sporită.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

2. Frana de motor pune stresul franarii pe trenul motor, care e foarte scump, in loc sa puna stresul franarii pe discurile de frana, care sunt practic consumabile auto, alaturi de benzina, ulei, stergatoare etc.

Aiurea. Nu există nici un "stres" în plus, care să nu existe și când motorul antrenează transmisia și nu viceversa. Gândește-te că nu mai există detenta gazelor în singurul cilindru (la fiecare 4 - poate tu ai 8 cilindri) suficient de puternică nu numai să antreneze motorul dar și transmisia, mașina în totalitate precum și toate accesoriile.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

In trecut erau mai usor de observat rateurile motorului la frana de motor agresiva, astazi nu se mai poate pentru ca motoarele sunt prea silentioase. La fel si cutia, angrenajul in care vitezele sunt intrepatrunse permanent, se uzeaza in timp. Efectele solicitarilor franei de motor nu sunt vizibile imediat, si nu sunt importante pentru cei care iau masini noi in leasing. Dar pentru cei care iau masini SH, felul in care a fost condusa masina de proprietarul anterior, e important.

Frână de motor nu înseamnă să retrogradezi și să dai drumul din pod la ambreiaj ci pur și simplu

1. Să lași mașina în treaptă dar să iei piciorul de pe accelerație.

2. Să retrogradezi în treapta adecvată (cu sau fără a aduce arborele de intrare al cutiei la turația potrivită înainte de a încerca să cuplezi pinionul liber al treptei dorite la arborele său) și să dai drumul la ambreiaj concomitent cu sau după turarea potrivită a motorului astfel încât pasagerii să nu simtă că ai retrogradat, doar să audă.

Este o artă, se deprinde prin exersare. Cine nu procedează așa ci pe metoda gheolbănească, cu zmucit ficații pasagerilor, nu știe să conducă dar se vede că mulți își dau totuși cu părerea pe forum (inepții de genul: cu mașini diesel nu poți retrograda că spargi motorul sau cutia).

Șoferii încă și mai talentați și experimentați retrogradează în timp ce frânează cu frâna de serviciu, apăsând atât pedala de accelerație cât și cea de frână cu piciorul drept. Tehnica se numește heel&toe.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

Din motivele astea cutiile automate (in modul Drive) nu folosesc frana de motor, cu alte cuvinte, inginerii considera ca a folosi frana de motor nu este un mod corect de a conduce masina. Dar evident, pe forum, avem destui membri mai bine pregatiti decat inginerii auto de la BMW sau Mercedes.

Greșit, motivul este pur și simplu acela că, cuplajul fluid dintre motor și cutie la hidramate e foarte ineficient în a transmite cuplu de la cutie la motor (și numai parțial eficient de la motor la cutie).

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

Frana de motor transforma motorul in compresor, de asta franeaza motorul masina.

Greșit. Asta poți spune numai despre motoarele care au frână de motor pe eliberare de compresie din cilindru, când pistonul ajunge în punctul mort superior la sfârșitul timpului de compresie. Sau de frâna de motor pe clapetă obturatoare în traseul de evacuare.

View PostHuck_, on 18th July 2008, 22:45, said:

Asta nu este un regim normal de functionare al motorului.

La un motor fără clapetă de aer sau accelerație nu e absolut nici o diferență între frână de motor și accelerație în ceea ce privește cilindrii care nu se află pe timpul motor (ci în admisie, compresie și evacuare).

La un motor cu clapetă de aer nu e nici o diferență între frână de motor și a tura motorul pe liber și a-l lăsa să revină la relanti. Doar că revine mai greu la relanti când e antrenat de cutie în loc doar de propria inerție și aceea a volantului.

#400
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostSonyAD, on 5th October 2011, 17:49, said:

Aiurea. Nu ai frână de motor pt. că ai o automată hidramată tristă, d-aia cu angrenaje planetare, curele :lol: de înfrânare, ambreiaje de motocicletă :lol:, labirint hidraulic de control și cuplaj fluid la motor (pompă, stator, turbină) cât de cât bun numai să transmită ineficient putere de la motor la cutie (cu pierderi mari sub formă de căldură), infect de ineficient invers - la transmis cuplu de la cutie la motor.
Într-adevăr, ai și un ambreiaj ud pipernicit în interiorul cuplajului fluid dar e folosit numai în condiții ideale (croazieră), pentru a mai reduce o idee din pierderile transmisiei, mult mai mari decât la o cutie cu cuplaj exclusiv mecanic la motor.
Aiurea. Toate camioanele și vehiculele comerciale serioase au frâne speciale de motor: fie cu clapetă obturatoare pe traseul de evacuare, fie cu a treia supapă care eliberează compresia din cilindru când pistonul ajunge la punctul mort superior.
Până și turismele diesel au clapete de aer (nu de accelerație) folosite și pt. frână de motor, pe lângă sugrumarea motorului ca să tragă gaze de eșapament în admisie.

S-a  trezit SonyAD din hibernare si a inceput cu sfaturile despre hidramate. Ai condus vreo 2 km vreo automata din aia cu convertor sa vezi daca face frana de motor sau nu ? Te-ai intrebat vreodata la ce folosesc pozitiile 3,2 sau 2,1 la automata din aia de acum 20-30 ani ?

Ia si citeste ca sa te documentezi inainte sa-ti dai cu parerea ta de expert.

La alea mai noi cu Sport si Manual n-are rost sa-ti mai explic ca poti sa schimbi ca la o cutie manuala. Sau in S face singura frana de motor.
Sunt ineficiente tare hidramatele astea de aia pe noile modele (7,8 viteze) au aceeasi performanta ca si cutia manuala si consuma cu 0.5-1 litru mai PUTIN.

#401
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostN62B44, on 5th October 2011, 22:33, said:

S-a  trezit SonyAD din hibernare si a inceput cu sfaturile despre hidramate. Ai condus vreo 2 km vreo automata din aia cu convertor sa vezi daca face frana de motor sau nu ?

Tu știi ce înseamnă să se smucească mașina în treapta a 4-a că iei piciorul de pe accelerație?
Înseamnă transmisie manuală.

View PostN62B44, on 5th October 2011, 22:33, said:

Te-ai intrebat vreodata la ce folosesc pozitiile 3,2 sau 2,1 la automata din aia de acum 20-30 ani ?

Nu am de ce să mă întreb, coco...
jumbo.

Îți limitează hidramata la prima sau primele 2 sau 3 trepte.

Ți-a scăpat că îi explicam lui Huck de ce nu îi frânează motorul hidramata lui. El venise cu niște speculații și o poză care recomandă împotriva retrogradării gheolbănești, pe transmisii manuale.

View PostN62B44, on 5th October 2011, 22:33, said:


Să mă documentez? Despre? Un dobitoc teribil de entuziasmat că a descoperit și el ce înseamnă cifrele alea încercuite?

Câte trepte are hidramata dobitocului din moment are numai 1 și 2 încercuite.
3?
Nu-s cam multe? :lol:

View PostN62B44, on 5th October 2011, 22:33, said:

La alea mai noi cu Sport si Manual n-are rost sa-ti mai explic ca poti sa schimbi ca la o cutie manuala. Sau in S face singura frana de motor.
Sunt ineficiente tare hidramatele astea de aia pe noile modele (7,8 viteze) au aceeasi performanta ca si cutia manuala si consuma cu 0.5-1 litru mai PUTIN.

Nu am nevoie să îmi explici ce fericit ești tu cu hidramatele sau cum cele mai noi se pot screme din rărunchi să emuleze niște de frână de motor, cu sau fără intervenția șoferului.

Sunt transmisii prin excelență pt. muieri și inapți. De care ești tu, dacă pui botul la consumul specificat? :lol:

0.5~1 litru mai puțin decât ce? O transmisie obișnuită în 5 trepte? Un inapt la volan?

#402
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

View PostSonyAD, on 6th October 2011, 01:17, said:

Tu știi ce înseamnă să se smucească mașina în treapta a 4-a că iei piciorul de pe accelerație?
Înseamnă transmisie manuală.
Nu... înseamna că ridici brusc piciorul de pe ambreiaj. :eek:

#403
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

View PostSonyAD, on 6th October 2011, 01:17, said:

Sunt transmisii prin excelență pt. muieri și inapți.

In cazul asta, io ma declar inapt :lol:
Nu de alta, dar Accordul pe care-l am acum, ca masina de servici, sper sa fie ultima masina cu cutie manuala pe care o voi utiliza.

View PostSutelosbo, on 6th October 2011, 08:06, said:

Nu... înseamna că ridici brusc piciorul de pe ambreiaj. :eek:

In treapta 4, daca schimbi corespunzator, nu-ti smuceste  daca dai drumul brusc la ambreiaj.

#404
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostSonyAD, on 6th October 2011, 00:17, said:

Nu am nevoie să îmi explici ce fericit ești tu cu hidramatele sau cum cele mai noi se pot screme din rărunchi să emuleze niște de frână de motor, cu sau fără intervenția șoferului.
Sunt transmisii prin excelență pt. muieri și inapți. De care ești tu, dacă pui botul la consumul specificat? :lol:

Pai inapt probabil , din ala care isi permite o toba sau catalizator si care nu face "tuning" cu teava de burlan sudata pe genunchi din 3 cand i se gaureste esapamentul si n-are bani sa-l inlocuiasca:P

Dar pun pariu ca ai o frana de motor zdravana acum cu burlanul de la soba. Radarul are sanse sa te ia doar din fata banuiesc, ca din spate nici culoarea masinii nu se mai distinge .... :D

#405
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postbadea_forever, on 9th October 2011, 02:49, said:

Porsche nu e de acord cu frana de motor,
Ce zice Porsche si ce intelegi tu...

#406
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008

View Postbadea_forever, on 9th October 2011, 02:49, said:

Porsche nu e de acord cu frana de motor, unde se poate fara ea recomanda fara : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OGAmknR4D78?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Ăsta probabil ca este marele stil greu.
Micu?ule, înainte sa te mai bagi în discutie, încearca de pricepe despre ce-i vorba in clipul ala.

Dupa, daca esti in stare, citeste si asta, ca sa întelegi mai departe. http://www.porsche.c...technology/pdk/

Edited by dan78rom, 09 October 2011 - 19:23.


#407
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,037
  • Înscris: 12.06.2004
Ce zice Porsche?
"We therefore advise you to take advantage of the engine’s braking power by downshifting when braking. The deceleration fuel cut-off on your Porsche engine will then reduce the fuel supply to zero."
Astept un citat in care Porsche sa recomande pestisismul :rolleyes:

#408
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,037
  • Înscris: 12.06.2004
Deci "Porsche nu e de acord cu frana de motor" e o prostie.
Ce zici tu e similar cu "Porsche nu e de acord cu franarea, intrucat a montat pedala de acceleratie pe masina".

Edited by Kunzite, 09 October 2011 - 19:55.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate