Urban / Street
Last Updated: Nov 21 2023 15:50, Started by
Blitzkrieg
, Jul 16 2007 12:21
·
5
#1585
Posted 22 October 2016 - 14:03
Nu se poate demonstra si deci nici afirma ca un cadru a fost facut la intamplare sau nu, pentru ca aproape toate sunt la intamplare. Unele momente sunt mai mult sau mai expresive decat altele, dar aproape toate sunt la intamplare. Chiar si imaginea pe care ai dat-o ca exemplu este tot la intamplare. A fost un moment mai bun. Nu toate sunt asa. Asta e. De asta e forum, nu? Unii pot gasi ceva care sa-i miste, altii nu, Pe mine, la varsta mea ma misca ceva, pe altul mai tanar altceva, asta e...
|
#1586
Posted 22 October 2016 - 14:18
Sunt mai multe cadre in link-ul dat de mine si in toate exista o corelatie intre personaje pe de o parte si intre personaje si fundaluri pe de alta parte! Eu unul nu gasesc chestiile astea in cadrele tale! No offence!
De exemplu cadrele 6 si 8 din seria pusa de tine, poti sa-mi spui (daca vrei desigur) ce anume te-a determinat sa le fotografiezi ? Edited by DannyMC, 22 October 2016 - 14:25. |
#1587
Posted 22 October 2016 - 14:27
#1589
Posted 22 October 2016 - 17:04
Hai ca m-ai facut praf. Ce sa incerc sa ma mai justific. Totusi (nu stiu daca e cazul aici, pentru ca de-asta le-am postat, pentru opinii...), si unele cadre trase din spate pot dezvalui cate ceva despre momentul respectiv.... Cum sa spun.... intelegi tu....
Apoi, daca te uiti mai atent, vei vedea in aceste cadre teama, nepasarea, tandretea, preocuparea, oboseala... Astea sunt stari prin care trec oamenii si de multe ori trecem si noi pe langa ele fara sa le depistam. Acum.... fiecare cu parerea lui..... |
#1590
Posted 22 October 2016 - 22:59
Din punctul meu de vedere fotografia street, spre deosebire de fotografia document (sau jurnalistica), este tot un gen de fotografie artistica, deci se supue acelorasi reguli: corectitudine tehnica, mesaj - idee clara, compozitie (cat se poate). Pentru ca fotografia street de obicei nu este regizata, este foarte greu pentru fotograf sa gaseasca si moment si lumina si mesaj si emotie artistica si multe altele exact can are chef de apasat pe buton, deci pe langa maiestria autorului de a prevedea o situatie favorabila, de a urmari ceva si de a se pozitiona in miezul acelui ceva, se adauga evident sansa (nu intamplarea !!!). Cu toate acestea multe, multe cadre se vor arunca. Evident ca se pot face si unele compromisuri - genul fiind extrem de dificil. Mergand pe strada si declansand fara sa ai o idee clara ce urmaresti si sa experimentezi situatii care se apropie de idee, este risipa de timp. De aceea genul este extrem de greu si nici macar exemplele postate de cei de mai sus nu sunt perfecte. Eu consider ca seria de mai sus este un experiment si l-am luat ca atare, fara sa laud, fara sa dau cu parul, pentru ca fara experiment nu putem progresa. Totusi, cel putin cadrele in care cineva se uita la tine cand il surprinzi si aceasta nu face parte din poveste, nu ar fi trebuit postate.
Edited by DSops, 22 October 2016 - 23:02. |
#1591
Posted 22 October 2016 - 23:09
DSops, on 22 octombrie 2016 - 22:59, said:
Totusi, cel putin cadrele in care cineva se uita la tine cand il surprinzi si aceasta nu face parte din poveste, nu ar fi trebuit postate. Merci de opinii. |
#1592
Posted 23 October 2016 - 08:49
DSops, on 22 octombrie 2016 - 22:59, said:
Din punctul meu de vedere fotografia street, spre deosebire de fotografia document (sau jurnalistica), este tot un gen de fotografie artistica, deci se supue acelorasi reguli: corectitudine tehnica, mesaj - idee clara, compozitie (cat se poate). ..... Totusi au rolul lor imaginile corecte tehnic (si atat) pentru cei pasionati nu atat de fotografie cat de pixel peeping, testele dxo mark, MTF. |
#1593
Posted 23 October 2016 - 08:51
udreadan, on 22 octombrie 2016 - 14:03, said:
Nu se poate demonstra si deci nici afirma ca un cadru a fost facut la intamplare sau nu, pentru ca aproape toate sunt la intamplare. Unele momente sunt mai mult sau mai expresive decat altele, dar aproape toate sunt la intamplare. Chiar si imaginea pe care ai dat-o ca exemplu este tot la intamplare. S-or ''intampla la intamplare'' dar cand apesi pe declansator tu decizi Te rog sa separi cele doua actiuni. Sper ca intelegi ca se udreadan, on 22 octombrie 2016 - 23:09, said:
Stiu bine asta, dar traim in Romania, unde nivelul de cultura nu este inca cizelat suficient. Daca incerci sa tragi un cadru si se banuieste ca te indrepti cu camera spre el/ea, intra in criza si ori te injura ori .... Aparat cat mai mic si tactica ''de gherila'' este solutia |
#1594
Posted 23 October 2016 - 08:54
udreadan, on 22 octombrie 2016 - 23:09, said:
Oricum, nu ma dau batut. Voi incerca in continuare. Asa? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kkIWW6vwrvM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#1595
Posted 23 October 2016 - 12:14
edri, on 23 octombrie 2016 - 08:54, said:
Asa? Vi se pare ca analiza mult cadrul? Îl gandea inainte? Căuta sa izoleze subiectul de fundal? Tinea cont prea mult de elementele din cadru? Ce usor si frumos e sa vorbesti si sa critici..... Edited by udreadan, 23 October 2016 - 12:14. |
#1596
Posted 23 October 2016 - 13:56
Eu cred ca fiecare fotografie de strada exprima o stare de fapt, de lucruri, un moment si intr-adevar unele mai mult sau mai putin artistice in functie de unicitatea momentului surprins si probabil intervine si norocul de a fi la locul si momentul respectiv dar si de ochiul fotografului care poate anticipa potentialul unui anumit loc/moment.
Cred ca sunt si fotografi care aleg un anumit loc (lumina, umbre, perspectiva, reclame) si asteapta momentul. Dar pot fi frumoase si instananee. Pun si eu cateva instanee pentru critica. Attached Files |
#1597
Posted 23 October 2016 - 14:37
#1598
Posted 23 October 2016 - 14:45
Poti folosi tele, mai sunt unele obiective care bat la 90' .
|
#1599
Posted 23 October 2016 - 18:01
|
#1600
Posted 23 October 2016 - 21:24
Nu se poate sustine ca fotografiind la intamplare pe strada nu se pot ivi si cadre deosebite. Este ca si cum fotografiezi prin padure, in speranta sa faci un wild life redutabil, sau fotografiezi in sus sa obtii un BIF inedit. Dar aceasta nu este o metoda de a obtine rezultate consistente. Pentru orice gen de fotografie trebuie mult studiu, experienta si evident experimente. Nimeni nu cere fotografii street perfecte, dar sunt sigur ca in exemplul de mai sus nu s-a cautat izolarea subiectului de fundal, pentru ca acest lucru a rezultat instinctiv din experienta fotografului, la fel si cu backgoundul. Eu ma bucur ca te ambitionezi, orice inceput este greu, dar cu perseverenta vei putea obtine rezultate notabile. Ce am vrut eu sa evidentiez este vorbim despre unul din cele mai grele genuri de fotografie (dupa fotografia de eveniment). Daca poti prevedea comportamentele animalelor sau lumina optima la un peisaj, in ceea ce priveste actiunile si ipostazele oamenilor, lucrurile se complica mult.
|
#1601
Posted 23 October 2016 - 21:32
Nu putem spune de udreadan ca e incepator, nici ca posteaza primele cadre.
|
#1602
Posted 23 October 2016 - 22:08
Mie sincer cadrele lui Dan nu-mi spun nimic. Asa cum a fost mentionat si mai sus, nu mi se pare ca ar avea ceva suficient pentru a declansa sau pentru a le posta aici (si aici ma refer la mesaj, cotrast, forme, unghiuri, stari, actiuni, etc...). Toate asta din cauza ca probabil este una din primele incercari cumulat cu "timiditatea" de care vorbeati mai sus.
Se spunea mai sus ca in fotografia de strada trebuie sa ai tehnica, lumina, compozitie, moment, etc... si toate in acelasi timp. Din punctul meu de vedere, depinde extrem de mult de cadrul prezentat: daca ai un pattern, un unghi interesant, un joc de contraste, acolo e clar ca trebuie sa ai o compozitie buna; in schimb, daca ai un mesaj puternic, compozitia poate suferi si la fel si tehnica. Just my two cents... Attached FilesEdited by f3br4, 23 October 2016 - 22:09. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users