Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...

Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...
 Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto pt fotogr...
 Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 

Rompetrol Efix

- - - - -
  • Please log in to reply
151 replies to this topic

#1
tao980

tao980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 354
  • Înscris: 15.12.2003
Oare aditivii astia care "curata injectoarele si supapele" din noua benzina Efix lansata de Rompetrol nu au niciun efect secundar asupra motorului (side effects)? As fi tentat sa alimentez cu Efix, inca nu stiu pretul, ca oricum nu sunt prea multumit de benzina fara plumb de 95 vanduta de Petrom si OMV (iarna trecuta am avut probleme cand a fost gerul maxim, desi masina era noua -- Seat Ibiza 1.2 12V 64CP). Mai nou alimentez oricum de la Rompetrol, si as testa Efix-ul, dar sincer mi-e cam frica. Reclama suna bine, dar nu demult inca se facea reclama si la tigari, nu?!

#2
ccezar2004

ccezar2004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,318
  • Înscris: 16.06.2004
eu de regula bagam euro plus de la rompetrol... ieri cand am fost sa pun benzina am vazut acel efix... habar nu am ce e... mi-au zis ca plus-ul nu-l mai au... stiu ca au tot fost fluctuatii de pret dar nu mai stiu care sunt echivalentii... am pus efix de 95... daca e buna sau rea nu stiu....

#3
bogdanan

bogdanan

    devoted SoftNews member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,269
  • Înscris: 02.04.2004
cifra octanica tot 95... singura noutate e ca este euro4...si pretul :P

#4
ciobanasul

ciobanasul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 27.04.2005

 bogdanan, on Oct 22 2006, 23:12, said:

cifra octanica tot 95... singura noutate e ca este euro4...si pretul :P

Am bagat sambata "Efix Benzina 95 Euro 4" (asa scrie pe bon) pret: 3,34 lei

#5
safari-BOOM

safari-BOOM

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 04.01.2006
Dar de DIESEL cine poate sa zica ceva?Unde se poate gasi cea mai buna motorina?
Mersi!

#6
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
amintirile mele legate de rmpetrol sunt sumbre... in afara de faptul ca nu bag de acolo niciodata,am luat rovinieta si am platit cam mult ca la prostii astia, chiar daca ai euro 4 chiar daca ai euro 2 tot atata plastesti. desi ar trebui sa fie mai ieftin euro4...KK romanesc...

#7
radup

radup

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,248
  • Înscris: 02.04.2003

 uko, on Oct 23 2006, 11:44, said:

amintirile mele legate de rmpetrol sunt sumbre... in afara de faptul ca nu bag de acolo niciodata,am luat rovinieta si am platit cam mult ca la prostii astia, chiar daca ai euro 4 chiar daca ai euro 2 tot atata plastesti. desi ar trebui sa fie mai ieftin euro4...KK romanesc...


http://www.rovinieta.ro/

Cat costa rovinieta
Potrivit CNADNR, rovinieta, cu o valabilitate de 12 luni, va avea o valoare de 24 de Euro pentru autoturismele non-Euro, 21 de Euro pentru modelele care respecta normele de poluare Euro I, respectiv 16,8 de Euro pentru Euro II. In cazul microbuzelor va fi achitata o taxa de 216 de Euro (non-Euro), 210 de Euro (Euro I) si 204 de Euro (Euro II). Posesorii de autocare vor plati 510 de Euro (non-Euro), 450 de Euro (Euro I) si 390 de Euro (Euro II).

http://www.rovinieta..._ii_trebuie.htm


Dupa cum vezi exista pana la euro 2. Poti sa ai si euro 5 ca tot 16,8 euro  vei plati. De ce? Intreaba pe cei care fac legile.

#8
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
legislatia dupa care se vor ghida din 2007, e cea europeana si presupune: "POLUEZI MAI PUTIN, PLATESTI MAI PUTIN!"
poate ma insel eu, insa am auzit ca ar fi preturi si pentru euro4-5...
in baza acestei legislatii din 2007 sa aduci de afara o masina veche te poate costa si 10000 euro...
DACA E ASA CUM SCRIE ACOLO, NU AM DECAT O EXPLICATIE: PAI CE MAMA LOR, SA NU FACA SI STATUL MAI MULTI BANI, CA SA AIBA BANI DE COMISIOANE PE CARE SA LE IMPARTA INTRE EI?

Edited by uko, 23 October 2006 - 12:10.


#9
razvan911

razvan911

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 699
  • Înscris: 20.04.2006
azi am facut plinul cu benzina minune, sincer cred ca sunt mici sansele ca ea sa faca nustiu ce minune dar incerc.

Pretul este de 3.30/litru

#10
cosminc1971

cosminc1971

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.12.2005
Am alimentat aseara cu Efix. Si azi surpriza: motorul tremura foarte urit. A mai patit cineva probleme cu Efix?
Cosmin

#11
TRA_best

TRA_best

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 31.10.2006
Am alimentat cu EFIX.Imi place cum merge motorul !De retinut ca am alimentat 10l si am ajuns la plin,restul benzinei din rezervor fiind Petrom95 fara plumb.Astept sa vad cum o sa mearga cand nu o sa mai fie in amestec cu alte benzine

#12
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
din cate stiu eu, benzinele nu se amesteca...cand se va termina 95-ul vei ajunge la efix...pana atunci e doar autosugestie.

Can I mix different octane fuel grades?  


Yes, however, the fuels will not completely mix.

You should not allow the tank to become empty, and then add 50% of lower octane, followed by 50% of higher octane. The fuels will not completely mix immediately, especially if there is a density difference. And between 95 and 98 gasoline is a density difference.

Cu alte cuvinte - nu stiu daca acesta e cel mai bun raspuns, dar pe moment atat am gasit pe net - fiind de densitati diferite, cea mai grea se va lasa la fund - cea de 95 - si dupa ce o consumi, vei avea si efix...

Edited by uko, 31 October 2006 - 15:03.


#13
tao980

tao980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 354
  • Înscris: 15.12.2003
Am facut eu un plin cu Efix, dupa care am facut un drum de 300 km (150-dus, 150-intors) in afara localitatii si apoi am mai facut vreo 120 km numai in oras. Pana acum nu am sesizat nici un fel de diferenta fata de benzina standard de 95 fara Pb de la Petrom sau de la OMV. Pare OK si Efix-ul.

#14
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

 tao980, on Nov 1 2006, 12:59, said:

Am facut eu un plin cu Efix, dupa care am facut un drum de 300 km (150-dus, 150-intors) in afara localitatii si apoi am mai facut vreo 120 km numai in oras. Pana acum nu am sesizat nici un fel de diferenta fata de benzina standard de 95 fara Pb de la Petrom sau de la OMV. Pare OK si Efix-ul.


vad ca ne cam dam cu parerea pe aici si ar fi bine sa vedem ce spune cineva documentat. pentru asta va invit pe siteul http://www.carbibles.com/ unde puteti gasi extrem de multe chestii utile, de exemplu explicatiile referitoare la motor si consumul de combustibil in functie de cifra octanica si alte chestii deastea http://www.carbibles...gine_bible.html ... dupa aceea va astept aici sa vedem cum suntem de acord ....


PS- am copiat de acolo partea direct implicata

Octane and altitude

The higher the altitude above sea level, the lower the octane requirement. As a general rule of thumb, for every 300m or 1000ft above sea level, the RON value can go down by about 0.5. For example an 85 octane fuel in Denver will have about the same characteristics as an 87 octane fuel on the coast in Los Angeles. As a practical example of this, I currently live in Salt Lake City which is at around 4,200ft. We travel to Las Vegas from time to time which is at around 2,000ft. Our Subaru has a minimum octane requirement of 89 at sea level - so about 87 where we live. Last time we drove to Vegas, the petrol station we stopped at had run out of 'premium' products so we had to fill up with 85 octane. This, combined with the drop in altitude caused the 'check engine' light to come on because we'd effectively taken the engine from 87 octane at altitude to the equivalent of 83 octane at altitude - way below the minimum required by our car.


Octane and power

It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power.
The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber. Because high performance engines operate with high compression ratios they are more likely to suffer from detonation and so to compensate, they need a higher octane fuel to control the burn. So yes, sports cars do need high octane fuel, but it's not because the octane rating is somehow giving more power. It's because it's required because the engine develops more power because of its design.
There is a direct correlation between the compression ratio of an engine and its fuel octane requirements. The following table is a rough guide to octane values per engine compression ratio for a carburettor engine without engine management. For modern fuel-injected cars with advanced engine management systems, these values are lowered by about 5 to 7 points.
Compression ratio Octane
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108


Octane and gas mileage

Here's a good question : can octane affect gas mileage. The short answer is absolutely, yes it can, but not for the reasons you might think. The octane value of a fuel itself has nothing to do with how much potential energy the fuel has, or how cleanly or efficiently it burns. All it does is control the burn. However, if you're running with a petrol that isn't the octane rating recommended for your car, you could lose gas mileage. Why? Lets say your manufacturers handbook recommends that you run 87 octane fuel in your car but you fill it with 85 instead, trying to save some money on filling up. Your car will still work just fine because the engine management system will be detecting knock and retarding the ignition timing to compensate. And that's the key. By changing the ignition timing, you could be losing efficiency in the engine, which could translate into worse gas mileage. Again as a practical example, my little tale above about our trip to Vegas on low octane gas. (Whether you want to believe some bloke on the internet or not is up to you). On the low octane gas on the trip down, we could barely get 23.5mpg out of the Subaru. Once I was able to fill it up again with premium at the recommended octane rating, we got 27.9mpg on the way back. A difference of 4.4mpg over 450 miles of driving.
Doing the maths, you can figure out that by skimping on the price during fill-up, you may save a little money right there and then, but it costs in the long term because you're going to be filling up more often to do the same mileage. My advice? Do what the handbook tells you. After all it's in the manufacturers better interests that you get the most performance out of your car as you can - they don't want you badmouthing them, and in this day and age of instant internet gratification, you can bad-mouth a large company very quickly and get a lot of publicity.

succes ;)

Edited by akajohn, 01 November 2006 - 14:37.


#15
tao980

tao980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 354
  • Înscris: 15.12.2003
ok, akajohn, dar tot nu inteleg de ce m-ai citat pe mine inainte sa faci paste la materialul tau (interesant de altfel). Eu nu am spus nimic despre cifre octanice si consum (la urma urmei Efix are aceeasi CO de 95 ca si benzinele cu care l-am comparat de la Petrom si OMV). Eu am spus doar ca am facut un plin cu Efix, si de atunci am mers cam 420 km si n-am sesizat nici o diferenta. Prin diferenta ma refer ca nu tremura motorul, nu trage mai greu, nu sunt probleme de nici un fel. Intr-adevar n-am precizat la ce fel de diferente m-am referit. Insa nu m-am referit la consum. Imi pare rau daca n-am fost clar.

#16
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

 tao980, on Nov 1 2006, 15:16, said:

ok, akajohn, dar tot nu inteleg de ce m-ai citat pe mine inainte sa faci paste la materialul tau (interesant de altfel). Eu nu am spus nimic despre cifre octanice si consum (la urma urmei Efix are aceeasi CO de 95 ca si benzinele cu care l-am comparat de la Petrom si OMV). Eu am spus doar ca am facut un plin cu Efix, si de atunci am mers cam 420 km si n-am sesizat nici o diferenta. Prin diferenta ma refer ca nu tremura motorul, nu trage mai greu, nu sunt probleme de nici un fel. Intr-adevar n-am precizat la ce fel de diferente m-am referit. Insa nu m-am referit la consum. Imi pare rau daca n-am fost clar.

asa e... tocmai asta doream sa subliniez... daca benzina are cifra de 95 efectul e acelasi si consumul... tremuriciul si restul vin de la cifre octanice mai mici eventual benzina indoita cu apa si alte prostii... poate nu era cazul sa dau reply ci doar sa adaug informatiile respective... si eu am bagat astazi seara OMV Carera 95 (sper ca OMV ca eu confund permanent OMV cu MOL) si cum mai aveam in rezervor vreo 10 litri din benzina veche abia astept sa vad efectele, daca exista unele... sa fiu sincer sper din toata inima doar sa mearga motorul rotund si atat... am putere destula si cuplu dar m-am saturat de mizeriile de benzine din Romania...

#17
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
din cate stiu eu, in afara de mol - care aduce benzina din ungaria - restul sunt benzine de aici - sau cel putin asa avea fostul shell, actualul OMV - cu aditivi...
poate s-a schimbat si omv sa aduca din austria direct, dar ma indoiesc...sunt prea multe benzinarii...ar trebui sa vedem numai tiruri austriece pe strazi care umbla sa alimenteze rezervoarele...

#18
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Am bagat si eu un rezervor de Efix, de curiozitate. De obicei ocolesc Rompetrol, dar am zis sa vad cum este.
Rezultatul este spectaculos, masina merge mult mai bine.

Inainte bagam tot de 95, dar de la OMV sau Petrom. Cred ca Efix are in plus agenti de curatare a injectoarelor, ceea ce la mine a produs efectul scontat pentru ca in ultimii 40.000 km nu am mai curatat injectoarele.  :nonobad:

Probabil ca pe o masina cu injectoarele curate nu se vede o mare diferenta. Dar pentru cei care se stiu cu musca pe caciula ( a se citi cu mizerie pe injectoare ) recomand calduros un plin-doua de Efix.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate