Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#4141
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
O intrebare mai metafizica, apropo de uzura la pornire.
E o mare moda acu cu 0w. Circula ele cel mai bine prin motor, dar nu cumva se scurg cel mai repede din motor in baie, dupa oprirea motorului?
Ceea ce-seamna ca la urmatoarea pornire, a doua sau a n-a zi, pelicula ramasa e mai slaba ca la un 5w?
Intreb teoretic.

Edited by zveroboi78, 15 December 2014 - 12:02.


#4142
Bijaz

Bijaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,701
  • Înscris: 24.02.2010
Caracteristica aia nu tine de vascozitate, e vorba de alta proprietate a uleiului respectiv, modul cum adera la suprafetele metalice sau ceva de genul.

#4143
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
e moda acu pt unii, pt altii e de cand a aparut pe piata. in mod normal contine mai mult sintetic decat celalalte deci ramane mai mult timp pelicula dupa opirea motorului- win win.

din ce am inteles chiar si la cald curge mai usor(de bine inca o data), iar pelicula e groasa atat cat scrie/trebuie.

Edited by 41ex, 15 December 2014 - 20:56.


#4144
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
5w30 vs 5w40  
5w30  e prietenul dezmembrarilor... uraste asa de mult axul cu came evacuare..
vezi comparatii facute de gigantul ORONITE divizia CHEVRON pt aditivi ulei pt blenderii de ulei  unul din marii jucatori din piata aditivilor pt manufacturi ce amesteca  baze ulei+aditivi pun etichete si gata uleiul...


Pagina 19 din pdf unde scrie cam wear outlet (ax came evacuare)

http://www.smeerolie...es 09232014.pdf

Edited by eboda, 30 December 2014 - 21:15.


#4145
kobro

kobro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.03.2008
Salut.
Se da un Logan 1.4 benzina, 200.000km, uleiul folosit la schimb a fost numai cel de origine 5w40, schimburi la 15.000km. Eu am mers 60.000km in ultimii 2 ani cu ea si masina merge ok.
In momentul de fata nu mai merg asa mult, fac maximum 1500km la 2 luni. Insa am ocazia sa folosesc un ulei mai special: Total Quartz Ineo MC3-5w30, pentru vreo 5 schimburi.
Eu zic ca se merita, dar m-am uitat pe specificatii... a trebuit sa mai si intreb, cu toate ca eu consideram ca pot sa ma descurc cu raspunsul la intrebare numai studiind specificatiile ACEA sau API. Bineinteles ca acum totul s-a complicat, dupa principiul cu cat inveti mai mult iti dai seama cat de putin stii.
Motorul acesta este Euro 3, este un motor mai vechi, cu anumite tolerante la ansamblarile motorului, iar uleiul recomandat este ACEA A3 şi A5. Uleiul Total are norma C3, fiind recomandat pentru motoare mai noi, mai moderne.
Nimeni nu m-a lamurit ce poate acest ulei, desi am dat toate specificatiile de pe eticheta. Recomandarile primite au fost fara nici-un argument clar, dimpotriva: daca tot am ulei pentru 5 schimburi, sa fac schimb la max 10.000km.
E bine sa folosesc acest ulei? La ce interval este recomandat schimbul uleiului cu aceste caracteristici? Stiu ca lucrurile se spun intr-un fel si pot fi aplicate altfel (fa ca popa , nu cum zice popa :) ...)

#4146
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
eboda, foarte buna pagina 19, merge atasata direct aici pe forum.

kobro, s-a vorbit mult (cam tot) despre uleiul de Logan, aici, pe forum, citeste din urma.

#4147
SerrWaff

SerrWaff

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,150
  • Înscris: 27.12.2014

 eboda, on 30 decembrie 2014 - 21:14, said:

5w30 vs 5w40  
5w30  e prietenul dezmembrarilor... uraste asa de mult axul cu came evacuare..
vezi comparatii facute de gigantul ORONITE divizia CHEVRON pt aditivi ulei pt blenderii de ulei  unul din marii jucatori din piata aditivilor pt manufacturi ce amesteca  baze ulei+aditivi pun etichete si gata uleiul...


Pagina 19 din pdf unde scrie cam wear outlet (ax came evacuare)

http://www.smeerolie...es 09232014.pdf

Din tabelul ala rezulta ca 0w20 e cel mai bun, nu?

Dar intrebarea e, merge la orice masina 0w20?

Care e de fapt morala tabelului? Nu sunt toti experti in lubrifianti, ar trebui detaliat.

Mersi.

Edited by SerrWaff, 31 December 2014 - 04:09.


#4148
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
kobro, aia cu A5 si C3 e din putul gradinii. Lasa prostiile si pune doar ulei A3B4

#4149
kobro

kobro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.03.2008
Cred ca nu s-a inteles :) ... nu am o problema cu uleiul Dacia de origine! Si nu ma intereseaza "avioane" pentru masina asta.
Doar ca am primit gratis/mocca/degeaba 15 l de ulei Total Quartz INEO MC3 si vreau sa stiu daca pot sa scutesc 5 schimburi de ulei pe bani cu acest ulei, un ulei cu norma C3 - din cate se pare performant.
Povestirile imi plac si mie, dar am apelat la cunostintele celor care chiar au experienta pentru un raspuns cat mai concis, precis si simplu.
L-as vinde oricand si mi-as pune ulei Dacia de origine. Insa daca e compatibil cu motorul masinii ar fi o chestie ....

#4150
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
daca vrei sa ai zgomote in motor  si nu stii de unde, pune C3-ul gratis
S-au mai lovit si altii  si in servis era sa se desfaca motoru. Noroc cu mecanicul ca il intrebase pe om ce ulei a pus ultima oara in motor !  Au schimbat uleiul conform normelor,  a pus un Mobil 1 si n-a mai avut deloc zgomote
Nu degeaba producatorul a scris in manualul daciei A3B4 la benzina
Bafta
later edit: nu zice nimeni sa nu pui Total,  dar mergi doar pe A3B4  si lasa-te cu improvizatiile

Edited by Madalin80, 31 December 2014 - 14:50.


#4151
kobro

kobro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.03.2008
Multumesc de raspuns.
De azi dimineata tot citesc la cele peste 200 de pagini, insa n-am gasit ceva apropiat de ceea ce strict am intrebat eu. Sunt o multime de pareri, argumentate mai mult sau mai putin, insa nu e deloc simplu sa gasesti un raspuns in tot acest topic.

#4152
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
in carrefour am vazut mobil 1 esp 5w-30 si scrie ca e made in france, sigur e produs acolo? ca pret e mai scump fata de alte magazine, vreo 180 de lei/4l.

#4153
specgogu

specgogu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 13.01.2008
Eu nu am văzut Mobil 1 fara made in UE si aproape toate au cod de bare de UK.

#4154
adrian_efa

adrian_efa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 01.12.2007
Stie cineva care este valoarea exacta a HTHS ului pentru Castrol Edge Titanium FST TD 5w40 ? Stiu si eu ca e minim 3.5...dar cat este exact? Posted Image

#4155
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 41ex, on 13 decembrie 2014 - 07:21, said:

de ce la unele masini (probabil ceva mai "vechi") se precizeaza ca se alege interval fix sau extins in functie de utilizare, iar la alte masini doar extins?
nu cumva e vorba doar de marketing ca poti avea extins oricum ai utiliza masina?
Trebuie sa intelegi ca poti avea interval normal oricum ai utiliza masina.

Edited by Speedo, 11 January 2015 - 02:28.


#4156
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Unii probabil sunteti la curent, pe site-ul ala rusesc sunt o gramada de UOA si VOA
http://www.oil-club....tornie-analizi/

#4157
bogdanb1

bogdanb1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,176
  • Înscris: 05.07.2007
Salut!
http://bmwservice.li....com/27699.html
ce parere aveti? de ex a3/b4 total 10w40 700 arata interesant.
restul? e concludent sau nu ceea ce ramine dupa fierbere o ora la 400 C? tipu zice clar: ceea ce vezi, este ceea ce ai in motor. atit de simplu.

#4158
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Decizia de achizitie nu se poate face pe baza fotografiilor de mai sus, in primul rand pentru ca nu s-au emulat conditiile din motor.
Depunerile acelea probabil ca sunt ZDDP, Sulphur, Molybdenum care ard cu cenusa, deci am putea spune ca uleiurile cu multe reziduri sunt mai "grase" si protejeaza mai bine motorul...dar...depinde ce motor avem...

Depunerile sunt o problema, dar mai sunt si altele (mai importante la anumite tipuri de motoare), care tin de buna lubrefiere a motorului.


Ca o paralela la afirmatia ca 5W-30 este moartea axelor cu came, acesta este un adevar daca vorbim de motoare care nu sunt pregatite pentru aceste tipuri de uleiuri.

Vedeti din nou postul acesta (si cele urmatoare) cu filmul lui Dan Watson.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate