Serviciile din turismul romanesc
Last Updated: May 12 2006 13:52, Started by
SAM&RRR
, May 09 2006 14:34
·
0
#1
Posted 09 May 2006 - 14:34
"Avem o tara minunata" - asta este propozitia cu care sunt de acord majoritatea.
Am "umblat" destul de mult. Am fost si in Honolulu, si cred ca este adevarata expresia. Tot atat cat si cea care urmeaza "Pacat ca-i locuita" Cred ca avem nevoie de o opinie generala, sustinuta, de schimbare a mentalitatii in punctele unde turistul cunoaste Romania. Mi-ar prinde bine sa cunosc cat mai multe pareri despre ce trebuie facut. Sunt informatician dar chiar vreau sa ma implic in turism. Poate-mi spuneti ce ar fi bine sa fac. Attached Files |
#2
Posted 11 May 2006 - 08:14
Citeva idei: cei care ofera servicii turistice sa o faca pentru clienti, tinind cont de ce isi doresc acestiea.
De exemplu previzibilitatea: sa stii cit te va costa serviciul de baza si cit extras-urile, ce vei minca, ce programe turistice iti sint oferite [u]etc. Eu am fost de curind la o pensiune agroturistica; era agroturistica numai pentru ca asa figura in cererea de fonduri europene pe care le si primise, altfel era un hotel obisnuit, curat (fiind nou) cu personal amabil dar complet neinstruit. Nu stiati cit de des se face curatenie in camera de exemplu, dar daca rugai camerista venea. Desi am platit cazare si pensiune completa nu era nici un meniu afisat, nu stiai de cit poti sa comanzi a la carte, iar in saptamina dinaintea Pastelui nu aveau mincare de post (cu exceptia cartofilor prajiti)desi multi turisti cereau astfel de mincare. Adevarat bucatareasa gatea foarte bine si incerca sa satisfaca toate gusturile, insa era depasita de multe ori, fiindca in afara de turisti diverse notabilitati locale faceau petreceri in restaurantul pensiunii, ca sa nu spun de nunti si botezuri (atunci sa vezi odihna 3 ore pe noapte- informatie de la niste turisti care s-au mutat la mijlocul sejurului la o gazda, fiindca nu mai suportau). Mincare evident nu avea nici o legatura cu gospodatia taraneasca, totul era cumparat de la supermarket (exceptia: slanina facuta in casa). In prezentarea sejurului era trecut un foc de tabara si un scurt program artistic sustinut de niste rapsozi locali; nici foc nu s-a facut nici rapsozii nu s-au aratat. Ce sa mai vorbim ca in fiecare camera era televizor, insa exista o singura antena de satelit la care programele le schimba cine se nimerea in sala de mese in preajma telecomenzii. Desi zona era de o frumusete salbatica din ce in ce mai greu de gasit in zone accesibile nu se gindise nimeni sa te ajute macar sa-ti faci un traseu pentru plimbare, sa-ti dea niste informatii despre ce se poate vizita, ce drumuri sint practicabile etc. Nu credeti ca a fost ingrozitor, insa a exista o diferenta intre asteptari si realitate care a creat tuturor turistilor un disconfort evident ( diverse comentarii faceau referire la "prima si ultima oara aici"). Ce v-am scris mai sus nu sint doar parerile mele, ci erau impartasite de multi dintre turistii prezenti. |
#3
Posted 11 May 2006 - 08:28
Aprilia, on May 11 2006, 09:14, said: Citeva idei: cei care ofera servicii turistice sa o faca pentru clienti, tinind cont de ce isi doresc acestiea. De exemplu previzibilitatea: sa stii cit te va costa serviciul de baza si cit extras-urile, ce vei minca, ce programe turistice iti sint oferite [u]etc. Eu am fost de curind la o pensiune agroturistica; era agroturistica numai pentru ca asa figura in cererea de fonduri europene pe care le si primise, altfel era un hotel obisnuit, curat (fiind nou) cu personal amabil dar complet neinstruit. Nu stiati cit de des se face curatenie in camera de exemplu, dar daca rugai camerista venea. Desi am platit cazare si pensiune completa nu era nici un meniu afisat, nu stiai de cit poti sa comanzi a la carte, iar in saptamina dinaintea Pastelui nu aveau mincare de post (cu exceptia cartofilor prajiti)desi multi turisti cereau astfel de mincare. Adevarat bucatareasa gatea foarte bine si incerca sa satisfaca toate gusturile, insa era depasita de multe ori, fiindca in afara de turisti diverse notabilitati locale faceau petreceri in restaurantul pensiunii, ca sa nu spun de nunti si botezuri (atunci sa vezi odihna 3 ore pe noapte- informatie de la niste turisti care s-au mutat la mijlocul sejurului la o gazda, fiindca nu mai suportau). Mincare evident nu avea nici o legatura cu gospodatia taraneasca, totul era cumparat de la supermarket (exceptia: slanina facuta in casa). In prezentarea sejurului era trecut un foc de tabara si un scurt program artistic sustinut de niste rapsozi locali; nici foc nu s-a facut nici rapsozii nu s-au aratat. Ce sa mai vorbim ca in fiecare camera era televizor, insa exista o singura antena de satelit la care programele le schimba cine se nimerea in sala de mese in preajma telecomenzii. Desi zona era de o frumusete salbatica din ce in ce mai greu de gasit in zone accesibile nu se gindise nimeni sa te ajute macar sa-ti faci un traseu pentru plimbare, sa-ti dea niste informatii despre ce se poate vizita, ce drumuri sint practicabile etc. Nu credeti ca a fost ingrozitor, insa a exista o diferenta intre asteptari si realitate care a creat tuturor turistilor un disconfort evident ( diverse comentarii faceau referire la "prima si ultima oara aici"). Ce v-am scris mai sus nu sint doar parerile mele, ci erau impartasite de multi dintre turistii prezenti. Cred ca singura solutie in a schimba mentalitatea asta paguboasa, care aduce castiguri numai pentru "tepari", este sa ne spunem parerea cat mai multi si sa dam exemplele concrete despre ce nu ar trebui sa sa intample. Deci o cat mai buna comunicare. Eu sunt informatician (de "multi ani") si vad un mod de a schimba turismul romanesc prin intermediul internetului. Clienti din ce in ce mai multi, care comunica (cu bune si rele) si impartasesc din experienta proprie. Hai sa nu mai fim asa de egoisti. Sa spunem si la altii ce stim noi, ca asa se va intoarce si asupra noastra putin bine. Daca puteti spune si locatia unde ati avut experienta de mai sus ar fi grozav. Nu trebuie sa-i iertam la infinit. Cred si sper din toata inima ca toti sa ajunga sa plateasca pentru tot ce fac. Edited by SAM&RRR, 11 May 2006 - 08:29. |
#4
Posted 11 May 2006 - 10:33
un patron de hotel/pensiune ar trebui sa ofere acele servicii si calitate pe care el le cere cand pleaca undeva in concediu. dar problema e ca la noi nu prea se respecta asta...
cand vom avea niste patroni reponsabili care sa aibe cultura turismului si repspect fata de clent atunci vom avea si turism. daca patronii privesc clientii doar ca un mijloc de a se imbogatii....nu se ajunge nicaieri. |
#6
Posted 12 May 2006 - 13:52
Nu trebuie sa dam vina numai pe patroni.
Toti suntem vinovati (chiar si clientii, ca acceptam "mizeriile" astea). Ponderea difera Edited by SAM&RRR, 12 May 2006 - 13:57. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users