Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Sunt anvelopele dedicate "obsolete"?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

Poll: Sunt anvelopele dedicate obsolite? (70 member(s) have cast votes)

Sunt anvelopele dedicate obsolite?

  1. Da (17 votes [24.29%] - View)

    Percentage of vote: 24.29%

  2. Nu (53 votes [75.71%] - View)

    Percentage of vote: 75.71%

Vote Guests cannot vote

#37
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Zilele trecute am mutat la alta adresa o masina care nu are ce cauta pe cauciucuri de iarna. Cam 1-2 grade afara. Intentionat am franat puternic cand am prins o strada goala. Nici o emotie, nici macar interventie ABS. Era ud pe jos, netratat cu substante.

#38
whiteproud

whiteproud

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 22.06.2022
all-season premium sunt atat de performante incat nu mai e nevoie de 2 seturi de cauciucuri. Scapi de cost, de depozitare, de cozi primavara si toamna

#39
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,157
  • Înscris: 22.05.2003
Anvelopele dedicate isi au rostul lor.

ex de situatii in care NU as opta pentru All-Season:
- masina grea (ex EV)
- masina puternica
- tractiune spate
- zona unde ninge frecvent, oportunitati de offroad light (nu toti stau la bloc)

In rest, consider ca pentru masinile normale, care nu sunt conduse de piloti, anvelopele All Season de calitate sunt o alternativa buna.

Subliniez producatori de calitate, adica de la producatorii premium, nu "chineji". Prea multe compromisuri strica.

#40
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,234
  • Înscris: 24.05.2022
Se observa ca motivele pentru alegerea all-season sunt doua. Cost achizitie si efort/cost pentru inlocuire vara/iarna si depozitare. De aici rezulta ca anvelopele dedicate sunt mai bune.
In comparatia dintre cea mai buna anvelopa de vara/iarna/all-season e clar cine se va pozitiona pe primul loc, in functie de conditii.

Ca suntem multumiti cu anumite compromisuri, e alta discutie si fiecare e liber sa aleaga ce doreste. Eu as prefera sa nu mai vad insa anvelope de iarna circuland in iulie/august.

Edited by lexraz, 20 January 2024 - 21:39.


#41
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,399
  • Înscris: 24.09.2017

View Postlexraz, on 20 ianuarie 2024 - 21:33, said:

Se observa ca motivele pentru alegerea all-season sunt doua. Cost achizitie si efort/cost pentru inlocuire vara/iarna si depozitare. De aici rezulta ca anvelopele dedicate sunt mai bune.
man, nu stiu cu cine ai facut logica. dar cred ca un copil de clasa a 4-a ti-ar spune ca nu ai cum sa ajungi de la premisele alea la concluzia ta, oricat ai incerca.

argumentul tau e, fiindca all season sunt mai ieftine decat 2 perechi dedicate si nu mai faci trasee pe la vulcanizare si spatii de depozitare, atunci sunt inferioare.

in rest sunt de acord ca anvelopele de iarna sunt foarte/foarte periculoase, cand sunt folosite pe timp de vara. ca doar avea tata pe masina, am pus frana si masina nu se oprea.

Edited by bobitad, 20 January 2024 - 21:50.


#42
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,234
  • Înscris: 24.05.2022
Testele efectuate arata clar ca all-season sunt inferioare. Pretul nu este mai mic in cazul all season, durata de viata a unei anvelope este aceeasi fie ca este vara/iarna sau all, dar ca in prima iarna va trebui sa cumperi de iarna. Evident ca o anvelopa de iarna folosita vara va avea o durata de viata redusa. Durata de viata este identificata prin cifra din dreptul marcajului "Treadwear", cu cat este cifra mai mare cu atat durata de viata este mai mare.

Opiniile utilizatorilor in favoarea all-season sunt cele doua descrise. Deci daca ar fi eliminate aceste doua dezavantaje ar opta pentru anvelope dedicate.

All-season sunt un compromis, mai proaste vara ca unele dedicate de vara, mai proaste iarna ca unele dedicate de iarna. Anvelope echivalente, de top.

Edited by lexraz, 20 January 2024 - 22:35.


#43
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 24.07.2022
da, all season sunt mai slabe cu 5% vara pe uscat, pe ud posibil mai bune.  si cu 5-10% mai slabe pe zapada iarna, si cu 10-20% mai bune in rest. asta daca am compara la aceleasi preturi. altfel un premium all season le bate bine la toate capitolele daca sunt comparate cu cele de buget.

#44
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,234
  • Înscris: 24.05.2022
Sigur, fiecare poate crede si alege ce doreste.

#45
q_p

q_p

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 707
  • Înscris: 30.10.2023

View Postlost2209, on 20 ianuarie 2024 - 17:21, said:



Man, sunt departe, departe de a fi pensionar. Prefer sa dau si 1000E+ pentru anvelope all season de calitate. Cu astea actuale fac naveta din 2 in 2 saptamani permanent Buc-TM, pe orice timp. Bineinteles ca atunci cand drumurile sunt blocate stau potolit. Atunci nici Hummer-ele nu ies din garaj cu anvelopele dedicate.
  - Nu stiu  de ce le bagi intr-o categorie, asa aiurea. Si pe alea de calitate si pe alea no name. Nici nu stii pe unde am umblat cu ele (Muntele mic, Garana, Valiug, Semenic, etc). Te invit pe Semenic sa vezi cum e drumul..si la Straja pana la gondola...dar presupun ca vorbesti din auzite de all season (calitative).
  - Pur si simplu nu am timp sa le tot schimb de 2 ori pe an, le schimb odata la 3 ani si gata, altele noi. Si daca ai 2 seturi, mai mult de 3-4 ani, nu merita sa le tii.



PS: Vad ca le ai de 6 ani si de alealalte mai tragi 2 ani. E clar cat ai dat pe ele si ce calitative mai mai sunt ele..
Sunt anvelopele cu care a venit masina, daca nu sunt uzate zici ca trebuie sa le arunc si sa imi iau niste allseason dastea bune ?
Bravo tie ca faci naveta , ce medie de viteza ai ?
Eu in vacanta am facut si 8000 de km in afara tarii pe autostrazi, vara la peste 40 de grade chiar si cu viteze de 170-180 sustinute pe 30-40 de minute cu anvelopele alea vechi de 5 ani , zero stres !
Cum am spus , fiecare cu alegerile lui insa sa spui ca aia care isi cumpara anvelope dedicate insa mai ales aia care le produc sunt …neinspirati si habar n-au de minunea numita allseason , asta e prea mult.
Daca ar fi asa crema aceeasi producatori nu ar mai produce decat allseason, dar ce sa vezi, nu o fac !

View PostPunter, on 20 ianuarie 2024 - 23:01, said:

da, all season sunt mai slabe cu 5% vara pe uscat, pe ud posibil mai bune.  si cu 5-10% mai slabe pe zapada iarna, si cu 10-20% mai bune in rest. asta daca am compara la aceleasi preturi. altfel un premium all season le bate bine la toate capitolele daca sunt comparate cu cele de buget.
Pai de ce nu faci comparatia corect , “premium” cu “premium” ??

#46
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,259
  • Înscris: 05.06.2002
ce performante visati voi aici? va credeti la formula 1? adevarata problema pt average romanian e ca da politia amenzi iarna daca ai anvelope fara steluta, iar un nou set de anvelope plus schimbatul de doua ori pe an sau achizitionarea unui al doilea rand de jante costa o galagie de bani si astea all season sunt solutia cea mai ieftina sa nu iei amenda.

exista o gramada de romani care cumpara faruri ieftine de pe olx stiind sau afland dupa ca sunt de “anglea” dar ii doare la banana si voi aici vorbiti de lucruri sfinte…

nu mai vorbim de hoardele de romani care incalta masina de la SH. credeti ca aia gandesc in termeni de performanta? pe aia-i intereseaza sa scape cat mai ieftin fara sa ia amenda. all season + SH vechi de 10 ani sunt perfecte pt treaba asta! prietenie maxima cu portofelul dacului liber cu TDI SH.

Edited by Fane, 21 January 2024 - 10:59.


#47
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 29.10.2014
Anvelopa de iarna vs anvelope All Season, conform expertilor.

Attached Files



#48
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,375
  • Înscris: 29.01.2008
Până la ce spun experții, iarna trecută anvelope Debica navigator 3 (AS de buget - DOT 2021) au fost mai bune pe gheață și zăpadă decât Bridgestone Blizzak LM005 (iarnă premium - DOT 2019), ambele cu 5 mm profil, testat pe mașinile personale, de doi posesori de permis diferiți. Iarna asta anvelopele Bridgestone le-am înlocuit (deja erau periculoase pe mâzgă și polei), Debica mai rezistă un an (deși au circulat și vara). O anvelopă indiferent de tip sau de calitate e un compromis între mai multe criterii. Chiar și o anvelopă de buget sau una AS poate fi peste una premium dacă luăm în considerare doar un anumit criteriu. Fiecare conducător auto are propriul stil de conducere, modul lui de utilizare al mașinii și parcurge un anumit număr de km, deci nu există o soluție miracol, valabilă pentru toată lumea.
La noi în țară kilometrajul mediu anual este undeva între 10-15 mii km. La un stil de conducere mai relaxat asta înseamnă că aceia care folosesc anvelope dedicate le schimbă mai degrabă datorită îmbătrânirii anvelopelor, decât uzurii (în special la cele de iarnă). La un stil de conducere mai relaxat nici nu e nevoie de anvelope foarte performante. Eu de regulă merg în limita +10 peste limita legală (nu exagerez cu viteza), dar nu frânez excesiv în curbe. Nu am avut probleme nici vara, nici iarna, nici pe ploaie cu AS de buget (Debica). Chiar și niște anvelope de buget fac față unei utilizări obișnuite. Bine, am văzut într-un Carrefour anvelope Sailun de iarnă și aveau pereții laterali exagerat de subțiri și de moi, deci alea cred că sunt mult sub ceea ce se fabrică în Europa ca anvelope de buget.
Cei care conduc mult (20-30 mii km anual sau mai mult), cei care au un stil mai sportiv de condus (să nu spun agresiv) sau nu au suficientă experiență la volan încât să poată anticipa anumite evenimente în trafic e mai bine să folosească anvelope de sezon, chiar premium. Cea mai ieftină reparație ar costa mai mult decât economia la anvelope, iar la cei cu rulaj mare nu au timp să se învechească anvelopele.

#49
lost2209

lost2209

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 24.04.2008

View Postq_p, on 20 ianuarie 2024 - 14:12, said:

Eu am luat unidirectionale Goodyear UG9 pe 15’ si 3 jante ca una o aveam din fabrica drept rezerva , distractia a costat pe la 1000 de lei, au 6 ani si sunt ca noi iar cele de vara mai duc 1-2 ani.
Consider ca allseason sunt proaste atat vara cat si iarna !


View Postq_p, on 21 ianuarie 2024 - 10:02, said:

Sunt anvelopele cu care a venit masina, daca nu sunt uzate zici ca trebuie sa le arunc si sa imi iau niste allseason dastea bune ?

Pai esti pe cale sa devii pericol public bos. Tu te uiti numai la uzura? Anvelopa aia dupa 4-5 ani crezi ca mai are proprietatile ca la inceput? Ai niste rable > 6 ani s razi de allseason la gramada noi sau premium ((Michelin, Pirelli, Conti), si tu te plimbi cu niste bombe antice. Alea de vara cine stie din ce secol sunt, te rogi de ele sa mai traga 2 ani.

"Să nu fie mai vechi de 5 ani sau cu o înălțime a profilului mai mică de 4 milimetri. Acestea sunt recomandările celor de la Registrul Auto Român (RAR)"

Ia-ti ce vrei, atat timp ca nu esti "IED" pe roti.

Edited by lost2209, 21 January 2024 - 12:20.


#50
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,050
  • Înscris: 02.08.2021
Nu e niciun preicol.
Michelin recomandă 10 ani.

Quote

Dacă anvelopele nu au fost înlocuite 10 ani de la data fabricării lor, Michelin recomandă înlocuirea lor cu anvelope noi, ca măsură de precauție. Această recomandare se aplică și anvelopelor de rezervă.
https://www.michelin...eaza-anvelopele

Bine, am văzut și anvelope no-name care după 4 ani arătau ca de 20.
Și nici cu Continental Made in România nu mi-e rușine.

Este foarte posibil să dai comandă de o anvelopă nouă și să vină veche de 5 ani:

Quote

O anvelopă noua nefolosită şi depozitată in conditii corespunzătoare cu o vechime de până la 5 ani de la data fabricaţiei poate fi vândută ca si anvelopă nouă cu specificatiile si calitatile de origine şi exploatată în condiţii normale.
https://blog.anvelos...ta-anvelopelor/
Eu unul nu aș lua-o, dacă e luată online nici nu aș ridica-o.

E risipă de resurse și de bani să arunci o anvelopă de 5 ani.

În schimb mi-ar plăcea să se interzică importul de anvelope SH.

Edited by Valy_User, 21 January 2024 - 12:22.


#51
Mihaitsa07

Mihaitsa07

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 03.06.2023

View PostValy_User, on 20 ianuarie 2024 - 11:32, said:

Văd foarte mulți oameni entuziasmați că-și pun all season, și în viața reală și aici pe forum.
Iar la cum văd eu lucrurile în vreo 8 ani anvelopele dedicate o să devină așa ceva SF.
Dar mă uit acum la ce ninsori sunt în Brașov, și trebuie ținut cont că Primăria nu deszăpezește în dreptul locurilor de parcare dintre blocuri.
Cummva, e mult mai confortabil pentru mulți. Un singur set de anvelope și jante(ceea ce înseamnă cost mai redus), nu mai trebuiesc depozitate(deci economisesc spațiu), nu mai trebuie să se schinuie să le schimbe.
Însă, în practică multe dintre acele anvelope sunt de iarnă. Sau de iarnă ușoară, gen Michelin Crossclimate. N-aș putea să-mi iau așa ceva, nu au acele rizuri în care să intre zăpada, care să facă practic aderență zăpadă pe zăpadă, care este mult mai bună decât cea cauciuc pe zăpadă.

Și mai e încă un lucru. Foarte mulți se iau după testele făcute de unii gen tyres review.
Și nu înțeleg de ce.
Nu am văzut în niciun test o simulare a unor condiții reale de utilizare, care chiar să conteze în lumea reală. Că frânează 2 metri mai repede, nu spun că nu contează.
Dar, de ce nu văd un test: Zăpadă de 15 cm urcat o rampă de 8%?

Nu e vorba de confort, ci de prostie. Fix acelasi lucru ca si cu masinile electrice. Si asta se observa doar pe internet, adica de acolo se se molipseste. O alta dovada a molipsiriii prostiei pe net.
Personal, nu am nicio cunostinta care sa aiba pe masina anvelope all season sau care sa detina masina electrica. Deci sunt oameni normali, din afara internetului.

#52
lost2209

lost2209

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 24.04.2008

View PostValy_User, on 21 ianuarie 2024 - 12:20, said:

Nu e niciun preicol.
Michelin recomandă 10 ani.

https://www.michelin...eaza-anvelopele


- Posibil ca recomandarea e sa fie chiar pentru anvelopele lor, Michelin
- nu vad ca s-ar referi la cele de iarna
- pe goodyear vad o recomandare de 5 ani (fara referinta la dedicate sau nu)
- RAR-ul (institutie abilitata) recomanda 5 ani la cele de iarna, precum si alte institutii din UE, GB, etc..
- Eu personal, n m-as incumeta sa ies pe sosea cu anvelope de iarna vechi de 9 ani.

Edited by lost2209, 21 January 2024 - 12:47.


#53
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,375
  • Înscris: 29.01.2008
E greu să spui câți ani să ții niște anvelope. La anvelope de iarnă, am aruncat Bridgestone vechi de 4 ani și jumătate care la 5 mm profil dispăreau șanțurile fine și deja erau foarte tari, în timp ce alte anvelope Nokian le-am dat după 6 ani odată cu mașina și erau încă bune, iar alte anvelope Hankook le-am folosit până la 8-9 ani (3 ani inclusiv vara).
La categoria anvelopelor de vară am avut anvelope Hankook din care se desprindeau bucățele după mai puțin de 5 ani; anvelope Debica, care după 3 ani erau la limita de uzură sau anvelope Goodride, care după primul an deja și-au pierdut simțitor aderența și am acum anvelope Bridgestone, care după 4 ani și 32.000 km au ajuns la 5mm profil, dar au în continuare aspect bun și aderență foarte bună.
E bine ca fiecare șofer să își cunoască limitele, să fie atent la semnele pe care i le dau anvelopele și mașina când sunt duse aproape de limită și să știe să țină mașina sub control când începe să derapeze.

#54
q_p

q_p

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 707
  • Înscris: 30.10.2023
Ne place sa ne dam rotunzi asa, pai daca raru ala super destept, mai destept decat producatorul unui produs zice ca nu sunt bune atunci de ce nu se respinge la ITP cazanu cu anvelopele neconforme ??? Daca e asa destept de ce nu transforma recomandarea in obligativitate ?
Ma si distrez , am vandut anvelope DOT 2018 purtate vreo 2-3000 de km, ala le-a luat de noi ca au fost la jumatate de pret fata de magazin si o sa mearga niste ani buni cu ele , sa ma autodenunt ca am pus viata participantilor la trafic in pericol .
Stai ca aia de la ITP nu au zis ca e nimic in neregula , se mictioneaza pe recomandarea RAR 🤣🤣🤣

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate