Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Proiect DIY sistem ESS Victron
Last Updated: Apr 28 2024 22:14, Started by
piratu360
, Dec 13 2023 22:48
·
10
#1
Posted 13 December 2023 - 22:48
Salutare!
M-am hotărât să deschid acest thread deoarece doresc să fac de la 0 un sistem ESS in ecosistemul Victron si o sa am nevoie de foarte multe informatii deorece nu sunt foarte familiar cu acest ecosistem. Context: Detin deja un sistem Huawei de 6kw, legal montat, cu injectie in retea. Bransament monofazat 6kw. Motivul pentru care doresc sa instalez un sistem ESS este in principal dorinta de a scapa de penele de curent care au devenit tot mai dese iar eu folosesc o mare parte din incalzire pe electric. Vorbesc de intreruperi de curent de 8h pentru lucrari retea.... Unde as vrea sa ajung? In final as vrea sa ajung la.o capacitate de stocare de peste 30kwh iar dupa aceea sa adaug si panouri la acest sistem. Pentru aceasta, in prima faza, am profitat de ofertele actuale din online si am comandat un Multiplus2 5000 kva cu cerbo gx cadou la un pret super zic eu. Urmatorul pas ar fi sa pregatesc buget pentru primele baterii...ideea ar fi sa iau o parte din ele in functie de bugetul pe care il voi avea in perioada urmatoare iar apoi sa mai adaug. De aceea am nevoie sa stiu ce componente de la Victron ar fi necesare pentru urmatorul pas, cu conditia ca acestea sa fie compatibile cu extensia de baterii din viitor cat si cu faptul ca voi adauga si chargere mppt....sper ca are logica ce am zis. Mulțumesc oricui isi rapeste din timpul propriu sa dea o mana de ajutor! |
#2
Posted 14 December 2023 - 00:24
Pentru baterii eu studiez "battery pack" de la Leaf-uri de 30Kw sau mai mari.
Sunt pe piata rezultate de la masini vechi sau accidentate. Bafta PS ce este "sistem ESS in ecosistemul Victron" !?? |
#3
Posted 14 December 2023 - 00:31
M-am exprimat eu greșit...ESS - Energy storage system de la Victron - cred ca e mai corect asa.
Iti permite sa incarci bateriile din surplusul unui sistem ongrid, are functie ups, poti atasa si panouri, etc... |
#4
Posted 14 December 2023 - 07:50
Te referi la un sistem cum e Tesla PowerWall? asta fac invertoarele Multiplus sau Quattro de la Victron, însă pt. încărcare de la panouri se poate doar indirect, din rețea în care injectezi energie cu invertor separat, sau folosești un charger MPPT pt. încărcarea directă a bateriilor.
Edited by mihaicozac, 14 December 2023 - 07:50. |
#5
Posted 14 December 2023 - 08:20
Victron Energy au reprezentanta la noi in tara , nu este firma de colt de bloc , au suport tehnic si gasesti tot ce doresti , personal pregatit . Prea multe nu gasesti pe forum datorita pretului mare de achizitie al componentelor dar si fiabilitatea si siguranta sunt la ele acasa.
|
#6
Posted 14 December 2023 - 08:24
cel mai bine nu te complici si treci la un sistem off-grid cu conectare la retea, vei salva multi bani cu care vei cumpara stocare.
|
#7
Posted 14 December 2023 - 09:57
Si la sistem off-grid daca vrei ceva de calitate (Victron) tot acolo ajungi cu costurile.
Apoi la sistem off-grid nu-ti poti compensa consumul de iarna din supra-productia din vara. Deci daca ai deja sistem on-grid, nu mai salvezi nimic, cel mai bine este cu ESS. -------------- N-ai spus daca bransamentul este monofazat sau trifazat si daca sistemul on-grid actual este monofazat sau trifazat. Continuam discutia in functie de raspunsuri. |
#9
Posted 14 December 2023 - 11:09
"Vorbesc de intreruperi de curent de 8h pentru lucrari retea...."
Ar mai merge adaugat pe viitor la victronul ala un mic mppt si vreo 1-2 kwp panouri. Cand pica curentul sa nu te bazezi doar pe baterie! |
#10
Posted 14 December 2023 - 11:16
Iti mai trebuie un SmartMeter (recomand) sau un transformator de curent extern.
SmartMeter se leaga la Cerbo GX pe 2 fire UTP. Transformatorul de curent se leaga la MultiPlus si trebuie activat in VE.Configure. Atunci sistemul ESS va sti cand exista surplus export spre reteaua publica si incarca bateria sau cand exista import din reteaua publica si atunci incepe sa injecteze din baterie ca sa dispara importul. In poza atasata apare o legatura de date intre baterie si Cerbo GX. Este necesara doar daca bateria este cu comunicare tip Pylontech sau baterie DIY dar cu un BMS industrial ce are comunicare CAN. In ultimele 2 episoade Andy de la off-grid-garage a facut review la un nou JK-BMS care are si comunicare CAN si arata foarte promitator. Si pare ca comunica bine cu Cerbo GX. Eu mai astept putin sa mai rezolve eventuale bug-uri si o sa-mi comand unul. Attached Files |
|
#11
Posted 14 December 2023 - 13:47
Ok, smartmeter - notat!
Pe partea de baterii... probabil va fi o combinatie de baterii diy cu baterii prefabricate gen pylontech,etc. Exista vreo regulă la.conectarea in acest fel? Pentru aceasta ma gandeam sa folosesc sistemul lor de distributie Lynx. |
#12
Posted 14 December 2023 - 14:31
mihaicozac, on 14 decembrie 2023 - 07:50, said:
Te referi la un sistem cum e Tesla PowerWall? asta fac invertoarele Multiplus sau Quattro de la Victron, însă pt. încărcare de la panouri se poate doar indirect, din rețea în care injectezi energie cu invertor separat, sau folosești un charger MPPT pt. încărcarea directă a bateriilor. Acest sistem va putea prelua inclusiv surplusul de la invertorul ongrid... dar bineinteles, scopul final este sa fie dotat cu chargere mppt pentru a putea utiliza spatiul E-V de care dispun prin amplasarea de panouri. theionutzradu1991, on 14 decembrie 2023 - 11:09, said:
"Vorbesc de intreruperi de curent de 8h pentru lucrari retea...." Ar mai merge adaugat pe viitor la victronul ala un mic mppt si vreo 1-2 kwp panouri. Cand pica curentul sa nu te bazezi doar pe baterie! cu siguranta va avea si panourile proprii si nu doar 1-2 kw... insa limita momentan e bugetul! ) |
#13
Posted 14 December 2023 - 14:56
piratu360, on 14 decembrie 2023 - 13:47, said:
Pe partea de baterii... probabil va fi o combinatie de baterii diy cu baterii prefabricate gen pylontech,etc. Exista vreo regulă la.conectarea in acest fel? Pylontech este cu doar 15 celule in serie, deci si cele DIY o sa trebuiasca sa le faci la fel. Daca conectezi Pylontech la Cerbo GX ca sa comande tensiunile si curentii de incarcare, nu stiu cum o sa se comporte cu cele DIY in paralel. Daca NU conectezi Pylontech la Cerbo GX, sunt sanse mai mari sa mearga, dar sunt sanse mai mari ca Pylontech sa dea alarme si sa activeze protectii daca nu-i convine tensiunea / curentul / temperatura. Cu ocazia asta mi-am adus aminte - recomand si un monitor de baterie. BMV 712 - are si ecran propriu si un releu programabil in functie de tensiuni / SOC, poate-ti trebuie SmartShunt - nu are ecran si nu are releu piratu360, on 14 decembrie 2023 - 13:47, said:
Pentru aceasta ma gandeam sa folosesc sistemul lor de distributie Lynx. Lynx Shunt - are anumite limitari fata de BMV712 si SmartShunt si pare mai degraba optimizat pentru bateriile Victron LiFePo4. Edited by kolfleading, 14 December 2023 - 14:57. |
#14
Posted 14 December 2023 - 15:07
Apropo de postul tau cu noul JK BMS... am urmarit si eu filmuletul pe youtube si daca produsul chiar e ce zice acolo stiu pe ce baterii ma duc. ( a nu se intelege ca la momentul asta stiu ce fac, dar am timp suficient sa invat iar faptul ca sunt constrans de buget e un plus).
cat despre baterii de diferite tipuri... din ce am inteles se pot lega prin acel sistem lynx, iar daca unele au comunicatie dedicata si altele nu atunci vor trebui sa mearga toate fara comunicatie. Asta din ce am inteles eu pana acum... oricum mai facem research. Im caz ca as folosi acest JK BMS, ar mai fi nevoie de vreun fel de battery monitor de la victron? sau chiar de acel shunt? Sau toate datele vor fi luate din BMS acum ca va avea si comunicatie? Edited by piratu360, 14 December 2023 - 15:08. |
#15
Posted 14 December 2023 - 16:33
piratu360, on 14 decembrie 2023 - 15:07, said:
cat despre baterii de diferite tipuri... din ce am inteles se pot lega prin acel sistem lynx, iar daca unele au comunicatie dedicata si altele nu atunci vor trebui sa mearga toate fara comunicatie. Asta din ce am inteles eu pana acum... oricum mai facem research.
Atunci mai ramane Lynx Power In + Lynx Power Distributor. Dar astea sunt doar niste busbars cu socluri integrate pentru sigurante fuzibile MEGA Fuse. Sunt frumoase si solide si e o adevarata placere sa lucrezi cu ele. Dar sunt scumpe. Dpdv tehnic, cam acelasi rezultat final se obtine si daca gauresti doua platbande de cupru si le pui intr-o cutie de plastic. Semnificativ mai ieftin, dar semnificativ mai multa munca. Cuprul nu e usor de gaurit, mai ales cu o bormasina tinuta in mana. piratu360, on 14 decembrie 2023 - 15:07, said:
Im caz ca as folosi acest JK BMS, ar mai fi nevoie de vreun fel de battery monitor de la victron? sau chiar de acel shunt? Sau toate datele vor fi luate din BMS acum ca va avea si comunicatie? Noul JK-BMS transmite SOC pe conexiunea de date CAN catre Cerbo GX, dar nu stim inca daca s-a imbunatatit precizia. Edited by kolfleading, 14 December 2023 - 16:35. |
|
#16
Posted 14 December 2023 - 17:13
Bun...deci lynx distributor trecut pe lista.
Am vazut ca daca pui un singur banc de baterii se poate pune pe conexiunea de la lynx distributor, aia din exterior care e folosita pentru extindere. Teoretic, nu mi-ar trebui lynx power in pana cand nu vine al doilea banc de baterii. Cele mai mari nelamuriri pe care le am sunt legate de protectiile care sunt folosite intre baterii si lynx power in si cele care trebuie puse intre invertor, mppt si lynd distributor. |
#17
Posted 14 December 2023 - 17:22
piratu360, on 14 decembrie 2023 - 17:13, said:
Bun...deci lynx distributor trecut pe lista. Daca tot vrei acest busbar frumos si solid si gata facut, cumpara Lynx Power In. Atat in Lynx Power In cat si in Lynx Distributor se pot monta sigurante MEGA FUSE. Dar mie personal nu-mi plac aceste sigurante: 1. Se incalzesc 2. Au curentul de rupere cam mic (parca doar 2 kA). 3. Sunt foarte raspandite in magazine o varianta mai ieftina care este certificata doar pana la 36 V. Urmatoarele, care sunt certificate pana la 56V, costa foarte mult si se gasesc greu. De aceea in materie de sigurante, eu recomand NH00 pana la 160A sau NH0 pana la 250A. Edited by kolfleading, 14 December 2023 - 17:27. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users