Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Au revoir SUV
#37
Posted 23 November 2023 - 10:48
Ma scuzi, m-au indus in eroare miile de masini parcate pe trotuar in Bucuresti.
Ma refeream la aplicarea legii + inasprirea pedepsei, nu doar trecut acolo in codul rutier si apoi fluierat a paguba. Garantat, in Paris daca se dau genul asta de legi se vor si aplica, nu o sa fie doar de forma, ca la noi. |
#38
Posted 23 November 2023 - 11:07
TehCube, on 23 noiembrie 2023 - 10:48, said:
Ma refeream la aplicarea legii + inasprirea pedepsei, nu doar trecut acolo in codul rutier si apoi fluierat a paguba. Apoi m-am potolit, de la prea multe puncte... |
#39
Posted 23 November 2023 - 11:11
Nu stiam, nu era un atac la adresa ta. Ma bucur ca incepe sa se aplice legea si pe la noi.
|
#40
Posted 23 November 2023 - 11:29
mirel3003, on 23 noiembrie 2023 - 10:06, said:
Francezii sunt idioti, nu cred ca o sa treaca o astfel de lege.... Chiar daca eu sunt impotriva SUV-urilor (nu am nimic cu conducatorii de SUV, dar eu nu o sa imi cumpar niciodata SUV) asta mi se pare o idiotenie... Fiecare stie nevoile lui si isi cumpara ce masina vrea. Din punctul meu de vedere (al unui nespecialist in domeniu auto), in afara de siguranta, SUV-ul are toate dezavantajele posibile... dar toate. 1) Gabarit mare, greu de parcat si de strecurat prin oras... 2) Centru de greutate sus, deci slab/foarte slab pe viraje... Vezi testul elan unde SUV-urile rar reusesc sa il treaca la peste 75Km/h 3) Consum mai mare de combustibil datorita greutatii mai mari si aerodinamicii mai proaste. 4) Intretinere mai scumpa... cat e o anvelopa pe 16/17 si cat e una pe 20/21. 5) Acceleratia indiferent ca vorbim de 0-100 sau 60-120, sau mai stiu eu ce interval, mult mai slaba ca la o masina normala... chestie la fel datorata gabaritului, aerodinamicii si greutatii. Aceeas masina, cu acelas motor, un sedan si un SUV, diferentele de consum sunt de cel putin 2-3L/100km si 0-100 de cel putin 1.5-2sec. (comparat spre exemplu Audi A4/A5 40 TFSI cu Audi Q5 40 TFSI). DPMDV (atentie inca o data, al unui nespecialist in ale auto) SUV-urile sunt cele mai ineficiente autoturisme. In februarie am avut de ales o masina (erau disponibile Audi: A3, A4, A5, Q2, Q3, Q5 - autoturisme produse la sfarsit de 2019 inceput de 2020 cu 75.000-100.000km) si A5-ul si Q3-ul aveau acelas pret... eu am ales A5-ul... Q5-ul era cu vro 5000 euro mai scump... 1. Capturul e cu aproape o jumătate de metru mai scurt, deci e mai ușor de manevrat și de parcat în oraș. În plus, nu mai am emoții când trebuie să parchez cu fața lângă o bordură mai înaltă, în parcări mici și înghesuite. Avantaj Captur. 2. Nu am probleme cu stabilitatea în curbe cu Capturul; trece testul elanului cu 77 km/h (pentru vizualizare scoateți cratimele din link-uri): https://www.you-tube...h?v=jXJtSnPJ2A0 Spre deosebire, Skoda Superb iV pică testul și pierde controlul la 72 km/h: https://www.you-tube...h?v=3XLfyatbtGo 3. Vectra e cu peste 100 kg mai grea, iar în oraș consumul mediu e cu 2 litri/100 km mai mare. Avantaj Captur. 4. Anvelopele sunt tot pe 16” la ambele. 5. La accelerație sau reprize nu am făcut comparație, pentru că nu fac „liniuțe”, iar la depășiri nu mă aventurez la limită și prefer să anticipez manevrele. La urcare în rampă însă „ascuțitoarea” de 0.9TCe de pe Captur trage mai bine decât aspiratul de 1.8 de pe Vectra. Într-adevăr, la viteză maximă (înregistrată pe GPS) Capturul a ajuns doar la 184 km/h față de 200 km/h cât a ajuns Vectra. La noi în țară asta însă nu contează. 6? Pe drumuri neasfaltate, drumuri de munte, ieșiri la iarbă verde sunt mult mai liniștit când am garda la sol a Capturului față de cea de la Vectra. La mers cu viteze apropiate de cea legală prin oraș, nu sunt diferențe între un SUV și o mașină „normală”. SUV-ul pierde în special la viteze de autostradă, unde are consum mai mare datorită suprafeței frontale mai mari și Cx mai ridicat. La câți km de autostradă avem, asta contează prea puțin. În final, fiecare își alege mașina conform propriilor necesități și preferințe. |
#41
Posted 23 November 2023 - 11:31
corleone2023, on 23 noiembrie 2023 - 07:26, said:
SUV si diesel trebuie interzise in orase. mirel3003, on 23 noiembrie 2023 - 10:06, said:
Din punctul meu de vedere (al unui nespecialist in domeniu auto), in afara de siguranta, SUV-ul are toate dezavantajele posibile... dar toate. 1) Gabarit mare, greu de parcat si de strecurat prin oras... 2) Centru de greutate sus, deci slab/foarte slab pe viraje... Vezi testul elan unde SUV-urile rar reusesc sa il treaca la peste 75Km/h 3) Consum mai mare de combustibil datorita greutatii mai mari si aerodinamicii mai proaste. 4) Intretinere mai scumpa... cat e o anvelopa pe 16/17 si cat e una pe 20/21. 5) Acceleratia indiferent ca vorbim de 0-100 sau 60-120, sau mai stiu eu ce interval, mult mai slaba ca la o masina normala... chestie la fel datorata gabaritului, aerodinamicii si greutatii. 2. Nu e mașină de făcut curse pe circuit. 3. iei plug-in și umbli în oraș cu consum spre zero și poluare la fel. 4. banii vin din buzunarul proprietarului nu al altcuiva. Nu e un criteriu. 5. definește mașină normală. Tucson ajunge la sută în 8 secunde. Mi se pare suficient de repede. Și fără legătură directă cu subiectul - Parisul are 2.000.000 locuitori. Un referendum n-ar trebui să aibă un minimum de participanți înainte să devină valid? La cel cu trotinetele au venit 100.000 adică 5%. Cam puțin... |
#42
Posted 23 November 2023 - 12:20
MindArchitect, on 22 noiembrie 2023 - 21:54, said:
Cei trecuti de o varsta or sa se opuna oricarei initiative care se opune masinilor in orase. pufonel, on 22 noiembrie 2023 - 22:19, said:
Oamenii astia sunt cretini. E la fel ca la motoarele diesel: intai incurajezi lumea sa le cumpere, apoi le taxezi sau le interzici accesul. pufonel, on 22 noiembrie 2023 - 23:31, said:
Tocmai din cauza asta isi cumpara lumea SUV-uri in draci. Ulterior, lucrurile s-au schimbat. Intr-un final degeaba am BMW seria 1 cu 5 stele ca vine unul cu X6 de 5 stele si ma face ziar ca stelele lui au 3 tone si eu 1.3 tone. Mondeo, on 23 noiembrie 2023 - 09:28, said:
Exact, sunt foarte multe SUV mult mai scurte decat clasa compacta... Edited by AdrianHH, 23 November 2023 - 12:17. |
#43
Posted 23 November 2023 - 13:00
radunic, on 23 noiembrie 2023 - 11:31, said:
Inclusiv vehiculele de transport marfă. Nu facem discriminare, așa-i? 5. definește mașină normală. Tucson ajunge la sută în 8 secunde. Mi se pare suficient de repede. Vorbim de producator de autoturisme ce pune acelas motor si pe sedan si pe SUV, SUV-ul va scoate cu cel putin 1-2 secunde 0-100 mai mult, si va consuma cel putin cu 2L/100 mai mult. Tucson e compact SUV... daca pui motorul pe un SUV veritabil nu mai scoate masina aia 8s, va scoate 9-10... La fel cu BMW X3 sau Audi Q3, nu sunt SUV-uri (sunt compact SUV) ... SUV sunt BMW X7,X8, Audi Q7,Q8, etc... |
#44
Posted 23 November 2023 - 13:15
#45
Posted 23 November 2023 - 13:23
radunic, on 23 noiembrie 2023 - 11:31, said:
Inclusiv vehiculele de transport marfă. Nu facem discriminare, așa-i? Tu compari o necesitate (aprovizionarea magazinelor) cu o fita (mersul cu SUV-ul la mall). radunic, on 23 noiembrie 2023 - 11:31, said:
1. corect dar relativ - sînt SUV și SUV. Hyundai Tucson e mititel pe lîngă un Audi Q8 sau BMW X7. Și fără legătură directă cu subiectul - Parisul are 2.000.000 locuitori. Un referendum n-ar trebui să aibă un minimum de participanți înainte să devină valid? La cel cu trotinetele au venit 100.000 adică 5%. Cam puțin... O fi el Tucsonul mititel pe langa Q8 sau X7, dar tot inutil de mare este intr-un oras cand transporta de cele mai multe ori o singura persoana. In orice caz, vizate nu sunt numai SUV-urile, ci toate masinile inutil de mari, inclusiv cele electrice. |
#46
Posted 23 November 2023 - 13:24
Adm, on 23 noiembrie 2023 - 09:58, said:
Personal prefer SUV si nu am nicio intentie de offroad. - pozitia mai sus (sunt scunda), care iminpermite sa vad stopuri de frana prin luneta masinii din fata, deci pot conduce preventiv. Tu da. Dar majoritatea pițipoancelor cu SUV cât capul de tir abia se văd la volan, abia trec cu privirea de locul unde le încep geamurile, capota mă îndoiesc c-o zăresc, se termina pe undeva, la vreo trei metri în față. Să-și ridice dracu' scaunul ăla |
|
#47
Posted 23 November 2023 - 13:27
caiuscorneliu, on 23 noiembrie 2023 - 13:15, said:
Îl vedeți? Parcat pe gazon, în cartierul unde stau. Să mă piș pe suvul mă-sii. Dacă avea berlină nu mai urca bordura Daca avea berlina iti parca in dreptul aleii de acces. Nesimtirea nu este direct proportionala cu dimensiunea masinii. Adevarat este insa ca un nesimtit poate sa produca daune mai mari cu o masina mai mare/grea. |
#48
Posted 23 November 2023 - 13:44
Evident, eram ironic. Pusese pe Facebook un vecin poza respectivă acum vreo două zile și mi-am adus aminte de SUV. Bine, și nevastă-mea are, sau mă rog, crossover.
|
#49
Posted 23 November 2023 - 14:26
caiuscorneliu, on 23 noiembrie 2023 - 13:15, said:
Ăla nu e SUV, e crossover. Îl vedeți? Parcat pe gazon, în cartierul unde stau. Să mă piș pe suvul mă-sii. Dacă avea berlină nu mai urca bordura Cât despre urcatul bordurilor, soluția nu e să pui borduri înalte ca zidul de cetate sau să cobori garda la sol a mașinilor, ci să-și facă treaba poliția. Cine nu vrea să urce borduri poate parca direct pe carosabil și nu o dată am văzut mașina poliției rutiere trecând pe lângă mașini parcate chiar în intersecție sau altele oblic pe drum cu două benzi pe sens cu spatele până în banda 2 (chiar și în locuri cu „staționarea interzisă”) fără să le bage în seamă. |
#50
Posted 23 November 2023 - 14:33
bogdan_o, on 23 noiembrie 2023 - 10:37, said:
In propunere nu se mentioneaza lungimea sau inaltimea masinii Vizate sunt: - masinile cu motoare termice sau hybridele cu masa proprie > 1600 KG - masinile electrice cu masa proprie > 2000 KG Deci vor fi afectate nu numai SUV-urile, ci toate masinile din clasele medii/mari care cu adevarat nu au ce cauta in mod constant in oras. Si nu sunt SUV, ba chiar sunt atat de joase incat nici nu poti parca masina cu roata la bordura. Cred ca asta e avantajul major al SUv-urilor, ca poti parca cu roata la bordura fara sa iti faci dauna la masina. Partea idioata e ca sunt multe SUV-uri care nu cred ca sar de 1600 kg masa. Cred ca SUV-urile populare de la Hyundai, Nissan, Renault, se incadreaza sub prag. |
#51
Posted 23 November 2023 - 15:16
[ https://media.hotnews.ro/media_server1/image-2023-11-22-26703040-41-parisul-organiza-referendum-local-data-4-februarie-2024-privire-locul-suv-urilor-capitala-franceza.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
|
#52
Posted 23 November 2023 - 18:06
Nu se aplica rezidentilor parizieni ci numai nerezidentilor. Rezidentilor se aplica cand nu se parcheaza in zona lor rezidentiala. Si se aplica Paris intra muros nu pe banlieuri. Oricum, daca da proasta aia de primarita o hotarare va fi imediat anulata de guvern. Se oricum se va implementa cum se implementeaza legea cu Crit'air, adica nu. Eventual daca te vede cu numar de Ro si cu o cataranga de BMW.... din 2005 ai pus-o.
|
#54
Posted 24 November 2023 - 07:43
SUV sau crossover in orase tine de tzoparlanism, mai ales la femei. Ele se uita la reality show-uri de tip Kardashian sau anumite canale de youtube/tiktok/instagam si ce vad acolo ele copiaza ajungad si ele la randul lor sa fie copiate de prietene, vecine sau parteneri de afaceri. Numarul de femei cu SUV este infinit mai mare decat cel al barbatilor care fiind mai practici au trecut la masini mai potrivite traficului urban.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users