Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 Chiar se platesc pensiile la term...

Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU
 Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto pt fotogr...

Ariston "Genus One+" 24kw...
 

Floreasca si Beller sensuri unice din 14.08.23

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#19
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,125
  • Înscris: 30.04.2007

View PostSef-chenko, on 10 august 2023 - 18:49, said:

Vrem nu vrem, stim cu totii ca orice roman trebuie sa aiba o masina, cazan sau intretinuta, el trebuie neaparat sa o detina.

O masina? dar 3 sau 5, in zona inghesuita de blocuri cum suna?
3 masini - pe firma, una merge 2 stau
5 masini - a lui, a ei si 3 taxiuri ...
si desi au si loc de parcare platiti (oare?) in fata blocului lor, ocupa si locuri din fatza altora (da stiu, sunt "la liber" poate sa parcheze oricine)

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005

View PostCourage, on 10 august 2023 - 17:29, said:

Eu ma intreb cam care va fi traseul meu pana la firma.
Eu vin din nord si intram de pe Calea Floreasca de pe sensul acum interzis.
...
vi pe floresca faci dreapta spre beller si inainte de putu lu zamfir faci stanga si pe urma pe stradute...

ca sa duc copilu la scoala intram de pe floreasca si faceam stanga prin spatele pietei... practic o sa vin pe stradute + 1km

#21
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,478
  • Înscris: 15.11.2003

View PostCourage, on 10 august 2023 - 17:29, said:

Eu credeam ca vor face invers sensul unic, adica SPRE Stefan Cel Mare!
E foarte bine asa, in prelungirea sensului unic de pe str Polona.
Dinspre nord spre spital se poate veni pe Barbu V sau Dorobanti si apoi inca 100m, in cazul ambulantei e mai rapid decat sa fie gatuita ultima parte din Calea Floreasca pe ambele sensuri, adica blocaj total

Edited by radu103, 10 August 2023 - 19:30.


#22
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,402
  • Înscris: 28.10.2018
V-a deturnat plicusor atentia de la dezastru. V-a fluturat pe la nas o farama de pista de bicicleta si s-a uitat totul.

Edited by abac, 10 August 2023 - 23:51.


#23
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,319
  • Înscris: 13.01.2011
Nicicum, știm că de la Fierea" vine toată nenorocirea  😉
Altfel arăta orașul, dacă EL avea și mandatul dinainte.

#24
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,973
  • Înscris: 03.12.2005
O sa intelegeti si voi in cele din urma ca transportul in comun civilizat e problema, mai ales cel pe sina. Doar ca, din ce am vazut, bucurestenii au impresia ca doar alea care merg cu intuneric sunt bune, cand tramvaiele sunt mult mai user friendly si, cand merg pe cale dedicata ating aproape aceeasi viteza de mers.

#25
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 16:39, said:

Incepanda de luni, 14.08.2023 Calea Floreasca si Radu Beller vor deveni sensuri unice.
Au stricat în trecut şi Calea Victoriei. Stricată este şi acum pentru a bucura cateva zeci de persoane care stau la teresele de pe trotuare.

Quote

1. Sunt primul care zice ca e nevoie de ordine, dar nu pare sa existe un plan; masurile sunt nepractice si aiurea.
Oamenii care gândesc vor ordine şi planificare. Cei care sunt în diverse funcţii fac exact ceea ce li se cere de "sus".


Quote

2. Parca suntem* tampiti cu bicicletele si pistele de bicicleta.
Bucurestiul NU e Amsterdam si bucurestenii nu sunt olandezi! Nu o sa vezi cum pe palierul fiecarui bloc or sa fie 2-3 biciclete/apartament!
7-8 luni pe an vremea e de rahat, apoi e prea cald.
Nici dracu nu foloseste bicicletele! Nu e o problema ou/gaina, e vorba ca NU vrem!
Bicicleta este o mantră europeană de la vârf. Omul nou, european, trebuie să se încadreze într-un tipar: merge cu bicicleta, nu mănâncă proteină animală, plăteşte doar cu card, nu are gen definit, este chiriaş, etc.

Quote

3. In continuare nu avem blestematele de sosele de centura!
Si ce se face acum e bataie de joc, veti vedea, deci toti trecem prin centru.
Cand se vor apuca sa repare Pta Unirii, va fi jale!
Trebuie să te obişnuieşti cu greul şi anormalul. După aceea vei aplauda orice mică schimbare.

Quote

3.1 In continuare NU suntem** ins tare sa facem aprovizionarea doar in timpul noptii! Dimpotriva, am inteles ca chiar e interzisa in timpul noptii, de aceea avem un mare trafic de marfa (camioane, dube) in timpul zilei!
În trecut existau magazine en-gross deschise permanent în tot Bucureştiul. Micile prăvălii se aprovizionau pe timpul nopţii. Sute de dube şi turisme break eliberau traficul diurn.
Cel puţin 5 privaţi nebuticari de pe forum beneficiau şi ei de traficul liber de pe timpul nopţii.

*, ** Termenul corect este "sunt", ei sunt. Scapă de forma asta uzuală de exprimare care te include şi pe tine.  Vina este a celor care fac aceste lucruri şi a celor care le aprobă, nu a ta, nu a mea şi nici a altor milioane de oameni normali.

Quote

4. Benzile dedicate de autobuz par o idee buna doar daca nu vezi ce omor e pe strada si crezi ca transportul in comun chiar este o alternativa viabila, dar:
Benzile dedicate sunt o formă de reeducare cu tentă religioasă. Prostimea trebuie învăţată că există "teritoriu sfânt", pe care nu au voie şoferii normali.

Quote

5. Nu ai parcare, iar aici nu vorbesc de resedinta, dar oamenii sunt activi, alearga! Toate spitalele si institutiile birocratice de stat sunt in oras, de preferinta in centru si informatizarea nu merge.
Vrei sa stai 5 minute sa intri intr-un magazin, farmacie etc! Nu ai unde lasa masina! Nu e vorba sa platesti aia 5 lei/ora, ci ca NU ai loc!
Oamenii liberi sunt activi, au dreptul de a alerga. P#limea trebuie îndesată în transportul public şi obişnuită cu trasee predefinite.
În acest fel va fi mai cuminte, mai puţin creativă şi îndrazneaţă.

Vrei ca un privat să alerge la 5 lucrări într-o zi, să rezolve între timp şi treburi gospodăreşti, eventual să mai socializeze ??
Privatul respectiv ar pune mai mulţi bani în mişcare, ar evolua şi ar fi un exemplu nepotrivit pentru cei care se conformează direcţiei impuse.
Veniturile unui astfel de prestator ar stârni invidia programatorilor dar şi a şefilor de serviciu de la stat.

Trebuie să realizezi că societatea tinde tot spre o formă de totalitarism. De data asta cu Iphone şi bicicletă.

Edited by terratec, 11 August 2023 - 08:43.


#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
tinere te contrazic.
daca ai infrastructura buna bicicleta e un vis.
iar un transport in comun bun (tramvaie si msteou) efectiv te face sa renunti la masina.

dar in bucuresti ar trebui vreo 10ani de lucrari masive si multe zeci de miliarde de euro.

ca sa ne lamurim, pana la servici fac cu metroul 45 min iar cu masina 20 min.
ma rog 35 cu dus copilu la scoala. (dus copilu la scola fara masina nu am incercat, inca)

#27
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Sincer, deşi sunt pro biciclete şi pro transport în comun, cred că o să creeze haos. Pentru a merge între Str. Av. Radu Beller, Calea Floreasca şi respectiv Cal. Floreasca şi Str. Barbu Văcărescu va fi sporit traficul pe străzile secundare, că doar nu o să ocoleşit kilometri pentru a ajunge la destinaţie. Adică stres pentru locuitori. Hai că mai există între Cal. Floreasca şi Str. Barbu Văcărescu străzile M.I. Glinka şi P.I. Ceaikovsky, dar în rest...Dacă nu ar fi făcut însă sensuri unice, nu s-ar mai fi putut parca..
Pistele sunt necesare şi pentru că mulţi şoferi nu respectă bicicliştii (nici pietonii, că se aruncă aiurea în faţă), aşa că... Dacă ar fi existat respect, nu s-ar fi ajuns la din astea.
Pe cei din afara oraşului îi pot înţelege că vin cu maşina. Dar pe orăşenii care au transport în comun, dar... Eu aş face reduceri la locurile de parcare pentru anumite categorii. În rest, să vadă că se poate fără maşină.

#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Încă o problemă: măcar de ar veni 135 mai repede, ca nu fii tentat aşa de mult la maşină pe Calea Floresca. Şi să reapară de mult desfiinţata 172, de data asta până la Sala Palatului. Când interzici, oferi şi alternative, dacă îţi doreşti ca măsurile pe care le-ai luat să fie măsuri pe termen lung.

#29
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,088
  • Înscris: 07.07.2006
De fapt, din cum arată marcajele noi, pe Floreasca e sens unic numai pînă la Springtime. Deci se poate veni „la vale” dinspre Eliade sau Glinka și vira la dreapta spre Automatica sau Banu Antonache (pe Călinescu).
Iar pe Beller e sens unic de la strada următoare după intersecția cu Eliade (str. Aviator Popa Marin, care trece pe la Sala Floreasca și duce la liceul Monnet). Pe str. Popa Marin e sens unic dinspre Teheran spre Radu Beller.
Și pe Floreasca, și pe Beller, e bandă de biciclete numai pe „contrasens”, alături de banda de transport în comun. Pe sensul unic e parcare și 2 benzi de circulație, fără bandă exclusivă transport în comun și fără bandă de biciclete.
Cică urmează să modifice și Dorobanților între Piața Dorobanților și Perla, să facă benzi de autobuz și să marcheze o bandă în plus pe direcția Perla. Dar încă nu s-a marcat nimic pe stradă în sensul ăsta.
Să vedem cum modifică timpii semafoarelor. La Piața Dorobanților o să fie nevoie de timp mai lung pentru cei care vin de pe Beller, dar celelalte fluxuri rămîn nechimbate, deci nu prea ai de unde „lua”. La Urgență teoretic se poate scurta timpul dinspre Floreasca, spre cîștigul celorlalte direcții. Chiar e nevoie de timp suplimentar pe Ștefan cel Mare dinspre Dinamo, că mereu se blochează intersecția cu Barbu Văcărescu. Iar acu traficul pe Barbu V. probabil va crește.

#30
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,766
  • Înscris: 21.06.2016

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 17:33, said:

- casa-munca si invers

Transport in comun sau bicicleta/scuter etc in majoritatea cazurilor.

Quote

- desfasurare a activitatii (la client).

Cam obligatoriu masina, nu ai de ales. Dar nu-s astia majoritatea.

Quote

- accesul la educatie (in afara oraselor mari educatia e praf/nu exista).

Te muti in oras.
Nu sunt orasenii obligati sa-ti inspire tie gazele ca ai decis sa te muti in camp.

Eu as taia jumate din benzile din bucuresti. Unele le-as face numai de transport in comun, altele de bicicleta, si ce mai ramane, spatiu verde. As taia si jumtate din parcari. Sunt masuri care au dat rezultate foarte frumoase in multe orase.

Edited by vrajitoruldinoz, 11 August 2023 - 23:03.


#31
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,319
  • Înscris: 13.01.2011
Iotete unde era micul comunist, în America!  🤣
Eu aș interzice forumul, celor care au copii de crescut, ori, maxim o oră pe forum  😉
Nah, idei și idei, avem toți voie, să visăm.

#32
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,766
  • Înscris: 21.06.2016
Nu imi dau seama ce poate fi in capul cuiva care crede ca sa ai un oras pentru oameni e comunism. Sa mergi cu transportul in comun, cu biucicleta e super, nu comunsim.
In America se face cam asa. Nu peste tot, in orase ca San Francisco, in NY care au densitate similara cu Bucurestiul.
Eu am prioeeni in New York, nici unul nu are masina. In San Fracisco au facut din doua bezni una, au dedicate benzi numai pentru transport in coun, pentru biciclete, au restrictionat masiv parcarea - poate chiar au exagerat - si e un oras mult mai respirabil (desi e drept, prea rau nu a fost niciodata) decat acum o decada.

Edited by vrajitoruldinoz, 12 August 2023 - 04:53.


#33
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,319
  • Înscris: 13.01.2011
Să nu înțelegi specificul diferit al unui popor, față de altul, să nu înțelegi diferențele topografice, culturale, etc, este grav.
Pe mine mă înfricoșează oamenii, chipurile umblați, care nu pricep mai nimic din periplul lor prin lume, sau prin viața asta.

#34
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,766
  • Înscris: 21.06.2016
Nu-mi spune, bemeveul e parte din sufletul poporului roman, si parcatul pe trotuar e haiducia strămoșilor! Poporul roman a crescut cu eșapamentului in nas, nu cu răul ramul,  iar AVCul e o trăsătura a poporului roman, nu ceva ce trebuie eliminat. Fără boli cardiovasculare ne pierdem identitatea!

#35
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 16:39, said:

2. Parca suntem tampiti cu bicicletele si pistele de bicicleta.
Bucurestiul NU e Amsterdam si bucurestenii nu sunt olandezi! Nu o sa vezi cum pe palierul fiecarui bloc or sa fie 2-3 biciclete/apartament!
Nu-i ca si cand Amsterdam ar fi fost cum e astazi dintotdeauna. Au avut si ei, nu atat de demult, trafic de kko si 0 infrastructura pentru biciclete / transport public.

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 16:39, said:

7-8 luni pe an vremea e de rahat, apoi e prea cald.
Exagerezi. Probleme sunt doar daca ninge sau e extrem de cald, maxim 2 luni pe an, in cel mai rau caz. In rest, cu zapada stransa la timp de pe trotuare, n-ai de ce sa nu poti merge pe bicicleta.

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 16:39, said:

Nici dracu nu foloseste bicicletele! Nu e o problema ou/gaina, e vorba ca NU vrem!
Sunt o gramada de biciclisti si motivul principal pentru care nu sunt mai multi e ca n-ai pe unde merge in siguranta. Daca tot Bucurestiul ar avea piste cum sunt acum de la Grozavesti la Natiunile Unite - Victoriei, ar disparea o gramada de masini din trafic.

In sectorul 6 au inceput sa apara parcari de biciclete.

View PostAhasverus, on 10 august 2023 - 16:39, said:

4. Benzile dedicate de autobuz par o idee buna doar daca nu vezi ce omor e pe strada si crezi ca transportul in comun chiar este o alternativa viabila, dar:
- la ore de varf e plin; de nefolosit.
- orarul este haotic
- conditiile sunt primitive, iar ca sa ajungi din pct A in pct B solutiile sunt ff costisitoare dpdv timp.
Sorry, cred ca n-ai mai mers de ceva vreme cu STB-ul. Exista aplicatie in care vezi in timp real unde sunt toate, majoritatea covarsitoare a autobuzelor au AC si sunt relativ noi (in special cele care circula in oras). Sunt vreo 50 de tramvaie lungi noi, inca 50 pe vine si inca 250 in licitare, plus sute de trolee / autobuze electrice in diverse stadii de licitare.

Nu se poate face reinnoirea parcului complet instant, insa zonele pe unde circula deja sunt dovada clara ca transportul public de suprafata poate fi si civilizat si eficient, chiar si in bucuresti. Da o tura cu tramvaiul 41 sau 32 in perioada asta, cu Imperio.

In maxim 2-3 ani o sa avem cea mai mare parte a parcului de vehicule STB reinnoit. Daca le tinem tot in spatele masinilor n-am facut nimic; benzi unice si un sistem de transport gandit eficient (STB + metrou) sunt singura solutie la densitatea de populatie pe care o avem in Bucuresti.

#36
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,824
  • Înscris: 03.02.2007
[ https://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fc8dc5c6a-ce3d-48a7-9d93-a686d5a0a557_1024x695.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Olanda avea la fel de mult trafic ca America
Astăzi, Olanda este cunoscută pentru că are una dintre cele mai bune infrastructuri de ciclism din lume. Orașele sale, cum ar fi Amsterdam, Haga și Utrecht, sunt adesea lăudate pentru planificarea și designul urban durabil.
Drept urmare, Olanda are mult mai puține emisii de transport, rate de obezitate și decese în trafic decât Statele Unite.
Dar această țară europeană nu a fost întotdeauna o utopie pentru bicicliști. Iată cum arăta Amsterdamul în anii 1970:
[ https://substackcdn.com/image/fetch/w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Ff67a6541-4dad-4012-a602-e1597a3d43a9_2540x2150.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Digix, 13 August 2023 - 18:51.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate