Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Problema examen auto - sala
#55
Posted 12 November 2018 - 17:38
"Specialistii" lu' peste prajit . Incoerenti, incompetenti, nu sunt in stare sa reglementeze ceva, sa inteleaga ca fiecare cuvant si fiecare virgula inseamna de multe ori ca sensul se schimba uneori radical.
Astia care "excepteaza" motaciletele fara atas, au impresia ca mobra era motocicleta. Tot "astia " au impresia ca soferul actioneza asupra aparatului tahograf. actioneaza asupra tahografului.JPG 53.07K 29 downloads Sau ca la mai putin de 100 de metri de calea ferata, orice manevra este permisa. la mai putin de 100.JPG 55.09K 29 downloads DRPCIV-ul pana acum un an, nu avea intrebari din astea "incalcite". Acum am vazut ca 30% din intrebari sunt penibile dpdv al exprimarii in limba romana. "decat" e singura sintagma pe care inca nu am vazut-o in chestionare, deja cred ca cineva din departamentul respectiv trebuie avansat la rangul de general Edited by OPEDI, 12 November 2018 - 17:43. |
#56
Posted 12 November 2018 - 17:47
OPEDI, on 12 noiembrie 2018 - 17:38, said:
Sau ca la mai putin de 100 de metri de calea ferata, orice manevra este permisa. (1) Se interzice depasirea vehiculelor: .... f) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la mai putin de 50 m inainte de acestea; la 51 metri de calea ferata poti depasi, pana la suta mai e destul loc. vezi ca pe e-drpciv, peste 70% din intrebari sunt din categoria grele si foarte grele, dar pe drpciv sunt cam jumi-juma, iar la examen sunt doar 2-3 mai grele, din cele 26. Edited by arg, 12 November 2018 - 17:54. |
#57
Posted 12 November 2018 - 18:01
arg, on 12 noiembrie 2018 - 17:47, said:
la 51 metri de calea ferata poti depasi, pana la suta mai e destul loc. Cum ai ajuns la concluzia ca mai putin de 100 de metri inseamna 51?? De ce NU 49? Sau de ce NU 39 de centimetri???? Ai fost atent la ceea ce spuneam in postarea aia? Ziceam ca-s incoerenti, incompetenti,etc. Este permisa orice manevra ( binenteles daca nu sunt alte restrictii in vigoare) la o distanta DE 100 de metri. In nici un caz la mai PUTIN DE........... Edited by OPEDI, 12 November 2018 - 18:17. |
#58
Posted 12 November 2018 - 18:16
arg, on 12 noiembrie 2018 - 15:14, said:
p.s. daca ma vezi pe durum liber cu "obstacole" in asfalt cum dau semnal cand schimb benzile pentru ocolit gropile mori de ras. am facut si eu asta de cateva ore si era sa se sfarseasca cu accident. am dat semnal stanga pe un drum de munte unde stiam ca e o groapa mare pe partea dreapta. cand sa revin pe banda mea era sa il lovesc pe cel din spate care incerca sa ma depaseasca pe dreapta: - fie crezand ca vreau sa parchez pe stanga, cu toate ca pe stanga era parapet si nu aveam unde sa las masina - fie de smecher ca se bage el in fata mea asa ca am renuntat sa mai dau semnal. acum ma uit doar cat de departe e cel din spate ca sa nu ma loveasca cand reduc viteza, verific sa nu vina ceva din fata, trag de volan sa ocolesc groapa si apoi revin pe banda mea. pana se prinde cel din spate ce manevra am facut, eu am revenit deja pe banda. bineinteles ca isi da seama de ce am ocolit cand ia groapa in plin. altfel daca dau semnal de stanga, cel din spate poate face manevre aiurea. da, stiu ca poate il ajut si pe el sa ocoleasca groapa, dar era sa o patesc de cateva ori asa ca m-am lecuit. |
#59
Posted 12 November 2018 - 18:20
in cazul asta folosesc doar semnalul ala care clipaie de 3 ori dupa care dau alt clip clip clip inapoi, nu cu mult timp inainte... ca-i dau idei celui din spate... (ca in cazul tau)
|
#60
Posted 12 November 2018 - 18:32
O chestie nu inteleg la poza: Dupa indicatorul "depasire interisa" am văzut ca linia de demarcatie a benzilor apare intrerupta, deci nu confirma indicatorul. Ma gândesc ca e eroare de grafica.
Răspunsul corect: Autoturismul greseste, deoarece se afla in zona de actiune a indicatorului. |
#61
Posted 12 November 2018 - 18:36
In viata reala conducatorii de mijloace de deplasare pe doua roti trebuie sa invete sa-si pazeasca pielea, in primul rand.
Cand vedeti motociclisti sau biciclisti care circula aparent fara motiv pe centrul benzii ganditi-va ca ei constata ca banda este atat de ingusta incat nu aveti loc sa-i depasiti fara a-i pune in pericol. Din aceasta cauza va obliga sa asteptati pana cand puteti depasi in siguranta, pastrand distanta legala. |
#62
Posted 12 November 2018 - 18:49
@OPEDI
raspunsul c (la mai putin de 100m) nu este corect, indifent unde vrei sa pui tu virgula. Pololica, on 12 noiembrie 2018 - 18:32, said:
O chestie nu inteleg la poza: Dupa indicatorul "depasire interisa" am văzut ca linia de demarcatie a benzilor apare intrerupta, deci nu confirma indicatorul. Ma gândesc ca e eroare de grafica. Răspunsul corect: Autoturismul greseste, deoarece se afla in zona de actiune a indicatorului. crocko.dilul, on 12 noiembrie 2018 - 18:36, said:
.... Din aceasta cauza va obliga sa asteptati pana cand puteti depasi in siguranta, pastrand distanta legala. Edited by arg, 12 November 2018 - 18:51. |
#63
Posted 12 November 2018 - 20:29
Pentru ambiguitati exista un buton rosu cu un triunghi isoscel (echilateral?) pe el. Cand semnalizezi in ambele directii, ala din spate reduce.
|
#65
Posted 13 November 2018 - 02:53
danvlas, on 12 noiembrie 2018 - 15:00, said:
Un instructor auto responsabil (cum am avut eu), isi va invata cursantii ca motocicleta ocupa toata banda pe care se afla, iar soferul din spatele lui nu are nici un drept sa revendice acel spatiu, nici macar in timpul depasirii. Corect. "A" danvlas, on 12 noiembrie 2018 - 15:00, said:
Motocicleta fara atas se incadreaza in exceptii, deci poate fi depasita, iar marcajul discontinuu poate fi incalcat. Daca exista legea, este proasta si trebuie modificata Acolo NU ESTE VOIE SA DEPASESTI. Period! |
#66
Posted 13 November 2018 - 07:12
La sala raspunzi cum ESTE legea, nu comentezi CALITATEA ei. La proba de traseu poti sa-ti aduci aminte ca depasirea nu e niciodata obligatorie. Dar la traseu nu ajungi daca la sala zici ce ai zis tu
|
#67
Posted 13 November 2018 - 08:49
la traseu ceri permisiunea examinatorului... ii spui ce zice legea (ca stii ce e legal sa faci) si el iti da voie, sau nu, sa depasesti.
|
#68
Posted 13 November 2018 - 09:10
Tsunnnami, on 13 noiembrie 2018 - 02:53, said:
Acolo NU ESTE VOIE SA DEPASESTI. Period! Pololica, on 12 noiembrie 2018 - 18:32, said:
O chestie nu inteleg la poza: Dupa indicatorul "depasire interisa" am văzut ca linia de demarcatie a benzilor apare intrerupta, deci nu confirma indicatorul. Ma gândesc ca e eroare de grafica. Daca ar fi linie continua nu ai putea depasi nimic. Edited by Karhu, 13 November 2018 - 09:27. |
#69
Posted 13 November 2018 - 09:14
Culmea e ca eu sunt de acord cu Tsunnami. In realitate, depasirea aia e o tampenie cat se poate de mare.
Si am si stat sa analizez sintactic si morfologic exprimarea denumirii indicatorului, luata din Anexa 2 a OUG 195/2002: Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, interzisa. Se poate intelege in ambele sensuri: 1. "Tuturor autovehiculelor le e interzis sa depaseasca, cu exceptia motocicletelor fara atas." (raspuns corect A, motocicleta ar fi avut voie sa depaseasca, dar turismul nu) 2. "E interzisa depasirea oricaror autovehicule, cu exceptia motocicletelor cu atas" (raspuns B, motocicleta trebuia sa se traga pe marginea din dreapta) In sprijinul variantei 1 sta indicatorul celalalt de depasire interzisa (cel cu camionul si autoturismul). Si bunul simt. In sprijinul variantei 2 sta exprimarea din art 120 din Regulament, care incepe prin "Se interzice depasirea vehiculelor", iar la litera (i) presupune ca cel care depaseste este autovehicul. Am marcat cu rosu exprimarile similare, de unde s-ar trage concluzia ca al doilea cuvant se refera la cel depasit, nu la cel care depaseste. De asemenea, marcajul discontinuu pare pus intentionat in poza respectiva, in combinatie cu indicatorul. Seamana putin cu ambiguitatea art. 72 - cel cu obligatia de asigurare a pietonului la traversarea strazii: numai la coltul strazii sau si pe zebra? Daca ar fi sa raspund la chestionar, as pune in continuare varianta B, iar pe sosea n-as depasi nici biciuit intr-o asemenea situatie. |
|
#70
Posted 13 November 2018 - 09:30
danvlas, on 13 noiembrie 2018 - 09:14, said:
Daca ar fi sa raspund la chestionar, as pune in continuare varianta B, iar pe sosea n-as depasi nici biciuit intr-o asemenea situatie. IMHO nu e nimic ambiguu, e cat se poate de clar. Da, raspunsul corect e B. Dar de ce nu ai depasi, daca viteza de deplasare a motociclistului o impune? Nu e linie continua, din fata nu vine nimic, vizibilitatea e buna, nu e curba etc etc |
#71
Posted 13 November 2018 - 09:34
#72
Posted 13 November 2018 - 09:43
Karhu, on 13 noiembrie 2018 - 09:30, said:
e cat se poate de clar. Sa incaseze amenzi? sa fluidizeze circulatia? Sa verifice respectarea legislatiei?? Nu-i nimic ambiguu, e cat se poate de clar, ei trebuie sa-si faca cota de amenzi. Cred ca-s singurul care pana acum m-am abtinut si nu am bifat un raspuns. Dupa parerea mea ambii procedeaza corect. Motocilistul mere pe banda lui, cu viteza legala, autoturismul face acelasi lucru. Nici unul dintre ei nu incalca legislatia. Cat despre faptul ca in timpul depasirii, motociclistul ar trebui sa se pozitioneze linga acostament, si autoturismul ar trebui sa pastreze o distanta laterala suficienta, nu sa depaseaca razant, la mustacioara. Cum stabilim timpul depasirii:: depasirea incepe atunci cand autoturismul semnalizeaza? , cand deja schimba banda, sau atunci cand soferul acestuia se asigura ca depasirea se poate face in siguranta??? Daca motociclistul nu a obsevat intentia, si nu s-a dat la o parte, ce legislatie incalca??? Edited by OPEDI, 13 November 2018 - 10:00. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users