Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Dacia Logan Prestige SL PLus 90 CP

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
404 replies to this topic

#55
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012
mulțam colegii..., dar dacă ne luăm după id (...gerilă) a rămas cam pe vremea aceea cu scrisul...
oricum nu ironiile dezvoltă discuția ci explicațiile

așa că-ntreb: de ce să nu mergem cu motorul la orice turație când este abia cumpărat? (mai ales că sunt informații că în fabrică motorul este testat un număr de ore, deci nici impurități nu mai are în el...)
că doar nu merge nimeni constant cu peste 5000 rot/min, ci doar în vreo depășire de urgență (care ar trebui să fie extrem de rară!!)
în majoritate mergem cu 2500-3500, care nu e un palier care să sperie un motor...

#56
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Motorul este testat, pornit, dar nu rodat. Nu are sens pentru fabrica sa ii faca rodaj pe banc din punct de vedere economic ( foarte mult combustibil si timp pierdut ). La tolerantele foarte mici la care se construiesc acum internele motoarelor, din punct de vedere al producatorului si a garantiei pe care o ofera, este fix pix daca ii faci tu rodaj pe urma sau nu. Poate cel mult sa-ti faca o recomandare in cartea tehnica. Pe asta de multe ori o si face, ca sa scape de probleme dpdv legal daca tu i-ai dat forja de raliu si ai crapat motorul la o luna dupa ce l-ai luat ( caz extrem, dat doar de exemplu) . In 3-5 ani si rulajul garantat de producator si o masina fara rodaj facut cum trebuie se va incadra cel mai probabil in normele destul de laxe din ultima vreme de consum de ulei specificate in cartea tehnica si in procentul de fiabilitate normal.

Daca tii masina dupa garantie, incep sa se vada avantajele unui motor rodat corect ( cel mai evident fiind consumul de ulei redus).

Observi in cazul multor motoare ( TSI / TCE, dar nu numai ) sunt multi care se plang ca masina le consuma mult ulei. In carte, este acceptat un consum enorm pentru utilizatorul uzual. Cat e in garantie, se completeaza si " merge si asa " . Pe urma, se ajunge pana la segmentare. La polul opus, sunt altii care zic ca masina lor consuma putin spre deloc si merge in parametri. Fac pariu pe ce vrei tu ca intr-o majoritate covarsitoare, inafara de seriile cu probleme de constructie, acest lucru are legatura cu respectarea rodajului.

Tine si un articol interesant pe subiect:
https://piataauto.md...?version=mobile
Cauta dupa rodaj

Edited by Mihai_mb, 16 October 2018 - 11:34.


#57
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 unpuisor, on 16 octombrie 2018 - 09:11, said:

De la 5000 de iepuroi a ajuns la 11000. si Dusterul care e tot un Logan suprainaltat cu cateva piese in plus la peste 20000.

Sunt de acord ca nu merita nici un euro peste, eu stiu, sa zicem 9000, hai 9500 de euro, orice optionale ai pune pe masina.

Suma de 5000 de euro a fost doar in declaratiile lor inainte s-o scoata efectiv pe piata.
Odata modelul scos pe piata, cea mai ieftina varianta a fost Ambiance la 5700 de euro si nu avea mai nimic. Ma rog, masina era buna si utila chiar si asa si multi au fost fericiti sa apreceze chiar si versiunea cea mai ieftina, fie in scop personal, fie ca au facut bani cu ea. Un salt imens de la 1310.

Oricum, si salariile s-au triplat din 2004 pana acum, daca nu chiar mai mult.

O buna parte din bani sunt ceruti (la toate masinile) pe simplul design exterior al masinii. Cat timp vor fi oameni care sa accepte sa dea bani pe un aspect anume al obiectului numit masina, producatorii vor profita si vor pune mai mult la pret, sub pretextul "uite ce frumos arata si ce forme are".

Sa valorizezi din punct de vedere banesc (adica sa accepti sa platesti din banii tai) un anumit design mi se pare cea mai paguboasa chestie. De ce as da bani mai multi pe o anumita forma, daca produsul in sine face exact ce face si altul care nu are forma aia?

Una peste alta, alegerea e buna; detin un 1.6 MPI din 2007 si pare sa fie fiabil. Daca mi-as lua tot un Logan? Da. Daca as recomanda cuiva Logan? Da. Depinde insa de persoana; musai ar fi sa se suie in masina inainte de a o cumpara.

Edited by cattavencu, 16 October 2018 - 11:32.


#58
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Motorul chiar daca a fost pornit si rodat si schimbat uleiul dupa rodaj, el NU a functionat nici macar 100 de km cuplat la restul ansamblurilor, fie ca vorbim de cutia de viteze, planetare, suporti motor, samd.
Sumacherii lu peste pleaca cu ele in 5000 rpm din reprezentanta si merg numai cu treapta 1 toata viata lor....
Raman la parerea ca producatorul nu a scris de tampit valorile respective in manual !

Edited by M0sGerila, 16 October 2018 - 11:53.


#59
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Indicatorul acela de schimbat vitezele mi se pare cam aiurea, am pe un Duster la serviciu, motor 1.5 dci, practic ma pune sa schimb vitezele la 2000 rpm, cade turatia pana la 1300. Din cate stiu cel mai bine pentru motor e sa stea undeva in power band, asta inseamna ca un motor turbodiesel sa nu scada sub 1700-1800 rpm. Prefer sa schimb vitezele undeva la 3000 rpm atunci cand merg dinamic, sa nu scada turatia sub 2000 rpm, cand merg cu viteza constanta incerc sa tin 2000-2500 rpm.
La benzinara pe care am avut-o cuplul maxim era undeva la 2800 rpm, schimbam vitezele cam la 3500 rpm. Nu cred ca faci economie mergand subturat, mai ales ca accelerand de la turatii mici ai nevoie de mai mult amestec carburant decat daca ai accelera din zona de cuplu maxim. Mersul subturat isi are si el rolul sau cand motorul este rece, insa dupa ce acesta trece de 50-60 grade C deja e o temperatura pentru un mers normal.

#60
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016
Acel indicator îți arată cum sa schimbi viteza după felul în care accelerezi. Dacă accelerezi puternic o sa vezi ca îți arată sa schimbi mai sus :)

#61
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003
Rodajul se face in sensul ca primii 5000 km nu iti bagi piciorul in acceleratie si nu o duci la maxim sa turezi rau masina, in rest se poate merge normal. Nu mai e dacie 1300 sa o rodezi ca acum 40 de ani.
La fel si iarna, nu se lasa la relanti ci se pleaca usor si se merge fara liniute/acceleratii pana la turatia maxima, cel putin pana cand motorul atinge temperatura optima.
Mie prin toate service-urile Dacia pe unde am fost atat pe diesel cat si la benzina, toti mecanicii au zis sa schimbi cat mai sus poti, sa se arda cat mai bine combustibilul, care altfel se depune pe unde nu trebuie si pe langa faptul ca strici masina, mai si poluezi mult. Mie la diesel-ul meu de 65 martoage mi-a zis sa schimb la 3000 chiar daca face zgomot urat. De cand am stilul asta de schimbat mai sus, e mai sprintena un pic masina. Plus ca mai pun si aditiv la motorina si ajuta si ala. La itp, la poluare a fost ok.

#62
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 29.12.2007

 gushpi, on 16 octombrie 2018 - 09:41, said:

terminați cu prostia de rodaj!!!
ORICE motor pe benzină merge cu 3000 rot/min fără NICIO problemă!!!
(bineînțeles după primul minut de la pornire, timp în care uleiul ajunge în toate găurile motorului)
apoi chestia cu 5500 - ești deplasat! nimeni nu merge cu turația asta!!!
...
Nu am avut [deocamdata] Dacia insa eu nu cred ca inginerii Renault nu recomanda rodajul. Ca poti merge fara probleme cu 3000 rot/min, adevarat, se poate chiar si mai mult (3500-4000), insa rodajul motorului se face. Uite ce zic "prostii" aia de la VW:
Ah, stai, acum sigur vei zice ca astia fac motoare proaste...

 Mihai_mb, on 16 octombrie 2018 - 11:12, said:


Observi in cazul multor motoare ( TSI / TCE, dar nu numai ) sunt multi care se plang ca masina le consuma mult ulei. In carte, este acceptat un consum enorm pentru utilizatorul uzual. Cat e in garantie, se completeaza si " merge si asa " . Pe urma, se ajunge pana la segmentare. La polul opus, sunt altii care zic ca masina lor consuma putin spre deloc si merge in parametri. Fac pariu pe ce vrei tu ca intr-o majoritate covarsitoare, inafara de seriile cu probleme de constructie, acest lucru are legatura cu respectarea rodajului.

Eu fac parte din aia ALTII... Nu consuma mai nimic, sau, sa inteleaga lumea, la 30.000 km (da, la 30k se face revizia la VAG si eu fac cum zic ei) ar necesita 100-150ml ulei. Normal ca nu completez acei 150ml deoarece atunci se face schimbul...

#63
martian_693

martian_693

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,507
  • Înscris: 27.07.2016
90 cai? de ce?

#64
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 29.12.2007
Dar de ce nu 90 cai? Nu sunt suficienti? Eu zic ca da... Oricum, motorul 0.9 TCE (90 cai) de la Dacia este super, nu au fost probleme. De ce esti asa contrariat?

#65
johnnybegoode

johnnybegoode

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 30.03.2005
Cotiera oferita de ei mi s-a părut de toată jena la 100 euro. Am găsit pe olx la 300 și respectiv 400 RON muuult mai calitative. De altfel cam orice accesoriu, chiar și "de origine" se găsesc pe olx la jumătate de prețul la dealer. De ex, aparatori de noroi și deflectoare aer am luat cu 200 RON. Aștept sa apară și va anunț ce și cum. Foliile au fost puse de un mare "meseriaș" din oraș, am la ele toată documentația. Cat despre amenzi de viteză, știu sa ma feresc, don't worry. În 12 ani nu am luat decât 3 avertismente. Ce-i drept nu gonesc niciodată, consider ca cele 30 min câștigate uneori pot deveni fatale. Plus ca aproape toate drumurile făcute au fost cu fetitele în spate, deci, atenție la neatentie 😊

#66
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009

 martian_693, on 16 octombrie 2018 - 19:39, said:

90 cai? de ce?
De ce 90 sau de ce cai?
P.S. Ce mama lu' Stefan cel Mare de intrebare e asta?!



P.P.S. @ johnnybegoode cred ca poti sa incepi sa dai raport la postarile aiurea, (inclusiv asta ultima a mea) ca deja s-au adunat patru pagini de aberatii despre orice altceva decat masina ta!

Edited by DannyMC, 16 October 2018 - 20:38.


#67
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Felicitari pentru achizitie, mi se pare o alegere buna, mai ales pentru o familie de 2+2.
Si eu ma gandesc la un Logan ca al tau, insa benzinar, ca masina de oras. Aici in Germania-s destul de scumpicele, daca astept pana la anul cand se lanseaza Rabla 2019, poate reusesc sa-l iau sub 10K Euro. Pana atunci o sa-ti citesc jurnalul cu atentie, sa vad cum se comporta Loganul.
Drumuri bune si fara probleme sa aveti :)

#68
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003
cotiera de origine iti iei cu 50 lei din targ vitan, are si suportul metalic. Musai daca iti iei sa aiba suport metalic. Ala e un fel de chestie din fier, care se pune pe sub coloana aia centrala si are 2 gauri de surub. Cand se prinde cotiera, se baga 2 suruburi si in metalul ala altfel coloana centrala din plastic risca sa faca poc cand te pui mai cu forta pe cotiera.

Edited by unpuisor, 17 October 2018 - 08:11.


#69
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
@Initiator,
Deoarece primesti sfaturi, de altfel bine-intentionate, dar care uneori nu prea se "pupa"cu realitatea, intervin cu o observatie legata de cotiera. Cotiera care vine cu masina este cu adevarat proasta, este ingusta si nu are spatiu de depozitare. Nu poti pune o cotiera  cum zice colegul de mai sus din simplul motiv ca, desi este originala, nu se potriveste pe tunelul central deoarece acesta este altfel construit la modelele noi avand spatiu de depozitare si priza. La Loganul vechi ph1 merge, la astea mai noi nu. Exista insa si o cotiera, tot originala, dedicata noilor modele. Problema este ca se monteaza direct pe laterala spatarului, adica trebuie desfacuta tapiteria pentru a o prinde pe suportul metalic existent acolo. Gasesti pe OLX sau pe forumul monomarca astfel de cotiere.  Daca totusi gasesti o cotiera care se poate monta fara a desface tapiteria si fara a da gauri suplimentare prin masina, te rog sa postezi aici pentru ca m-ar interesa si pe mine.
Bafta!

Edited by gabrieln2016, 17 October 2018 - 09:41.


#70
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Codul este 8201679842.
Daca nu gresesc este cea din linkul de mai jos:

https://www.emag.ro/...product-gallery

Pe forumul monomarca o gasesti la 280 lei daca imi mai aduc eu bine aminte.

Edited by gabrieln2016, 17 October 2018 - 09:43.


#71
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003
pe forumurile de la Dacia se vehiculeaza mai multe variante de cotiera.
1 - cea originala care are un spatiu minuscul si se prinde pe tunelul median. Multi zic ca e si urata.
2 - modelul de mai sus care se prinde in scaun. Aici trebuie sa te chinui un pic cu tapiteria. asta are putin mai mult spatiu de depozitare.
3 - varianta de la Logan 1, care unii au reusit sa o prinda binemerci. Depinde de tunelul ala median, si de amplasarea butoanelor sau ce mai e pe acolo. asta are cel mai mare spatiu de depozitare dar ca ca sa tragi frana de mana, ori o ridici ori te obisnuiesti sa strambi mana un pic. (pe asta o am si eu)
4 diverse chinezarii din metro/noaruto etc... sunt unele care se baga direct in suportul de pahar.
Preturile difera de la 100 de iepuroi la reprezentanta pana la vreo 280 leuti pe diverse site-uri pt alea mai originale.

#72
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009
Cea care se prinde pe tunelul median nu se mai potriveste la L2 facelift! A spus Gabriel de ce.
Pentru facelift sau ph2 exista doua variante, ambele cu prindere pe spatarul scaunului.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate