Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Dacia Logan Prestige SL PLus 90 CP

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
404 replies to this topic

#37
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010
Mie în Loganul de 1.2 de 73 căluți la service Dacia îmi pune 5W30. Mașină de serviciu cu an fabricație 2015.

#38
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014

View Postmihalexmihalex, on 15 octombrie 2018 - 20:18, said:


Ca la benzinare. Au si afisaj antiprost! Daca e sa ne luam dupa "specialistii" care "stiu ei" ca e mai bine sa schimbe la x turatie, inseamna ca "discutam discutii"... Nu stiu cum e la Dacia insa la VAG eu schimb dupa cum zice afisajul antiprost si totul e ok. Bine, schimbi dupa ala, la inceput, in primii 3-400km, apoi te obisnuiesti si schimbi fara sa te mai uiti acolo.
Pai la mine, antiprostul îmi zice sa schimb la 1800 turații și scade la 1300.

#39
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Sa o stapanesti sanatos !
Ca sfat , pana la 1000-1500 km nu depasi 3000-3500 rpm, dupa aceaa nu sari de 4000 rpm macar pana depasesti 3000 de km, oricum potentialul motorului il vei descoperi dupa 5-6000 de km.
Cu schimbatul, o sa te obisnuiesti sa o simti, oricum indicatorul e inutil. Eu , la alt motor reno turbo am incercat si cu eco, si fara eco, si schimbat cum vrea el si in final am concluzionat ca vitezele se schimba la peste 2500 minim spre 3000, oricum creste repede in ture si decat sa merg cu treapta superioara la 1800 rpm mai bine cu inferioara la 2400 rpm, ai cuplul acolo, ai apasat acceleratia si ai raspunsul in caz de nevoie, plus ca la consum e chiar mai mic in treapta inferioara (instant).
Spor la pedalat !

#40
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 28.04.2003
la diesel, ca sa nu omori egr-ul, si sa iti ramana funingine pe turbina si sa ai o viata cat mai lunga a motorului, eventual sa dea bine la poluare itp, schimba la 3000, ca altfel e puturoasa si nu se ard bine toate gazele alea de esapament.
la benzina la fel, mai ales daca e motoras dinasta de matiz in 3 cilindri, pana si la motociclete sunt motoare mai mari, lasa ce afiseaza ala acolo, ala e sa dea bine la consum, pt juma de litru in plus tureaz-o mai mult si o sa ai viata buna cu ea.
spre deosebire de ce zic altii, Dacia e chiar parfum la intretinere. iti poti permite sa o duci in service dacia si sa pui piese de origine linistit. as vrea sa vad eu cocalarii cu bemve ca se duc la reprezentanta si pun piese de origine.
plus daca faci reviziile ca la carte si pui un ulei bun, te tine si 20 de ani doar cu consumabile, o sa te plictisesti de ea.
totusi mie mi se pare cam mult aproape 11 mii de iepuroi o dacie si pe benzina, oricat de multe combinatii ai facut

Edited by unpuisor, 15 October 2018 - 23:36.


#41
tibitim2000

tibitim2000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 31.10.2011
E ok pretul de 10700 € e . Eu pe un Sandero stepway prestige am dat 11200€ cam la aceleasi
dotari. In 8000 km singura chestie ce ma deranjeaza este ,transmitere vibratiei motorului in pedala
de ambreaj.

#42
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,222
  • Înscris: 04.11.2016
Felicitari pentru masina si sa o stapanesti sanatos!

Despre cum se face rodajul gasesti informatii in cartea masinii. Respecta ce scrie acolo si totul ar trebui sa fie in regula. Nu are nimic daca ocazional o turezi mai mult decat ar trebui. Din punctul meu de vedere indicatorul care arata schimbarea treptelor nu numai ca este inutil, dar uneori poate fi chiar periculos daca stai prea mult cu ochii dupa aparitia lui pentru ca distrage atentia de la drum. Cel mai bine este sa inveti masina, sa asculti motorul si sa schimbi vitezele atunci cand simti tu ca este cel mai bun moment.
O sa ai o surpriza placuta cand o sa vezi cum trage motorasul, in special pe drumurile de munte. Am mers pana acum pe Transbucegi, Transalpina, Transfagarasan, Cheile Bicazului, am traversat muntii de la Buzau la Brasov si de la Focsani la Targu Secuiesc si a fost de fiecare data o adevarata placere chiar daca multe trasee le-am facut cu Eco activat.
Singurul inconvenient avut pana acum cu acest motor il reprezinta uneori pornirea la rece. Se pare ca, desi este acelasi motor, cel Euro 6 e ceva mai sensibil decat Euro 5 la pornirea la rece, in special la temperaturi negative. Este posibil ca in perioada rece sa ai mici sincope la pornire. In primele 20-30 de secunde este posibil sa fie usor instabil, uneori turatia scade brusc undeva la 500-600 rot/min dar isi revine imediat si apoi se stabilizeaza la ralanti. Daca ai lasat clima pornita s-ar putea chiar sa ai surpriza neplacuta sa se opreasca si sa mai dai vreo doua chei.
Cat despre S&S nu ai altceva de facut decat ca imediat dupa pornirea motorului sa-l dezactivezi. Eu uit mereu sa fac asta si-l dezactivez de obicei dupa prima oprire a motorului.
Ai facut treaba buna cu foliile, sper doar ca ai toate documentele necesare. Nu stiu daca ai pus si pe lateralele fata. Eu am pus termica astfel incat transparenta totala sa nu depaseasca normele. Merita cu varf si indesat! Atentie doar ca nu toti montatorii sunt autorizati si pentru fata.
Daca am inteles eu bine ai cauciucuri de 205. Chiar daca sunt sensibil mai scumpe si probabil creste un pic consumul eu consider ca merita, masina sta mai bine atat pe sosea cat si in curbe. Ca veni vorba de consum, cel extraurban ar fi undeva intre 5 si 6 litri la suta. Poti scoate insa si consumuri sub 5, in functie de drum, incarcatura, si maniera de condus asa cum poti sa te duci chiar spre 7 in special la drumuri mai lungi pe autostrada. Cel mai mic consum realizat de mine a fost de 3.7 dar in conditii pe care nu le voi mai repeta niciodata.

Sa ai parte numai de drumuri bune!

Am uitat ceva. Verifica cat mai des posibil nivelul la ulei si la lichidul de racire. Este foarte posibil ca dupa un timp relativ scurt sa trebuiasca sa aduci la nivel lichidul de racire.

Si inca ceva. Verifica presiunea in roti. Multi dealeri uita sa sa o aduca la cat trebuie si dupa aia o te plangi de suspensii.

Cat timp mergi cu numerele rosii nu trebuie sa platesti taxa de drum.

Edited by gabrieln2016, 16 October 2018 - 08:47.


#43
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

E ok pretul de 10700 € e . Eu pe un Sandero stepway prestige am dat 11200€
Ma voi ati baut ciorba de gaina zapacita? Cum puii mei sa dai atatia bani pe o dacie si nici macar diesel sau de top. Mi se pare ca francezii astia profita de noi si cer si pe masa si pe tacsu. E o dacie nu Mercedes. Salariile din tara noastra nu sunt ca alea din Germania.
Chiar daca Loganul meu merge bine si sunt multumit de el, mi se pare o masina zgomotoasa, desi am suport lombar reglabil si scaun reglabil in 15 directii tot e obositor la drum lung, nu e o masina asa aerodinamica, multa plasticaraie, zgomote si scartaieli o groaza, si vesnica chestie romaneasca sa trebuiasca clientul sa mai faca diverse la masina ca sa fie ca una din vest, chedere lipsa, firul de la stopuri nu face masa si trebuie tras altul, a trebuit sa mai pun mocheta in portbagaj ca nu avea peste tot din fabrica, a trebuit sa pun buton la portbagaj ca nu avea, si tot felul de chitibusuri din astea si noua ni se pare putin 11000 de iepuroi pe masina? Nici macar modelul de top? TREZIREEA!!!!!
Intra pe forumurile Dacia sa vezi cat se plang multi de tot felul de lipsuri dinastea. Nu fiabilitate sau functionalitate ci bataia de joc a francezilor care vand masini ieftine la preturi mari. De la 5000 de iepuroi a ajuns la 11000. si Dusterul care e tot un Logan suprainaltat cu cateva piese in plus la peste 20000.
Sti cum e vorba aia, nu e prost ala care cere ci ala care da.

#44
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

View Postjohnnybegoode, on 15 octombrie 2018 - 15:20, said:

...pilot automat (cat mi l-am dorit in lungile drumuri prin excursiile din Europa din anii anteriori Posted Image ),...

haidi bre! și nu ai găsit aftermarket? costa cam 150 de lei să-ți pui unul!!!

apoi, ce-i cu bandourile alea negre pe portiere? la „prestige” încă mai sunt negre??? :o

View Postferibalint, on 15 octombrie 2018 - 16:20, said:

...dar ala avea butoanele pt geamuri pe usa. La tine vad ca a ramas tot pe consola....
...

fraților, ce aveți cu botoanele de acționare geamuri pe consolă?
e nemaipomenit de bine să poată acționa TOATE ferestrele și persoana din dreapta!!!

(chiar nu-nțeleg de ce au schimbat la toate mașinile pe portieră... :( )

View PostM0sGerila, on 15 octombrie 2018 - 21:44, said:

...pana la 1000-1500 km nu depasi 3000-3500 rpm, dupa aceaa nu sari de 4000 rpm macar pana depasesti 3000 de km,...

în ritmul acestor sfaturi, vei conduce o căruță pân'la cei 5 ani cât ai de gând s-o ții
(bagă nene cărbuni, că de-aia ai luat 90 CP în loc de 75...)

#45
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 28.04.2003
nu e chiar caruta, e ok masina, eu sunt multumit pana si de cei 65 de magari ai mei, dar nu la pretul ala. Un pret normal era undeva la 9000 de iepuroi.

#46
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

View Postjohnnybegoode, on 15 octombrie 2018 - 15:20, said:

...Am renuntat la jantele din aliaj, cotiera si volanul imbracat in piele care mi s-au parut mofturi...

cotiera nu-i moft... face parte din ergonomia postului de conducere

și ți-aș recomanda următoarele achiziții: detector de radar, stație radio, WAZE!
(asta dacă vrei să economisești banii de amenzi...)

#47
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Si la caruta ta cum i-ai facut rodajul ?
De manual ai auzit ? L-ai deschis, citit, ce scriu prostii aia in el referitor la rodaj ?
Sa iesi pe poarta dealerului si sa o tii in 5500 rpm ? Pana cand ?
In cat timp faci 3000 de km ?
Daca ii faci intr-un an da, dar daca ii faci in mai putin de doua luni cred ca te poti abtine de la minerit !

Edited by M0sGerila, 16 October 2018 - 09:37.


#48
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

View Postunpuisor, on 16 octombrie 2018 - 09:35, said:

nu e chiar caruta, e ok masina, eu sunt multumit pana si de cei 65 de magari ai mei, dar nu la pretul ala. Un pret normal era undeva la 9000 de iepuroi.

m-ai înțeles greșit: stilul subturat - la care este sfătuit propetarul - o face „căruță”...

#49
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007

View Postgushpi, on 16 octombrie 2018 - 09:36, said:



cotiera nu-i moft... face parte din ergonomia postului de conducere

și ți-aș recomanda următoarele achiziții: detector de radar, stație radio, WAZE!
(asta dacă vrei să economisești banii de amenzi...)
Cat costa waze, ca as lua si eu vreo 3 !?
Nu mai merge cu cd-urile atarnate la oglinda ?
Pfuaaai..  si aveam colectii intregi !


View Postgushpi, on 16 octombrie 2018 - 09:37, said:



m-ai Ăźnțeles greșit: stilul subturat - la care este sfătuit propetarul - o face „căruță”...
Era vorba de rodaj, daca ai fi citit postul ai fi vazut ca am scris cum se merge dupa rodaj !

Edited by M0sGerila, 16 October 2018 - 09:40.


#50
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012
terminați cu prostia de rodaj!!!
ORICE motor pe benzină merge cu 3000 rot/min fără NICIO problemă!!!
(bineînțeles după primul minut de la pornire, timp în care uleiul ajunge în toate găurile motorului)
apoi chestia cu 5500 - ești deplasat! nimeni nu merge cu turația asta!!!

View PostM0sGerila, on 16 octombrie 2018 - 09:40, said:

Cat costa waze, ca as lua si eu vreo 3 !?
...

am spus achiziție, nu cumpărare... dar poate româna mea e nițel diferită...

#51
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postbekali, on 15 octombrie 2018 - 16:03, said:

Ai avut noroc ca nu ai pus prețul total de achizitie, ca imediat apăreau aia că ” un VW Passat din 1900 toamna sau Audi 80 cu 500k km si aia măsluiți, la bord erau mult mai bune si nu se compara cu Loganul, o mașina proasta ” . Felicitari de achizitie! Am si eu la serviciu varianta de 90 cp/0,9 l, se comporta excelent. Vezi ca la turatii sub 2000 e puturoasa/ peste e alt motor.
Sau chiar un Astra J de 140 cai. Nou. Invidiosi...

Lasand chestia asta deoparte, initorul s-a uitat doar la modele Dacia.

#52
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007

View Postgushpi, on 16 octombrie 2018 - 09:41, said:

terminați cu prostia de rodaj!!!
ORICE motor pe benzină merge cu 3000 rot/min fără NICIO problemă!!!
(bineĂźnțeles după primul minut de la pornire, timp Ăźn care uleiul ajunge Ăźn toate găurile motorului)
apoi chestia cu 5500 - ești deplasat! nimeni nu merge cu turația asta!!!



am spus achiziție, nu cumpărare... dar poate romĂąna mea e nițel diferită...
Deci achizitia nu inseamna cumparare....oook !
Poate tu nu mergi cu turatia aia ! Dupa ce am trecut de rodaj merg frecvent spre 5500 rpm, nu ma pot abtine la cat de bine suna motorul !
NICIO ala ce gadget mai e ? Ai asa ceva pe caruta ta  despre care nu vrei sa ne spui cum i-ai facut rodajul ?! Sau l-a/au facut altul/altii ?
Te-am pierdut in cratime ?

Edited by M0sGerila, 16 October 2018 - 10:00.


#53
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

View PostM0sGerila, on 16 octombrie 2018 - 09:55, said:

NICIO ala ce gadget mai e ? Ai asa ceva pe caruta ta  despre care nu vrei sa ne spui cum i-ai facut rodajul ?! Sau l-a/au facut altul/altii ?
Te-am pierdut in cratime ?

Aici ai dat-o in gard. A scris corect omul, in situatia data trebuie fara cratima.

Iar pentru initiator/posesor:
Foarte bine ca ai luat fara cotiera. Este utila, e adevarat,  dar cea originală Dacia este aiurea, zici ca este de autocar, asa ca daca chiar este nevoie iei una aftermarket.

Volan in piele, merita doar daca este de calitate pielea. La fel, exista optiuni bune aftermarket cu piele de calitate la un pret mai mic decat ce oferea Dacia.

#54
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nicio nu se scrie si nu s-a scris niciodata cu cratima. Deci fara "in situatia asta".

Edited by underb, 16 October 2018 - 10:36.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate