Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Antigel diluat sau nediluat - rog raspuns urgent
Last Updated: Mar 11 2018 21:18, Started by
dimripper
, Mar 09 2018 14:56
·
0
#37
Posted 09 March 2018 - 18:46
Pai parca este o deosebire intre a arunca: fierbe la 100C si arde garnitura!
La 1 bar apa fierbe la 121C, cam toate sistemele presurizate sint pe la 0,8-1,2bari. Si, da, fierbe la 120C antigelul, unele din ele in fapt, totusi ce nu se prea spune este faptul ca antigelul are o capacitate de transfer termic mai redusa decit apa, cu cit diluezi un antigel mai tare va raci mai bine. Deci pui antigel concentrat, scoti mai greu caldura din mortor, pui apa distilata o scoti bine dar ingheata iarna. Este necesara folosirea apei nu neaparat distilate ci demineralizate pentru ca in anumite conditii apa potabila intra in combinatie cu piesele de alu ale motorului, acum mai toate au chiulasa de alu, si apar particule de oxid de aluminiu (Al2O3) in lichidul de racire. Marele lui bai este ca e un excelent abraziv si in timp distruge etanseitatea pomei de apa. La motoarele vechi nu era problema asta, chiulasa era tot de fonta, pompa de apa la fel din fonta si aparea rugina care nu are proprietati abrazive precum oxidul de aluminiu (corindon). |
#38
Posted 09 March 2018 - 20:43
Vine vara.. pune apa, n-are nici pe dracu.
Mai bine vezi de ce a scazut nivelul. |
#39
Posted 10 March 2018 - 10:41
Ceva info despre apa vs antigel:
http://www.hotrod.co...-water-coolant/ Deci nu mai rideti de apa... Edited by Ion_Bumbu, 10 March 2018 - 11:06. |
#40
Posted 10 March 2018 - 19:46
#41
Posted 10 March 2018 - 21:27
"ANTIGEL DACIA GLACEOL TYPE D RX - 1L Glaceol RX - tip D este un lichid de racire cu durata mare de viata, ce contine ethylene glycol de puritate mare si un inhibitor nou ce protejeaza impotriva coroziunii materialele aflate intr-un mediu coroziv. Formula fara amine, nutriti si fosfati, mareste durata de viata a materialelor folosite in sistemul de racire optima a motorului, prevenind depunerile de tartru si coroziunea circuitului de racire. Lichidul de racire este recomandat de catre Dacia-Renault, conform caietului de sarcini Dacia "tip D", pentru sistemul de racire al motoarelor cu combustie interna pentru Logan, Sandero, Duster, Solenza, SuperNova, Papuc Diesel 1.9 Mod de utilizare - Produsul se utilizeaza diluat cu apa distilata in raport de 1 la 1."
Antigelul nediluat are temperatura de gelificare pe la -13C. "Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozităţii sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puţin eficient decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicaţii nefaste asupra funcţionării acestuia. Sursa: http://www.proauto.r...propilenglicol/ Concluzia, faceti dupa ureche si bazati-va pe noroc! |
#42
Posted 11 March 2018 - 09:16
Pana dezbatem noi antigelurile isi schimba initiatorul masina.
1. La completare nu conteaza ca pui diluat sau concentrat atata timp cat e vorba de maxim jumatate de litru. 2. Atentie la tipul de antigel doar. Organic sau anorganic. Sa nu le amesteci ca precipita si iti infunda circuitul de incalzire de obicei ca ala are gurile mai mici. De obicei sunt date pe culori. Deci daca respecti culorea ai sanse mici sa gresesti. 3. Depinde de ce a scazut. O scurgere mica pe undeva si atunci completezi cu antigel. Sau poate capacul de la vasul de expansine e defect sui pierzi prin evaporare, caz in care se evapora apa din amestec ca e mai volatila. La Logan 1.4MPI am mai intalnit un fenomen ciudat si nu la o singura masina. Nivelul lichidului de racire scade putin doar in perioada de iarna. Si asta la masini noi. De ce? Nu am gasit o explicatie logica. Vara nu scadea deloc, iarna trebuia sa completez . Edited by PoeOvidiu, 11 March 2018 - 09:20. |
#43
Posted 11 March 2018 - 11:59
Ion_Bumbu, on 10 martie 2018 - 10:41, said: Ceva info despre apa vs antigel: http://www.hotrod.co...-water-coolant/ Deci nu mai rideti de apa... Cand m-am lasat dus de valul imaginatiei, imi imaginam un furtun de apa conectat la sistemul de racire al masinii. Apa sa vina de la sistemul de incalzire centralizata al casei. Stuțul sa fie pe undeva pe sub aripa de la rotile de la punte față, o mufa rapida țac pac, scoasa mufa si la drum, motorul cald, totul blana 60 de grade. |
#44
Posted 11 March 2018 - 13:29
#45
Posted 11 March 2018 - 13:38
#46
Posted 11 March 2018 - 13:50
|
#47
Posted 11 March 2018 - 14:56
Grija mare cu indoitul, poti ramine strimb.
De ce, simplu de tot, o masina de 5-6 ani la care nimeni nu i`a spalat radiatorul face astfel de figuri. La alea vechi era simplu de tot, la astea noi din cauza condensorului de AC ca sa speli radiatorul trebuie sa`l dai jos. Dupa ce am patit`o o data spalam radiatorul tot la 2 ani si antigelul era cam la 30%. |
#48
Posted 11 March 2018 - 17:41
la Mazda de exemplu se foloseste un antigel mai special numit FL-22 care vine gata pregatit si se toarna in vas asa cum e. Adica la MINUS 48 de grade.
Se specifica clar sa nu se completeze cu nimic altceva. Doar in cazuri exceptionale se poate completa cu putina apa demineralizata. Se inlocuieste la 10 ani ...parca. De asemenea, respectivul FL-22, care nu e ieftin se spune ca e cel mai eficient antigel de pe piata in privinta transferului termic. Edited by dan1980_25, 11 March 2018 - 17:44. |
#49
Posted 11 March 2018 - 17:55
#50
Posted 11 March 2018 - 21:06
Ion_Bumbu, on 11 martie 2018 - 14:56, said:
Grija mare cu indoitul, poti ramine strimb. De ce, simplu de tot, o masina de 5-6 ani la care nimeni nu i`a spalat radiatorul face astfel de figuri. La alea vechi era simplu de tot, la astea noi din cauza condensorului de AC ca sa speli radiatorul trebuie sa`l dai jos. Dupa ce am patit`o o data spalam radiatorul tot la 2 ani si antigelul era cam la 30%. |
#51
Posted 11 March 2018 - 21:18
Asta e greu de crezut!
De ce Dumnezeu te bagi intr`un lucru pe care nu`l pricepi? SE MURDARESTE PE DINAFARA! Nu se mai racesc celulele din cauza pufului, polenului, insectelor adunate pe el! Din 2 in 2 ani se schimba antigelul si se dadea jos radiatorul de racire. Cu ocazia asta se spala frumos si cel de clima. Era treaba service, nu a mea, eu trebuie sa preiau masina. OMG |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users