Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...
 Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat
 Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate
 Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

S-a dus seceta pedologica?
 

Antigel diluat sau nediluat - rog raspuns urgent

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#37
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Pai parca este o deosebire intre a arunca: fierbe la 100C si arde garnitura!
La 1 bar apa fierbe la 121C, cam toate sistemele presurizate sint pe la 0,8-1,2bari.
Si, da, fierbe la 120C antigelul, unele din ele in fapt, totusi ce nu se prea spune este faptul ca antigelul are
o capacitate de transfer termic mai redusa decit apa, cu cit diluezi un antigel mai tare va raci mai bine.
Deci pui antigel concentrat, scoti mai greu caldura din mortor, pui apa distilata o scoti bine dar ingheata iarna.
Este necesara folosirea apei nu neaparat distilate ci demineralizate pentru ca in anumite conditii apa potabila intra in combinatie
cu piesele de alu ale motorului, acum mai toate au chiulasa de alu, si apar particule de  oxid de aluminiu (Al2O3) in lichidul de racire.
Marele lui bai este ca e un excelent abraziv si in timp distruge etanseitatea pomei de apa.
La motoarele vechi nu era problema asta, chiulasa era tot de fonta, pompa de apa la fel din fonta si aparea rugina care
nu are proprietati abrazive precum oxidul de aluminiu (corindon).

#38
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,670
  • Înscris: 15.06.2007
Vine vara.. pune apa, n-are nici pe dracu.

Mai bine vezi de ce a scazut nivelul.

#39
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Ceva info despre apa vs antigel:
http://www.hotrod.co...-water-coolant/
Deci nu mai rideti de apa...

Edited by Ion_Bumbu, 10 March 2018 - 11:06.


#40
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 15.07.2005

View Postdimripper, on 09 martie 2018 - 15:47, said:

Dacia Sandero 2015, 1.2 benzina aspirat.
Glaceol RX Type D "Concentrat", by Dacia. Verde.
Ti-ai raspuns singur  in sensul ca exact de ala trebuie sa bagi  si  NEdiluat !
Eu am Sandero din 2008 1.6 benzina + gaz ... si nu am bagat niciodata diluat doar nedilulat si imi merge motorul brici !

#41
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
"ANTIGEL  DACIA GLACEOL TYPE D RX - 1L Glaceol RX - tip D este un lichid de racire cu durata mare de viata, ce contine ethylene glycol de puritate mare si un inhibitor nou ce protejeaza impotriva coroziunii materialele aflate intr-un mediu coroziv.   Formula fara amine, nutriti si fosfati, mareste durata de viata a materialelor folosite in sistemul de racire optima a motorului, prevenind depunerile de tartru si coroziunea circuitului de racire. Lichidul de racire este recomandat de catre Dacia-Renault, conform caietului de sarcini Dacia "tip D", pentru sistemul de racire al motoarelor cu combustie interna pentru Logan, Sandero, Duster, Solenza, SuperNova, Papuc Diesel 1.9   Mod de utilizare - Produsul se utilizeaza diluat cu apa distilata in raport de 1 la 1."

Antigelul nediluat are temperatura de gelificare pe la -13C.

"Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare  de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozităţii sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puţin eficient  decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicaţii nefaste asupra funcţionării acestuia.
Sursa:
http://www.proauto.r...propilenglicol/

Concluzia, faceti dupa ureche si bazati-va pe noroc!

#42
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Pana dezbatem noi antigelurile isi schimba initiatorul masina.
  1. La completare nu conteaza ca pui diluat sau concentrat atata timp cat e vorba de maxim jumatate de litru.
2. Atentie la tipul de antigel doar. Organic sau anorganic. Sa nu le amesteci ca precipita si iti infunda circuitul de incalzire de obicei ca ala are gurile mai mici. De obicei sunt date pe culori. Deci daca respecti culorea ai sanse mici sa gresesti.
  3. Depinde de ce a scazut. O scurgere mica pe undeva si atunci completezi cu antigel. Sau poate capacul de la vasul de expansine e defect sui pierzi prin evaporare, caz in care se evapora apa din amestec ca e mai volatila.

La Logan 1.4MPI am mai intalnit un fenomen ciudat si nu la o singura masina. Nivelul lichidului de racire scade putin doar in perioada de iarna. Si asta la masini noi. De ce? Nu am gasit o explicatie logica. Vara nu scadea deloc, iarna trebuia sa completez .

Edited by PoeOvidiu, 11 March 2018 - 09:20.


#43
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,670
  • Înscris: 15.06.2007

View PostIon_Bumbu, on 10 martie 2018 - 10:41, said:

Ceva info despre apa vs antigel:
http://www.hotrod.co...-water-coolant/
Deci nu mai rideti de apa...
Pe noi nu ne intereseaza sa "pierdem caldura" cat mai multa. Interesanta era explicatia ca un sistem umplut cu glocol, se incalzeste mai repede comparativ cu apa chioara.  Pe noi iarna ne intereseaza sa nu ne fie frig in masina. Apoi sa nu inghete motorul.  
Cand m-am lasat dus de valul imaginatiei, imi imaginam un furtun de apa conectat la sistemul de racire al masinii. Apa sa vina  de la sistemul  de incalzire centralizata al casei.  Stuțul sa fie pe undeva pe sub aripa de la rotile de la  punte față, o mufa rapida țac pac, scoasa mufa si la drum, motorul cald, totul blana 60 de grade.

#44
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010

View Posttfmercedez, on 11 martie 2018 - 11:59, said:

Pe noi nu ne intereseaza sa "pierdem caldura" cat mai multa.

Sa stii ca pe motor exact asta il intereseaza...mai ales pe +40C si autostrada la blana...

#45
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,670
  • Înscris: 15.06.2007

View PostIon_Bumbu, on 11 martie 2018 - 13:29, said:


Sa stii ca pe motor exact asta il intereseaza...mai ales pe +40C si autostrada la blana...
Paide aia vara se pune apa distilata si iarna antigel. Initiatorul cred ca se temea sa nu-i inghete apa.

#46
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,880
  • Înscris: 25.01.2007

View PostIon_Bumbu, on 11 martie 2018 - 13:29, said:


Sa stii ca pe motor exact asta il intereseaza...mai ales pe +40C si autostrada la blana...
ma indoiesc ca o masina obisnuita are probleme de genul asta pe autostrada.

#47
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Grija mare cu indoitul, poti ramine strimb.
De ce, simplu de tot, o masina de 5-6 ani la care nimeni nu i`a spalat radiatorul face astfel de figuri.
La alea vechi era simplu de tot, la astea noi din cauza condensorului de AC ca sa speli radiatorul trebuie sa`l dai jos.
Dupa ce am patit`o o data spalam radiatorul tot la 2 ani si antigelul era cam la 30%.

#48
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,288
  • Înscris: 06.07.2007
la Mazda de exemplu se foloseste un antigel mai special numit FL-22 care vine gata pregatit si se toarna in vas asa cum e. Adica la MINUS 48 de grade.
Se specifica clar sa nu se completeze cu nimic altceva. Doar in cazuri exceptionale se poate completa cu putina apa demineralizata. Se inlocuieste la 10 ani ...parca.
De asemenea, respectivul FL-22, care nu e ieftin se spune ca e cel mai eficient antigel de pe piata in privinta transferului termic.

Edited by dan1980_25, 11 March 2018 - 17:44.


#49
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
http://www.ravenol.d...green-konz.html

http://www.ravenolro...l22-premix-40c/

#50
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,880
  • Înscris: 25.01.2007

View PostIon_Bumbu, on 11 martie 2018 - 14:56, said:

Grija mare cu indoitul, poti ramine strimb.
De ce, simplu de tot, o masina de 5-6 ani la care nimeni nu i`a spalat radiatorul face astfel de figuri.
La alea vechi era simplu de tot, la astea noi din cauza condensorului de AC ca sa speli radiatorul trebuie sa`l dai jos.
Dupa ce am patit`o o data spalam radiatorul tot la 2 ani si antigelul era cam la 30%.
de unde pui tu apa in radiatorul ala de trebuie sa-l speli la 2 ani? din balta?

#51
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,624
  • Înscris: 31.01.2010
Asta e greu de crezut!
De ce Dumnezeu te bagi intr`un lucru pe care nu`l pricepi?
SE MURDARESTE PE DINAFARA!
Nu se mai racesc celulele din cauza pufului, polenului, insectelor adunate pe el!
Din 2 in 2 ani se schimba antigelul si se dadea jos radiatorul de racire.
Cu ocazia asta se spala frumos si cel de clima.
Era treaba service, nu a mea, eu trebuie sa preiau masina.
OMG

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate