Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Pod peste Dunăre, la Brăila

* * * * * 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1071 replies to this topic

#199
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,896
  • Înscris: 21.04.2011

View Postshefu_de_combinat, on 09 mai 2017 - 14:51, said:

pentru ca efectiv nu-mi pasa de ea.
Metroul primeste mereu subventii, nici ala nu se va amortiza niciodata. Trebuia sa nu-l facem?
Daca tu consideri ca trebuia facut inseamna ca iei in calcul niste beneficii, chiar daca nu iti dai seama.
Realizezi ca nu poti considera ca ceva are costuri mai mari decat beneficiile si totusi sa iei decizia de a face acel ceva?

Edited by catalina1, 09 May 2017 - 14:54.


#200
Kersim

Kersim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,064
  • Înscris: 15.10.2016
O recapitulare?

#201
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postcatalina1, on 09 mai 2017 - 14:53, said:

Realizezi ca nu poti considera ca ceva are costuri mai mari decat beneficiile si totusi sa iei decizia de a face acel ceva?

Ba da, se poate. Nu tot timpul decizia economică primează. Şi-s de acord cu asta, o ţară nu este o afacere şi nu trebuie condusă ca şi cum ar fi.

Însă, România este o ţară relativ săracă şi cu necesităţi uriaşe în materie de infrastructură, care mai de care mai urgente. Iar podul ăsta nu are ce căuta în primele 50 de urgenţe.

#202
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,896
  • Înscris: 21.04.2011

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 14:59, said:

Ba da, se poate. Nu tot timpul decizia economică primează. Şi-s de acord cu asta, o ţară nu este o afacere şi nu trebuie condusă ca şi cum ar fi.
Voi ziceti economie si va ganditi doar la bani efectivi Posted Image
In beneficii nu intra doar bani. Nici in costuri (vezi ce ai zis tu de canal, de exemplu). Economia nu e despre bani, e despre oameni. La baza stiintei economice (care e stiinta sociala) e individul cu preferintele lui.

Chiar nu se poate. Nu ai nici un motiv sa faci ceva daca costurile sunt mai mari ca beneficiile.

Edited by catalina1, 09 May 2017 - 15:04.


#203
Kersim

Kersim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,064
  • Înscris: 15.10.2016

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 14:59, said:

Însă, România este o ţară relativ săracă şi cu necesităţi uriaşe în materie de infrastructură, care mai de care mai urgente. Iar podul ăsta nu are ce căuta în primele 50 de urgenţe.
Foarte adevarat. Avem multe urgente, sunt altele mai importante decat acest pod, dar chiar si asa, podul tot ramane in top 50.

Ideea este ca nu ai alte proiecte pentru care sa cheltuiesti banii aia, asa ca eu prefer sa faca ceva cu prioritate mai mica si sa ia bani din exercitiul actual decat sa nu faca absolut nimic si nici sa nu rezolvam o problema (chiar daca nu atat de urgenta).

Aici e vina tuturor care urlau ca nu trebuie aruncati banii pe studii de fezabilitate. Nu, pentru amplasarea unor banci intr-un parc nu trebuie studii de fezabilitate, dar pentru infrastructura mare nici nu cred ca trebuia deschisa discutia. Acum, de frica, politicul a  taiat din studii si se vad rezultatele.

#204
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postcatalina1, on 09 mai 2017 - 15:03, said:

Voi ziceti economie si va ganditi doar la bani efectivi Posted Image
In beneficii nu intra doar bani. Nici in costuri (vezi ce ai zis tu de canal, de exemplu). Economia nu e despre bani, e despre oameni. La baza stiintei economice (care e stiinta sociala) e individul cu preferintele lui.

Chiar nu se poate. Nu ai nici un motiv sa faci ceva daca costurile sunt mai mari ca beneficiile.

Sunt decizii, chiar legate de infrastructură, care n-au legătură cu banii, dar nici cu oamenii, în sensul menţionat de tine mai sus.
De la ecartamentul mărit al căilor ferate sovietice, navigând pe Canalul Dunăre - Marea Neagră (mai e unul asemănător, Belomorkanal), trecând peste Transfăgărăşan şi ajungând până la celebrul refuz al lui Tito de a construi autostrăzi, descoperim decizii care nu au fost motivate de raţiuni economice şi n-au avut nimic de-a face cu individul sau cu preferinţele acestuia. La urma urmelor şi costurile colosale ale canalului Panama n-ar fi fost, probabil, acceptate, dacă n-ar fi existat coşmarul strategic al Marinei SUA de la sfârşitul secolului al- XIX -lea, deci astfel de decizii nu-s apanajul unui anumit gen de state.

#205
spinname

spinname

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 01.08.2011

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 14:59, said:


Însă, România este o ţară relativ săracă şi cu necesităţi uriaşe în materie de infrastructură, care mai de care mai urgente. Iar podul ăsta nu are ce căuta în primele 50 de urgenţe.

Care ar fi alea 50 de urgente? Lista completa daca se poate.

#206
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 14:44, said:

La urmă, ca să te convingi, Ăźți Ăźnchipui că vine General Motors la Măcin să construiască o megasuper uzină.
Si o sa se lovească fix de aceeași problemă cu infrastructura ca și Renault la Pitești sau Ford la Craiova!
Bun, faci producție, treci podul și mai departe dai în Brăila - Buzău, drum cu o singură bandă, care ia la rând toate comunele din Bărăgan! :rolleys:
Sau drumul spre Slobozia, cu fix aceeași problemă!
BTW, cei care visează la un DE Măcin Constanța sunt invitați călduros să consulte Maps, în varianta cu 3D activată...

#207
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View PostKersim, on 09 mai 2017 - 15:11, said:

Foarte adevarat. Avem multe urgente, sunt altele mai importante decat acest pod, dar chiar si asa, podul tot ramane in top 50.

Ideea este ca nu ai alte proiecte pentru care sa cheltuiesti banii aia, asa ca eu prefer sa faca ceva cu prioritate mai mica si sa ia bani din exercitiul actual decat sa nu faca absolut nimic si nici sa nu rezolvam o problema (chiar daca nu atat de urgenta).

Aici e vina tuturor care urlau ca nu trebuie aruncati banii pe studii de fezabilitate. Nu, pentru amplasarea unor banci intr-un parc nu trebuie studii de fezabilitate, dar pentru infrastructura mare nici nu cred ca trebuia deschisa discutia. Acum, de frica, politicul a  taiat din studii si se vad rezultatele.

Acum, na, am ajuns să acceptăm o lucrare doar fiindcă nu avem alte proiecte! Ba încă să ne și bucurăm că se face Posted Image
De aici încolo, nu se mai poate discuta serios.
Pentru că la întrebarea primordială : "de ce ar trebui să construim acest pod?" - răspunsul va fi :  Posted Image "eeei...așa..."

Nu cred că ne aflăm pe calea corectă când acceptăm astfel de situații.

#208
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postspinname, on 09 mai 2017 - 15:19, said:



Care ar fi alea 50 de urgente? Lista completa daca se poate.
No idea, da' măcar pe la 49 aș pune un ciot de autostradă fie spre Buzău fie spre Slobozia!
Înca mă fascinează incapacitatea totală de a face un nenorocit de drum de-a curmezișul Bărăganului!

#209
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postspinname, on 09 mai 2017 - 15:19, said:


Care ar fi alea 50 de urgente? Lista completa daca se poate.

Tu ce zici, se poate?

De ce mi-ai adresat o asemenea cerere? Nu eşti tocmai inteligent? :habarnam:

#210
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostKersim, on 09 mai 2017 - 15:11, said:

...podul tot ramane in top 50.
In afară de orgoliul zonal de a nu mai sta la coadă la bac când merg la grătar zău dacă pricep de ce ar fi prioritar!
În detrimentul, btw, mult doritului aeroport Galați Brăila, de exemplu!

#211
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,896
  • Înscris: 21.04.2011

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 15:18, said:



Sunt decizii, chiar legate de infrastructură, care n-au legătură cu banii, dar nici cu oamenii, Ăźn sensul menționat de tine mai sus.
De la ecartamentul mărit al căilor ferate sovietice, navigĂąnd pe Canalul Dunăre - Marea Neagră (mai e unul asemănător, Belomorkanal), trecĂąnd peste Transfăgărășan și ajungĂąnd pĂąnă la celebrul refuz al lui Tito de a construi autostrăzi, descoperim decizii care nu au fost motivate de rațiuni economice și n-au avut nimic de-a face cu individul sau cu preferințele acestuia. La urma urmelor și costurile colosale ale canalului Panama n-ar fi fost, probabil, acceptate, dacă n-ar fi existat coșmarul strategic al Marinei SUA de la sfĂąrșitul secolului al- XIX -lea, deci astfel de decizii nu-s apanajul unui anumit gen de state.
Oamenii ca the ultimate goal. Marina SUA exista și are nevoie pentru ca niște oameni au nevoie de ei, nu? Fiind vorba de decizii la nivel de stat se mai scurtcircuiteaza traseul, dar ideea de baza e aceeași.
Hai ca înțelegi ideea.

Nu poți zice ca metroul bucureștean are costuri mai mari decât beneficiile dar ca totuși trebuia construit. Ori una, ori alta.

Edited by catalina1, 09 May 2017 - 15:32.


#212
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postgarett, on 09 mai 2017 - 15:23, said:

Si o sa se lovească fix de aceeași problemă cu infrastructura ca și Renault la Pitești sau Ford la Craiova!
Bun, faci producție, treci podul și mai departe dai în Brăila - Buzău, drum cu o singură bandă, care ia la rând toate comunele din Bărăgan! :rolleys:
Sau drumul spre Slobozia, cu fix aceeași problemă!
BTW, cei care visează la un DE Măcin Constanța sunt invitați călduros să consulte Maps, în varianta cu 3D activată...

Păi, cine a fost vreodată prin zonă ştie că e o prostie să proiectezi nu ştiu ce drum expres de la Măcin la Constanţa, care drum te va costa de patru ori mai mult decât să-l faci de la Brăila la Hârşova, ca să discutăm doar de legătura cu Constanţa. Ai cheltui o avere şi ar dura un secol, ca să scurtezi drumul cu vreo 20-30 de km.
În plus, calea ferată e sublimă, da' lipseşte cu desăvârşire în zona aia.

#213
spinname

spinname

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 01.08.2011

View Postgarett, on 09 mai 2017 - 15:26, said:

No idea, da' măcar pe la 49 aș pune un ciot de autostradă fie spre Buzău fie spre Slobozia!
Înca mă fascinează incapacitatea totală de a face un nenorocit de drum de-a curmezișul Bărăganului!

1. Autostrazi (multe si nu doar cioturi)
2. Spitale
3.
4.
etc. puteti completa ce considerati urgente.

View PostFumatorul, on 09 mai 2017 - 15:27, said:

Tu ce zici, se poate?

De ce mi-ai adresat o asemenea cerere? Nu ești tocmai inteligent? Posted Image

Pentru ca tu ai venit cu ideea celor 50 de urgente mai importante decat podul asta. Vreau sa vad care sunt lucrurile prioritare pentru tine daca podul nu intra in alea 50 de urgente.

#214
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postcatalina1, on 09 mai 2017 - 15:31, said:

Oamenii ca the ultimate goal. Marina SUA exista și are nevoie pentru ca niște oameni au nevoie de ei, nu? Fiind vorba de decizii la nivel de stat se mai scurtcircuiteaza traseul, dar ideea de baza e aceeași.
Hai ca înțelegi ideea.

Nu poți zice ca metroul bucureștean are costuri mai mari decât beneficiile dar ca totuși trebuia construit. Ori una, ori alta.

Bine, în sens larg, sigur că e vorba de oameni.

Iar în logica unor decizii de ordin militar, ca cele de mai sus, metroul trebuia construit. Bombardamentele aeriene încasate de Bucureşti în 1944, alături de creşterea exponenţială a forţei de distrugere a atacurilor aeriene au clarificat asta.

#215
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,896
  • Înscris: 21.04.2011
Eu nu zic ca nu trebuia construit, zic doar ca nu poți afirma asta dar în același timp ca costurile sunt mai mari ca beneficiile.
Si pare offtopic, dar nu e.

Lista aia cu 50 îmi place, cred ca ar merge topic nou.

#216
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

View Postspinname, on 09 mai 2017 - 15:37, said:


Pentru ca tu ai venit cu ideea celor 50 de urgente mai importante decat podul asta. Vreau sa vad care sunt lucrurile prioritare pentru tine daca podul nu intra in alea 50 de urgente.

50 ăla e ales din raţiuni retorice, nu ştiu cum să-ţi explic ca să înţelegi, mă tem că va fi greu, dacă n-ai înţeles din prima...

Piteşti - Sibiu; centura Bucureşti; Iaşi - Tg. Mureş: Bucureşti - Suceava; Bucureşti - Craiova - Timişoara; Cluj - Craiova, aeroportul Braşov şamd

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate