Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...

cu autorulota prin BZ

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...
 Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan

Recomandare aparat foto
 Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare
 Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#757
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 tehnics, on 17 martie 2017 - 09:22, said:

Nu contest masinile electrice, dar degeaba iti iei Tesla si nu ai unde sa o incarci cand vrei sa pleci in concediu. Huh ? Cum suna ?
Asa ca pana vor exista in fiecare statie de carburant si o statie de curent electric, masinile electrice mai au de asteptat.
Am mai spus-o si o mai spun: Deocamdata masinile electrice sunt bune pentru urban si cam atat.


Uita-te in Dobrogea sa vezi ce padure eoliana exista....


In statii dedicate masinile electrice au Fast-Charge si dureaza cam jumatate de ora.
La reteaua dde 220V de acasa se incarca intr-un timp mai lung

eolienele ar fi ceva daca nu ar sta pe un stalp infipt in pamant si ar teleporta curentul produs...
iar fast-ul de 30 min.. sa ne imaginam o statie de alimentare pe la jumatatea autostrazii spre marea neagra, intr-un weekend de vara.. Posted Image
cate "pompe electrice" ar trebui sa aiba ca sa nu ajunga coada de masini la Bucuresti? apoi, pe baza numarului de "pompe", cam ce putere electrica ar trebui adusa la acea statie (presimt macar un reactor de la cernavoda la full load)? ieftin..

#758
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005

 aeon, on 17 martie 2017 - 13:16, said:

eolienele ar fi ceva daca nu ar sta pe un stalp infipt in pamant si ar teleporta curentul produs...
iar fast-ul de 30 min.. sa ne imaginam o statie de alimentare pe la jumatatea autostrazii spre marea neagra, intr-un weekend de vara.. Posted Image
cate "pompe electrice" ar trebui sa aiba ca sa nu ajunga coada de masini la Bucuresti? apoi, pe baza numarului de "pompe", cam ce putere electrica ar trebui adusa la acea statie (presimt macar un reactor de la cernavoda la full load)? ieftin..
Eu sunt tulcean si in concedii fac Tulcea -Constanta de cateva ori asa ca stiu ce este acolo. O eoliana de acea are destula putere sa alimenteze si 100 de masini in acelasi timp.
Legat de pompe, da, iti trebuie ceva, dar scuza-ma daca nici pe terenurile alea de langa autostrada nu ai loc sa faci niste statii de incarcare, sa fim seriosi. PLus ca de la B la CT sunt vre-o 220km. Cu un plin de baterie ajungi lejer. Eventual faci un pit-stop pe drum de juma de ora sa mai bei o cafea. Hai ca nu e chiar asa de drastic juma de ora. Mai greu este sa iesi din Bucuresti Posted Image.

Plus ca masinile electrice au un randament mai bun decat masinile termice cand vine de condusul urban unde trebuie sa te deplasezi cu viteza mica si multe opriri. De asta am si spus ca pentru urban, electricile sunt ok.
Extraurban depinzi de statii de incarcare.

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 13:31.


#759
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 tehnics, on 17 martie 2017 - 13:23, said:

Eu sunt tulcean si in concedii fac Tulcea -Constanta de cateva ori asa ca stiu ce este acolo. O eoliana de acea are destula putere sa alimenteze si 100 de masini in acelasi timp.

Tu te uiti la eoliana si estimezi ce putere are?

Plus ca depinde cu ce putere incarci; Tesla se lauda cu 120kW la standardul lor de "supercharger" (de fapt pina la 145kW) iar altii cu si mai mult (ca se bateau in declaratii care-i "cel mai tare"). Si asta nu-i intr-un viitor nebulos ci in trecut.

Nu stiu ce putere au eolienele din Dobrogea (chiar la maxim) dar cele mai mari din lume au de ordinul MW adica nici acolo n-ai putea sa incarci 100 de masini. Fara a pune la socoteala pierderile din statia de transformare.

#760
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005

 f300, on 17 martie 2017 - 13:35, said:

Tu te uiti la eoliana si estimezi ce putere are?

Plus ca depinde cu ce putere incarci; Tesla se lauda cu 120kW la standardul lor de "supercharger" (de fapt pina la 145kW) iar altii cu si mai mult (ca se bateau in declaratii care-i "cel mai tare"). Si asta nu-i intr-un viitor nebulos ci in trecut.

Nu stiu ce putere au eolienele din Dobrogea (chiar la maxim) dar cele mai mari din lume au de ordinul MW adica nici acolo n-ai putea sa incarci 100 de masini. Fara a pune la socoteala pierderile din statia de transformare.
Recunosc ca am supra estimat numarul de masini posibile de incarcare in acelasi timp de la o singura eoliana.
Oricum eu cred ca se poate realiza....se poate doar daca se vrea.

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 13:56.


#761
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007
Ahaha, asta cu Fukushima, Cernobal, baraje, pacura a fost din top.
Mai apare si textul cu asteptatul de ore la pompa sau cate un Cernavoda la fiecare statie fast-charge (ai dreaq americanii astia, au sute de statii fast-charge si peste noapte au facut fiecare statie cu atomocentrala proprie).
Propun sa ne intoarcem la carul cu boi sau sareta, era eco (mai putin metanul degajat) si alimentarea se facea overnight fara a afecta grid-ul. Adevarat, nu puteai face liniute si nici accelera prea mult dar pentru oamenii obisnuiti era suficient, nu OZN-uri.

Edited by Hansolo, 17 March 2017 - 13:57.


#762
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
e doar matematica, nu din top, ca nu sunt eu geniu, totusi am mai trecut pe la orele de fizica din liceu
uite aici cifre simple, pentru o parapadita de masina, ca sa mergi pana in 200km si sa incarci 30 min ai nevoie de o putere electrica de 43kw.
ca o comparatie, acasa bagi in priza 2 calorifere electrice de maxim 2kw fiecare si iti ia foc priza; sau ceri 16kw putere de la electrica si vezi ce inseamna..

cernavoda: Unit 1, a CANDU 6-type, was finished in 1996 and produces 705.6 MW of electricity. adica pur teoretic ar putea incarca "fast" vreo 16.000 de masini simultan. in realitate sunt pierderi mari si reactorul nu merge la maxim niciodata, deci probabil nu poti sari de 10-12k de masini simultan
toata centrala de la cernavoda, mergand la maxim, mai mult de 50.000 de masini nu poate incarca simultan, "fast"
cea mai mare eoliana din lume, la cel mai puternic vant, nu sare de 5mw; probabil ca in medie scoate 2-3mw. cu tot cu pierderi, indulgent poate incarca 50 de masini "fast"

ori numai in bucuresti sunt spre 1.5 milioane de masini.. sa zicem ca doar acestea ar fi electrice si tot ar iesi un dezastru national romanesc cu incarcarea  lor pe parcusul unei zile

aa, cand sunt doar 2000 de masini si acelea folosite doar la misto, poti sa faci si 10000 de statii fast cu cate un post fiecare

Charging time[edit]
BYD e6 taxi in Shenzhen, China. Recharging in 15 Minutes to 80 Percent
Solaris Urbino 12 electric, battery electric bus, inductive charging station
The battery capacity of a fully charged electric vehicle from electric vehicle automakers (such as Nissan) is about 20 kWh, providing it with an electrical autonomy of about 100 miles. Tesla Motors initially released their Model S with battery capacities of 40 kWh, 60 kWh and 85 kWh with the latter having an estimated range of approximately 480 km; as of Feb 2016 they have two models, 70 kWh and 90 kWh. Plug in hybrid vehicles have capacity of roughly 3 to 5 kWh, for an electrical autonomy of 20 to 40 kilometres, but the gasoline engine ensures the full autonomy of a conventional vehicle.
As the electric-only autonomy is still limited, the vehicle has to be charged every two or three days on average. In practice, drivers plug in their vehicles each night, thus starting each day with a full charge.
For normal charging (up to 7.4 kW), car manufacturers have built a battery charger into the car. A charging cable is used to connect it to the electrical network to supply 230 volt AC current. For quicker charging (22 kW, even 43 kW and more), manufacturers have chosen two solutions:
Use the vehicle's built-in charger, designed to charge from 3 to 43 kW at 230 V single-phase or 400 V three-phase.
Use an external charger, which converts AC current into DC current and charges the vehicle at 50 kW (e.g. Nissan Leaf) or more (e.g. 120-135 kW Tesla Model S).
Charging time for 100 km of BEV range Power supply Power Voltage Max. current
6–8 hours Single phase 3.3 kW 230 V AC 16 A
3–4 hours Single phase 7.4 kW 230 V AC 32 A
2–3 hours Three phase 10 kW 400 V AC 16 A
1–2 hours Three phase 22 kW 400 V AC 32 A
20–30 minutes Three phase 43 kW 400 V AC 63 A
20–30 minutes Direct current 50 kW 400–500 V DC 100–125 A
10 minutes Direct current 120 kW 300–500 V DC 300–350 A\


https://en.wikipedia...harging_station

#763
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Legatura cu motoarele diesel fiind...? Posted Image

#764
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 02.09.2005
Silent killer: emisiile diesel ignorate de autorități ucid prematur 72.000de europeni în fiecare an

http://www.automarke...0-de-76325.html

Edited by jericho, 17 March 2017 - 15:11.


#765
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005

 ericmario, on 17 martie 2017 - 14:55, said:

Legatura cu motoarele diesel fiind...? Posted Image
Incercam sa omoram dieselul cu electricul...

Eu nu am nimic nici cu dieselul atata timp cat se vor imbunatati metodele de catalizare a NOx prin diferite procedee. Aceste procedee exista deja, deci mai ramane sa se implementeze la scara larga. Daca se vor implementa si vor avea o rata de succes considerabila, nu cred ca dieselul va disparea. Problema acum o pun masinile vechi.
Si la fel de bine nu am nimic nici cu masinile electrice. Urban mi se par excelente si sunt sigur ca asta va fi viitorul....chiar daca vor fi umar la umar cu dieselul si benzina.
Posibil, poate peste zeci de ani, se vor desfiinta de tot pentru masini, dar dieselul va fi mereu baza pentru masinile grele, doar daca nu vor aparea alte sisteme precum GPL-ul...
Niciodata nu se stie ce ne rezerva viitorul.

 jericho, on 17 martie 2017 - 15:10, said:

Silent killer: emisiile diesel ignorate de autorități ucid prematur 72.000de europeni în fiecare an

http://www.automarke...0-de-76325.html
Acum sincer sa fiu, mai degraba ucid razboaiele si mancarea nesanatoasa decat emisiile diesel. Sau sa inteleg ca emisiile motoarelor pe benzina sunt eco-frienly si aia 72000 mor doar de la diesel.
"Un studiu realizat de Agenția Europeană pentru Mediu..."
Vreau sa vad si eu studiul ala.
Conform unor studii norvegienii sunt cei mai fericiti oameni de pe planeta....cand vii in Norvegia realitatea-i alta.
Asa ca mai lasati-o incolo. Fara documente concrete, sunt doar vorbe.

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 15:25.


#766
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 ericmario, on 17 martie 2017 - 14:55, said:

Legatura cu motoarele diesel fiind...? Posted Image

pai.. sa moara dieselul... pentru ca... electric rules... aa.. cool...
o sa murim o gramada (de foame pentru inceput) daca moare dieselul de tot
aa, ca merg si masini electrice prin oras, bravo lor, la mai multe, dar nu as vrea sa ajung sa ajung sa cumpar mancare transportata obligatoriu cu camioane cu baterii

Edited by aeon, 17 March 2017 - 15:51.


#767
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Da ma, ca mor caii cand vor cainii...

#768
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 inuendo0, on 16 martie 2017 - 18:46, said:



masinile cu baterii de telefon Posted Image

rectific, cu multe baterii de telefon sau de jucarii cu telecomanda
mai precis cam asa ceva: https://www.google.r...bih=810&dpr=1.1

The makers of Nissan Leaf, BMW i3 and other EVs use the proven lithium-manganese (LMO)battery with a NMC blend, packaged in a prismatic cell. (NMC stands for nickel, manganese, cobalt.) Tesla uses NCA (nickel, cobalt, aluminum) in the 18650 cell that delivers an impressive specific energy of 3.4Ah per cell or 248Wh/kg. To protect the delicate Li-ion from over-loading at highway speed, Tesla over-sizes the pack by a magnitude of three to four fold compared to other EVs.

http://batteryuniver...tric_vehicle_ev

"The actual battery cells can have different chemistry, physical shapes, and sizes as preferred by various pack manufacturers. Battery pack will always incorporate many discrete cells connected in series and parallel to achieve the total voltage and current requirements of the pack. Battery packs for all electric drive EVs can contain several hundred individual cells."
https://en.wikipedia...ery#Lithium-ion

#769
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 02.09.2005

 tehnics, on 17 martie 2017 - 15:17, said:

Asa ca mai lasati-o incolo. Fara documente concrete, sunt doar vorbe.

si nenea asta care e primar in londra tot la misto vorbeste?
https://www.theguard...o-scrap-diesels


http://www.liberatio...a-sante_1555716

#770
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
nenea acela sa vada mai intai vapoarele de pe tamisa.. sau acelea merg cu pedale sau trase cu calul de pe mal??

#771
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 02.09.2005

 aeon, on 17 martie 2017 - 16:11, said:

nenea acela sa vada mai intai vapoarele de pe tamisa.. sau acelea merg cu pedale sau trase cu calul de pe mal??
ai vazut tu vapoare pe tamisa in londra? cam cate?

Edited by jericho, 17 March 2017 - 16:12.


#772
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 aeon, on 17 martie 2017 - 15:59, said:

rectific, cu multe baterii de telefon sau de jucarii cu telecomanda
mai precis cam asa ceva: https://www.google.r...bih=810&dpr=1.1

LOL. Consumatorii marketingului agresiv nu-si pot inchipui ca bateriile Tesla nu sunt vreo inventie extraterestra, sau macar o inventie personala de-a lui Musk?

Oare ce-or fi astea?

[ https://s24.postimg.org/srpj7idwl/image.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by valitudor, 17 March 2017 - 16:22.


#773
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005

 jericho, on 17 martie 2017 - 16:01, said:

si nenea asta care e primar in londra tot la misto vorbeste?
https://www.theguard...o-scrap-diesels


http://www.liberatio...a-sante_1555716
Ooo, pai ce nu ai zis ca studiul este facut de cercetatorii britanici. Acum totul e clar.

 jericho, on 17 martie 2017 - 16:12, said:

ai vazut tu vapoare pe tamisa in londra? cam cate?
Astea din pozaasta, asa la o prima cautare, sunt oare masini ?

 valitudor, on 17 martie 2017 - 16:22, said:

LOL. Consumatorii marketingului agresiv nu-si pot inchipui ca bateriile Tesla nu sunt vreo inventie extraterestra, sau macar o inventie personala de-a lui Musk?

Oare ce-or fi astea?

[ https://s24.postimg.org/srpj7idwl/image.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
E clar ca nu Tesla fabrica bateriile dar Tesla isi poate alege cine sa le fabrice bateriile si ce tehnologie. Asa si Samsung foloseste paneluri de la LG pentru televizoarele lor si sasie de la Vestel, asa cum si Apple foloseste procesoare facute de Samsung (cel putin in trecut, acum nu mai stiu ca am pierdut legatura de cand s-a prapadit Jobs.. Posted Image )

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 16:53.


#774
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014

 overseas, on 17 martie 2017 - 10:43, said:

Nu are cum. Electricitatea vine din zona eteric-astrala, pe chakre subtile.
Am uitat ca in rezervorul (ala in care 80% nu conteaza) masinii diesel exista dinozauri teleportati din neant.

 aeon, on 17 martie 2017 - 15:49, said:

o sa murim o gramada (de foame pentru inceput) daca moare dieselul de tot
Pai bine ca te dai de gol, nu vrei sa oprim planeta pentru astia care mor de foame ca nu mai pot transporta si vinde diesel la pompa ?
Eu zic ca si producatorii de bombe atomice mor de foame mai ales ca le sunt interzise vanzarea la chiosc. Nu vrei sa-i salvam si pe ei ? Iti dai seama cate locuri de munca s-ar crea ? Hai cu free market zic, nu interziceti nimic ca se distruge freee marketul si mor astia de foame .

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate