Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#739
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,475
  • Înscris: 17.09.2007

View Postaeon, on 15 martie 2017 - 10:00, said:

hidrogenul se poate produce simplu din apa prin electroliza
teoretic s-ar putea face mii de statii alimentate cu panouri solare, pe malul oceanelor, care ziua incarca butelii cu hidrogen iar noaptea le expediaza in lume
la "peco" doar scoti butelia goala si pui una plina... greu de crezut ca se va ajunge curand la asa ceva, buteliile sunt foarte periculoase

Cred ca n-ai vazut care sunt cifrele cu eficienta electrolizei. Nimeni nu va face asta pentru transport, e un cost energetic imens si nejustificat in raport cu motorul electric.
Iar la estimarile tale privind poluarea motorului electric esti in mare eroare, s-a tot postat pe aici.

Edited by Hansolo, 15 March 2017 - 11:13.


#740
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
cata vreme energia electrica o produci "gratis" exclusiv din panouri solare, eficienta poate sa fie si de 1%, tot amortizezi candva investitia
ca exemple, motorul cu aburi a fost cine stie cat de eficient? sau primele motoare cu benzina/motorina? consumau de 5 ori cat acum, la un sfert putere..

#741
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,475
  • Înscris: 17.09.2007
,,Butelia" aia are 10000PSI https://en.wikipedia...ki/Toyota_Mirai si de fapt e un tanc de inalta presiune.
Hidrogenul nu are densitate energetica mare daca trebuie presiunea aia pentru a avea un range respectabil.
Iar eficienta energetica e importanta, nimeni nu da bani pe panouri solare sa-si recupereze investitia peste 100 ani din electroliza.
Sa mai spunem si de durabilitate? http://www.fuelecono..._benefits.shtml
Durability has increased substantially over the past few years from 29,000 miles to 75,000 miles, but experts believe FCVs must achieve a 150,000-mile expected lifetime to compete with gasoline vehicles.

Sau ca Toyota dupa unele estimari pierde intre 50k si 100k la fiecare Mirai vandut?

Edited by Hansolo, 15 March 2017 - 11:45.


#742
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
nu e cazul sa vorbim de preturi, seriile limitate si prototipurile au preturi aberante. la fel si statiile de incarcare. dar la scara larga, nationala sau multinationala se schimba dramatic lucrurile, s-au facut destule chestii extrem de costisitoare, neamortizabile, din bani publici
masina aia cu hidrogen in schimb zice de vreo 500 km autonomie, 113kw putere motor si reincarcare in 5 minute, nu jucarii de 36kw din baterii (disponibili probabil doar vara toti), cu 200km autonomie si incarcare in cateva ore in cel mai bun caz
"he Mirai refueling takes between 3 and 5 minutes, and Toyota expected a total range of 480 km (300 miles) on a full tank"

#743
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postaeon, on 15 martie 2017 - 12:33, said:

nu e cazul sa vorbim de preturi, seriile limitate si prototipurile au preturi aberante. la fel si statiile de incarcare. dar la scara larga, nationala sau multinationala se schimba dramatic lucrurile, s-au facut destule chestii extrem de costisitoare, neamortizabile, din bani publici
masina aia cu hidrogen in schimb zice de vreo 500 km autonomie, 113kw putere motor si reincarcare in 5 minute, nu jucarii de 36kw din baterii (disponibili probabil doar vara toti), cu 200km autonomie si incarcare in cateva ore in cel mai bun caz
"he Mirai refueling takes between 3 and 5 minutes, and Toyota expected a total range of 480 km (300 miles) on a full tank"

Waw...ce mi-e dat sa vad...
Incurci rau de tot unele notiuni elementare. Kw cu kwh. Aia 113kw putere motor nu sunt acelasi lucru cu aia 36kwh capacitatea de stocare a bateriei. De exemplu, dupa logica ta, Rimac Concept One cu 90kwh capacitate in baterie nu poate avea mai mult de 90kw putere nu? Ei bine are 1000kw putere...aia e peste 1000 cai. Urmeaza sa imi spui ca ii are pentru cateva minute? Lol


Si cat despre alea pe hidrogen, pretul conteaza, ca de 30 de ani se screm toti sa scoatã masini pe hidrogen sau pe fuell cell. Daca era viabil nu scoteau oare? Dar strategia e alta...sug subventii peste subventii, investitii de sute de milioane pentru ca apoi sa vina sa spuna ca noile tehnologii nu merg, nu sunt rentabile, mai bine sa ramanem la petrol...waw...deschideti un pic ochii și gândiți  out of the box.

Chestii de fizica elementara: hidrogenul are cel mai mic atom din tabelul periodic, de aia difuzeaza prin orice material, cum zicea si hansolo, ai nevoie de niste rezervoare super speciale. Plus ca trebuie sa-l stochezi la mii de  psi ca sa iti incapa ceva energie in rezervor. Gandeste-te la ce conducte, garnituri, actuatoare trebuie sa puna pe masinile alea. Care de seara pana dimineata vor fi pierdut oricum tot hidrogenul din rezervor...vezi ca sunt cazuri cate vrei care vorbesc de asta.

Și despre hidroliza pentru a rupe molecula de apa...bagi o gramada de curent ca sa o rupi, ca mai tarziu, prin oxidare sa scoti tot apa. Fizica elementara iti zice ca nu poti scoate ever mai multa energie decat bagi. Gandeste-te la ce pierderi ai. Si daca tot produci curent, de ce sa nu il bagi direct in baterii, cu o eficienta mult mai mare?
Daca ai timp si chef sa citesti un articol f bun si bine documentat baga o privire aici: http://www.thenewatl...e-hydrogen-hoax


#744
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,475
  • Înscris: 17.09.2007
Bun articol inuendo0, de unele lucruri de acolo stiam.
Cat despre convingerea lui aeon eu m-am lasat pagubas, din ce vad e hater EV.

#745
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014
Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe.

Edited by _-AppleS-_, 16 March 2017 - 17:45.


#746
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

View Postinuendo0, on 15 martie 2017 - 12:56, said:

Waw...ce mi-e dat sa vad...
Incurci rau de tot unele notiuni elementare. Kw cu kwh. Aia 113kw putere motor nu sunt acelasi lucru cu aia 36kwh capacitatea de stocare a bateriei. De exemplu, dupa logica ta, Rimac Concept One cu 90kwh capacitate in baterie nu poate avea mai mult de 90kw putere nu? Ei bine are 1000kw putere...aia e peste 1000 cai. Urmeaza sa imi spui ca ii are pentru cateva minute? Lol


Si cat despre alea pe hidrogen, pretul conteaza, ca de 30 de ani se screm toti sa scoată masini pe hidrogen sau pe fuell cell. Daca era viabil nu scoteau oare? Dar strategia e alta...sug subventii peste subventii, investitii de sute de milioane pentru ca apoi sa vina sa spuna ca noile tehnologii nu merg, nu sunt rentabile, mai bine sa ramanem la petrol...waw...deschideti un pic ochii și gândiți  out of the box.

Chestii de fizica elementara: hidrogenul are cel mai mic atom din tabelul periodic, de aia difuzeaza prin orice material, cum zicea si hansolo, ai nevoie de niste rezervoare super speciale. Plus ca trebuie sa-l stochezi la mii de  psi ca sa iti incapa ceva energie in rezervor. Gandeste-te la ce conducte, garnituri, actuatoare trebuie sa puna pe masinile alea. Care de seara pana dimineata vor fi pierdut oricum tot hidrogenul din rezervor...vezi ca sunt cazuri cate vrei care vorbesc de asta.

Și despre hidroliza pentru a rupe molecula de apa...bagi o gramada de curent ca sa o rupi, ca mai tarziu, prin oxidare sa scoti tot apa. Fizica elementara iti zice ca nu poti scoate ever mai multa energie decat bagi. Gandeste-te la ce pierderi ai. Si daca tot produci curent, de ce sa nu il bagi direct in baterii, cu o eficienta mult mai mare?
Daca ai timp si chef sa citesti un articol f bun si bine documentat baga o privire aici: http://www.thenewatl...e-hydrogen-hoax

pe principiul asta, si dintr-o baterie AAA poti alimenta cu energie un oras intreg, ca doar nu conteaza timpul
apoi, cata vreme energia e "gratis", eficienta nu mai conteaza
1% din 1000.....0mw gratis inseamna foarte mult si mi se rupe ca pierderea ulterioara e de 99%, tot ramane foarte mult
nu sunt neaparat adeptul masinii cu hidrogen, benzina, motorina... dar una peste alta masinile cu baterii de telefon pe post de "rezervor" nu au nici un viitor
in cel mai bun caz vor ajunge la un numar critic cand vor darama reteaua electrica
si daca tot vrei calcule, fa unul mic legat de necesarul de putere electrica necesar maine seara in bucuresti, cand masinile din vin acasa de la serviciu si se pregatesc de weekend
dieselul oricum nu moare, daca o face murim si noi (de foame o mare parte) si mergem repejor inapoi spre anii 1800

#747
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,822
  • Înscris: 01.11.2005
...ce rai sunteti. Eu tocmai mi-am luat diesel :).

#748
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014

bladhaund said:

In ce versiune de Asphalt?
Versiunea Asphalt Crapat Bucharest Ţăran Real Life GAS Withdrawal Drama Edition.

View Posttehnics, on 16 martie 2017 - 18:25, said:

...ce rai sunteti. Eu tocmai mi-am luat diesel Posted Image.
O sa fie frumoase peisajele pe camp, mai vezi o oaie, mai o verdeata.

#749
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,822
  • Înscris: 01.11.2005

View Post_-AppleS-_, on 16 martie 2017 - 18:37, said:

Versiunea Asphalt Crapat Bucharest Ţăran Real Life GAS Withdrawal Drama Edition.

O sa fie frumoase peisajele pe camp, mai vezi o oaie, mai o verdeata.
Crezi ca nu sunt satul de ele ?

#750
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postaeon, on 16 martie 2017 - 18:10, said:



nu sunt neaparat adeptul masinii cu hidrogen, benzina, motorina... dar una peste alta masinile cu baterii de telefon pe post de "rezervor" nu au nici un viitor
in cel mai bun caz vor ajunge la un numar critic cand vor darama reteaua electrica



masinile cu baterii de telefon Posted Image

#751
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Post_-AppleS-_, on 16 martie 2017 - 17:43, said:

Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe.
E greu cu tine, sincer .
Motorul diesel e cel care functioneaza pe principiul autoaprinderii amestecului carburant , adica poti folosi chiar si benzina pentru functionare sau ulei vegetal . Problema unora e ca motorina are substante(sulf si alte elemente) care irita mucoasele respiratorii daca nu sunt retinute pe tevile de evacuare . Deci nu dieselul e problema ci motorina . Cu alte cuvinte trebuie schimbat carburantul , din motorina la un lichid combustibil care nu rezulta atatea substante nocive .

#752
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,822
  • Înscris: 01.11.2005

View Postpacopaco1967, on 16 martie 2017 - 18:47, said:

E greu cu tine, sincer .
Motorul diesel e cel care functioneaza pe principiul autoaprinderii amestecului carburant , adica poti folosi chiar si benzina pentru functionare sau ulei vegetal . Problema unora e ca motorina are substante(sulf si alte elemente) care irita mucoasele respiratorii daca nu sunt retinute pe tevile de evacuare . Deci nu dieselul e problema ci motorina . Cu alte cuvinte trebuie schimbat carburantul , din motorina la un lichid combustibil care nu rezulta atatea substante nocive .
Corect. Sau incluse alte masuri de catalizare. S-a mai discutat despre AdBlue. Dar hai sa scoatem dieselul de tot, ca e mai usor decat sa implementam chestii noi.
Unii vor spune ca va ridica costul masini. Da, dar asta nu va insemna ca dieseul va disparea.

#753
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014
Unii chiar nu inteleg superioritatea masinii electrice.
La diesel:
E vorba despre cei 80% din rezervor pe care ii investiti in poluare fonica, poluare termica, poluare chimica, puteti baga si ulei de cactus curcubeu in motorul diesel, tot inferior ramane. Unii se dau tehnici dar merg cu eficienta de 20% si cred ca merg cu naveta spatiala desi caruta are o eficienta mai mare.

#754
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
iar altii chiar nu inteleg ca nu e vorba de superioritatea motorului ci de alimentarea lui, masina nu reprezinta doar un motor excelent
e ca si cum ai avea rezervor de 10l (benzina sau motorina) la masinile actuale, ai avea fix aceeasi autonomie ca electricele actuale, ba chiar mai mult la un diesel
cu marele avantaj ca poti incarca acei 10 l in sub 1 min fata de ore in sir la electrice
in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal..

#755
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,822
  • Înscris: 01.11.2005

View Post_-AppleS-_, on 17 martie 2017 - 08:02, said:

Unii chiar nu inteleg superioritatea masinii electrice.
La diesel:
E vorba despre cei 80% din rezervor pe care ii investiti in poluare fonica, poluare termica, poluare chimica, puteti baga si ulei de cactus curcubeu in motorul diesel, tot inferior ramane. Unii se dau tehnici dar merg cu eficienta de 20% si cred ca merg cu naveta spatiala desi caruta are o eficienta mai mare.
Nu contest masinile electrice, dar degeaba iti iei Tesla si nu ai unde sa o incarci cand vrei sa pleci in concediu. Huh ? Cum suna ?
Asa ca pana vor exista in fiecare statie de carburant si o statie de curent electric, masinile electrice mai au de asteptat.
Am mai spus-o si o mai spun: Deocamdata masinile electrice sunt bune pentru urban si cam atat.

Quote

in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal..
Uita-te in Dobrogea sa vezi ce padure eoliana exista....

Quote


in sub 1 min fata de ore in sir la electrice
In statii dedicate masinile electrice au Fast-Charge si dureaza cam jumatate de ora.
La reteaua dde 220V de acasa se incarca intr-un timp mai lung

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 09:36.


#756
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,086
  • Înscris: 09.01.2007

View Post_-AppleS-_, on 16 martie 2017 - 17:43, said:

Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe.

Eu zic sa finanteze masinile zburatoare din taxele si impozitele care nu vor mai fi platite de diesel-urile oprite, inclusiv stoparea consumului la pompa.
Sper ca nu mananci franzela carata cu diesel.

View Postaeon, on 17 martie 2017 - 09:13, said:

in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal..

Nu are cum. Electricitatea vine din zona eteric-astrala, pe chakre subtile.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate