Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: Apr 16 2024 21:35, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
42
#739
Posted 15 March 2017 - 11:11
aeon, on 15 martie 2017 - 10:00, said:
hidrogenul se poate produce simplu din apa prin electroliza teoretic s-ar putea face mii de statii alimentate cu panouri solare, pe malul oceanelor, care ziua incarca butelii cu hidrogen iar noaptea le expediaza in lume la "peco" doar scoti butelia goala si pui una plina... greu de crezut ca se va ajunge curand la asa ceva, buteliile sunt foarte periculoase Cred ca n-ai vazut care sunt cifrele cu eficienta electrolizei. Nimeni nu va face asta pentru transport, e un cost energetic imens si nejustificat in raport cu motorul electric. Iar la estimarile tale privind poluarea motorului electric esti in mare eroare, s-a tot postat pe aici. Edited by Hansolo, 15 March 2017 - 11:13. |
#740
Posted 15 March 2017 - 11:16
cata vreme energia electrica o produci "gratis" exclusiv din panouri solare, eficienta poate sa fie si de 1%, tot amortizezi candva investitia
ca exemple, motorul cu aburi a fost cine stie cat de eficient? sau primele motoare cu benzina/motorina? consumau de 5 ori cat acum, la un sfert putere.. |
#741
Posted 15 March 2017 - 11:43
,,Butelia" aia are 10000PSI https://en.wikipedia...ki/Toyota_Mirai si de fapt e un tanc de inalta presiune.
Hidrogenul nu are densitate energetica mare daca trebuie presiunea aia pentru a avea un range respectabil. Iar eficienta energetica e importanta, nimeni nu da bani pe panouri solare sa-si recupereze investitia peste 100 ani din electroliza. Sa mai spunem si de durabilitate? http://www.fuelecono..._benefits.shtml Durability has increased substantially over the past few years from 29,000 miles to 75,000 miles, but experts believe FCVs must achieve a 150,000-mile expected lifetime to compete with gasoline vehicles. Sau ca Toyota dupa unele estimari pierde intre 50k si 100k la fiecare Mirai vandut? Edited by Hansolo, 15 March 2017 - 11:45. |
#742
Posted 15 March 2017 - 12:33
nu e cazul sa vorbim de preturi, seriile limitate si prototipurile au preturi aberante. la fel si statiile de incarcare. dar la scara larga, nationala sau multinationala se schimba dramatic lucrurile, s-au facut destule chestii extrem de costisitoare, neamortizabile, din bani publici
masina aia cu hidrogen in schimb zice de vreo 500 km autonomie, 113kw putere motor si reincarcare in 5 minute, nu jucarii de 36kw din baterii (disponibili probabil doar vara toti), cu 200km autonomie si incarcare in cateva ore in cel mai bun caz "he Mirai refueling takes between 3 and 5 minutes, and Toyota expected a total range of 480 km (300 miles) on a full tank" |
#743
Posted 15 March 2017 - 12:56
aeon, on 15 martie 2017 - 12:33, said:
nu e cazul sa vorbim de preturi, seriile limitate si prototipurile au preturi aberante. la fel si statiile de incarcare. dar la scara larga, nationala sau multinationala se schimba dramatic lucrurile, s-au facut destule chestii extrem de costisitoare, neamortizabile, din bani publici masina aia cu hidrogen in schimb zice de vreo 500 km autonomie, 113kw putere motor si reincarcare in 5 minute, nu jucarii de 36kw din baterii (disponibili probabil doar vara toti), cu 200km autonomie si incarcare in cateva ore in cel mai bun caz "he Mirai refueling takes between 3 and 5 minutes, and Toyota expected a total range of 480 km (300 miles) on a full tank" Waw...ce mi-e dat sa vad... Incurci rau de tot unele notiuni elementare. Kw cu kwh. Aia 113kw putere motor nu sunt acelasi lucru cu aia 36kwh capacitatea de stocare a bateriei. De exemplu, dupa logica ta, Rimac Concept One cu 90kwh capacitate in baterie nu poate avea mai mult de 90kw putere nu? Ei bine are 1000kw putere...aia e peste 1000 cai. Urmeaza sa imi spui ca ii are pentru cateva minute? Lol Si cat despre alea pe hidrogen, pretul conteaza, ca de 30 de ani se screm toti sa scoatã masini pe hidrogen sau pe fuell cell. Daca era viabil nu scoteau oare? Dar strategia e alta...sug subventii peste subventii, investitii de sute de milioane pentru ca apoi sa vina sa spuna ca noile tehnologii nu merg, nu sunt rentabile, mai bine sa ramanem la petrol...waw...deschideti un pic ochii și gândiți out of the box. Chestii de fizica elementara: hidrogenul are cel mai mic atom din tabelul periodic, de aia difuzeaza prin orice material, cum zicea si hansolo, ai nevoie de niste rezervoare super speciale. Plus ca trebuie sa-l stochezi la mii de psi ca sa iti incapa ceva energie in rezervor. Gandeste-te la ce conducte, garnituri, actuatoare trebuie sa puna pe masinile alea. Care de seara pana dimineata vor fi pierdut oricum tot hidrogenul din rezervor...vezi ca sunt cazuri cate vrei care vorbesc de asta. Și despre hidroliza pentru a rupe molecula de apa...bagi o gramada de curent ca sa o rupi, ca mai tarziu, prin oxidare sa scoti tot apa. Fizica elementara iti zice ca nu poti scoate ever mai multa energie decat bagi. Gandeste-te la ce pierderi ai. Si daca tot produci curent, de ce sa nu il bagi direct in baterii, cu o eficienta mult mai mare? Daca ai timp si chef sa citesti un articol f bun si bine documentat baga o privire aici: http://www.thenewatl...e-hydrogen-hoax |
#744
Posted 15 March 2017 - 13:07
Bun articol inuendo0, de unele lucruri de acolo stiam.
Cat despre convingerea lui aeon eu m-am lasat pagubas, din ce vad e hater EV. |
#745
Posted 16 March 2017 - 17:43
Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe.
Edited by _-AppleS-_, 16 March 2017 - 17:45. |
#746
Posted 16 March 2017 - 18:10
inuendo0, on 15 martie 2017 - 12:56, said:
Waw...ce mi-e dat sa vad... Incurci rau de tot unele notiuni elementare. Kw cu kwh. Aia 113kw putere motor nu sunt acelasi lucru cu aia 36kwh capacitatea de stocare a bateriei. De exemplu, dupa logica ta, Rimac Concept One cu 90kwh capacitate in baterie nu poate avea mai mult de 90kw putere nu? Ei bine are 1000kw putere...aia e peste 1000 cai. Urmeaza sa imi spui ca ii are pentru cateva minute? Lol Si cat despre alea pe hidrogen, pretul conteaza, ca de 30 de ani se screm toti sa scoată masini pe hidrogen sau pe fuell cell. Daca era viabil nu scoteau oare? Dar strategia e alta...sug subventii peste subventii, investitii de sute de milioane pentru ca apoi sa vina sa spuna ca noile tehnologii nu merg, nu sunt rentabile, mai bine sa ramanem la petrol...waw...deschideti un pic ochii și gândiți out of the box. Chestii de fizica elementara: hidrogenul are cel mai mic atom din tabelul periodic, de aia difuzeaza prin orice material, cum zicea si hansolo, ai nevoie de niste rezervoare super speciale. Plus ca trebuie sa-l stochezi la mii de psi ca sa iti incapa ceva energie in rezervor. Gandeste-te la ce conducte, garnituri, actuatoare trebuie sa puna pe masinile alea. Care de seara pana dimineata vor fi pierdut oricum tot hidrogenul din rezervor...vezi ca sunt cazuri cate vrei care vorbesc de asta. Și despre hidroliza pentru a rupe molecula de apa...bagi o gramada de curent ca sa o rupi, ca mai tarziu, prin oxidare sa scoti tot apa. Fizica elementara iti zice ca nu poti scoate ever mai multa energie decat bagi. Gandeste-te la ce pierderi ai. Si daca tot produci curent, de ce sa nu il bagi direct in baterii, cu o eficienta mult mai mare? Daca ai timp si chef sa citesti un articol f bun si bine documentat baga o privire aici: http://www.thenewatl...e-hydrogen-hoax pe principiul asta, si dintr-o baterie AAA poti alimenta cu energie un oras intreg, ca doar nu conteaza timpul apoi, cata vreme energia e "gratis", eficienta nu mai conteaza 1% din 1000.....0mw gratis inseamna foarte mult si mi se rupe ca pierderea ulterioara e de 99%, tot ramane foarte mult nu sunt neaparat adeptul masinii cu hidrogen, benzina, motorina... dar una peste alta masinile cu baterii de telefon pe post de "rezervor" nu au nici un viitor in cel mai bun caz vor ajunge la un numar critic cand vor darama reteaua electrica si daca tot vrei calcule, fa unul mic legat de necesarul de putere electrica necesar maine seara in bucuresti, cand masinile din vin acasa de la serviciu si se pregatesc de weekend dieselul oricum nu moare, daca o face murim si noi (de foame o mare parte) si mergem repejor inapoi spre anii 1800 |
#748
Posted 16 March 2017 - 18:37
|
#749
Posted 16 March 2017 - 18:43
#750
Posted 16 March 2017 - 18:46
aeon, on 16 martie 2017 - 18:10, said: nu sunt neaparat adeptul masinii cu hidrogen, benzina, motorina... dar una peste alta masinile cu baterii de telefon pe post de "rezervor" nu au nici un viitor in cel mai bun caz vor ajunge la un numar critic cand vor darama reteaua electrica masinile cu baterii de telefon |
#751
Posted 16 March 2017 - 18:47
_-AppleS-_, on 16 martie 2017 - 17:43, said:
Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe. Motorul diesel e cel care functioneaza pe principiul autoaprinderii amestecului carburant , adica poti folosi chiar si benzina pentru functionare sau ulei vegetal . Problema unora e ca motorina are substante(sulf si alte elemente) care irita mucoasele respiratorii daca nu sunt retinute pe tevile de evacuare . Deci nu dieselul e problema ci motorina . Cu alte cuvinte trebuie schimbat carburantul , din motorina la un lichid combustibil care nu rezulta atatea substante nocive . |
#752
Posted 16 March 2017 - 19:08
pacopaco1967, on 16 martie 2017 - 18:47, said:
E greu cu tine, sincer . Motorul diesel e cel care functioneaza pe principiul autoaprinderii amestecului carburant , adica poti folosi chiar si benzina pentru functionare sau ulei vegetal . Problema unora e ca motorina are substante(sulf si alte elemente) care irita mucoasele respiratorii daca nu sunt retinute pe tevile de evacuare . Deci nu dieselul e problema ci motorina . Cu alte cuvinte trebuie schimbat carburantul , din motorina la un lichid combustibil care nu rezulta atatea substante nocive . Unii vor spune ca va ridica costul masini. Da, dar asta nu va insemna ca dieseul va disparea. |
#753
Posted 17 March 2017 - 08:02
Unii chiar nu inteleg superioritatea masinii electrice.
La diesel: E vorba despre cei 80% din rezervor pe care ii investiti in poluare fonica, poluare termica, poluare chimica, puteti baga si ulei de cactus curcubeu in motorul diesel, tot inferior ramane. Unii se dau tehnici dar merg cu eficienta de 20% si cred ca merg cu naveta spatiala desi caruta are o eficienta mai mare. |
|
#754
Posted 17 March 2017 - 09:13
iar altii chiar nu inteleg ca nu e vorba de superioritatea motorului ci de alimentarea lui, masina nu reprezinta doar un motor excelent
e ca si cum ai avea rezervor de 10l (benzina sau motorina) la masinile actuale, ai avea fix aceeasi autonomie ca electricele actuale, ba chiar mai mult la un diesel cu marele avantaj ca poti incarca acei 10 l in sub 1 min fata de ore in sir la electrice in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal.. |
#755
Posted 17 March 2017 - 09:22
_-AppleS-_, on 17 martie 2017 - 08:02, said:
Unii chiar nu inteleg superioritatea masinii electrice. La diesel: E vorba despre cei 80% din rezervor pe care ii investiti in poluare fonica, poluare termica, poluare chimica, puteti baga si ulei de cactus curcubeu in motorul diesel, tot inferior ramane. Unii se dau tehnici dar merg cu eficienta de 20% si cred ca merg cu naveta spatiala desi caruta are o eficienta mai mare. Asa ca pana vor exista in fiecare statie de carburant si o statie de curent electric, masinile electrice mai au de asteptat. Am mai spus-o si o mai spun: Deocamdata masinile electrice sunt bune pentru urban si cam atat. Quote
in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal.. Quote in sub 1 min fata de ore in sir la electrice La reteaua dde 220V de acasa se incarca intr-un timp mai lung Edited by tehnics, 17 March 2017 - 09:36. |
#756
Posted 17 March 2017 - 10:43
_-AppleS-_, on 16 martie 2017 - 17:43, said:
Singurul motor diesel bun e motorul diesel oprit si interzis sau taxat maxim astfel incat energia electrica pentru Masina Superioara Electrica sa fie oferita gratis din aceste taxe. Eu zic sa finanteze masinile zburatoare din taxele si impozitele care nu vor mai fi platite de diesel-urile oprite, inclusiv stoparea consumului la pompa. Sper ca nu mananci franzela carata cu diesel. aeon, on 17 martie 2017 - 09:13, said:
in plus, probabil ca multi nu inteleg ca acel curent electric vine tot cu poluare dupa el; vezi carbuni, pacura, gaz, barajele distrugatoare de mediu, fukushima si cernobal.. Nu are cum. Electricitatea vine din zona eteric-astrala, pe chakre subtile. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users