Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Circulatia pe DN2 (E85) si E58 (E583) pe acostament

- - - - -
  • Please log in to reply
476 replies to this topic

#415
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,704
  • Înscris: 25.11.2014

View PostKroghy, on 24 iunie 2017 - 22:41, said:

Eu conduc pe acest drum din 1998 deci aproape 20 de ani si acum 2 ani si-a luat sotia carnet si am ajutat-o sa inteleaga ca practica nu e ca teoria.
Dupa 20 de ani faca nici un accident pot sa spun urmatoarele:
pe DN 28 Iasi-Bucuresti
- dpvd legal exista o singura banda (cu mici exceptii) asa ca legal poti merge pe mijloc, langa axul drumului, asa e legal
- dpvd practic se foloseste acostamentul (refugiu) ca banda de circulatie
Eu i-am recomandat sotiei sa se adapteze traficului pt. a creste siguranta ei dar decizia o ia ea pentru ca fiecare sofer e responsabil pt. cum conduce.
Eu dupa 20 de ani de condus am suficienta experienta incat sa oblig un camion de 40 de tone sa reduca la 10km/h daca vad ca conduce agresiv si am facut de mai multe ori asa ceva insa pe sotiei i-am recomandat sa adepteze nerespectarii legii pentru ca asa e mai sigur in Romania.
Sper si doresc sa ajungem la acel moment la care respectarea legii sa nu fie in contradictie cu siguranta.

Un Tir incarcat la 40 de tone care face 0-90 intr-un minut. Ce agresivitate vezi tu in stilul unui tirist?

Cu prostii de genul risti sa lasi sotia vaduva. Ca ai dat de unu care a redus pana la 10 km/h, ai fost norocos. Altul [...] se urca pe tine. Puscarie cu Suspendare + asigurare la sotie si sa fii sanatos  la 2 metri sub pamant. Sau daca nu se urca pe tine, ajungeai sub el altfel. Ca sa fii prins intre remorca si cap tractor e o joaca de copil.

View Post86-APP, on 24 iunie 2017 - 22:47, said:

Bine , am inteles , nu repeta . Tu ai o racheta sedan , in toata regula , si esti cel mai smecher .
O poza ceva , sa ne ferim de tine , ai ?
PS. Cind mai experimentezi la soferie , vei afla ca circulatia in oras este mai cotoioasa decit pe susele ...dar ai timp ...sper .

Nu am racheta. Sunt satul de prosti cand fac un Bucuresti- Adjud si ii vad cu 80 la ora pe mijlocul drumului.  Sunt satul si de condus prin Bucuresti. Iar de extra-urban sunt super satul. De multe ori am si o remorca dupa mine. Deci tupeu de faras, ciocu mic sa spui prostii.

Daca merg in ritmul melcilor ajung sa fac 250 de km in 6 ore. Cu trenul fac 4. Care mai e scopul masinii? Aer conditionat am si in tren.... Dar ma rog... incurca lume cu aere de destepti sunt peste tot.

Edited by Dany_Darke, 24 June 2017 - 23:37.


#416
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View PostSerafim606, on 24 iunie 2017 - 22:53, said:

......
Nu am racheta. Sunt satul de prosti cand fac un Bucuresti- Adjud si ii vad cu 80 la ora pe mijlocul drumului.  Sunt satul si de condus prin Bucuresti. Iar de extra-urban sunt super satul. De multe ori am si o remorca dupa mine. Deci tupeu de faras, ciocu mic sa spui prostii.

Daca merg in ritmul melcilor ajung sa fac 250 de km in 6 ore. Cu trenul fac 4. Care mai e scopul masinii? Aer conditionat am si in tren.... Dar ma rog... incurca lume cu aere de destepti sunt peste tot.
Nu ti-am trunchiat mesajul , ca este pacat . Atita suficienta ! Am inteles , TU esti cel mai bun pilot de racheta !
Cu asta am o problema : " Altul iti lua neamul pe carici si se urca pe tine. Puscarie cu Suspendare + asigurare la sotie si sa fii sanatos  la 2 metri sub pamant."
Daca esti stiutor de asa ceva + adept al ideii , ma intreb daca brevetul de pilot il ai legal !?
N-am prea vazut pe aici , nici serios , nici bancuri , si se cam evita subiecte de genul asta si abordarea asta .

#417
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,772
  • Înscris: 21.06.2016

View Postdan1980_25, on 24 iunie 2017 - 20:29, said:

Initiatorul spunea ca el a circulat legal deci cu 100 km/h.
Tu spui ca era mai bine sa mearga cu 130 pe un european pt. ca asa circula bizonii in Ro?

100km/h e viteza MAXIMA legala, nu viteza legala.
Orice om nomal la devla care tine la siguranta lui lasa chichitele avocatesti si urmeaza traficul. Sa nu faci ce fac ailalti insemna sa cauzezi accidente.
Drumul ala e asa de nu stiu cind (10 ani?) si asa se circula pe el. Daca nu se voia asta era simplu, cu semne si amenzi. Nu e cazul, asta a fost intentia de la inceput.

#418
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Threadul asta reflecta perfect haosul de pe sosele. Suferinta cat China, bun simt spre zero, justitiari in trafic etc.

#419
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,825
  • Înscris: 07.06.2014
cred ca ar fi bine sa va potoliti, nu de alta, dar ati cam circulat destul pe banda de urgenta si daca veti continua sa o faceti, se vor imparte amenzi. asa ca ori trageti pe dreapta, ori respectati regulamentul.

#420
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Ohhh nu ...iarasi ?!? Mai exista 20 de pagini si 354 de postari pe tema asta in acest forum !

Circulatia pe DN2 (E85) si E58 (E583) pe acostament

#421
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,971
  • Înscris: 20.10.2015

View Postlostangelonline, on 24 iunie 2017 - 19:41, said:

Buna ziua, va rog daca ne puteti ajuta cu sfaturi cum sa circulam pe drumul intre Bucuresti si Buzau? Drumul european (E85) are cate o banda pe sens, lata de peste 3m, si acostament lat de 1,8m (probabil banda de urgenta) unde nu poti circula decat cu linia (marcajul longitudinal) separatoare de banda 1 intre roti.

Atat la dus cat si la intors, atat eu cat si sotia, desi mergeam cu viteza maxima admisa pe prima (si singura) banda (nu pe banda de urgenta), am fost in continuu claxonati si depasiti pe partea dreapta (pe banda de urgenta) (mai erau si cei care depaseau regulamentar pe partea stanga). Mai grav este ca 2 masini care ne-au depasit mai greu (si pe sotie, si apoi pe mine) au pus imediat frana in fata noastra, drept razbunare, si ii accidentam din spate daca nu franam si noi brusc (ceea ce constituie tentativa de omor sau macar vatamare).

Am reclamat (verbal, nu in scris) acestea la sectia de politie din Buzau si la o masina de politie rutiera pe traseu, la care primii ne-au zis sa mergem regulamentar pe banda (nu pe banda de urgenta), iar cei pe traseu ne-au recomandat sa mergem pe banda de urgenta cand se apropie masini pe sens (practic tot timpul, ca am incercat la intoarcere sa trec pe banda de urgenta doar cand vin masini, si de multe ori nu puteam ca ma depaseau si prin stanga si prin dreapta in acelasi timp). Cand am vrut sa reclam la politist numarul masinii care ne-a franat in fata drept razbunare, el ne-a convins ca nu are rost ca nu avem dovezi (chiar si ca el ne-ar putea acuza ca nu ne-am dat la o parte; e legal asa ceva?).

Va rugam daca ne puteti ajuta cu sfaturi cum sa circulam LEGAL pe drumul intre Bucuresti si Buzau? Multumesc

Incearca sa aplici un principiu foarte sanatos:
Cand mai multi te sicaneaza, inseamna ca IRITI TRAFICUL si poate e bine sa te intrebi de ce.
Poti circula pe dreapta foarte bine asfaltul e perfect.
Cand e spra aglomerat, de ce nu ne face sosele, cand avezi sosele vreti sa va bateti joc

View PostBogdansv1, on 24 iunie 2017 - 22:37, said:

Da, ca să nu devii obstacol, caz în care cresc mult șansele să fii implicat într-un accident. Nici polițiștii nu vor opri traficul...

Nu știu dacă în USA s-a introdus prima dată principiul ăsta dar e aplicat de marea majoritate a polițiștilor rutieri de pretutindeni. Și chiar asta am făcut în USA, traficul era cu o viteză cu peste 10% din viteza maximă legală (nu știu dacă în toate statele te iartă dacă nu depășești cu mai mult de 10% viteza legală, vorbim de procente să fie clar dar așa era în Maryland, Pennsylvania, New York și altele pe unde am condus), am trecut pe lângă nu una ci mai multe mașini din poliția autostrăzilor și nu au oprit pe nimeni.

Pe mine m-a oprit in 2006 in Canada si mi-a spus ca data viitoare cand franez la viteza afisata pentru ca sunt curios ce face politia, mi-o iau.
Traficul mergea cu 130, viteza max legala, 100

#422
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Initiator...nu te mai smiorcai degeaba..  Cum merg diatamai tirurile pe banda aia mica poti si tu.

Legal...nelegal...asta-i strada pe care o avem. Nu putem sa mergem toti in sir indian, dupa un sofer de duminica plin de drepturi europene.

Eu zic sa nu insisti cu statul pe banda asa...de al dracului. Sigur gasesti un ''ceafa lata'' care te va opri si-ti va ''aranja'' freza.

Si eu, cand nu am chef sa fugaresc masina, ma pun pe banda mica si merg linistit, fara sa ma uit disperat prin oglinzi..

Numai un tantalau de sofer poate sa spuna ca nu incape pe banda aia..  Cum dracu incape TIR-ul??

#423
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,896
  • Înscris: 29.06.2006

View Postdan1980_25, on 24 iunie 2017 - 22:29, said:

n-ai ghicit. Mai baga o fisa.
Si daca traficul merge cu 80 in localitate, unde e restrictie la 50? Mergem cu 80 ca asa e traficul?
bineinteles, doar nu o sa pui frana la 50 sa tii o mie de masini in curul tau...ca esti tu legalicios

#424
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007
aham. Deci traficul prevaleaza in fata legii.
Succes.

#425
lostangelonline

lostangelonline

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 24.12.2007
Multumim tuturor pt sfaturi. Dat fiind situatia, ne vedem nevoiti sa mergem pe viitor "intre benzi" pe acostament, chiar daca ilegal. Dar sincer ne e cam frica sa mai mergem pe acolo si vom evita astfel de drumuri.

View Postmariovrs, on 25 iunie 2017 - 06:27, said:

Cum merg diatamai tirurile pe banda aia mica poti si tu. [...] ma pun pe banda mica si merg linistit, fara sa ma uit disperat prin oglinzi..
Numai un tantalau de sofer poate sa spuna ca nu incape pe banda aia..  Cum dracu incape TIR-ul??

Am incercat si eu si sotia sa mergem pe acostament, dar in general e lat exact cat masina (1,8m), si riscam sa scapam cu roata din dreapta jos in afara carosabilului si la viteza aia va dati seama cum ne faceam praf. Sotia chiar m-a certat de multe ori ca risc sa murim ca conduc prea pe dreapta (cand ne depaseau pe stanga, cei care veneau pe banda 1). Plus ca masina de multe ori se zguduie (si deci se uzeaza) mai rau decat daca mergi pe banda 1. Deci noi nu reusim sa mergem pe acostament decat cu 3/4 din latimea masinii, tot timpul cu roata din stanga pe banda 1 si deci cu marcajul "intre roti". Marea majoritate mergeau tot asa (repet: mai erau si putine sectiuni unde acostamentul era mai lat si "incapeai"(mergeai in siguranta) cu toata masina pe acostament):
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Ingrijorarea noastra este urmatoarea: circuland "pe" acostament, daca cel care te depaseste prin stanga te loveste pentru ca nu a pastrat distanta (ati vazut ca trec mult mai aproape decat la depasirile unde tu esti pe banda 1 si ei depasesc prin stanga pe contrasens), conform legii noi suntem vinovati, pentru ca el circula regulamentar pe banda 1, iar noi intre benzi, sau daca nu "intre", atunci "pe" acostament unde este ilegal. Sotiei i-au lovit o data oglinda la depasire prin stanga, vina recunoscuta a celui care nu a pastrat distanta la depasire, dar macar in situatia aceea noi circulam legal. Aici in schimb vinovatii vom fi noi, nu cei care devanseaza (nu "depasesc") legal si nu pastreaza distanta.

Edited by lostangelonline, 25 June 2017 - 07:48.


#426
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007
singura solutie e sa mergi cum merge traficul. Daca traficul merge cu 140, asa sa mergi. Iar cand te va opri politia pentru amenda radar, la pachet cu ceilalti zmei, sau cand din cauza vitezei nu poti opri la timp pentru a evita un pericol imediat si-ti faci praf masina si viata,  sa spui exact asa "organului":  nu conteaza ce spune legea, forumul softpedia e mai presus de lege boss.

#427
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,014
  • Înscris: 01.11.2005
doar in Polonia si tarile baltice se mai conduce pe acosament si nu continuu ci doar daca vrei sa facilitezi depasirea.
Din punct de vedere al sigurantei ,vinovatiei in caz de accident si legalitatii,nu se circula pe acostament.Daca apare ceva neprevazut variantele sunt cel din stanga, santul sau eventual capul de pod cu care te vei izbi frontal.

#428
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View Postmariovrs, on 25 iunie 2017 - 06:27, said:

Cum dracu incape TIR-ul??

pai tocmai aia este, nu prea incape.

Dar daca tot ne pierdem vremea pe aici nu vreti sa ne organizam si sa punem de un protest/petitie sa mai toarne 50 de cm de asfalt ca sa fie ok?

Edited by alexpet, 25 June 2017 - 13:08.


#429
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Cine a zis sa mergeti pe "acostament"?
Circulati cu o viteza "rezonabila", traficul va confirma viteza aproximativa de circulatie pe acel tronson. Limita aia "legala" nu e vreun bau-bau, e o viteza maxima recomandata pe acel tronson. Nu a stabilit nimeni ca depasirea acelei viteze conduce la accident. Nu a zis nimeni ca acea viteza ramane legala in ORICE conditii. In unele conditii poate fi mai mica, soferul trebuie sa-si cunoasca masina, abilitatile, conditiile de trafic si sa sofeze in siguranta.
Daca din diferite motive (nu sunteti capabili, nu doriti, probleme tehnice etc) nu reusiti "sa tineti pasul", atunci sunteti nevoiti sa alocati mai multe resurse sofatului prin observarea oglinzilor retrovizoare cu o frecventa mult mai mare decat in conditii normalePosted Image
Astfel cand vine cineva din spate (si cu cat diferenta dintre viteza voastra si a celorlalti este mai mare cu atat e mai grava situatia) aplicati o regula de bun simt si va feriti DIN TIMP, utilizand acel "acostament"...
E ca la supermarket, nu lasi cosul in mijlocul drumului si cantaresti cartofii...ceilalti nu trebuie sa fie deranjati de activitatile tale...

Si inca un lucru foarte important: Circulatia unui individ cu viteza mica "pe mijloc" creeaza "coloane de masini".
CIRCULATIA "IN COLOANA" ESTE CEL MAI PERICULOS LUCRU IN CAZUL UNEI INFRASTRUCTURI CU 2 BENZI! Mai periculos decat excesul de viteza in sine!
In afara de problemele tale trebuie sa negociezi si cu toate problemele cauzate de componentii acelei coloane...(depasiri aiurea, franari aiurea, lipsa vizibilitate datorita nelipsitelor folii etc)

#430
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postgra1, on 25 iunie 2017 - 13:50, said:

........
Astfel cand vine cineva din spate (si cu cat diferenta dintre viteza voastra si a celorlalti este mai mare cu atat e mai grava situatia) aplicati o regula de bun simt si va feriti DIN TIMP, utilizand acel "acostament"...
......
Dom'le am inteles . daca vine unul din spate , sarim in santuri !
Acum , nu vrei ca la acest minunat si pretios sfat , sa spui si cum trebuie sa procedam daca noi venim din spate ???? Faruri , claxoane , degete raschirate , cum procedam sa se dea fraierul in sant ???? ...si daca nu se da , putem sa trecem peste el , cum spunea cineva mai sus ?Posted Image

#431
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Esti la cheremul lui...Sunt 2 tabere, cei care merg uneori tare si se feresc pentru ca au trecut prin acele situatii, si cei care nu gandesc...

#432
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postdan1980_25, on 25 iunie 2017 - 07:10, said:

aham. Deci traficul prevaleaza in fata legii.
Succes.

Uneori da.  Legea nu e corecta intotdeauna ,exista destule nereguli si ambiguitati iar infrastructura nu este perfecta.  Trebuie sa te adaptezi si sa alegi solutia cea mai potrivita pentru a ajunge acasa in siguranta.

Daca evitarea unui accident sau a unei situatii periculoase presupune incalcarea legii , atunci o voi face.(depinde de consecinte).

Sofer nu e ala care conduce in spiritul legii....ci cel care anticipa si se adapteaza oricarei situatii periculoase aparuta in trafic. ( A intra pe verde si B pe rosu , se produce o coliziune si A moare nevinovat - in spiritul legii)

Quote

doar in Polonia si tarile baltice se mai conduce pe acosament si nu continuu ci doar daca vrei sa facilitezi depasirea.

Am vazut chiar si in Germania (pe un drum national pe langa Duren ) sau in Franta.

Quote

pai tocmai aia este, nu prea incape.
Dar daca tot ne pierdem vremea pe aici nu vreti sa ne organizam si sa punem de un protest/petitie sa mai toarne 50 de cm de asfalt ca sa fie ok?
Daca soferul e foarte bun incape la limita....daca nu, musca putin din cascaval.
Am facut vreo `2123` de petitii/reclamatii.....e o munca in zadar , aia 50 cm au intrat in buzunarele baietilor destepti.(nici nu renunta la ei prea usor - nici nu dau alti bani in plus) . Acum fac alte reclamatii....s-au apucat de asfaltat o portiune de sosea relativ ok(mai mergea 2-3 ani fara probleme) in timp ce de alte portiuni periculoase nu s-au atins.
CNAIR (fost CNADNR) rezolva rapid problemele care nu presupun bani foarte multi si lucrari de amploare.

Quote

Ingrijorarea noastra este urmatoarea: circuland "pe" acostament, daca cel care te depaseste prin stanga te loveste pentru ca nu a pastrat distanta (ati vazut ca trec mult mai aproape decat la depasirile unde tu esti pe banda 1 si ei depasesc prin stanga pe contrasens), conform legii noi suntem vinovati, pentru ca el circula regulamentar pe banda 1, iar noi intre benzi, sau daca nu "intre", atunci "pe" acostament unde este ilegal. Sotiei i-au lovit o data oglinda la depasire prin stanga, vina recunoscuta a celui care nu a pastrat distanta la depasire, dar macar in situatia aceea noi circulam legal. Aici in schimb vinovatii vom fi noi, nu cei care devanseaza (nu "depasesc") legal si nu pastreaza distanta.

Este vinovat cel care acroseaza.....pentru ca exista si situatia in care poti sa mergi 100% legal pe acostamentul ala consolidat : 1.in momentul care te hotarasti sa opresti/stationezi pe el 2.in momentul in faci dreapta ca sa iesi de pe drum.

Daca iti e frica de chestia aia , conduci pe banda de mers si te dai la o parte doar cand vine cineva care circula mai repede. Nimeni nu-ti poate sti intentia .(si ca sa nu starnesti polemici zici ca voiai sa iesi de pe drum...sau sa opresti pe acostament)

Singura situatie nasoala este doar atunci cand lovesti un pieton (pentru ca e posibil sa nu te mai incadrezi la articolul pentru care vinovatia este 100% a pietonului) .In final avand in vedere  configuratia drumului (si traficul) cu siguranta sunt sanse mari de NUP. Oricum pe E85(si nu numai) de regula se depaseste limita de viteza de 100 km/h(se circula cu 110-120km/h) , adica oricum e posibil sa nu mai beneficieze 100% niciun sofer de articolul amintit mai devreme, pentru ca nu s-au respectat toate prevederile legale pe drumul respectiv.


P.S. Si regula fermoarului poate fi periculoasa.....dar o voi aplica de fiecare data chiar daca nu este inclusa in legislatie. Trafic mai liber = soferi mai putin stresati = mai putine accidente.

Edited by polizei, 25 June 2017 - 15:24.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate