Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...
 

Despre invatamantul romanesc.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
220 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/s720x720/10303778_424006411125951_845643399206135137_n.jpg?oh=7bc24af6ed3c81c9942831627dfc1684&oe=56C60BEB - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#38
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Looool.

#39
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Şi eu am zis ceva de genul. Nici mie nu-mi plăcea unele materii, dar dacă nu-ţi place niciuna, cum vrei să fii în viaţă?
Aşa, ca f.d. divers, ce se întâmplă dacă nu ai G.P.S. la îndemână sau Goagăl Translate traduce aiurea?   :huh:

#40
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Dar ce ne facem cu faptul că unii au ajuns să scrie cu sh şi tz în loc de ş şi ţ la şcoală.

#41
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Căutaţi cu goagăl:  O elevă de 13 ani, bătută de colegi pentru că lua note prea bune

#42
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Am auzit acum 2 zile o discuţie între 2 femei iar una dintre ele se plângea de faptul că la o clasă de a VII-a (repet, de a 7-ea) îi puseseră să înveţe integrale! Nu ştiu însă dacă era vorba de o şcoală de stat sau una privată.

#43
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 djl, on 05 decembrie 2015 - 22:59, said:

Am auzit acum 2 zile o discuţie între 2 femei iar una dintre ele se plângea de faptul că la o clasă de a VII-a (repet, de a 7-ea) îi puseseră să înveţe integrale! N

N-are cum.
Hai sa nu fim ridicoli, la a-7-a acum se face ecuatia de gradul intai .
Invatamantul romanesc a ajuns la un nivel penibil, si parintilor tot greu li se pare.

#44
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,267
  • Înscris: 29.12.2006

 djl, on 26 noiembrie 2015 - 12:44, said:

O elevă de 13 ani, bătută de colegi pentru că lua note prea bune

Asta a fost de când lumea.

Să ne bucurăm că "bagabondul clasei" nu a împuşcat-o pe acea colegă, şi pe alţi 10 de lângă ea.




 djl, on 26 octombrie 2015 - 23:13, said:

Dar ce ne facem cu faptul că unii au ajuns să scrie cu sh şi tz în loc de ş şi ţ la şcoală.

Aşa se cern valorile: se vor distinge cei care scriu corcet, de cei care nu ştiu. Nu putem fi toţi egali.

Edited by lupini, 07 December 2015 - 12:09.


#45
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
O fi fost de când e lumea la şcolile proaste.

#46
cristirg

cristirg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,711
  • Înscris: 16.11.2012
daca tot se vorbeste aici de invatamant

Incredibil ce pot invata elevii de clasa a IV-a la scoala! Sistemul de invatamant se pare ca a depasit orice limita, pentru ca sunt prezentate pasaje in carti, unde le sunt explicate in detaliu ce se intampla in timpul actului sexual.  http://www.cancan.ro...i-orgasmul.html

"Cand un barbat si o femeie fac dragoste, ei se saruta, se mangaie, se imbratiseaza. Penisul barbatului se alungeste, devine dur si se ridica. El poate astfel sa patrunda in interiorul sexului femeii, in vagin. Este momentul marii placeri pentru barbat si pentru femeie. Cand placerea devine foarte puternica, sperma tasneste in vaginul femeii, cu milioanele ei de spermatozoizi" - acesta este textul care apare intr-un manual de clasa a IV a.

[ http://s15.postimg.org/xnneqxn6j/sperma_tasneste_in_vaginul_femeii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#47
rid

rid

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,785
  • Înscris: 23.02.2006
Am inteles ca asta este un atlas care se gaseste in librarii si nu manual de clasa a 4`a.

#48
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Romania vs UK.

https://www.facebook...206603505661101

Edited by ipopovici11, 15 December 2015 - 19:11.


#49
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006
Intr-o nota cumva opusa subiectului pornit in topic (scoala rurala sau scoala de la tara si problemele ei), redau un articol care este scris destul de bine ca si continut dar (probabil din graba si ...inversunare) mai are cuvinte scrise gresit sau ...la repezeala. Dar in mare articolul mi se pare bine facut, probabil fiind facut de un profesor (daca o fi chiar Solomon Marcus, academicianul, nu m-ar mira, si nu folosit doar ca pseudonim). Dar din ce scrie aproape sigur e un profesor, mai in varsta.
Redau articolul si pentru ca sunt parinte de copil ce urmeaza o scoala buna, la oras... dar unde a ajuns sa se puna stacheta zic eu ...mult prea sus. Si nu doar ca e pusa sus e problema, ci si modul in care e pusa aceasta stacheta e gresit - prin necorelarea dintre materii si profesori de la diferite materii (cum de altfel subliniaza si articolul). Subliniez, aceste lucruri se intampla preponderent la scoala de la orase, sau scoala urbana.

Stiu cazuri concrete de copii, in speta o fetita din clasa a V-a care cu putin timp in urma a lesinat seara pur si simplu... in timp ce tot isi facea temele.
Iar doctorul, stiind istoricul fetitei, a spus parintilor ca stresul e de vina, nimic altceva.

Redau mai jos articolul. Dar mai intai pun intrebarile care ma tot macina de ceva timp:

Poate imi zice si mie cineva, dintre cei care vor citi, in timpul comunismului exista vreo autoritate de stat de minister care supraveghea manualele si ce se publica in ele?
Cine si cum se facea acest lucru la acel timp?
Spun asta pentru ca atunci stiu ca exista un singur manual pentru o materie (mate/romana etc...) pentru toata tara. Si nu se scoteau pe banda nustiucate variante si ...caiete de lucru etc, etc.
(M-as intreba si daca intr-adevar cineva le verifica, si daca are timp sa le verifice la ce multe sunt .... inainte de a fi publicate).

Actualmente exista asa o asa autoritate de stat care sa reglementeze in vreun fel aparitia acestor manuale?
Ce sa mai zicem de reglementarea programei de invatamant si a modului de predare... care si el ar trebui reglementat.... .
Dar sa pornim mai intai de la lucruri concrete macar... de la manuale.


ARTICOLUL:

Copiii, sub agresiunea unei scoli care le ignora nevoile si drepturile. Cazul dramatic al clasei a V-a

citate:
"E cineva printre cei care raspund de scoala in Romania care sa totalizeze pretentiile diverselor discipline si sa constate discrepanta imensa dintre ceea li se cere elevilor sa faca si mult mai putinul ce ar permite mentinerea sanatatii psiho-somatice a elevilor? Raspunsul este evident negativ. Nevoia protejarii sanatatii psiho-somatice a copiilor nu e treaba nimanui."
"Cat incape in mintea unui copil?
In clasa a V-a, elevul este inca un copil, dar un copil care simte ca i se apropie trecerea intr-o alta etapa a vietii. Cum raspund acestui semnal autorii de programe si manuale scolare? .Am luat spre examinare mai multe manuale de clasa a V-a. Iata un manual de biologie, Ed All Educational, 1997, 191 pagini, autori Gherghe Mohan, Aurel Ardelean, Aurora Mihail. La sfarsit, un Dictionar de aproape 100 de termeni considerati mai speciali, care apar in manual Pentru un volum de nici 200 de pagini, am putea crede ca efortul cerut de memorie este rezonabil. Numai ca realitatea este alta. Iata, de exemplu, paginile 34-35."

si articolul continua cu exemple concrete din manuale concrete ...biologie, geografie, limba romana, manualul de istorie care contine o fraza ...cel putin ciudata, o redau si aici:

"manual de istorie, nu lipsit de calitati, publicat la All Educational in 1997 si retiparit an de an pana in 2005, dar folosit si ulterior, autori Valentin Balutoiu si Constantin Vlad, in care, la pagina 121, se afla aceasta fraza: “Crestinismul este o religie a iubirii universale, Dumnezeul crestin fiind un Dumnezeu al iubirii, spre deosebire de divinitatea suprema a iudaismului, Yahve cel razbunator”."
Fraze pompoase, dar fara substanta
... [nu redau fraza pompoasa ca nu merita, daca vreti deschideti un manual actual... aproape la orice pagina si gasiti astfel de fraze]
"citat dintr-un text de 39 de pagini despre competente generale, valori si atitudini, competente specifice si continuturi, sugestii metodologice etc. Fraza reprodusa este tipica pentru stilul general al celor 39 de pagini. O fraza umflata, care nu prinde nimic din specificul matematicii de gimnaziu, care poate fi considerata o incercare esuata de prezentare a intregii matematici scolare si nu numai; o fraza fara acoperire in realitatea manualelor de gimnaziu; o fraza care macina in gol cuvinte ale limbi romane, ele nu au referent si la o analiza atenta nu ramane nimic."

"Al doilea val al agresiunii: teme de tratat acasa si Caietul elevului
O continuare fireasca a schizofreniei din manuale. Fiecare profesor propune o cantiate imensa de chestiuni pentru a fi tratate acasa, habar nu are de faptul ca ceilalti profesori fac ceva similar si toate se strang pe lista de obligatii scolare ale copiilor, obligatii care contribuie la starea sa de incordare psihica, de depresie si stres. Evident nu le poate face pe toate, este in situatia complexului dublei legaturi studiat de scoala de psihoterapie de la Palo Alto, California, complex devenit intre timp un semn distinctiv al scolii romanesti: sa faci in aceasi timp doua lucruri care se exclud reciproc.
Al treilea val al agresiunii cu lovituri adresate parintilor, bunicilor si altor membri ai familiei
Cunosc o sumedenie de cazuri, incepand cu cele din propriul meu bloc in care in incercarea de a-l ajuta pe scolar sa-si faca temele sunt convocati cei mai destoinici membri ai familiei sa dea o mana de ajutor. Starea de stres li se trasmite si acestora. Chiar in aceste zile, o fosta studenta a mea, acum bunica a unei eleve de clasa a V-a, mi s-a plans ca a stat cu nepoata pana la ora 10 seara si tot nu au epuizat temele. Nimeni nu realizeaza imensul balast care trebuie eliminat, toti cer ore in plus.
Aceasta incapacitate de a vedea balastul si nevoia unei repartizari judicioase a lucrurilor intre manualul pe hartie si internet este o problema majora a programelor si manualelor. Suntem in stare sa apucam taurul de coarne? Nu prea se vad semne."

Edited by Marx, 27 January 2016 - 11:06.


#50
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
Manualele sunt afaceri pentru unii. Există şi manuale de calitate, dar şi unele... Problema mare care este este că învăţământul românesc tot pe memorarea mecanică se axează. Da, trebuie să memorezi unele lucruri ca să ştii ce să aplici, dar degeaba memorezi dacă nu înveţi să gândeşti şi devii un casetefon...

#51
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

 djl, on 27 ianuarie 2016 - 11:04, said:

Manualele sunt afaceri pentru unii. Există şi manuale de calitate, dar şi unele... Problema mare care este este că învăţământul românesc tot pe memorarea mecanică se axează. Da, trebuie să memorezi unele lucruri ca să ştii ce să aplici, dar degeaba memorezi dacă nu înveţi să gândeşti şi devii un casetefon...
Sunt de acord cu tine.
Dar, exista si o alta perspectiva in care aceasta maniera de memorare tipic comunista, nu e privita doar ca un dezavantaj ramas in spatiul romanesc.
Sunt persoane care considera ca atatea genii si olimipiatici care au iesit de pe bancile scolilor noastre se datoreaza si acestei abordari... mecanice de memorare. Si da, tind sa dau crezare (dar pana la un anumit punct) ca nu ajungeam sa avem asa multi intelectuali exportati si care fac cinste Romaniei peste hotare fara aceasta abordare mecanica.
Dar... asta e valabil pentru genii.

Cum cineva comenteaza acolo in articol, in timpul comunismului totusi se asigura un ...invatamant de masa! Atunci sansa ca totusi sa inveti ceva, chiar si urmand o scoala de la tara, era mai mare decat acum.
Profesorul nu preda chiar dupa cum il taia capul. Si nu preda doar partial materia sau aproape deloc (sau foarte in fuga) ...ca sa forteze de fapt copiii sa-i vina la pregatire!  Iar inspectorii de atunci, mai de gura partidului, mai din proprie convingere taxau din cand in cand si verificau sa se asigure cat de cat o linie apropiata de programa.
Pe cand acum... cred ca nici inspectorii nu stiu care si ce programa trebuie respectata de fapt. Si probabil din aceasta cauza tind sa sustina ca e in regula o ridicare chiar si "exagerata" a stachetei.

Cumva parca s-au separat doua extreme, si nu exista si ceva de mijloc. Invatamantul de masa propriu zis a disparut.
Exista fie un invatamant lasat de izbeliste ca la tara, unde totul e o apa si un pamant (si nu neaparat numai la tara, ci si la scolile de rand de la oras, cele care nu emit pretentia de a fi nustiuce colegiu de vaza, etc)... fie un invatamant care incearca sa tina prea sus stacheta la oras, ca de... trebuie sa-si sustina imaginea si statutul in fata parintilor care-si dau copii pe mana acestor ...calai!

Probabil ca pe cei de la minister ii intereseaza doar cifrele si banii... ce sa le zici lor de ...sanatatea psiho-somatica a copilului!

Edited by Marx, 27 January 2016 - 11:33.


#52
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,622
  • Înscris: 13.06.2004
De ani tot fac reforma învăţământului şi nu e gata, aşa că iese o ditmaia harababura şi ajungi să te comporţi ca după ce ai consumat 2 litri de bere.

#53
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 Marx, on 27 ianuarie 2016 - 11:21, said:

fie un invatamant care incearca sa tina prea sus stacheta la oras, ca de... trebuie sa-si sustina imaginea si statutul in fata parintilor care-si dau copii pe mana acestor ...calai!

Hai sa fim seriosi, exista licee foarte bune unde se duc cei mai buni absolventi de gimnaziu si, evident, stacheta e mai sus. Si asa este si normal.
In momentul cand multi dintre ei termina liceul si ajung la facultati in strainatate chiar, nu cred ca ii mai privesc cu ura pe profesorii care le-au cerut...mult!
Ce se intampla...evaluarea de la clasa a opta a ajuns la un nivel derizoriu, incat, din greseala, la aceste licee cu "stacheta sus" ajung si elevi care nu sunt de acest nivel, si nu vor face fata. Solutia ptr ei, in loc de a injura profesorii, e sa se transfere la un alt liceu mai apropiat nivelului lor.
Dar na, e misto sa etalezi liceul la care....copilul tau o duce din corigenta-n corigenta, nu? Stai mama acolo, ca sa ma mandresc eu la vecini ca am copil la...Sf Sava, si pe de alta parte injura profesorii ca-i pun note mici si-l lasa corigent.
Cine e mai vinovat aici oare: profesorul, care face materia a un nivel mai inalt, la care se descurca 2/3 din clasa, sau parintii celor 1/3 elevi din clasa care il tin cu forta si il chinuie la un liceu/profil ptr care nu are inclinatii?
Nu cred ca il obliga nimeni pe un parinte sa-si tina copilul la o anumita scoala/liceu. Degi degeaba criticam nivelul inalt, cat timp cei mai multi elevi de la acele unitati de invatamant fac fata cu brio.

Ce este total ignorat in scoala romaneasca: testele de aptitudini! Fiecare elev ar trebui testat periodic, incepand din scoala primara, pentru a-i masura inclinatiie/aptitudinile, coeficientul de inteligenta, chiar. Si apoi fiecaruia sa i se faca un parcurs individualizat. Sa i se interzica chiar, celui cu IQ mic, sa se duca la anumite profile.

Dar la noi, in gimnaziu toti profesorii pun doar note mari , din burta, ca de, trebuie media la admitere, apoi ii dai copilului la clasa a opta un examen prost conceputr, care nu diferentiaza corect elevii intre ei, de ajunge cel de ...7 real la matematica, sa zic, sa ia 9,50 la examen. Apoi mamica si taticu cred ca au vreun geniu in matematica, il indreapta catre profil mate-info, si apoi...jale , soc si groaza la a noua cand profesorul ala "Calau" constata ca elevul de 9.50 nu stapaneste nici calculele cu fractii sau puteri.
Deci vina principala este a sistemului, prost conceput, abia apoi mai e si vina unor parinti ne-realisti, si bineinteles, si profesorii au partea lor de vina, insa la ce statut au in ziua de azi, cred ca este exagerat sa ii blamam doar pe ei.
In epoca in care totul se face de mantuiala, pe bani multi, noi vrem ca profesorii sa faca minuni, pe salarii de bataie de joc ptr un angajat cu studii superioare.

Edited by ipopovici11, 27 January 2016 - 12:55.


#54
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

 ipopovici11, on 27 ianuarie 2016 - 12:46, said:

Hai sa fim seriosi, exista licee foarte bune unde se duc cei mai buni absolventi de gimnaziu si, evident, stacheta e mai sus. Si asa este si normal.
In momentul cand multi dintre ei termina liceul si ajung la facultati in strainatate chiar, nu cred ca ii mai privesc cu ura pe profesorii care le-au cerut...mult!
Ce se intampla...evaluarea de la clasa a opta a ajuns la un nivel derizoriu, incat, din greseala, la aceste licee cu "stacheta sus" ajung si elevi care nu sunt de acest nivel, si nu vor face fata. Solutia ptr ei, in loc de a injura profesorii, e sa se transfere la un alt liceu mai apropiat nivelului lor.
Dar na, e misto sa etalezi liceul la care....copilul tau o duce din corigenta-n corigenta, nu? Stai mama acolo, ca sa ma mandresc eu la vecini ca am copil la...Sf Sava, si pe de alta parte injura profesorii ca-i pun note mici si-l lasa corigent.
Cine e mai vinovat aici oare: profesorul, care face materia a un nivel mai inalt, la care se descurca 2/3 din clasa, sau parintii celor 1/3 elevi din clasa care il tin cu forta si il chinuie la un liceu/profil ptr care nu are inclinatii?
Nu cred ca il obliga nimeni pe un parinte sa-si tina copilul la o anumita scoala/liceu. Degi degeaba criticam nivelul inalt, cat timp cei mai multi elevi de la acele unitati de invatamant fac fata cu brio.
...
Deci vina principala este a sistemului, prost conceput, abia apoi mai e si vina unor parinti ne-realisti, si bineinteles, si profesorii au partea lor de vina, insa la ce statut au in ziua de azi, cred ca este exagerat sa ii blamam doar pe ei.
In epoca in care totul se face de mantuiala, pe bani multi, noi vrem ca profesorii sa faca minuni, pe salarii de bataie de joc ptr un angajat cu studii superioare.
Cu testele de aptitudini nu vreau sa comentez, decat ca inclusiv aceste teste si concursuri mi se par ca sunt mult prea multe in ultima vreme (In timpul lu' Ceasca erau doar olimpiadele si ...cam atat).

Nu s-a plans nimeni nici aici nici in articolul ala (cel putin din ce am citit eu) ca si-a dat copilul la nustiuce colegiu aducandu-l de la o scoala de cartier vai-de-capul-ei.
Ba din contra.
Eu stiu ce poate copilul meu, il vad ca poate... de ex la mate ii zbarnaie mintea, dar si trebuie nitel "stimulat" ca sa zic asa... insa atunci cand pe langa mate i se cere sa faca si 26 de exercitii la franceza de pe o zi pe alta, si vreo 20 la romana din care vreo 3 compuneri, la desen i se cere nustiuce proiect digital de facut... plus alte si alte bazaconii, in timp ce toate astea se intampla inaitne de olimpiada de matematica la care deja profa de mate i-a pus target sa participe si sa fie prezent neaparat (si cu brio, bineinteles, cum altfel)... atunci cum sa faca bietul copil fata la toate astea?
Ca ceilalti profesori nu zic nimic... ba din contra, daca cumva il prind cu tema nefacuta sau lectia nepregatita sau insuficient pregatita imediat il taxeaza cu 6-7 in catalog ....
Si ce?!?... vei/veti zice.
Pai uite ca si ce... ca sistemul asta de invatamant, pe care si tu il cataloghezi drept prost-conceput, a facut ca si copilul dintr-un astfel de colegiu ajuns in clasa a 8-a cu medie alta decat 10 sa riste sa nu intre la ce liceu ar prefera (si poate ar fi si pe capacitatea lui, hai sa luam totusi partea pozitiva... ) pe cand unul de la tara venit, care a tras chiulul pentru ca si proful lui a tras chiulul si a pus 10 pe linie din ...burta, ala va intra inaintea lui. Iar copilul meu a muncit pana atunci pe branci pana la 1 noaptea... ba a mai dezvoltat eventual si nustiu ce reactie alergica din cauza stresului... iar ala de la tara, intra bine-mersi si relaxat inaintea lui.
E un sistem din start conceput gresit.

Nu stiu cine si mai exact de ce a promovat sistemul asta de promovare pe baza de note si medii generale de la un nivel scolar la altul...
dar in timpul comunismului era mult mai bine cand se dadeau doar examene de treapta si de bac si de facultate, si nu umbla nimeni cu dosare si medii si coeficente ale notelor la admitere.... .
Cine era bun, putea sa-si demonstreze capacitatea cu ocazia acelor examene, si basta!
Nu sa munceasca unul de la oras pe branci pentru un 10 sau aproape 10... si sa vina unul de la tara sa treaca prin fata lui, si sa-i ia si locul... si dupaia profersorii de acolo sa se mire de ala de la tara, cand e scos la tabla ca scrie "x mai mare ca 2" si nu " x>2". (stiu cazuri concrete).

Edited by Marx, 27 January 2016 - 13:30.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate