Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Despre invatamantul romanesc.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
220 replies to this topic

#55
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,154
  • Înscris: 04.03.2014
Reactie alergica din cauza stresului la u  copil de 12-14 ani?

Fara suparare...cum puteti sa tolerati asa ceva?

Edited by ionutzitaly, 27 January 2016 - 13:36.


#56
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,031
  • Înscris: 03.02.2014

 Marx, on 27 ianuarie 2016 - 13:09, said:


Nu stiu cine si mai exact de ce a promovat sistemul asta de promovare pe baza de note si medii generale de la un nivel scolar la altul...
dar in timpul comunismului era mult mai bine cand se dadeau doar examene de treapta si de bac si de facultate, si nu umbla nimeni cu dosare si medii si coeficente ale notelor la admitere.... .
Cine era bun, putea sa-si demonstreze capacitatea cu ocazia acelor examene, si basta!
Nu sa munceasca unul de la oras pe branci pentru un 10 sau aproape 10... si sa vina unul de la tara sa treaca prin fata lui, si sa-i ia si locul... si dupaia profersorii de acolo sa se mire de ala de la tara, cand e scos la tabla ca scrie "x mai mare ca 2" si nu " x>2". (stiu cazuri concrete).

Parerea mea personala e ca atata timp cat un copil intra la un liceu din top 25% (posibil sa fie mai ok top 20% sau top 10%, am dat cam un procent din burta) nu o sa aiba un mare dezavantaj. Consider ca marea "buba" a sistemului de edcatie e intrarea prea usoara la facultate.

Consider o abordare buna ca fiecare facultate sa isi dea propriul examen de admitere cu o pondere de 70-80% dn nota de admitere, iar restul sa fie bacalaureat si/sau media liceu. Acum 8 ani cand am dat eu admitere la facultate, politehnica avea 80% examen scris de admitere si 20% bacalaureat, iar ASE-ul 70% admitere, 20% bac si 10% media din anii de liceu.

Daca astfel de admiteri ar fi introduse la majoritatea facultatilor, nu ar mai fi o vanatoare asa mari de note la liceu. Mie  in liceu mi-au placut mereu materiile de real si aveam note mari la mate, fizica, chimie, info, dar nu mi-a placut niciodata sa invat la biologie, istorie, geografie. Prin prisma faptului ca stiam ca vreau sa dau la poli (cu ASE fiind varianta de rezerva) mi-am permis sa iau note  de 6-8 la majoritatea materiilor de care nu eram interesat stiind ca va avea impact minim pentru facultate.

#57
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,750
  • Înscris: 13.06.2004
Dar credeţi că ar trebui introduse cursuri practice în cadrul învăţământului gimnazial şi de liceu (şi de ce nu şi la unele facultăţi)?

#58
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 Marx, on 27 ianuarie 2016 - 13:09, said:

Eu stiu ce poate copilul meu, il vad ca poate... de ex la mate ii zbarnaie mintea, dar si trebuie nitel "stimulat" ca sa zic asa... insa atunci cand pe langa mate i se cere sa faca si 26 de exercitii la franceza de pe o zi pe alta, si vreo 20 la romana din care vreo 3 compuneri, la desen i se cere nustiuce proiect digital de facut... plus alte si alte bazaconii, in timp ce toate astea se intampla inaitne de olimpiada de matematica la care deja profa de mate i-a pus target sa participe si sa fie prezent neaparat (si cu brio, bineinteles, cum altfel)... atunci cum sa faca bietul copil fata la toate astea?
Ca ceilalti profesori nu zic nimic... ba din contra, daca cumva il prind cu tema nefacuta sau lectia nepregatita sau insuficient pregatita imediat il taxeaza cu 6-7 in catalog ....


Da, aici este o problema cred, la liceele astea bune, ca toti profesorii trag la maxim de elevi, cu multe teme si cerinte, etc. Copilul ar trebui lasat sa insiste pe obiectele care il atrag/ii plac, nu sa-i ceri sa toceasca zeci de pagini la toate materiile.
De ex daca e olimpic la mate, mai lasa-l in pace la materiile de toceala daca nu-ti recita perfect lectia.
Aici profesorii sunt de vina, ptr ca fiecare crede ca materia lui e cea mai importanta, uita ca elevii mai au si alte 10 pe langa a lui.
In momentul in care elevul de la mate-info sa zic, nu-si mai face tema la matematica/informatica ca are de invatat 5 pagini la...geografie/istorie de toceala pura, iti dau dreptate ca profesorii aia chiar sunt niste calai.

 djl, on 28 ianuarie 2016 - 13:00, said:

Dar credeţi că ar trebui introduse cursuri practice în cadrul învăţământului gimnazial şi de liceu (şi de ce nu şi la unele facultăţi)?

Poti fi mai explicit, "cursuri practice" e ceva prea larg.

 Soulstream, on 27 ianuarie 2016 - 13:52, said:

Parerea mea personala e ca atata timp cat un copil intra la un liceu din top 25% (posibil sa fie mai ok top 20% sau top 10%, am dat cam un procent din burta) nu o sa aiba un mare dezavantaj. Consider ca marea "buba" a sistemului de edcatie e intrarea prea usoara la facultate.

Consider o abordare buna ca fiecare facultate sa isi dea propriul examen de admitere cu o pondere de 70-80% dn nota de admitere, iar restul sa fie bacalaureat si/sau media liceu. Acum 8 ani cand am dat eu admitere la facultate, politehnica avea 80% examen scris de admitere si 20% bacalaureat, iar ASE-ul 70% admitere, 20% bac si 10% media din anii de liceu.

Daca astfel de admiteri ar fi introduse la majoritatea facultatilor, nu ar mai fi o vanatoare asa mari de note la liceu. Mie  in liceu mi-au placut mereu materiile de real si aveam note mari la mate, fizica, chimie, info, dar nu mi-a placut niciodata sa invat la biologie, istorie, geografie. Prin prisma faptului ca stiam ca vreau sa dau la poli (cu ASE fiind varianta de rezerva) mi-am permis sa iau note  de 6-8 la majoritatea materiilor de care nu eram interesat stiind ca va avea impact minim pentru facultate.

Ai dreptate, dar din pacate universitatile au devenit un fel de..afacere, chiar si cele de stat. Profesorii sunt interesati sa-si faca ei normele si sa aiba cui sa predea, in loc sa fie interesati de calitatea studentilor. In ziua de azi, admiterea a coborat la un nivel derizoriu chiar si pe la universitatile de traditie.

Edited by ipopovici11, 28 January 2016 - 13:13.


#59
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

 ipopovici11, on 28 ianuarie 2016 - 13:17, said:

Si da, la liceele astea bune, ca toti profesorii trag la maxim de elevi, cu multe teme si cerinte, etc. Copilul ar trebui lasat sa insiste pe obiectele care il atrag/ii plac, nu sa-i ceri sa toceasca zeci de pagini la toate materiile.
De ex daca e olimpic la mate, mai lasa-l in pace la materiile de toceala daca nu-ti recita perfect lectia.
Aici profesorii sunt de vina, ptr ca fiecare crede ca materia lui e cea mai importanta, uita ca elevii mai au si alte 10 pe langa a lui.
In momentul in care elevul de la mate-info sa zic, nu-si mai face tema la matematica/informatica ca are de invatat 5 pagini la...geografie/istorie de toceala pura, iti dau dreptate ca profesorii aia chiar sunt niste calai.

Si Dl. Profesor Solomon Marcus a subliniat acest lucru in articolul lui:
"Al doilea val al agresiunii: teme de tratat acasa si Caietul elevului
O continuare fireasca a schizofreniei din manuale. Fiecare profesor propune o cantitate imensa de chestiuni pentru a fi tratate acasa, habar nu are de faptul ca ceilalti profesori fac ceva similar si toate se strang pe lista de obligatii scolare ale copiilor, obligatii care contribuie la starea sa de incordare psihica, de depresie si stres. Evident nu le poate face pe toate, este in situatia complexului dublei legaturi studiat de scoala de psihoterapie de la Palo Alto, California, complex devenit intre timp un semn distinctiv al scolii romanesti: sa faci in aceasi timp doua lucruri care se exclud reciproc."
De asta pomeneam necesitatea unui organism de reglementare in aceasta privinta.
Teoretic acest organism ar trebui sa fie ISJ-ul... dar oare face acest lucru? Sau altfel pusa problema: oare aceste colegii foarte-cu-nasul-pe-sus si care si-au construit imaginea si pe speteaza incovoiata a multor copii care se spetesc de atata invatat (se spetesc - a se citi: se inbolnavesc uneori... si cica-s copii! ) oare aceste colegii permit ISJ-ului sa le mai zica din cand in cand ca nu e tocmai buna abordarea pe care o au? Le permit oare macar din cand in cand un cuvant de cenzura? (pe care sa-l mai si ia in seama.... ? )

Si tocmai ca o abordare de acest gen... cu focus pe aptitudinile copilului, si nu pe dorintele profesorului/profesorilor cred ca lipseste scolii romanesti.
In occident cumva exista acest focus si aceasta tendinta a adaptarii materiei dupa aptitudinile copilului.
Probabil ca exista si dezavantaj, dovedit deseori din slaba calitate a invatamantului in occident in sensul ca nu ies asa de multi intelectuali de acolo cum ies de la noi (si-i exportam din pacate).
Dar cei care ies de acolo de pe bancile liceului/facultatii sunt mai bine pregatiti pentru domeniul pe care si-l doresc deacat la noi in Ro.
Pentru ca la ei se pune problema de eficienta, de calitate si nu doar de ...cantitate, cum se pune la noi!
La noi in Ro de fapt nici nu se pune inca problema de vreo optiune a copilului si daca exista aceasta... ce sa mai zicem de "plan national" pentru orientare profesionala inca de pe bancile gimnaziului/liceului/facultatii... (deja lucrurile devin prea pompoase si prea departate de realitatea de la noi daca spun astea, asa ca ma scuzati Posted Image ).


 ipopovici11, on 28 ianuarie 2016 - 13:17, said:

Ai dreptate, dar din pacate universitatile au devenit un fel de..afacere, chiar si cele de stat. Profesorii sunt interesati sa-si faca ei normele si sa aiba cui sa predea, in loc sa fie interesati de calitatea studentilor. In ziua de azi, admiterea a coborat la un nivel derizoriu chiar si pe la universitatile de traditie.
Da... si de asta facultatile care-s mai mult in pragul falimentului (unele deja au falimentat/au fos inchise) au prin lista de studenti tot felul de aberatii precum: femeile de servici si oamenii de la centrala trecuti la curs. Si daca ii intrebi pe aceia s-ar putea sa-ti raspunda chiar ca au ...mai multe diplome! Posted Image  (de ex cazul de aici, desi poate n-am nimerit exact cu exemplul asta... dar stiu din surse proprii, din oameni apropiati care lucreaza la facultate ca sunt astfel de cazuri... si nu doar 1-2).

Tot circul asta va disparea sper, cand ne vom fi saturat sa ne inselam pe noi insine ...cat suntem de... si avem asa multe... ! Si sa mai infruntam nitel realitatea care nu-i chiar asa de roza.

Edited by Marx, 28 January 2016 - 16:46.


#60
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,750
  • Înscris: 13.06.2004
Pornind de la nişte emsiuni vechi de cultură generală mă gândesc că ar trebui să existe metode moderne de a nu mai face materia plictisitoare pentru copii, ba dimpotrivă, ei singuri să-şi dorească să se întreacă între ei, precum oamenii din acele concusuri. Dar pentru asta ar trebui să scăpăm de egzemplarele cărora li se face publicitate în mass-media.

Un fel de meme. Dar cred că traducerea e greşită, că băiatul pare elev de liceu, nu student (în limba engleză elevii de liceu se numesc students)

[ https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12631328_635326566606904_6346663246836281484_n.jpg?oh=bd76d9bbeb8d4abb30cd53d03fcbca38&oe=5735EB3E - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 03 February 2016 - 01:48.


#61
cristirg

cristirg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,711
  • Înscris: 16.11.2012
in sfarsit un academician ,profesor de matematica,normal,

Academicianul Solomon Marcus, la Digi24: Cuvântul-cheie în şcoala românească este agresiunea. Fiecare pagină de manual îl agresează pe copil : http://www.digi24.ro...ie e agresiunea

"Referindu-se la manualele şcolare actuale, academicianul Solomon Marcus a afirmat că cele mai multe dintre ele „vin în conflict cu sănătatea psihosomatică a copilului. Îl agresează. Cuvântul-cheie este agresiunea”.

„Am luat pe rând manuale de biologie, geografie, istorie şi am constatat că agresiunea se manifestă foarte vizibil deoarece copilul e pus în situaţia de a primi, păstra şi reproduce un număr imens de informaţii, care te sperie.

Cultura nu se poate face dacă rămâne la acest nivel, al descrierii detaliate fără capacitatea de a tria şi organiza lucrurile în jurul unor idei. Suntem pierduţi.

Azi vehiculăm o afirmaţie care a devenit o banalitate: informaţia pe care omenirea o produce azi într-un minut întrece informaţia pe care a produs-o anterior în toată istoria ei.

Noi reacţionăm prin inteligenţă, prin selectare, triere, organizarea lucrurilor în jurul unor principii, toată cultura are la bază ideea de a reduce multul la puţin, altfel suntem pierduţi. Manualul şcolar nu se preocupă de acest lucru.

Copiii nu pot reacţiona critic, pot să creadă că aşa e normal să creadă.

Acestei agresiuni a manualelor i se adaugă agresiunea temelor de lucrat acasă.

Nimeni nu se întreabă - dacă fiecare profesor agresează elevul cu nu ştiu câte teme, nu e normal ca cineva să cotroleze dacă totalul acestor obligaţii ale elevilor nu depăşeşte un anumit plafon de suportabilitate?

Asta e realitatea de pe teren, mulţi profesori nu înţeleg că datoria lor e să întreţină un dialog cu elevii, nu să ţină discursuri."

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tCl6mOJQsOA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#62
andy1992

andy1992

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 18.08.2015
Sistemul romanesc de invatamant e din start cretin.

De ce? La orice nivel in sistemul romanesc de invatamant inveti chestii "in plus" care nu-ti folosesc, inclusiv in facultate. De ce? Ca sa aiba unii salariu...
Plus ca e o stupizenie sa ceri de la cineva sa stie ce stiu alte 6 persoane(profesorii). Acei profesori predau ceva si asteapta de la elev/student sa stie materia la nivelul sau. Insa elevul/studentul mai trebuie sa mai invete asta la inca 5-6 ratati din astia. Nici nu mai zic ca un profesor repeta aceeasi informatii mereu si mereu si e normal sa o stie. Sa zicem ca preda o lectie la 6 clase, o data pe an si el e in invatamant de 20 de ani, rezulta ca a predat de 120 de ori acea informatie in viata lui. In cele mai multe cazuri nici nu o stie bine ca e incompetent si mai vrea si de la elev/student sa o stie la nivelul lui de intelegere.

In universitatea mai exista alta idiotenie. De ce angajatorii se vaita ca studentii nu stiu sa faca nimic util dupa ce termina facultatea? Pentru ca un curs are in cel mai bun caz 40-50 de ore de curs+aplicatii. In aceste ore e condenstata o cantitate colosala de informatii. Se stie faptul ca iti trebuie cam 100 de ore de studiu ca sa-ti faci o idee despre un domeniu Normal ca studentii nostri tocesc ca niste sclavi informatii, trec examenel si apoi o uita pentru ca au folosit-o mult prea putin timp. Singurii care ajung profesionisti sunt cei care studieaza in timpul liber ceea ce-i intereseaza si aprofundeaza subiectul, iar facultatea o fac doar pentru diploma
Desigur, e ideal sa inveti un student de la poli o groaza de chestii ca sa aiba salarii si profesorii de la matematica, de la fizica si de la poli, sa-si faca fiecare damblaua, decat sa formezi persoane care dupa absolvire sa aiba cunostinte solide despre un domeniu care e de interes national. E bine sa investesti ca prostul(statul roman).

Edited by andy1992, 04 February 2016 - 00:24.


#63
cristirg

cristirg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,711
  • Înscris: 16.11.2012
interesanta si aceasta emisiune cu Academicianul Solomon Marcus: 10 nevoi umane de la care ar trebui să plece educația

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/B8YAWjAzR6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#64
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Mda. Si pro si contra.
Sa zicem ca eu, dupa 34 de ani in Electronica as vrea sa imi schimb calificarea. Si sa trec la Istorie.Viata e ciudata...
Nu mi-ar fi necesare cunostiintele din scola generala +liceu?
Ca sa nu mai zic despre faptul ca marea majoritate trec prin materii precum gasca, adica fara sa se ude.
Pe de alta parte, cum sa faci diferentele dntre cineva cu 4 clase si cineva cu 8? Ce ii difera pe acesti oameni? Amandoii au 2 maini, 2 picioare, o inima si un cap..
In conceptia mea diferenta majora este creierul. Unii pot acumula si mai ales interpreta ce au invatat.
Restul doar repeta niste chestii si dupa scoala, adio.
Dar sincer, unii trebuie sa mature strada. E o meserie necesara si utila societatii.
Alti sa ridice gunoiul.
Cei cu 8 clase sa conduca tramvaiul. Pt ca trebuie sa intelega si ceva din "anatomia" lui. Si daca sare o siguranta sa apese un buton si sa o schimbe, sa nu ramana tramvaiul si sa blocheze traficul..
Adevarul e ca eu si multi altii am dat examene de admitere la liceu. Cu mai multi candidati  pe loc. Si de treapta. Si de admitere la facultate.
Si nu am murit. Cine a invatat OK, cine nu, regret...
Am mai scris ca pt mine 8 clase obligatorii sunt suficiente. In timpul asta copilul si babacii lui cam realizeaza pe unde se plaseaza..
Dupa aia examene. Corect, vai de ce care nu invata..
Despre studentii care nu au imaginatie (tehnica) ca sa aplice ce au invatat si termina doar pe toceala, sincer, m-am plictisit sa scriu.
Cine BEEEEP ii impiedica in vacanta sa isi gasesca un job din viitoarea meserie? Eu?
Asa ca nu le mai plangeti de mila putorosilor..
Later edit
Caz trait. Stiu pe cineva care si-a dat copilul la liceu cu firma, profil de baza mate info. Normal ca plodul, la baza umanist, a facut fata foarte greu. Asa ca in clasa a X-a s-a transferat..
Pana la urma daca esti parinte si nu realizezi ca "goanga" ta e cu literatura, inseamna ca parintele e ...
Cazul meu. In clasa a VII-a m-am transfert la o alta scoala generala undie am gasit o profe de matematica exceptionala..Care  m-a facut sa iubesc materia asta pe care o urasem mai inainte din cauza unei alte profe. cretina..
Asa ca am urcat de la 7 si 8 la 9 si mi s-a dat si 10, dar spus limpede, mai mult pt incurajare...Dupa nota asta am inceput sa rup matematica, sa fac singur probleme din Gazeta Matematica.. Asa ca amm mai puscat cativa, pe bune..
In liceu am gasit un prof care m-a facut sa il urasc..Si materia lui..
Mama l-a intrebat direct, pai de ce la scoala generala a luat si 10, iar aici nu iese din note mici sau mediocre? Mi-a zis ca l-ati ascultat si desi stia de 10 i-ati dat doar 8. Nu v-a zis ca o sa isi bage picioarele? Inseamna ca nu aveti talent pedagogic..De a inebunit omul..
Iar eu am invatat sa invat din URA. Sa nu mai ma prinda..

Edited by Prien, 04 February 2016 - 01:21.


#65
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,750
  • Înscris: 13.06.2004
Cică se tot face reforma. Da' de fapt nu ştiu câţi mai pricep schimbarea. E un talmeş-balmeş. Mulţi profesori sunt cum sunt, mulţi elevi sunt dezinteresaţi, mulţi părinţi... Din anumite puncte de vedere cred că învăţământul e mai praf decât când am făcut eu clasele 1-12.
Uite ce s-a întâmplat în 1997: http://forum.softped...st__p__10132002 . Am să repun scanările din articol la dimensiuni mai mari (noroc că mai sunt şi pe un alt forum... of, iară sunt trist că s-a buşit vechiul hard şi am pierdut atâta informaţie   Posted Image   ).

Că am rămas dator cu un răspuns în ceea ce priveşte cursurile practice pentru instituţiile de învăţământ care nu sunt de profil: să ştii să faci unele chestii de bază de genul: traforaj, mici reparaţii electrice, eventual ceva chestii electronice (lipituri, realizat scheme simple). Da, costă bani aşa ceva, da' măcar unii dacă nu reuşesc cu o meserie, reuşesc cu alta.

Edited by djl, 04 February 2016 - 01:19.


#66
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007
Stefanel, tu te consideri un produs arhetipal al scolii românești?
Dacă nu, atunci de ce alegi să-ți povestești viața și aventurile pe un topic despre educație?

#67
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,750
  • Înscris: 13.06.2004
Atât timp cât am libertatea de a îmi exprima părarea, mi-o exprim. Experienţa cu educaţia da, joacă un rol în viaţa mea. Mă gândesc că totuşi dacă mi-aş fi dat silinţa aş fi ajuns mai sus, mă păienjenel.

#68
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007
Respectă-ți colegii, respectă regulamentul,scrie on-topic, nu mai polua.

#69
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,031
  • Înscris: 03.02.2014

 cristirg, on 03 februarie 2016 - 23:32, said:

in sfarsit un academician ,profesor de matematica,normal,

Academicianul Solomon Marcus, la Digi24: Cuvântul-cheie în şcoala românească este agresiunea. Fiecare pagină de manual îl agresează pe copil : http://www.digi24.ro...ie e agresiunea

"Referindu-se la manualele şcolare actuale, academicianul Solomon Marcus a afirmat că cele mai multe dintre ele „vin în conflict cu sănătatea psihosomatică a copilului. Îl agresează. Cuvântul-cheie este agresiunea”.

„Am luat pe rând manuale de biologie, geografie, istorie şi am constatat că agresiunea se manifestă foarte vizibil deoarece copilul e pus în situaţia de a primi, păstra şi reproduce un număr imens de informaţii, care te sperie.

Cultura nu se poate face dacă rămâne la acest nivel, al descrierii detaliate fără capacitatea de a tria şi organiza lucrurile în jurul unor idei. Suntem pierduţi.

Azi vehiculăm o afirmaţie care a devenit o banalitate: informaţia pe care omenirea o produce azi într-un minut întrece informaţia pe care a produs-o anterior în toată istoria ei.

Noi reacţionăm prin inteligenţă, prin selectare, triere, organizarea lucrurilor în jurul unor principii, toată cultura are la bază ideea de a reduce multul la puţin, altfel suntem pierduţi. Manualul şcolar nu se preocupă de acest lucru.

Copiii nu pot reacţiona critic, pot să creadă că aşa e normal să creadă.

Acestei agresiuni a manualelor i se adaugă agresiunea temelor de lucrat acasă.

Nimeni nu se întreabă - dacă fiecare profesor agresează elevul cu nu ştiu câte teme, nu e normal ca cineva să cotroleze dacă totalul acestor obligaţii ale elevilor nu depăşeşte un anumit plafon de suportabilitate?

Asta e realitatea de pe teren, mulţi profesori nu înţeleg că datoria lor e să întreţină un dialog cu elevii, nu să ţină discursuri."

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tCl6mOJQsOA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Am vazut si eu aseara emisiunea si in principiu sunt deacord. Sistemul romanesc de invatamant e demodat, tocmai prin cantitatea prea mare din informatii care trebuie retinuta. In ziua de azi informatia este foarte usor accesibila. Copii trebuie invatati sa caute informatia necesara, nu sa o memoreze. Mie si cand eram mic mi s-a parut inutil sa retin toti anii aceia la istorie sau fiecare os din corpul uman la biologie. In generala/liceu copilul trebuie invatat sa gandeasca nu sa retina 1000 de informatii care o sa le uite in 2 luni.

#70
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015

 djl, on 28 ianuarie 2016 - 13:00, said:

Dar credeţi că ar trebui introduse cursuri practice în cadrul învăţământului gimnazial şi de liceu (şi de ce nu şi la unele facultăţi)?

ce fel de cursuri practice?

#71
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,750
  • Înscris: 13.06.2004
Vezi postul #65 (mai sus).

#72
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006

 Soulstream, on 04 februarie 2016 - 12:09, said:

Am vazut si eu aseara emisiunea si in principiu sunt deacord. Sistemul romanesc de invatamant e demodat, tocmai prin cantitatea prea mare din informatii care trebuie retinuta...

Demodat dar (inca) minunat. Unii au luat premiul Nobel si nu se mai vaita ca au tocit prea mult la scoala. Asa este scoala adevarata - la fel ca viata - este grea, dificila, necesita multe sacrificii. Nu te duci la scoala doar ca sa te distrezi sau sa inveti sa cosi pe etamina. Daca te-ai proptit la ecuatia de gradul II oricum nu vei intelege niciodata ce sunt fononii optici. Nu este nicicio rusine sa inveti o meserie.

Quote

"Educației pe care am primit-o în România ca tânăr, îi datorez o parte importantă a suceselor mele profesionale. Sunt convins că am beneficiat și de faptul că știința și tehnologia erau la loc de cinste în acei ani, în ciuda dificultăților din perioada comunistă. O lecție care merită reținută este că fiecare perioadă, nu contează cât de dificilă ar părea, s-ar putea să ofere semințele care ar putea da roade într-un pământ fertil", spune Stefan Hell.  
http://www.romania-a...h.6ZtVKhaX.dpuf


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate