Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
NISSAN LEAF
Ultima postare: aug 12 2019 14:46, Inițiat de
d-ardeleanu
, dec 06 2010 11:35
·
0
#109
Publicat: 10 noiembrie 2017 - 08:11
galileofilm, on 09 noiembrie 2017 - 12:16, said: Pentru bzalex Am citit eticheta de pe modul Cod : 292C0 3NF2 Intra in lista 6kW w/o QC. Asta inseamna fara Quick Charge(w/o inseamna without). Unul compatibil cu Quick Charge ar fi cred: 292C0 3NF3 sau 292C0-4NP3A Cred ca o sa fie greu de gasit pe ebay. |
#113
Publicat: 12 noiembrie 2017 - 15:58
Eu nu stiu sa fie. Si eu an vrut in vara sa fac un drum la Sibiu, dar di cauza ca nu e incarcator in Fagaras am facut drumul din doua bucati cu oprire la rude in Sighisoara. Eventual sa opresti undeva pe drum si sa cersesti niste curent de la o benzinarie sau pensiune
|
#115
Publicat: 13 noiembrie 2017 - 17:44
galileofilm, on 09 noiembrie 2017 - 18:27, said:
Mare atentie! La ZOE bateria e de inchiriat. Parerea mea: cea mai mare porcarie. Sa dai ~100⏠pe luna sa te deplasezi 130 de km pe incarcare, cand poti cu 100⏠sa parcurgi pama la 1000-1400 km ( in functie de masina) Pt import auto iti spun sigur ca platesti vama. Singurul beneficiu pt electrice in Romania este ca nu platesti impozit si ai statii publice de incarcare gratis. In rest eu nu stiu de nici o alta facilitate. |
#118
Publicat: 08 decembrie 2017 - 19:25
Mi-a venit cablul de tip 2. Am incarcat la Kaufland, si ia 4.4 kwh. Incarca 30% in timp de 1h. Dupa ce ajunge la 80 % incarcarea scade ca putere...
Asa ca avand cablul pt statii publice am plecat de la Sibiu la Alba Iulia (~90km de la Sibiu). La plecare bateria era la 87% iar autonomia la 125 km. Am mers pe autostrada cu 120km/h, incalzirea pornita pe 24 C. Am sperat ca o sa ajung la Alba, dar surpriza... in apropiere de Sebes bateria ajunge la 20%, autonomia la ~25 km... Asa ca excursia la Alba Iulia se termina la Sebes... La iesirea de pe autostrada nivelul bateriei nu se mai afisa ( posesori de Leaf stiu) pt ca a scazut sub 19%, autonomie 12km. Incet dar sigur am ajuns la Kaufland Sebes. Bordul era plin de liniute.... adica nu tu nivel de baterie, nu tu autonomie... Conectez incarcatorul la statia de incarcare si am pornit la o portie de pierdut vremea prin "MegaMall"-ul din Sebes. Total de 5 magazine... inclusiv Kaufland. Dupa ce am cutreierat tot ce se putea cutreiera in zona cu superincetineala melcului( sa aina timp Leaf-ul sa traga ceva pe cablul de tip 2) ma decuplat masina de la statie. Timp de incarcare 4h30min, nivel baterie 91%, autonomie 120km. E timpul de intoarcere acasa... Autostrada...100-110km/h...incalzire 24 C. Am ajuns la Sibiu la statia de la Kaufland cu acelasi afisaj ca la Sebes: "----: ----" In loc de concluzie: Nu ma asteptam ca la drum intins sa consume asa mult. Cu bateria la 90% am facut in regim de autostrada ~75km. Deci atentie la drumurile lungi... In schimb dupa ~1,5 luni de utilizare in conditii de temp. actuale am reusit sa fac 120-130 km in regim de oras cu incalzirea pornita ( in functie de temp exterioara). Sunt incantat de masinuta... |
|
#119
Publicat: 09 decembrie 2017 - 17:25
Eu folosesc o aplicatie de telefon: Nissan Leaf Range Estimator. E un pic cam nefinisata dar e foarte utila pentru drumuri lungi. Selectezi traseul si temperatura si iti calculeaza autonomia in functie de viteza si inclinatia traseului. Pe Sibiu - Alba, autonomia estimata la 10gr C si 120km/h e de 78km. La o viteza medie de 95km/h autonomia e 107km.
La drum lung, daca vrei autonomia maxima, e mai bine sa eviti autostrazile. Daca mergeai pe DN, eu zic ca ajungeai pana la Alba. Oricum, e interesant ca incarca cu 4,4 kW. La mine incarca cu 6kW, 40%/h. Deci nu e chiar asa de mare diferenta. |
#122
Publicat: 11 ianuarie 2018 - 15:33
Mie pe telefon, imi apar in coltul din stanga jos 3 puncte unul langa celalalt. Daca apas pe ele apare o bara de meniu tot jos.
Ca sa introduci traseul apesi pe patratelul gri din dreptul de la Elevation Change si iti apare harta. Cu un click pui punctul de pornire si apoi puncte de traseu. Apoi revii la ecranul principal cu sageata din coltul din stanga sus si o sa iti preia diferentele de altitudine de pe traseu. |
#123
Publicat: 12 ianuarie 2018 - 06:28
galileofilm, on 08 decembrie 2017 - 19:25, said:
[...]Nu ma asteptam ca la drum intins sa consume asa mult. Cu bateria la 90% am facut in regim de autostrada ~75km. Deci atentie la drumurile lungi... In schimb dupa ~1,5 luni de utilizare in conditii de temp. actuale am reusit sa fac 120-130 km in regim de oras cu incalzirea pornita ( in functie de temp exterioara)[...] Atâta timp cât ești mulțumit și fericit cu mașina ta, treaba-i bună. SPor maxim și kilometri mulți și fără griji! |
|
#124
Publicat: 12 ianuarie 2018 - 07:39
Masinile electrice nu sunt la fel de eficiente indiferent de regimul de exploatare. Asta din cauza urmatorilor factori:
- puterea de franare cu recuperare in baterie e limitata. Mai mult decat atat, limita scade pe masura ce scade si viteza. Deci franarile bruste sau la viteze mici nu mai recupereaza energia cinetica si se pierde in frana mecanica - exista randamente de conversie a energiei intre mecanic si electric. Asta face ca din energia recuperata la franare sa mai poti folosi aproximativ jumatate din ea. De exemplu daca urci un deal si iti consuma sa zicem 10% din baterie, cand il cobori poti sa iti mai incarci bateria cu numai 5%. Bine, intre timp ai mai si parcurs un anumit numar de km, deci e normal sa nu mai poti recupera toti cei 10%. Ce inseamna asta practic? Daca folosesti frana de motor pierzi din energie fata de cazul in care reusesti sa eviti asta(de exemplu urci dealul in asa fel incat sa ajungi sus cu viteza minima posibila in conditiile de trafic si apoi iti dai drumul la vale fara sa mai folosesti frana de motor pana la viteza maxima posibila pe sectorul respectiv. - pierderile de energie in baterie datorita rezistentei interne sunt proportionale cu patratul curentului consumat sau incarcat in ea. Asta inseamna ca accelerarile sau franarile bruste au randament mai mic - forta de frecare a aerului e proportionala cu patratul vitezei. Asta inseamna ca la 120km/h ai pierderi de 4x mai mari decat la 60km/h. Asta inseamna ca daca vrei sa obtii autonomia mai mare trebuie sa incerci sa mergi cu viteza mai mica. Dar asta e valabil si la motorul termic. |
#126
Publicat: 12 ianuarie 2018 - 14:12
Ai incercat toate butoanele telefonului? Poate unul din ele preia functia de afisare bara de meniu
Screenshot_2018-01-12-14-07-47.png 49,95K
8 download-uri
Screenshot_2018-01-12-14-10-10.png 54,78K
8 download-uri
Cele trei puncte sunt in coltul din dreapta jos. Nu in stanga cum am spus initial. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi