Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Parere stare drum Sculeni - Chisi...

Necesit ajutor in gasirea a doua ...

Monitor 4k 27-28' PD USB C

Vacanta Italia
 Concediu Halkidiki

Ce vehicule motorizate ați avut d...

Router Asus nu se conecteaza WAN

Gradina, copaci, arbusti si plant...
 Trackpoint Thinkpad

Legare boiler electric trifazat l...

Upgrade CPU pentru Lenovo ThinkCe...

Mouse wireless multimode (2x BT +...
 Durere incheietura piciorului

Reparatie tablou electronic

Dell U2722 USB Connectors

Transport aragaz Germania - Ro
 

Tesla - informatii practice

* * * - - 6 votes
  • Please log in to reply
1298 replies to this topic

#109
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,146
  • Înscris: 22.05.2003
Gata, service-ul DAB Tesla din Bucuresti e oficial in app, poti face programari.

Attached Files



#110
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,146
  • Înscris: 22.05.2003
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZEN91-8_rPM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Despre comanda din UE, cum merge treaba (din China).

#111
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Vad ca e o tema recurenta, pe diverse topicuri, cu suspensia "prea rigida" pentru Tesla Model-3.
Pentru orice alta masina de 450+ CP (cum e cazul lui LR sau Performance) suspensia rigida ar fi cat se poate de normala, da' cand e vorba de Tesla, intotdeauna trebuie sa carcoteasca cineva, ceva...

In sfarsit, workaroundul cel mai simplu pentru a imbunatati confortul este reducerea presiunii (in pneuri, la rece) de la cea recomandata de 2.9 bar (42 PSI),
la 2.7 bar (39 PSI).

Nu o spun eu, o spune insusi Mr. Musk:
https://twitter.com/...865846338215936

Desi diferenta de presiune nu pare asa mare, cresterea confortului este semnificativa (cel putin cu rotile de 18''), am testat-o...
Consumul nu pare sa creasca vizibil (mi se pare in marja de eroare).

Singurul dezavantaj perceput: powerslide-uri mai bine nu, ca parca le faci pe guma de mestecat...

Edited by mars2k, 08 June 2022 - 18:49.


#112
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Eu o spun din perspectiva mea .. nu caut masina de curse .. caut un "covor fermecat" ...

Eu înțeleg ca se impun raportat la performanta, dar cu nevoile mele de deplasare nu se potrivesc.

Modificarea presiunii recomandate, fie in sus sau in jos, are avantaje si dezavantaje care afectează in primul rand viata anvelopelor, siguranța masinii, si dupa confortul.

Dar e doar părerea mea personala .. am nevoie de confort 98% din timp .. de extra performanta de la Tesla am nevoie maxim in 5% din cazuri ..

In schimb, cu garantia nu ma așteptam sa fie doar 80k km sau 2 ani, in special la preturile Tesla. (ma refer la toata masina, nu doar motor si baterie)

Prefer oricand 5 ani fara limita de km ..

Edited by rhadoo_ds, 09 June 2022 - 02:31.


#113
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
@rhadoo_ds -> te rog nu mai continua fake news-ul cu 2 ani de garantie pentru Tesla, te faci de ras...
E super simplu de verificat care este garantia reala:

https://www.tesla.co...ehicle-warranty
"The Basic Vehicle Limited Warranty covers your vehicle for 4 years or 50,000 miles, whichever comes first."
La fel si pe site-ul de la Tesla, la fel si in app-ul Tesla, etc

Referitor la confort vs sportivitate, e neverending story, fiecare cu preferintele lui...
My point este ca, pentru cei ce prioritizeaza confortul, exista e setare relativ simpla la Tesla Model 3, ce imbunatateste radical confortul si care este cat se poate de sigura, din moment de ce fost publicata de insusi Elon Musk...

#114
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Mea culpa ca nu m-am documentat si am zis din amintiri.

50.000 mile am nimerit-o se pare ..

Nu sunt hater Tesla, don't get me wrong .. urmăresc apropape zilnic progresul FSD la youtubarie ..

Daca nu era Tesla .. nici 15% din producătorii auto nu aveau acum EV-uri la vanzare .. respekt pt asta.

Eu m-am referit la faptul ca ma simt limitat la o garanție relativ mica .. comparativ cu alti producători.

EV-urile sunt mai simple .. ar putea creste si garantia ca durata/km fara sa le crească potențial costurile prea mult ..
Ar avea de castigat la imagine .. si încredere.



#115
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 803
  • Înscris: 12.02.2008
EPA / Comisia Europeanace zice de recomandarea lui Musk sau a dat 2.7 bar si X km autonomie WLTP ? Cum poti sa fi multumit cu solutia asta ?
Poate publicul tinta (tot mai mare) pentru Tesla accepta astfel de mizerii dar niciun CEO sanatos la cap nu ar iesi in fata cu asa ceva.

Vorbesc prostii ! Ce CEO ? Niciun inginer cu capul pe umeri nu ar iesi cu o astfel de solutie in 2022 cand se discuta despre cum sa reducem emisiile de CO2 care ies pe teava de esapament sau din centralele electrice.

Edited by r_vlad, 09 June 2022 - 14:51.


#116
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Alt tweet al lui Elon Musk, pe aceeasi tema:
"Highly recommend dropping tire pressure 10% below max to ~39 psi for comfort. Only affects range by ~2%."
https://twitter.com/...4555492352?s=21

View Postr_vlad, on 09 iunie 2022 - 14:54, said:

EPA / Comisia Europeanace zice de recomandarea lui Musk sau a dat 2.7 bar si X km autonomie WLTP ? Cum poti sa fi multumit cu solutia asta ?
Poate publicul tinta (tot mai mare) pentru Tesla accepta astfel de mizerii dar niciun CEO sanatos la cap nu ar iesi in fata cu asa ceva.

Vorbesc prostii ! Ce CEO ? Niciun inginer cu capul pe umeri nu ar iesi cu o astfel de solutie in 2022 cand se discuta despre cum sa reducem emisiile de CO2 care ies pe teava de esapament sau din centralele electrice.

Ce-mi plac mie aceste "ayayayayayay Puertooo Riiiiicoooooo" cand e vorba de 2% in minus la eficienta Tesla, dar cand, sa zicem, Hyundai Ioniq 5 consuma 140% in real life (din consumul Tesla Model-3 LR, deci cu 40% in plus), e OK, nothing to see here, move on...

Ma refer, de exemplu, la rezultatele lui Bjorn Nyland pentru 1000 km challenge:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bi_sChlWTRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
min 22:38

Si BTW, @r_vlad, sunt sigur ca la tine vine in fiecare dimineata comisia europeana, sa-ti verifice presiunea in pneuri la fosila... Posted Image

#117
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 803
  • Înscris: 12.02.2008
Ce a recomandat Musk pe Twitter, in legatura cu presiunea in roti, e ca si cum ar iesi Barna Tánczos pe facebook, ca la noi twitter n-are efect, si ar spune "luati EV-uri cu Rabla+ si daca nu va plac le puteti instraina oricand cu un contract de comodat si mai ramaneti si cu cateva mii de euro in buzunar". Toata lumea stie asta si cu toate astea nu e in regula ca ministrul mediului sa o spuna.
In fine, daca clientul tipic de Tesla e multumit cu solutia asta atunci nu pot decat sa il felicit pe Musk pentru inca o campanie de informare facuta cu costuri minime :)

BTW chiar imi place Tesla. A fost si inca este pe lista mea de posibile viitoare achizitii. Prin 2017 participam la un benchmarking pe calculatorul lor ADAS. Mi-au schimbat mult perceptia asupra industriei auto. Mi-am dat seama atunci ca fiabilitatea nu trebuie sa fie pe primul loc atunci cand ai o imagine puternica, oferi functionalitati negasit la concurenta si nu ai constrangerile unei companii conduse din Europa.

#118
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postr_vlad, on 09 iunie 2022 - 16:37, said:

clientul tipic de Tesla
nu exista asa ceva

#119
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007

View Postmars2k, on 09 iunie 2022 - 15:44, said:

Alt tweet al lui Elon Musk, pe aceeasi tema:
"Highly recommend dropping tire pressure 10% below max to ~39 psi for comfort. Only affects range by ~2%."
https://twitter.com/...4555492352?s=21



Ce-mi plac mie aceste "ayayayayayay Puertooo Riiiiicoooooo" cand e vorba de 2% in minus la eficienta Tesla, dar cand, sa zicem, Hyundai Ioniq 5 consuma 140% in real life (din consumul Tesla Model-3 LR, deci cu 40% in plus), e OK, nothing to see here, move on...

Ma refer, de exemplu, la rezultatele lui Bjorn Nyland pentru 1000 km challenge:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bi_sChlWTRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
min 22:38

Si BTW, @r_vlad, sunt sigur ca la tine vine in fiecare dimineata comisia europeana, sa-ti verifice presiunea in pneuri la fosila... Posted Image
Daca tu compari Ioniq 5 cu TM3 .. ceva e off rau .. sunt clase diferite, gabarituri diferite .. come on ..

Si consumul in real life tine de talpa fiecăruia.

Fără autostrăzi în Moldova și pe unde circul 95% din timp .. in 60.000 km la Kona am media de 12.7 kWh/100 km.

Am mers "la consum", de curiozitate, Sibiu-Iasi, mașină plina cu bagaje (banchete rabatate, bagaje si pe locul din fata pasager) si am avut consum de 8.6 kWh/100 km ... drum făcut în 6h si 45 min.(de la 88% la Sibiu la 33% la Iasi)..

Edited by rhadoo_ds, 10 June 2022 - 07:50.


#120
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Si cu ce vrei sa-l compar, @rhadoo_ds?

Pe Ioniq 5 si KIA EV6 le vad ca ceva intre Tesla Model-3 (care e sedan de segment D) si Tesla Model-Y (care e crossover de segment D).
Deci mai mari decat TM3 si mai mici decat TMY.

Rezulta ca Ioniq 5 / Kia EV6 sunt "crosscrossovers"? :)
Un fel de Qashqai-uri electrice, adica...

In sfarsit, Tesla Model Y consuma in testul lui Bjorn 207 Wh/km, in continuare un consum mult mai mic decat cei 260-270 Wh/km de la Ioniq 5 / KIA EV6.
Singura concluzie de bun simt este ca grupul Hyundai-KIA mai are de lucru la eficienta, ca de altfel toti ceilalti (non-Tesla) din lista. ;)

P.S. Mediile de viteza din testul lui Bjorn sunt de 100 km/h (plus-minus), incluzand pauzele de incarcare; nu are nici un sens sa le comparam cu mediile si consumurile de pe DN/DJ-urile din RO...

#121
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmars2k, on 10 iunie 2022 - 17:17, said:

Pe Ioniq 5 si KIA EV6 le vad ca ceva intre Tesla Model-3 (care e sedan de segment D) si Tesla Model-Y (care e crossover de segment D).
Deci mai mari decat TM3 si mai mici decat TMY.
Ioniq5 si EV6 sunt exact cat Model Y ca dimensiuni interioare si exterioare de altfel.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hPj13xtRdCU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

EV6 tot acolo e.

#122
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
@ro_explorer -> sunt mai mici pe toate dimensiunile Ioniq 5 si EV6, fata de Tesla Model Y:
Tesla Model Y: 4750 x 1920 x 1624 -> https://www.automobi...l/tesla/model-y

Hyundai Ioniq 5: 4635 x 1890 x 1605 -> https://www.automobi...hyundai/ioniq-5
Ki EV6: 4680 x 1880 x 1550 -> https://www.automobi...m/model/kia/ev6

Tesla Model 3: 4694 x 1850 x 1443 -> https://www.automobi...l/tesla/model-3

Edited by mars2k, 10 June 2022 - 19:12.


#123
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Eu am mers cu ele (cu toate) si iti spun ca Y e la fel ca EV6 si Ioniq 5 dpdv al soferului.
3-ul este in mod clar si evident mai mic, clase diferite.

#124
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postro_explorer, on 10 iunie 2022 - 17:41, said:

Ioniq5 si EV6 sunt exact cat Model Y ca dimensiuni interioare si exterioare de altfel.
Afirmatia ta initiala era alta. :)

#125
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View Postro_explorer, on 10 iunie 2022 - 20:32, said:

Eu am mers cu ele (cu toate) si iti spun ca Y e la fel ca EV6 si Ioniq 5 dpdv al soferului.
3-ul este in mod clar si evident mai mic, clase diferite.

Depinde cine este soferul. Iar M3 e din aceeasi clasa cu Y dar nu este SUV, Felul cum ti se pare de mare o masina nu este un criteriu pentru stabilirea clasei sale

#126
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Y și 3 nu sunt din aceeasi clasa. Y e crossover (ca Ioniq 5 și ev6) iar 3 e un sedan mediu.
Înălțimea interioara a cabinei face o diferență enorma. Cou try anul dinaintea lui 3 avea spațiu interior mai mare ca model 3 deși mașina era mai scurta.

View Postmars2k, on 10 iunie 2022 - 22:02, said:

Afirmatia ta initiala era alta. Posted Image
10cm nu se simt la o masina. Din toate punctele de vedere Y, 5 și 6 sunt la fel în ceea ce privește feelingul de clasa, ca sa zic asa.

Fa testdrive cu cele 3 și apoi vino și povestește.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate