Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Descriere PC in retea in W 10

Operatiune terorista in Belgrad
 Adeziv pt vata Mapei Mapetherm AR...

Recomandare monitor cu tuner TV

tcl,hisense,hiaomi sunet cu fidel...

Chimist vs Biochimist vs Inginer ...
 Chestionar medicina - Nutriție

La multi ani @GaBogdan!

La multi ani @Kokoshmare!

La multi ani @yanni17!
 Revizie centrala termica

Dulie e27 fara suruburi de prinde...

Tratare lemn strasina/sageac/pazie?

Laptop se incalzeste
 

Tesla - informatii practice

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,095
  • Înscris: 22.10.2006
In acest moment puteti deja de cateva luni comanda modelele Tesla in Romania.
Pana azi, din stiinta mea nu s-a livrat inca nimic oficial clientilor romani, iar prezenta Tesla lasa de dorit cam pe toate planurile.

Majoritatea informatiilor pe care le gasiti pe internet sunt legate de modelul US, care difera in unele aspecte  cheie vs modelul UE.

Asadar, voi incerca sa structurez informatiile pe capitole:

1. Incarcarea

Fast Charging CCS - pana la 250 kW (la Supercharger).
In Romania, majoritata statiilor fast DC sunt limitate la 50 kW, deci 250 kW este departe.

Type 2:
  • Cu EVSE mobil (inclus in dotarea masinii), conectare monofazata 230V
    • cu stecher Shuko - 3 kW (13A) (inclus)
    • cu adaptor monofazat albastru - 3.7 kw (adaptorul albastru inca nu poate fi comandat in Romania)
  • Cu EVSE fix, maximum acceptat este:
    • model S si X - 16.5 kW (24A) trifazat
    • model 3 si Y - 11.5 kW (16a) trifazat
Recomand Go-E Charge pentru incarcarea Type 2 (foarte multe facilitati, intr-un produs compact)

2. Capacitatea bateriei

Tesla nu face publica capacitatea bateriei, ei fac publice doar cifrele din diversele teste de consum, de aceea pot exista mai multe tipuri de baterii, cu capacitati diferite, dar limitate sau nu, astfel incat sa atinga cifrele raportate in test.
Asta permite in unele cazuri sa creasca range-ul raportat, prin punerea la dispozitia utilizatorului a capacitatii de rezerva.
In practica, scadeti cu 25% autonomia raportata in test si va apropiata de valorile reale ale autonomiei.

3. Optiunile

- dpdv vedere al optiunilor, aveti destul de putine de ales (motorizare, culoare, roti si 3 feluri de condus autonom, cu mentiunea ca cea mai scumpa optiune inca nu functioneaza si se spera deja de cativa ani ca va aparea).

- odata ce ati configurat masina dorita, pretul este fixat, iar o eventuala crestere oficiala de pret NU va afecta comanda deja facuta.
Daca modificati orice aspect al comenzii (ex culoare), atunci pierdeti pretul fixat.

- nu exista o lista clara de dotari, ci sunt subliniate doar unele, principale.
Unele optiuni exista in UE, dar nu exista in US (ex volan incalzit la M 3 si Y)
La Model Y, momentan nu puteti comanda versiunea cu 7 locuri in Romania.

3.1 Rezervarea
Pentru rezervare e nevoie doar de 500 lei, platibili cu cardul.
Daca va razganditi, pierdeti acest bani.

Cand se aproprie momentul livrarii, veti fi contactat pentru plata intregii sume sau refuzul achizitiei.

4. Data livrarii
Aceasta data e total incerta, mai ales ca in acest moment nu se fabrica niciun model in UE, deci masinile trebuie fabricate, transportate si distribuite.
Tesla are un intreg algoritm de productie si livrare, adica sunt prioritizate comenzile din apropierea fabricii.
Cele de pe alte continente sunt programate in asa fel, incat sa fie livrate cat mai multe la sfarsitul unei perioade de 4 luni (quarter), cand influenteaza raportarile bursiere.

Avand in vedere cererea imensa si problemele cu semiconductorii, EDD (estimated delivery date) este foarte relativa si in general se prelungestie cateva luni.

In cazul Model X refresh, nici macar nu au inceput productia, desi primele livrari trebuiau facute in august 2021, deci exista o intarziere de minim 4 luni.

4.1 Livrarea - receptia
E plin internetul de povesti Horror despre defectele descoperite la livrare.
Aparent problemele au mai fost rezolvate, dar e bine sa cascati bine ochii inainte de a semna PV de receptie.
Puteti oricand refuza receptia si vi se va trimite candva o alta masina.

Alternativ, puteti prelua masina, dar sa mentionati defectele observate, urmand sa fie reparate in service (cand va exista).


5. Service

E sublim, dar momentan in Romania exista doar partener service pe partea de tinichigerie (DAB Auto).
Exista promisiuni ca anul acesta va exista in Bucuresti un service Tesla oficial.

Exista insa un service neoficial, ca alternativa de urgenta, in rest.. programare la service-ul de la Viena.

6. Accesorii

Exista multe accesorii pentru Tesla, majoritatea fiind neoficiale.
Oricum, e o problema, ca cel putin pe moment NU exista Tesla Store Romania.

Va recomand ca dupa ce va comandati o Tesla, sa vedeti ce accesorii va sunt recomandate si le puteti accesa.

Dintre cele mai importante, va recomand:
- presuri de cauciuc pentru interior (cum incep precipitatiile e mare nevoie de ele)
- suporti (puc) pentru cric, altfel o sa va juliti pragurile la liftul de la vulcanizare
- grila protectie gauri ventilatie podea
- sticla de protectie pe tableta (clear sau mat)
- aparatori de noroi (anvelope late -> arunca multa mizerie)
etc
Attached File  accesorii.jpg   307.92K   59 downloads

Aliexpress e un loc bun pentru achizitii.

Pentru cei care au ales "piele" alba, e de dorit sa folositi o solutie de protectie ceramica pentru a intampina eventuale pete.
Nu stiu de unde poate fi cumparata in UE/RO.

7. Multimedia si navigatie

O chestie foarte discutabila la Tesla e lipsa butoanelor fizice.
Din experienta mea cu alte masini, e anevoios, mai ales cand nu poti accesa facil setarile de clima, dar totodata nu schimbi temperatura foarte des.

Cea mai mare problema pe care o gasesc eu, este lipsa Carplay sau Android Auto, deci nu poti rula Waze sau Apple Music pe ecranul masinii.
Am inteles ca exista Spotify pe masina, dar foloseste conexiunea masinii (ce sa plateste separat, si nu e stralucit)

Harta Tesla pare sa fie buna, dar lipsesc informatiile despre trafic din Waze, deci tot ajungi la capitolul accesorii sa montezi ceva ca sa lipesti telefonul de tableta.

O alta problema este lipsa unui HUD, care e foare convenabil si iti arata adesea harta, viteza si daca ai uitat semnalizatorul pornit.

8. Supercharere
Momentan in Romania accesul la Superchargere (cele putine, cate sunt) este gratuit, dar nu va fi tot timpul asa

#2
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,875
  • Înscris: 15.12.2009
Pot sa comentez/adaug ceva ca utilizator de Model 3 LR, cel mai recent model?

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:

1. Incarcarea
Fast Charging CCS - pana la 250 kW (la Supercharger).
250Kw sunt posibili doar in anumite conditii:

1. Bateria sa fie intre 5 si 30% (asta este intervalul in care se incarca cu 250Kw, in afara lui puterea de incarcare scade, inainte de 5% fiind limitata pe la 120-150Kw iar dupa 30% scazand progresiv cu nivelul de incarcare a bateriei).
2. Bateria sa fie preincalzita pentru supercharging: bateria in mod normal de functionare este mentinuta intre 35 si 40 de grade celsius folosind sistemul de reglare termica special conceput pentru asta. Cand bateria se precontitioneaza pentru supercharging temperatura acesteia este adusa la 50 de grade, lucru care dureaza putin. Cand se selecteaza supercarger ca punct de destinatie in navigatie masina isi face preconditionare automata si cand se ajunge la incarcator bateria va fi in stare optima. Daca se incarca la alte incarcatoare, chiar daca sunt DC de 300Kw, bateria se conditioneaza in timp ce se incarca astfel ca eu am obtinut 80Kw puterte de incarcare la statie de 300Kw, pana cand bateria s-a incalzit ... ulterior incarcand cu 250 Kw pentru 1 minut, cat a mai durat pana sa ajunga la 30%).
3. daca sunteti singura masina pe incarcator la supercharger (incarcatoarele Tesla supercharger au o eticheta A si B care arata imperecherea unitatilor cu load balancing - puterea per unitate e de 300Kw pe pereche, cu maxim 250Kw pe unitate - in curand 300).

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:

2. Capacitatea bateriei
Tesla nu face publica capacitatea bateriei,
[...]
In practica, scadeti cu 25% autonomia raportata in test si va apropiata de valorile reale.
In practica va puteti baza pe 350Km in regim de autostrada si la 450-500 Km in regim de oras la versiunile long-range.

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:

7. Multimedia si navigatie
O chestie foarte discutabila la tesla e lipsa butoanelor fizice.
Din experienta mea cu alte masini, e anevoios, mai ales cand nu poti accesa facil setarile de clima, dar totodata nu schimbi temperatura foarte des.
Cea mai mare problema pe care o gasesc eu, este lipsa Carplay sau Android Auto, deci nu poti rula Waze sau Apple Music pe ecranul masinii.
Am inteles ca exista Spotify pe masina, dar folsoeste conexiunea masinii (ce sa plateste separat, si nu e stralucit)
Harta Tesla pare sa fie buna, dar lispesc informatiile despre trafic din Google Maps sau Waze, deci tot ajungi la capitolul accesorii sa montezi ceva ca sa lipesti telefonul de tableta.
O alta problema este lipsa unui HUD, care e foare convenabil si iti arata adesea harta, viteza si daca ai uitat semnalizatorul pornit.

Lipsa butoanelor este o chestie de adaptare si odata ce inveti sistemul nu mai ai nici cea mai mica problema. In plus, multe din comenzi sunt suportate pe comanda vocala ceea ce face sistemul si mai "hands free".
Nu am avut nici cea mai mica problema cu Spotify. Are si TuneIn radio de altfel. In ambele te poti lega cu contul tau propriu si ai acces la biblioteca proprie de muzica si playlisturi.
Poti folosi orice alte surse de muzica digitala din telefon si va aparea sistemul clasic de control (prev next, play/pause) si o album art ... dar cam atat.

Navigatia este de la Google si are goolge traffic. Singura diferenta fata de telefon este ca nu iti arata traficul "normal", fara intarzieri, ci doar zonele lente (deci nu ai verde pe strada, doar portocaliu - rosu -rosu inchis in functie de aglomeratie).

Lipsa HUD-ului este o non-problema. Am jonglat personal cu ideea de a cumpara un HUD aftermarket dar e complet inutil. Informatia este usor accesibila in coltul ecranului. Din nou, e o treaba de obisnuinta si te obisnuiesti in maxim 2-3 zile.


View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:

Momentan in Romania accesul la Superchargere (cele putine, cate sunt) este gratuit, dar nu va fi tot timpul asa, deci daca comandati o Tesla, folositi codul meu de referer (ACEST LINK), si amandoi vom primi 1500 Km gratuit la Supercharger.
Imi place ce ai facut aici :) .... propun sa facem o lista de refferal codes de unde viitorii cumparatori de Tesla sa leaga daca vor sa foloseasca unul anume ... atat timp cat va mai fi disponibil Cica programul de referral se va termina curand.

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,810
  • Înscris: 22.05.2003
Cec la purtator...

Fiecare utilizator Tesla are cont Tesla, unde poate lista mai multe masini.
Exista si app pentru telefon, iar cel putin pe IOS, telefonul este folosit si pe post de cheie.

In acel cont/app, se adauga un card, de pe care se iau banii cand folosesti magazinul Tesla, faci rezervare sau folosesti Superchargerul.

#4
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,875
  • Înscris: 15.12.2009

View Post__Dan__, on 30 august 2021 - 15:02, said:

Și cum îti iei cei 1500 Km? În găleata sau pe rola?
Iti apar in contul tau si se consuma conform unei constante specifice fiecarui model de masina, care reprezinta consumul pe Km, in Wh. La model 3 LR 2021 de exemplu, constanta este de 136Wh/Km .

View PostAdm, on 30 august 2021 - 15:17, said:

Exista si app pentru telefon, iat cel putin pe IOS, telefonul este folosit si pe post de cheie.
Si la android merge. La mine ambele telefoane merg perfect in loc de cheie. Aplicatia este identica dpdv al functionalitatii pe amandoua sistemele de operare.

Exemplu despre cum apar in cont sesiunile de incarcare (atat cele gratis, din contul de Km obtinuti prin referral, cat si cele platite cu cardul asociat contului):

Attached File  Capture.JPG   78.64K   53 downloads

PDF-ul de la sesiunile cu plata reprezinta chitanta.

Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:28.


#5
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,095
  • Înscris: 22.10.2006
Personal am folosit Carplay si sunt multumit de el, mai ales integrarea Waze si Apple Music (la care am abonament).
La noile modele au incarcare wireless, dar suprafata e sub LCD, deci daca vrei sa si VEZI Waze, tot trebuie suport custom si cablu de incarcare.

Comenzile vocale sunt superbe dupa ce te obisnuiesti, dar nu toti oamenii stiu inglish, iar romansky nu cred ca e suportat.

Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 15:28.


#6
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,875
  • Înscris: 15.12.2009

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 15:28, said:

La noile modele au incarcare wireless, dar suprafata e sub LCD, deci daca vrei sa si VEZI Waze, tot trebuie suport custom si cablu de incarcare.
Telefoanele se vad perfect sub ecran, cel putin la model 3. Eu am 185cm, deci pozitie mai inalta in scaun, dar tot pot vedea fara obstructionare ecranul ambelor telefoane plasate pe padul de incarcare.

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 15:28, said:

Comenzile vocale sunt superbe dupa ce te obisnuiesti, dar nu toti oamenii stiu inglish, iar romansky nu cred ca e suportat.
Merge si cu Romglish Posted Image ... (engleza cu accent romanesc) ... dar eu sper ca intr-un viitor oarecare sa suporte si Romaneste.

*******************

Ah ... hot tip: Aplicatia Scan My Tesla : https://play.google....on.canbus.tesla

O recomand pentru "geeks". Necesita Android (nu merge pe iOS) si un dongle OBD2 bluetooth compatibil si un adaptor dedicat pentru Tesla, in functie de modelul cumparat:
https://www.amazon.d...duct/B08TW3RSQW

Asta afiseaza date din bus-ul intern al masinii, cum ar fi diverse temperaturi de prin sistem, starea si capacitatea bateriei, consumul, puterea motoarelor, etc ... ma rog, date tehnice fara o aplicabilitate in lumea reala de utilizator dar eu le gasesc utile ca "food for soul"  ... eu am mereu androidul pus pe padul de incarcare wireless cu Scan My Tesla ruland pe el Posted Image

Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:37.


#7
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,875
  • Înscris: 15.12.2009
Inca un "hot tip":  A better route planner: https://abetterrouteplanner.com/

Un route planner excelent (cel mai bun pe care l-am gasit eu pana azi) care iti calculeaza la o precizie tulburatoare un drum lung pe care sa ti-l planifici.
Ia in considerare tot ce e posibil sa se ia in considerare intr-un planning: starea initiala a bateriei, nivelul de degradare, consumul specific, aerodinamica masinii, masa auxiliara, vantul, traficul, profilul de altitudine al rutei ... tot.
Mie mi-a dat predictii la nivel de 0.5% de baterie pe 300Km ... dupa cum spuneam, tulburator.

#8
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,810
  • Înscris: 22.05.2003
Ma intreb in cat timp prietenii chinezi vor scoate si ei un adaptor pt OBD2.
Cablul ala cu 2 mufe 80 eur e tras rau de par.

#9
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,875
  • Înscris: 15.12.2009
Problema e ca Tesla are 2 busuri OBD. Unul "public", care se regaseste in fata, deasupra suportului piciorului stang, care are un cuplor clasic OBD. Poti baga dongle-ul acolo si nu se intampla nimic. Adica adaptorul primeste curent, dar nu afiseaza nimic. Absolut nimic Posted Image. O fi ceva proprietar.

Adaptorul asta din link face "tap" pe busul OBD intern al masinii. Sub cotiera este o mufa care cupleaza 2 cabluri. Se decupleaza aia si se baga minunea asta din link care iti ofera o a doua mufa OBD, neoficiala, de data asta cu informatii.

Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:59.


#10
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,095
  • Înscris: 22.10.2006
Cablul respectiv este 15 USD la chineji. L-am comandat acum.
Ajunge inaintea masinii.

Cauti tesla obd adapter

https://www.aliexpre...2840912717.html
https://www.aliexpre...2870538483.html

Eu am un trusty Vgate pe WIFi care merge de rupe la BMW si nu numai.

#11
bogdan074

bogdan074

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,557
  • Înscris: 11.04.2005
Tesla a deschis la Constanța a 5-a stație de superchargere la City Mall.
https://dobrogealive...re-din-romania/

#12
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,810
  • Înscris: 22.05.2003
Cred ca asta era tot planul pe anul asta.
Poate la anu incep sa o ia si spre nordul tarii.

#13
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,774
  • Înscris: 16.05.2012

View PostAdm, on 05 septembrie 2021 - 06:55, said:

Cred ca asta era tot planul pe anul asta.
Poate la anu incep sa o ia si spre nordul tarii.
Am aruncat un ochi pe harta...daca mai apare una la Cluj si alta la Iasi s-a cam rezolvat cu mersul prin Romania cu Tesla.

LE. si Predeal sau imprejurul Brasovului pentru bucurestenii care vin saptamanal la munte :)

Edited by raven75, 05 September 2021 - 09:38.


#14
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 19.02.2007
Și când o să se deschidă pentru toți .. atunci o sa fie și mai fain.
Avantajul lor e că au multe stații într-un punct de încărcare ..

#15
demigeo

demigeo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 08.05.2020
Cand comanzi o masina, ai acolo un pret estimativ, din care se deduc rabla 1 si rabla plus.
Cine face asta, cine aplica pentru fondurule de mediu? O faci dupa ce platesti cei 500 de ron? Te suna Tesla Romania si iti cere documente ( gen certificat fiscal de la spit, acord casare rabla cu talon si carte identitate, etc?)

Edited by Dany_Darke, 08 September 2021 - 21:45.


#16
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Exista o reprezentanta Tesla România, ei se ocupa.
Dar, am impresia ca numai Rabla plus se scade pentru Tesla, nu se ocupa si de Rabla clasic.

#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,810
  • Înscris: 22.05.2003
Pretul afisat este cel care are deja aplicata reducarea Rabla Plus.

#18
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,095
  • Înscris: 22.10.2006
Apropo de jucării, am cumpărat niște filtre pentru mizerie, ca sa nu se blocheze cu mizerii conductele care conduc apa de pe mașină.

https://www.aliexpre...2727084631.html

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate