Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla - informatii practice
#1
Posted 30 August 2021 - 14:50
In acest moment puteti deja de cateva luni comanda modelele Tesla in Romania.
Majoritatea informatiilor pe care le gasiti pe internet sunt legate de modelul US, care difera in unele aspecte cheie vs modelul UE. Asadar, voi incerca sa structurez informatiile pe capitole: 1. Incarcarea Fast Charging CCS - pana la 250 kW (la Supercharger). In Romania, majoritata statiilor fast DC sunt limitate la 50 kW, deci 250 kW este departe. Type 2:
Nu va aruncati la incarcatorul Tesla Wall Connector (TWC3). 2. Capacitatea bateriei Tesla nu face publica capacitatea bateriei, ei fac publice doar cifrele din diversele teste de consum, de aceea pot exista mai multe tipuri de baterii, cu capacitati diferite, dar limitate sau nu, astfel incat sa atinga cifrele raportate in test. Asta permite in unele cazuri sa creasca range-ul raportat, prin punerea la dispozitia utilizatorului a capacitatii de rezerva. In practica, scadeti cu 25-30% autonomia raportata in test si va apropiata de valorile reale ale autonomiei. 3. Optiunile - dpdv vedere al optiunilor, aveti destul de putine de ales (motorizare, culoare, roti si 3 feluri de condus autonom, cu mentiunea ca cea mai scumpa optiune inca nu functioneaza si se spera deja de cativa ani ca va aparea). - odata ce ati configurat masina dorita, pretul este fixat, iar o eventuala crestere oficiala de pret NU va afecta comanda deja facuta. Daca modificati orice aspect al comenzii (ex culoare), atunci pierdeti pretul fixat. - nu exista o lista clara de dotari, ci sunt subliniate doar unele, principale. Unele optiuni exista in UE, dar nu exista in US (ex volan incalzit la M 3 si Y) La Model Y, momentan nu puteti comanda versiunea cu 7 locuri in Romania. 3.1 Rezervarea Pentru rezervare e nevoie doar de 500-1200 lei, platibili cu cardul. Daca va razganditi, pierdeti acest bani. De fapt, in Romania, cand platiti 500-1200 lei, faceti rezervare pret, nu e comanda confirmata. Pentru a va fi confirmata comanda, aveti doua optiuni: - anuntati Tesla Romania ca doriti sa cumparati fara Tichet Rabla+ - faceti demersurile pentru a primi Tichetul Rabla+, dar abia cand aveti Nota de Inscriere, se va considera ca comanda e confirmata! 4. Data livrarii Aceasta data e total incerta, mai ales ca in acest moment nu se fabrica niciun model in UE, deci masinile trebuie fabricate, transportate si distribuite. Tesla are un intreg algoritm de productie si livrare, adica sunt prioritizate comenzile din apropierea fabricii. Cele de pe alte continente sunt programate in asa fel, incat sa fie livrate cat mai multe la sfarsitul unei perioade de 4 luni (quarter), cand influenteaza raportarile bursiere. Avand in vedere cererea imensa si problemele cu semiconductorii, EDD (estimated delivery date) este foarte relativa si in general se prelungestie cateva luni. In cazul Model X refresh, nici nu se stie cand vor livra in UE. 4.1 Livrarea - receptia E plin internetul de povesti Horror despre defectele descoperite la livrare. Aparent problemele au mai fost rezolvate, dar e bine sa cascati bine ochii inainte de a semna PV de receptie. Puteti oricand refuza receptia si vi se va trimite candva o alta masina. Alternativ, puteti prelua masina, dar sa mentionati defectele observate, urmand sa fie reparate in service. 5. Service E sublim, dar momentan in Romania exista doar partener service pe partea de tinichigerie (DAB Auto). Exista promisiuni ca anul acesta va exista in Bucuresti un service Tesla oficial. Exista insa un service neoficial, ca alternativa de urgenta, in rest.. programare la service-ul de la Viena. 6. Accesorii Exista multe accesorii pentru Tesla, majoritatea fiind neoficiale. Exista Tesla Store in Romania, dar nu online, ci la reprezentanta. Va recomand ca dupa ce va comandati o Tesla, sa vedeti ce accesorii va sunt recomandate si le puteti accesa. Dintre cele mai importante, va recomand: - presuri de cauciuc pentru interior (cum incep precipitatiile e mare nevoie de ele) - suporti (puc) pentru cric, altfel o sa va juliti pragurile la liftul de la vulcanizare - grila protectie gauri ventilatie podea - sticla de protectie pe tableta (clear sau mat) - aparatori de noroi (anvelope late -> arunca multa mizerie) etc accesorii.jpg 307.92K 99 downloads Aliexpress e un loc bun pentru achizitii. Pentru cei care au ales "piele" alba, e de dorit sa folositi o solutie de protectie ceramica pentru a intampina eventuale pete. 7. Multimedia si navigatie O chestie foarte discutabila la Tesla e lipsa butoanelor fizice. Din experienta mea cu alte masini, e anevoios, mai ales cand nu poti accesa facil setarile de clima, dar totodata nu schimbi temperatura foarte des. Cea mai mare problema pe care o gasesc eu, este lipsa Carplay sau Android Auto, deci nu poti rula Waze sau Apple Music pe ecranul masinii. Am inteles ca exista Spotify pe masina, dar foloseste conexiunea masinii (ce sa plateste separat, si nu e stralucit) Harta Tesla pare sa fie buna, dar lipsesc informatiile despre trafic din Waze, deci tot ajungi la capitolul accesorii sa montezi ceva ca sa lipesti telefonul de tableta. O alta problema este lipsa unui HUD, care e foare convenabil si iti arata adesea harta, viteza si daca ai uitat semnalizatorul pornit. 8. Supercharere Momentan in Romania accesul la Superchargere (cele putine, cate sunt) este gratuit, dar nu va fi tot timpul asa 9. Grupuri Whatsapp tesla Romania Discuții legate de mașinile pe care le așteptăm https://chat.whatsap...T1nG61ncwGiwhFI Info RCA și Casco Tesla: https://chat.whatsap...gtIf4exjEh2PSzF Rabla Plus Q&A: https://chat.whatsap...VqrfKrciAK6Cp5s 10. COC Tesla (de obicei cei de la asigurari nu le au, cand cereti CASCO/RCA inainte de a avea masina. - COC Tesla M3 LR COC Tesla_M3_LR.pdf 1.02MB 8 downloads - COC Mesla M3 SR 2023 COC_M3SR_2023.pdf 127.27K 4 downloads - COC Tesla MY SR COC_Tesla_MY_SR.JPG 255.2K 18 downloads - COC Tesla MY LR COC_MY-LR_2022.pdf 135.8K 6 downloads 11. Unde se afla seria de sasiu pt RAR |
#2
Posted 30 August 2021 - 15:15
Pot sa comentez/adaug ceva ca utilizator de Model 3 LR, cel mai recent model?
Ahasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:
1. Incarcarea Fast Charging CCS - pana la 250 kW (la Supercharger). 1. Bateria sa fie intre 5 si 30% (asta este intervalul in care se incarca cu 250Kw, in afara lui puterea de incarcare scade, inainte de 5% fiind limitata pe la 120-150Kw iar dupa 30% scazand progresiv cu nivelul de incarcare a bateriei). 2. Bateria sa fie preincalzita pentru supercharging: bateria in mod normal de functionare este mentinuta intre 35 si 40 de grade celsius folosind sistemul de reglare termica special conceput pentru asta. Cand bateria se precontitioneaza pentru supercharging temperatura acesteia este adusa la 50 de grade, lucru care dureaza putin. Cand se selecteaza supercarger ca punct de destinatie in navigatie masina isi face preconditionare automata si cand se ajunge la incarcator bateria va fi in stare optima. Daca se incarca la alte incarcatoare, chiar daca sunt DC de 300Kw, bateria se conditioneaza in timp ce se incarca astfel ca eu am obtinut 80Kw puterte de incarcare la statie de 300Kw, pana cand bateria s-a incalzit ... ulterior incarcand cu 250 Kw pentru 1 minut, cat a mai durat pana sa ajunga la 30%). 3. daca sunteti singura masina pe incarcator la supercharger (incarcatoarele Tesla supercharger au o eticheta A si B care arata imperecherea unitatilor cu load balancing - puterea per unitate e de 300Kw pe pereche, cu maxim 250Kw pe unitate - in curand 300). Ahasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said: 2. Capacitatea bateriei Tesla nu face publica capacitatea bateriei, [...] In practica, scadeti cu 25% autonomia raportata in test si va apropiata de valorile reale. Ahasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said:
7. Multimedia si navigatie O chestie foarte discutabila la tesla e lipsa butoanelor fizice. Din experienta mea cu alte masini, e anevoios, mai ales cand nu poti accesa facil setarile de clima, dar totodata nu schimbi temperatura foarte des. Cea mai mare problema pe care o gasesc eu, este lipsa Carplay sau Android Auto, deci nu poti rula Waze sau Apple Music pe ecranul masinii. Am inteles ca exista Spotify pe masina, dar folsoeste conexiunea masinii (ce sa plateste separat, si nu e stralucit) Harta Tesla pare sa fie buna, dar lispesc informatiile despre trafic din Google Maps sau Waze, deci tot ajungi la capitolul accesorii sa montezi ceva ca sa lipesti telefonul de tableta. O alta problema este lipsa unui HUD, care e foare convenabil si iti arata adesea harta, viteza si daca ai uitat semnalizatorul pornit. Lipsa butoanelor este o chestie de adaptare si odata ce inveti sistemul nu mai ai nici cea mai mica problema. In plus, multe din comenzi sunt suportate pe comanda vocala ceea ce face sistemul si mai "hands free". Nu am avut nici cea mai mica problema cu Spotify. Are si TuneIn radio de altfel. In ambele te poti lega cu contul tau propriu si ai acces la biblioteca proprie de muzica si playlisturi. Poti folosi orice alte surse de muzica digitala din telefon si va aparea sistemul clasic de control (prev next, play/pause) si o album art ... dar cam atat. Navigatia este de la Google si are goolge traffic. Singura diferenta fata de telefon este ca nu iti arata traficul "normal", fara intarzieri, ci doar zonele lente (deci nu ai verde pe strada, doar portocaliu - rosu -rosu inchis in functie de aglomeratie). Lipsa HUD-ului este o non-problema. Am jonglat personal cu ideea de a cumpara un HUD aftermarket dar e complet inutil. Informatia este usor accesibila in coltul ecranului. Din nou, e o treaba de obisnuinta si te obisnuiesti in maxim 2-3 zile. Ahasverus, on 30 august 2021 - 14:50, said: Momentan in Romania accesul la Superchargere (cele putine, cate sunt) este gratuit, dar nu va fi tot timpul asa, deci daca comandati o Tesla, folositi codul meu de referer (ACEST LINK), si amandoi vom primi 1500 Km gratuit la Supercharger. |
#3
Posted 30 August 2021 - 15:17
Cec la purtator...
Fiecare utilizator Tesla are cont Tesla, unde poate lista mai multe masini. Exista si app pentru telefon, iar cel putin pe IOS, telefonul este folosit si pe post de cheie. In acel cont/app, se adauga un card, de pe care se iau banii cand folosesti magazinul Tesla, faci rezervare sau folosesti Superchargerul. |
#4
Posted 30 August 2021 - 15:23
__Dan__, on 30 august 2021 - 15:02, said:
Și cum îti iei cei 1500 Km? În găleata sau pe rola? Adm, on 30 august 2021 - 15:17, said:
Exista si app pentru telefon, iat cel putin pe IOS, telefonul este folosit si pe post de cheie. Exemplu despre cum apar in cont sesiunile de incarcare (atat cele gratis, din contul de Km obtinuti prin referral, cat si cele platite cu cardul asociat contului): Capture.JPG 78.64K 72 downloads PDF-ul de la sesiunile cu plata reprezinta chitanta. Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:28. |
#5
Posted 30 August 2021 - 15:28
Personal am folosit Carplay si sunt multumit de el, mai ales integrarea Waze si Apple Music (la care am abonament).
La noile modele au incarcare wireless, dar suprafata e sub LCD, deci daca vrei sa si VEZI Waze, tot trebuie suport custom si cablu de incarcare. Comenzile vocale sunt superbe dupa ce te obisnuiesti, dar nu toti oamenii stiu inglish, iar romansky nu cred ca e suportat. Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 15:28. |
#6
Posted 30 August 2021 - 15:37
Ahasverus, on 30 august 2021 - 15:28, said:
La noile modele au incarcare wireless, dar suprafata e sub LCD, deci daca vrei sa si VEZI Waze, tot trebuie suport custom si cablu de incarcare. Ahasverus, on 30 august 2021 - 15:28, said: Comenzile vocale sunt superbe dupa ce te obisnuiesti, dar nu toti oamenii stiu inglish, iar romansky nu cred ca e suportat. ******************* Ah ... hot tip: Aplicatia Scan My Tesla : https://play.google....on.canbus.tesla O recomand pentru "geeks". Necesita Android (nu merge pe iOS) si un dongle OBD2 bluetooth compatibil si un adaptor dedicat pentru Tesla, in functie de modelul cumparat: https://www.amazon.d...duct/B08TW3RSQW Asta afiseaza date din bus-ul intern al masinii, cum ar fi diverse temperaturi de prin sistem, starea si capacitatea bateriei, consumul, puterea motoarelor, etc ... ma rog, date tehnice fara o aplicabilitate in lumea reala de utilizator dar eu le gasesc utile ca "food for soul" ... eu am mereu androidul pus pe padul de incarcare wireless cu Scan My Tesla ruland pe el Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:37. |
#7
Posted 30 August 2021 - 15:44
Inca un "hot tip": A better route planner: https://abetterrouteplanner.com/
Un route planner excelent (cel mai bun pe care l-am gasit eu pana azi) care iti calculeaza la o precizie tulburatoare un drum lung pe care sa ti-l planifici. Ia in considerare tot ce e posibil sa se ia in considerare intr-un planning: starea initiala a bateriei, nivelul de degradare, consumul specific, aerodinamica masinii, masa auxiliara, vantul, traficul, profilul de altitudine al rutei ... tot. Mie mi-a dat predictii la nivel de 0.5% de baterie pe 300Km ... dupa cum spuneam, tulburator. |
#8
Posted 30 August 2021 - 15:55
Ma intreb in cat timp prietenii chinezi vor scoate si ei un adaptor pt OBD2.
Cablul ala cu 2 mufe 80 eur e tras rau de par. |
#9
Posted 30 August 2021 - 15:58
Problema e ca Tesla are 2 busuri OBD. Unul "public", care se regaseste in fata, deasupra suportului piciorului stang, care are un cuplor clasic OBD. Poti baga dongle-ul acolo si nu se intampla nimic. Adica adaptorul primeste curent, dar nu afiseaza nimic. Absolut nimic . O fi ceva proprietar.
Adaptorul asta din link face "tap" pe busul OBD intern al masinii. Sub cotiera este o mufa care cupleaza 2 cabluri. Se decupleaza aia si se baga minunea asta din link care iti ofera o a doua mufa OBD, neoficiala, de data asta cu informatii. Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 15:59. |
#10
Posted 30 August 2021 - 16:25
Cablul respectiv este 15 USD la chineji. L-am comandat acum.
Ajunge inaintea masinii. Cauti tesla obd adapter https://www.aliexpre...2840912717.html https://www.aliexpre...2870538483.html Eu am un trusty Vgate pe WIFi care merge de rupe la BMW si nu numai. |
|
#11
Posted 04 September 2021 - 22:46
Tesla a deschis la Constanța a 5-a stație de superchargere la City Mall.
https://dobrogealive...re-din-romania/ |
#12
Posted 05 September 2021 - 06:55
Cred ca asta era tot planul pe anul asta.
Poate la anu incep sa o ia si spre nordul tarii. |
#13
Posted 05 September 2021 - 09:34
Adm, on 05 septembrie 2021 - 06:55, said:
Cred ca asta era tot planul pe anul asta. Poate la anu incep sa o ia si spre nordul tarii. LE. si Predeal sau imprejurul Brasovului pentru bucurestenii care vin saptamanal la munte Edited by raven75, 05 September 2021 - 09:38. |
#14
Posted 05 September 2021 - 09:36
Și când o să se deschidă pentru toți .. atunci o sa fie și mai fain.
Avantajul lor e că au multe stații într-un punct de încărcare .. |
#15
Posted 08 September 2021 - 17:48
Cand comanzi o masina, ai acolo un pret estimativ, din care se deduc rabla 1 si rabla plus.
Cine face asta, cine aplica pentru fondurule de mediu? O faci dupa ce platesti cei 500 de ron? Te suna Tesla Romania si iti cere documente ( gen certificat fiscal de la spit, acord casare rabla cu talon si carte identitate, etc?) Edited by Dany_Darke, 08 September 2021 - 21:45. |
|
#17
Posted 12 September 2021 - 12:49
Pretul afisat este cel care are deja aplicata reducarea Rabla Plus.
|
#18
Posted 12 September 2021 - 12:56
Apropo de jucării, am cumpărat niște filtre pentru mizerie, ca sa nu se blocheze cu mizerii conductele care conduc apa de pe mașină.
https://www.aliexpre...2727084631.html Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users