Tesla - informatii practice
Last Updated: Apr 17 2024 10:31, Started by
Ahasverus
, Aug 30 2021 14:50
·
21
#109
Posted 03 June 2022 - 16:12
#110
Posted 07 June 2022 - 09:21
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZEN91-8_rPM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Despre comanda din UE, cum merge treaba (din China). |
#111
Posted 08 June 2022 - 18:42
Vad ca e o tema recurenta, pe diverse topicuri, cu suspensia "prea rigida" pentru Tesla Model-3.
Pentru orice alta masina de 450+ CP (cum e cazul lui LR sau Performance) suspensia rigida ar fi cat se poate de normala, da' cand e vorba de Tesla, intotdeauna trebuie sa carcoteasca cineva, ceva... In sfarsit, workaroundul cel mai simplu pentru a imbunatati confortul este reducerea presiunii (in pneuri, la rece) de la cea recomandata de 2.9 bar (42 PSI), la 2.7 bar (39 PSI). Nu o spun eu, o spune insusi Mr. Musk: https://twitter.com/...865846338215936 Desi diferenta de presiune nu pare asa mare, cresterea confortului este semnificativa (cel putin cu rotile de 18''), am testat-o... Consumul nu pare sa creasca vizibil (mi se pare in marja de eroare). Singurul dezavantaj perceput: powerslide-uri mai bine nu, ca parca le faci pe guma de mestecat... Edited by mars2k, 08 June 2022 - 18:49. |
#112
Posted 09 June 2022 - 02:28
Eu o spun din perspectiva mea .. nu caut masina de curse .. caut un "covor fermecat" ...
Eu înțeleg ca se impun raportat la performanta, dar cu nevoile mele de deplasare nu se potrivesc. Modificarea presiunii recomandate, fie in sus sau in jos, are avantaje si dezavantaje care afectează in primul rand viata anvelopelor, siguranța masinii, si dupa confortul. Dar e doar părerea mea personala .. am nevoie de confort 98% din timp .. de extra performanta de la Tesla am nevoie maxim in 5% din cazuri .. In schimb, cu garantia nu ma așteptam sa fie doar 80k km sau 2 ani, in special la preturile Tesla. (ma refer la toata masina, nu doar motor si baterie) Prefer oricand 5 ani fara limita de km .. Edited by rhadoo_ds, 09 June 2022 - 02:31. |
#113
Posted 09 June 2022 - 14:38
@rhadoo_ds -> te rog nu mai continua fake news-ul cu 2 ani de garantie pentru Tesla, te faci de ras...
E super simplu de verificat care este garantia reala: https://www.tesla.co...ehicle-warranty "The Basic Vehicle Limited Warranty covers your vehicle for 4 years or 50,000 miles, whichever comes first." La fel si pe site-ul de la Tesla, la fel si in app-ul Tesla, etc Referitor la confort vs sportivitate, e neverending story, fiecare cu preferintele lui... My point este ca, pentru cei ce prioritizeaza confortul, exista e setare relativ simpla la Tesla Model 3, ce imbunatateste radical confortul si care este cat se poate de sigura, din moment de ce fost publicata de insusi Elon Musk... |
#114
Posted 09 June 2022 - 14:47
Mea culpa ca nu m-am documentat si am zis din amintiri.
50.000 mile am nimerit-o se pare .. Nu sunt hater Tesla, don't get me wrong .. urmăresc apropape zilnic progresul FSD la youtubarie .. Daca nu era Tesla .. nici 15% din producătorii auto nu aveau acum EV-uri la vanzare .. respekt pt asta. Eu m-am referit la faptul ca ma simt limitat la o garanție relativ mica .. comparativ cu alti producători. EV-urile sunt mai simple .. ar putea creste si garantia ca durata/km fara sa le crească potențial costurile prea mult .. Ar avea de castigat la imagine .. si încredere. |
#115
Posted 09 June 2022 - 14:54
EPA / Comisia Europeanace zice de recomandarea lui Musk sau a dat 2.7 bar si X km autonomie WLTP ? Cum poti sa fi multumit cu solutia asta ?
Poate publicul tinta (tot mai mare) pentru Tesla accepta astfel de mizerii dar niciun CEO sanatos la cap nu ar iesi in fata cu asa ceva. Vorbesc prostii ! Ce CEO ? Niciun inginer cu capul pe umeri nu ar iesi cu o astfel de solutie in 2022 cand se discuta despre cum sa reducem emisiile de CO2 care ies pe teava de esapament sau din centralele electrice. Edited by r_vlad, 09 June 2022 - 14:51. |
#116
Posted 09 June 2022 - 15:44
Alt tweet al lui Elon Musk, pe aceeasi tema:
"Highly recommend dropping tire pressure 10% below max to ~39 psi for comfort. Only affects range by ~2%." https://twitter.com/...4555492352?s=21 r_vlad, on 09 iunie 2022 - 14:54, said:
EPA / Comisia Europeanace zice de recomandarea lui Musk sau a dat 2.7 bar si X km autonomie WLTP ? Cum poti sa fi multumit cu solutia asta ? Poate publicul tinta (tot mai mare) pentru Tesla accepta astfel de mizerii dar niciun CEO sanatos la cap nu ar iesi in fata cu asa ceva. Vorbesc prostii ! Ce CEO ? Niciun inginer cu capul pe umeri nu ar iesi cu o astfel de solutie in 2022 cand se discuta despre cum sa reducem emisiile de CO2 care ies pe teava de esapament sau din centralele electrice. Ce-mi plac mie aceste "ayayayayayay Puertooo Riiiiicoooooo" cand e vorba de 2% in minus la eficienta Tesla, dar cand, sa zicem, Hyundai Ioniq 5 consuma 140% in real life (din consumul Tesla Model-3 LR, deci cu 40% in plus), e OK, nothing to see here, move on... Ma refer, de exemplu, la rezultatele lui Bjorn Nyland pentru 1000 km challenge: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bi_sChlWTRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] min 22:38 Si BTW, @r_vlad, sunt sigur ca la tine vine in fiecare dimineata comisia europeana, sa-ti verifice presiunea in pneuri la fosila... |
#117
Posted 09 June 2022 - 16:37
Ce a recomandat Musk pe Twitter, in legatura cu presiunea in roti, e ca si cum ar iesi Barna Tánczos pe facebook, ca la noi twitter n-are efect, si ar spune "luati EV-uri cu Rabla+ si daca nu va plac le puteti instraina oricand cu un contract de comodat si mai ramaneti si cu cateva mii de euro in buzunar". Toata lumea stie asta si cu toate astea nu e in regula ca ministrul mediului sa o spuna.
In fine, daca clientul tipic de Tesla e multumit cu solutia asta atunci nu pot decat sa il felicit pe Musk pentru inca o campanie de informare facuta cu costuri minime BTW chiar imi place Tesla. A fost si inca este pe lista mea de posibile viitoare achizitii. Prin 2017 participam la un benchmarking pe calculatorul lor ADAS. Mi-au schimbat mult perceptia asupra industriei auto. Mi-am dat seama atunci ca fiabilitatea nu trebuie sa fie pe primul loc atunci cand ai o imagine puternica, oferi functionalitati negasit la concurenta si nu ai constrangerile unei companii conduse din Europa. |
#118
Posted 09 June 2022 - 16:46
|
#119
Posted 10 June 2022 - 07:42
mars2k, on 09 iunie 2022 - 15:44, said:
Alt tweet al lui Elon Musk, pe aceeasi tema: "Highly recommend dropping tire pressure 10% below max to ~39 psi for comfort. Only affects range by ~2%." https://twitter.com/...4555492352?s=21 Ce-mi plac mie aceste "ayayayayayay Puertooo Riiiiicoooooo" cand e vorba de 2% in minus la eficienta Tesla, dar cand, sa zicem, Hyundai Ioniq 5 consuma 140% in real life (din consumul Tesla Model-3 LR, deci cu 40% in plus), e OK, nothing to see here, move on... Ma refer, de exemplu, la rezultatele lui Bjorn Nyland pentru 1000 km challenge: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bi_sChlWTRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] min 22:38 Si BTW, @r_vlad, sunt sigur ca la tine vine in fiecare dimineata comisia europeana, sa-ti verifice presiunea in pneuri la fosila... Si consumul in real life tine de talpa fiecăruia. Fără autostrăzi în Moldova și pe unde circul 95% din timp .. in 60.000 km la Kona am media de 12.7 kWh/100 km. Am mers "la consum", de curiozitate, Sibiu-Iasi, mașină plina cu bagaje (banchete rabatate, bagaje si pe locul din fata pasager) si am avut consum de 8.6 kWh/100 km ... drum făcut în 6h si 45 min.(de la 88% la Sibiu la 33% la Iasi).. Edited by rhadoo_ds, 10 June 2022 - 07:50. |
#120
Posted 10 June 2022 - 17:17
Si cu ce vrei sa-l compar, @rhadoo_ds?
Pe Ioniq 5 si KIA EV6 le vad ca ceva intre Tesla Model-3 (care e sedan de segment D) si Tesla Model-Y (care e crossover de segment D). Deci mai mari decat TM3 si mai mici decat TMY. Rezulta ca Ioniq 5 / Kia EV6 sunt "crosscrossovers"? Un fel de Qashqai-uri electrice, adica... In sfarsit, Tesla Model Y consuma in testul lui Bjorn 207 Wh/km, in continuare un consum mult mai mic decat cei 260-270 Wh/km de la Ioniq 5 / KIA EV6. Singura concluzie de bun simt este ca grupul Hyundai-KIA mai are de lucru la eficienta, ca de altfel toti ceilalti (non-Tesla) din lista. P.S. Mediile de viteza din testul lui Bjorn sunt de 100 km/h (plus-minus), incluzand pauzele de incarcare; nu are nici un sens sa le comparam cu mediile si consumurile de pe DN/DJ-urile din RO... |
#121
Posted 10 June 2022 - 17:41
mars2k, on 10 iunie 2022 - 17:17, said:
Ioniq5 si EV6 sunt exact cat Model Y ca dimensiuni interioare si exterioare de altfel. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hPj13xtRdCU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] EV6 tot acolo e. |
#122
Posted 10 June 2022 - 19:10
@ro_explorer -> sunt mai mici pe toate dimensiunile Ioniq 5 si EV6, fata de Tesla Model Y:
Tesla Model Y: 4750 x 1920 x 1624 -> https://www.automobi...l/tesla/model-y Hyundai Ioniq 5: 4635 x 1890 x 1605 -> https://www.automobi...hyundai/ioniq-5 Ki EV6: 4680 x 1880 x 1550 -> https://www.automobi...m/model/kia/ev6 Tesla Model 3: 4694 x 1850 x 1443 -> https://www.automobi...l/tesla/model-3 Edited by mars2k, 10 June 2022 - 19:12. |
#123
Posted 10 June 2022 - 20:32
|
#125
Posted 10 June 2022 - 22:27
#126
Posted 10 June 2022 - 23:15
Y și 3 nu sunt din aceeasi clasa. Y e crossover (ca Ioniq 5 și ev6) iar 3 e un sedan mediu.
Înălțimea interioara a cabinei face o diferență enorma. Cou try anul dinaintea lui 3 avea spațiu interior mai mare ca model 3 deși mașina era mai scurta. mars2k, on 10 iunie 2022 - 22:02, said:
Afirmatia ta initiala era alta. Fa testdrive cu cele 3 și apoi vino și povestește. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users