Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Tesla - informatii practice
Last Updated: May 08 2024 22:54, Started by
Ahasverus
, Aug 30 2021 14:50
·
22
#145
Posted 17 June 2022 - 08:59
Una dintre cele mai probleme ale Tesla este faptul ca nu are Carplay sau Android Auto => daca folosesti Waze, trebuie sa tii telefonul infipt in bord, cu un cablu inestetic.
Teoretic produsul de mai jos rezolva trei probleme: 1. Incarca telefonul Wireless 2. Nu se vede firul de alimentare 3. Pozitia este ideala. https://www.aliexpre...4138333867.html Instalare [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Nw5FQql6M5g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Courage, 17 June 2022 - 09:00. |
#146
Posted 17 June 2022 - 09:32
O firma suedeza ce a dezvoltat un soft ce masoara degradarea bateriei.
In film apare si un site cu masini electrice testate de ei. Am intrat si e curios un lucru: tragi cu tunul pana gasesti o Tesla cu degradare mai mica de 10% La alte marci nu e vreo problema sa gasesti 97% sau chiar 100% dupa 40.000 de km https://www.carla.se...ufacturer=Tesla Am un feeling ca daca pun acel tester pe o Tesla noua sunt slabe sanse sa apara 100%...altfel nu se explica degradarea relativ mare indiferent de kilometraj. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RdmAjgxRouA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#147
Posted 17 June 2022 - 17:56
Am vazut ca masinile dispar de pe site (in functie de cum se vand).
Am zis sa salvez un raport pana nu se vinde. Dupa 4 ani si 76.000 km sa ai tot 100% nu e rau deloc. Attached FilesEdited by raven75, 17 June 2022 - 17:56. |
#148
Posted 17 June 2022 - 19:32
Asta chiar ca suna dubios. Cam greu de crezut ca dupa 4 ani si 76k km sa ai tot 100%, nici macar un 1% in minus. Bateria cu Litiu se degradeaza mai mult sau mai putin si odata cu scurgerea timpului, fara sa fie folosita, din cate stiu eu.
|
#149
Posted 17 June 2022 - 22:52
p1073, on 17 iunie 2022 - 22:09, said:
strugurii sunt fff acrii. Sau Model 3 LR 10kwh pa! dupa 2 ani si 60.000 km. Iar exemplele continua...le poti vedea pe site....tie ti se par ok? Attached FilesEdited by raven75, 17 June 2022 - 22:53. |
#150
Posted 17 June 2022 - 23:38
raven75, on 17 iunie 2022 - 22:52, said:
Dupa 16000 de km si un an vechime 8,6 kwh s-au dus pe apa sambetei...asta da performanta... Sau Model 3 LR 10kwh pa! dupa 2 ani si 60.000 km. Iar exemplele continua...le poti vedea pe site....tie ti se par ok? |
#151
Posted 17 June 2022 - 23:52
raven75, on 17 iunie 2022 - 22:52, said:
Sau Model 3 LR 10kwh pa! dupa 2 ani si 60.000 km. In primul an e degradarea cea mai mare si a mea a pierdut fix 2.1KWh dupa 1 an si 30 K Km ... ma astept sa se mai duca inca 1.5KWh dupa al doilea an, in nici un caz inca 8. Cat despre raportul cu 100% SOH dupa 4 ani - povesti. Asta arata cat de neconsistente sunt testele cu pricina. O baterie pe baza de Li-Ion se degradeaza si stand degeaba in garaj. Este imposibil sa ai SOH de 100% dupa 4 ani. Ce cred eu ca se intampla, producatorul ascunde o bucata semnificativa de energie din rapoartele masinii astfel ca este necesara o degradare maricica pentru a incepe sa scada SOH-ul declarat. Eu initial am crezut ca aia dau jos bateria de pe masina si se apuca sa ii faca un ciclu de incarcare/descaracre in conditii de laborator. In felul asta nu trebuie sa calculeze.estimeze nimic, caci efectiv masoara capacitatea efectiva a agregatului. Orice altceva sunt doar estimari bazate pe niste sisteme date de producator. Edited by ro_explorer, 17 June 2022 - 23:59. |
#152
Posted 18 June 2022 - 09:40
@ro_explorer sper sa ai dreptate...insa parca tot nu ar trebui sa existe diferente mari intre branduri.
Totusi vad pe rapoarte ca au stampila TUV...nu stiu cat de usor se poate lua. |
#153
Posted 18 June 2022 - 10:26
raven75, on 18 iunie 2022 - 09:40, said:
@ro_explorer sper sa ai dreptate...insa parca tot nu ar trebui sa existe diferente mari intre branduri. Totusi vad pe rapoarte ca au stampila TUV...nu stiu cat de usor se poate lua. Am vazut clip-ul de pe youtube dar nu am incercat sa aflu mai multe. Din ce am inteles baza de date Aviloo foloseste ca date de intrare o anumita valoare a capacitatii initiale pe care o preiau din diferite surse. Nu au masurat-o pentru fiecare model, facelift, iteratie sau update de furnizor de celule, module, pachete ci se folosesc de date facute publice de producatori sau alte surse discutabile. De aici cred ca pot aparea multe probleme. In ceea ce priveste acreditarea TUV cred ca nu se refera la calitatea rezultatului ci mai de graba la faptul ca procesul in sine nu dauneaza autovehiculului sau nu afecteaza siguranta rutiera. Sunt curios ce rezultate va obtine Bjorn si care va fi diferenta fata de ce obtine prin metoda lui. |
#154
Posted 18 June 2022 - 12:07
raven75, on 18 iunie 2022 - 09:40, said:
@ro_explorer sper sa ai dreptate...insa parca tot nu ar trebui sa existe diferente mari intre branduri. Sunt f curios cum se vor comporta EV6 GT / Ioniq 5, modele mai apropiate ca putere (si de incarcare si descarcare) de M3 si vedem daca intr-adevar Hyundai / Kia sunt mai grijulii cu bateriile sau nu. |
|
#155
Posted 18 June 2022 - 20:48
Degradare M3 LR in 3 ani, 165000 Km - de la 77.8KWh la 70.8Kwh ... adica vreo 8-10% degradare reala dupa 3 ani, dar 165K Km, ceea ce inseamna in mare vreo 400 de cicluri incarcare/descarcare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eUP_uR1lsEY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#156
Posted 18 June 2022 - 21:49
ro_explorer, on 18 iunie 2022 - 20:48, said:
Degradare M3 LR in 3 ani, 165000 Km - de la 77.8KWh la 70.8Kwh ... adica vreo 8-10% degradare reala dupa 3 ani, dar 165K Km, ceea ce inseamna in mare vreo 400 de cicluri incarcare/descarcare. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eUP_uR1lsEY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#158
Posted 22 June 2022 - 15:58
@mihaimilk: nu stiu nimic concret de Supercharger-ul din Cluj, dar teoria mea este ca Tesla va instala Superchargere noi (in RO) doar dupa ce implementeaza sistemul de plata si in RO.
Si nu stiu care este motivul pentru care Superchargerele din RO & HU sunt inca gratuite -> cand mi-am luat eu Model-3, in toamna 2021, planul era ca incarcarea la Supercharger sa fie gratuita pana la sfarsitul anului (2021), la a doua strigare deadline-ul a devenit "pana in vara 2022". Si totusi, inca sunt gratuite. Nu ca m-as plange de asta, nu ma intelegeti gresit. |
#159
Posted 23 June 2022 - 17:06
p1073, on 18 iunie 2022 - 21:49, said:
raven 75 asteptam explicatii. Il urmaresc pe Bjorn, tocmai de aceea am postat acel video unde vorbeste de carla.se pentru ca el nu prea posteaza tampenii. Pe mine m-a surprins ca masini relativ noi cu km putini gen 16k km deja afisau o degradare de cateva procente in vreme ce la alte marci si dupa 60k de km degradarea era zero. M-am lamurit ca lipsa top bufferului e cauza degradarii vremelnice...in vreme ce la alte marci acest buffer superior preia degradarea in primii ani de utilizare. Nu zic ca e bine sau rau...poate e mai bine ca masina sa te lase sa incarci la 100% real sa te bucuri de toti kwh disponibili in loc sa stii ca sunt acolo dar sa nu ai acces la ei. |
|
#160
Posted 23 June 2022 - 17:22
Eu sunt pro ideii de a baga un buffer generos sus, dar nu pentru a ascunde degradarea ci pentru a minimiza degradarea. Ar trebui sa se renunte in mod implicit la 15% din capacitatea constructiva a bateriei, 10% sus, 5% jos. Adica,, dintr-o baterie de 100Kwh sa poti utiliza in mod firesc 85Kwh, lasand 10Kwh sus nefolositi (100% incarcare sa insemne de fapt 90%) si 5% jos (0% baterie sa insemne de fapt 5%). In felul asta micsorezi enorm degradarea atat cea cauzata de stresul ciclurilor cat si cea cauzata de timp.
Dar, deh ... sper sa se descopere tehnologii mai bune pentru stocare si sa nu mai avem problema asta Pana una alta, BMS-ul meu tocmai a "pierdut" asa, peste noapte, 1Kwh (arata NFP 77Kwh alaltaieri si azi arata NFP 76 Kwh ) |
#161
Posted 23 June 2022 - 17:41
mars2k, on 22 iunie 2022 - 15:58, said:
@mihaimilk: nu stiu nimic concret de Supercharger-ul din Cluj, dar teoria mea este ca Tesla va instala Superchargere noi (in RO) doar dupa ce implementeaza sistemul de plata si in RO. Si nu stiu care este motivul pentru care Superchargerele din RO & HU sunt inca gratuite -> cand mi-am luat eu Model-3, in toamna 2021, planul era ca incarcarea la Supercharger sa fie gratuita pana la sfarsitul anului (2021), la a doua strigare deadline-ul a devenit "pana in vara 2022". Si totusi, inca sunt gratuite. Nu ca m-as plange de asta, nu ma intelegeti gresit. Nu stiam ca-s gratis superchargerele pe la voi. Ma gandesc sa vin in vara cu un M3P din Irlanda la Cluj, `doar` 3000km |
#162
Posted 23 June 2022 - 18:10
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users