Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 

Hatchback, benzină. SH (7k) vs. nouă (14k). VW Polo/Ford Fiesta/Kia Rio/altele

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Bună seara Posted Image

În viitorul mediu (aprox. 6-8 luni) mă gândesc să cumpăr o mașină. Deja am început să mă documentez puțin câte puțin, deoarece cunoștințele mele în domeniu tind spre 0. Posted Image

Experiența la volan este tot 0 - carnetul de șofer este în plan în același interval. Deci probabil că utilizarea în primul an (sau 2) se va axa pe drumuri relativ scurte, în general urban, sau extra-urban în limita a câteva sute de km pe traseu. Cât de mult voi merge cu ea per total, nu pot aproxima, însă nu am de gând s-o schimb după 1-2-3 ani, deci vreau să aleg ceva cu care să mă împac pe termen lung (atât la costuri, cât și la confort).

Ce mi-aș dori:
- benzină, motor de 1.0-1.2-1.4, undeva în jur de 80-90CP (consider că e suficient pentru începător)
- hatchback, în 4/5 uși
- portbagaj să zicem OK pentru 2-3 persoane (aș aproxima un minim de 260-275L, dar mai mult nu strică)
- posibilitate de montare cârlig de remorcare (pentru a monta suport de biciclete, că nu mă apuc să tractez rulote Posted Image ) - presupun că asta se poate cam la orice mașină, dar am zis totuși să menționez în caz că îmi scapă ceva pe undeva

Ca dotări (aici poate veți zice că unele sunt ”fițe”, dar eu le consider practice... și oricum, principiul meu e că dacă tot dau un ban pentru perioadă lungă, mai merge și câte un moft Posted Image ):
- la siguranță: minim ABS/ESP/altele (cu denumiri diferite la diferiți producători), 6 airbaguri pentru pasagerii din față (frontal/lateral/cortină - dacă sunt și în spate, cu atât mai bine), proiectoare de ceață
- asistență la condus: senzori parcare spate, computer de bord (surprinzător pt mine, nu toate mașinile moderne au Posted Image ), servodirecție, oglinzi electrice (eventual încălzite). Pilot automat/limitator de viteză nu le consider necesare, cu atât mai puțin pentru un începător. Dacă sunt, sunt, dacă nu, n-o să le duc lipsa în primii ani Posted Image
- confort: AC (poate fi manual), încălzire scaune față, geamuri electrice (măcar față)
- ideea de parbriz încălzit îmi surâde, dar sunt dispus să renunț dacă nu găsesc ceva convenabil
- de asemenea, un alt moft ar fi ca sistemul audio să fie măcar cu 4 difuzoare și să aibă intrare USB

Cam astea ar fi principalele criterii, poate nu singurele (în caz că-mi scapă sau am omis ceva). Bineînțeles, la unele capitole (gen siguranța), părerea mea e că ”cu cât mai mult, cu atât mai bine”. La altele (gen puterea motorului) sunt mai puțin mofturos - dar parcă nici 65 de cai, să trag de mașină la deal. Posted Image

Apropo de mașină nouă vs. SH, sunt într-un mare dubiu. Din ce povești mai citesc pe aici, mă îngrozesc, și tare n-aș vrea să dau un ban și-apoi să tot repar la ea. În schimb, am persoane care-mi spun, citez, ”o mașină nouă e una din cele mai proaste investiții pe care le poți face”.

Cu aproximație, până prin august/septembrie aș avea în mână în jur de 7000 de euro. Dacă ar fi să caut o mașină SH, mai nouă de 2010 (deja în septembrie ar avea 4 ani), sau maxim-maxim 2009, credeți că aș găsi o mașină SH care să merite în bugetul ăsta, și să se încadreze în criteriile de mai sus?
Ca modele SH nu exclud încă nimic din start. M-ar fi interesat Polo/Golf, Focus/Fiesta, C'eed/Rio și altele asemănătoare.

Să iau o mașină din afară (ex. Germania) aș zice că e exclus. Nu mă pricep și nu o pot aduce singur de acolo, deci ar trebui să plec cu încă 2-3 persoane. Cu toate costurile cumulate, mai bine o iau mai scumpă de la noi și măcar economisesc timpul. Nu se știe ce oportunități pot apărea în sensul ăsta, dar slabe șanse și nu mă bazez pe asta.

Ca mașini noi, la momentul actual, modelele ce m-au atras cu dotările astea se învârt pe la 14500 euro preț de listă (la care poate mai prind vreo reducere de dealer). Top 3 (dar nu în ordinea asta) ar fi:
- VW Polo
- Ford Fiesta
- Kia Rio

În principiu cele 3 se încadrează în 14500 (plus/minus), respectă ”cerințele” mele, și puțin peste (gen senzor presiune pneuri și duze de spălare încălzite la Polo, sau parbriz încălzit și sistem audio cu apel automat 112 în caz de accident la Fiesta, sau volan încălzit și airbag cortină spate pt Rio - exemple aleatorii).

Ca dotări și buget de nouă s-ar mai încadra și Skoda Fabia, până în 13000 parcă, cu portbagaj mai mare decât cele 3, dar mai strâmtă (cumulat cu portbagaj mai mare presupun că înseamnă spațiu mai mic în habitaclu) + 4 stele de siguranță. Parcă nu m-atrage.

Deci... având 7k în mână, ar merita să mai dau din coate pentru încă pe atât și să iau ceva nou? Sau să insist pe căutat ceva SH?
Eu, sincer, aș merge pe una nouă, dacă reușesc să fac rost de fonduri. Posted Image

Oricum topicul de față e strict pentru păreri. Posted Image O decizie finală nu va fi luată decât peste câteva luni. Dar o alegere bună se bazează pe documentare din timp. Posted Image De asemenea, toate cifrele sunt orientative. Dacă o fi vreuna bună SH, 7500, nu-i nicio problemă. Bună să fie. Posted Image

P.S.: La Kia m-a băgat puțin în ceață configuratorul online. Nu am înțeles dacă prețurile ”de listă” sunt cu TVA inclus sau nu. De TVA inclus nu pomenește decât la opțiuni, iar prețul opțiunilor se adaugă direct prețului de listă, deci aș trage concluzia că acel preț de listă e tot cu TVA inclus. Ceea ce înseamnă că Rio (1.2 GSL Confort + ceva extra) ajunge puțin 12000 cu toate opțiunile dorite, și ar ieși lejer în fața Polo/Fiesta. Să fie așa, sau ăla e fără TVA (adică tot în jur de 14500+ cu TVA)?

Mulțam pentru păreri. Posted Image

#2
miran

miran

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 703
  • Înscris: 08.06.2007
Te apropii de Mazda 3 si/sau Honda Civic. Motoarele de 1.4/1.5 benzina.Dar au 5 stele si sunt generatii noi.

#3
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
- ABS/ESP au toate masinile noi in 2014 inclusiv loganul, sunt obligatorii.
- Senzori parcare spate iti poti monta dupa, nu le vad o prioritate mai ales la o masina mica si mai ales avand in vedere costul daca iei optiunea asta direct de la producator.
- Parbriz incalzit iarasi nu are rost, odata ce ai AC. O optiune folositoare sunt oglinzile incalzite.
- Scaune incalzite iarasi, nu prea le vad rostul. Eu am scaune incalzite si rar le dau drumul.

Ai spus ca vrei sa tii masina pe termen lung, eu zic ca merita sa o iei noua cu asigurare casco. Te scuteste de multe griji ca incepator, daca o atingi (si ai sa o atingi inevitabil la o bordura, gardulet, parcare) nu te mai doare capu de reparatie. Parerea mea e ca la 14.500 te uiti la masini prea mici. Daca esti dispus sa dai suma asta, uita`te la ceva din gama hatchback compacta gen Megane, i30, poate chiar o Toyota auris la oferta. Nu sunt masini mari, si ofera un plus de confort cam la toate capitolele.

Daca vrei neaprat masina clasa mica eu zic sa aloci un buget de max 12.000 euro. Uita-te la Opel corsa de exemplu. La 14.000 ti-o iei full options si nu are rost, cel putin in viziunea mea. Preturile incep de la 9600. VW polo si Ford fiesta sunt niste masini cu pretul prea ridicat pentru ce ofera dupa parerea mea. Uita`te si la Renault Clio, o masina foarte reusita.

La sh nu sunt prea multe de spus, e o loterie si asa va ramane mereu. Daca ai timp sa stai sa cauti zilnic, posibil sa gasesti una buna. Insa daca e un efort prea mare pt tine sa o cumperi noua clar sh ramane varianta corecta.

Edited by Blue_Ivy, 03 February 2014 - 23:01.


#4
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 22:59, said:

- Senzori parcare spate iti poti monta dupa, nu le vad o prioritate mai ales la o masina mica si mai ales avand in vedere costul daca iei optiunea asta direct de la producator.
La dotări after-market nu am început să mă gândesc. Acuma, sincer să fiu, și cu 100E în plus sau în minus pt senzori, tot la fel de sărac sunt. Posted Image La Rio, de ex, opțiunea e 130E.

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 22:59, said:

- Parbriz incalzit iarasi nu are rost, odata ce ai AC. O optiune folositoare sunt oglinzile incalzite.
Mai citisem pe aici o discuție despre parbrizul încălzit și s-a adus un argument foarte bun: ploaia înghețată, pe care am tot experimentat-o iarna asta (eu ca pasager). Și dacă parbrizul s-ar putea dezgheța fără să dau drumul la AC să vânture toată mașina, ar fi perfect. Oricum, la asta am zis că aș putea renunța.

Însă ai dreptate cu oglinzile, mi-au scăpat. Le-am trecut pe listă.

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 22:59, said:

- Scaune incalzite iarasi, nu prea le vad rostul. Eu am scaune incalzite si rar le dau drumul.
Am mers și eu și le văd rostul. Consideră-le moft. Posted Image

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 22:59, said:

Te scuteste de multe griji ca incepator, daca o atingi (si ai sa o atingi inevitabil la o bordura, gardulet, parcare) nu te mai doare capu de reparatie.
Știu că am s-o ating. Posted Image
Din același motiv, am uitat să menționez: preferabil jante de oțel cu capace Posted Image Mai degrabă bușesc un capac de plastic, decât o jantă de aliaj. Dar nu-i bai, că aici ies mai ieftin.

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 22:59, said:

Parerea mea e ca la 14.500 te uiti la masini prea mici. Daca esti dispus sa dai suma asta, uita`te la ceva din gama hatchback compacta gen Megane, i30, poate chiar o Toyota auris la oferta. Nu sunt masini mari, si ofera un plus de confort cam la toate capitolele.
Oferte oricum o să caut peste tot la momentul potrivit.

M-am uitat și la i20/i30/Auris, dar ori depășeau bugetul, ori nu ofereau ce voiam.

Bugetul nu e pe principiul ”am banii ăștia și vreau să-i cheltui pe toți”, ci pe principiul ”am nevoile/pretențiile astea” Apoi văd cum mă încadrez, sau de unde mai tai ca să mă încadrez. Evident, cu cât mai puțin, cu atât mai bine, dar n-aș vrea să fac rabat la doleanțe, mai ales că nu le consider exagerate. Posted Image

Mersi de sfaturi, o să țin cont de toate (chiar dacă pare că le comentez). Posted Image

#5
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
I30 este pe aceeasi platforma tehnica cu Kia Cee'd. Practic e aceasi masina dar difera forma. Am vazut ca au oferta de la 13.000, plus 2-3 dotari ce vrei tu iesi in 15.000. Aceeasi poveste si la Megane. Dar ma rog, ideea e ca daca iti cumperi ceva nou trebuie sa-ti si placa foarte mult, ca totusi dai o suma de bani deloc neglijabila. Mergi si testeaza tot ce se poate, de multe ori la volan ti se schimba parerea, gen iti place cum arata dar nu-ti place cum se conduce.

#6
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Bineînțeles că va urma și testarea.

Iar pe oferte promoționale nu m-am bazat încă, dat fiind distanța în timp. Așa și Fiesta/Polo ar fi acum pe la 12.000. Deocamdată compar strict prețurile de listă și fac calcule cu ele. Dacă/ce promoții prind la momentul respectiv, voi vedea. Sub nicio formă nu mă deranjează să economisesc mai mult decât am nevoie. Contrariul, da. :P

Dar e bine de reținut că C'eed = i30.

Criteriul aspectului aș zice că e pe ultimul loc. Oricum, toate enumerate (și de mine, și de tine) îmi plac cum arată. Cred că singura mașină de care pot zice că nu-mi place deloc ca aspect e Aveo (ultimul model). Posted Image

#7
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Prima masina ai s-o indragesti oricum. Prima mea masina a fost o Dacia solenza, eram foarte mandru de ea. Daca te uiti la sh, ceea ce banuiesc ca faci, fereste-te de masinile albe importate. Sunt masini ce au apartinut unor flote, cu acte in regula insa cu numar mare de km. In general samsarii aduc masini ce au apartinut firmelor deoarece alea le iau la un pret foarte bun, deci m-as feri de genul asta de anunturi. Ideal ar fi ceva pana in 50.000 km, inmatriculat. Oricum e bine sa postezi daca vezi un anunt ce iti pare interesant, mai sunt useri ce au experienta la masinile sh si iti mai pot face recomandari. Bafta la cautari.

#8
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
Subscriu, grija mare la SH. Daca tot e sa fie SH, sa fiu in locul tau as alege o masina luata din Romania, rulata doar aici, benzina, cu km putini, la banii aia ai solutii. Fiind mai neexperimentat, risti sa-ti ia ochii vreun samsar cu cine stie ce jaf si sa-ti para rau dupa aia. Ca si argument, da o cautare pe mobile.de si apoi pe autovit.ro la masini similare, si o sa vezi ca cele in .DE sunt mai scumpe decat cele din .RO. Niciun neamt nu-si vinde masina pe care a dat acum 3 ani 25.000euro cu 6.000, daca a facut 60.000km cu ea si masina e in stare buna. O vand la banii astia daca au busit-o.

Daca e sa vorbim despre de-alea noi, e clar ca pentru tine conteaza cel mai mult confortul interior, deci dotari cat mai multe. Aici variantele coreene sunt foarte ok, Kia sau Hyundai, si un mare "+" pentru Renault (Clio sau Captur). Sunt masini care arata genial si nici nu-ti sapa o groapa in buget. Mergi si compara un Clio cu o Fabia sau un Polo si vezi diferentele de pret la aceleasi dotari.

Edited by chris_t, 04 February 2014 - 10:20.


#9
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,029
  • Înscris: 29.06.2011
Eu unul daca as avea posibilitatea sa achizitionez o masina noua nu as mai pune in discutie varianta sh. Vezi noul 308, varianta de baza costa la noi 12.900E cu motor 1.2 82cp si ca dotari are cam tot ce doresti. Nu strica un drive-test.

#10
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pe langa alea, uita-te si la SX4.
E o masina f versatila datorita tractiunii 4WD si garzii, e mica cam cat Polo sau Fiesta dar pare mai mare si se comporta ca o masina mai mare.
Te incadrezi in banii tai la benzina versiunea full noua.

Edited by undercoverbrother, 04 February 2014 - 10:52.


#11
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View Postchris_t, on 04 februarie 2014 - 10:19, said:

da o cautare pe mobile.de si apoi pe autovit.ro la masini similare, si o sa vezi ca cele in .DE sunt mai scumpe decat cele din .RO.

Pe mobile.de nu am căutat (am mai intrat doar pe linkuri directe postate pe aici, de curiozitate).

Însă pe autovit, după o căutare cu filtre pentru ce am zis la început, plus an după 2009 și preț până în 9500 (deci sensibil mai mare decât aș fi dispus să dau pe un SH), am obținut 8, doar 8 rezultate, în toată țara. Acum nu zic, mai sunt anunțuri care nu au toate detaliile trecute corect (gen mașina are proiectoare de ceață, dar nu sunt bifate în anunț) și e posibil să fi pierdut niște anunțuri valide din cauza asta. Dar chiar și așa, doar 8 posibile variante îmi ridică un maaare semn de întrebare apropo de calitatea lor reală.

View Postchris_t, on 04 februarie 2014 - 10:19, said:

deci dotari cat mai multe.

Nici chiar cât mai multe. :)
Nu am pretenții de navigație, cameră video la parcare, AC automat bizonal și altele. Sunt foarte conștient că un avion la preț de bicicletă nu se poate. :)

View Postchris_t, on 04 februarie 2014 - 10:19, said:

Aici variantele coreene sunt foarte ok, Kia sau Hyundai, si un mare "+" pentru Renault (Clio sau Captur). Sunt masini care arata genial si nici nu-ti sapa o groapa in buget.

Nu știu de ce, dar parcă Renault nu mă atrage în general, n-aș putea zice de ce. :)

M-am uitat acum să văd cam ce ar putea oferi. Captur se învârte cam pe la același preț cu cele de mai sus (14000+) la dotările alea, dar nu prea mă atrage aspectul de cross-over. Într-adevăr are ditamai portbagajul (377L din câte văd pe autoevolution), dar mă îndoiesc că mi-ar fi util chiar așa mare.

Partea de Clio nu merge pe siteul Renault. Dacă nici siteul nu le merge, ce să cred despre mașină? :lol: (glumesc :P )

View Postchris_t, on 04 februarie 2014 - 10:19, said:

Mergi si compara un Clio cu o Fabia sau un Polo si vezi diferentele de pret la aceleasi dotari.

Dacă se poate, aș prefera exprimări ne-ambigue de genul ăsta. Să nu trag concluzii greșite. :)
De ex, cum ziceam mai sus, o Fabia la dotările astea se încadrează în cam 12000 și ceva, pe la același nivel cu Rio. Clio costă și mai puțin, la preț de listă (fără promoții)? Întreb, pentru că nu le merge pagina. :) Iar dacă, într-adevăr, costă mai puțin, vine întrebarea: chiar merită? Dacă înghesui multe dotări în preț mic, nu le scade calitatea?

Apropo, când ziceam că nu mă pricep, nu voiam să zic că sunt atehnic. Doar că nu m-a interesat domeniul până acum. Încet-încet încep să le înțeleg, și nu mă feresc să aflu detalii tehnice (de ce aia și nu ailaltă, dpdv tehnic).

View PostCGDBZ, on 04 februarie 2014 - 10:31, said:

Eu unul daca as avea posibilitatea sa achizitionez o masina noua nu as mai pune in discutie varianta sh.
Cum ziceam și la început, cunosc persoane care te-ar contrazice. Tocmai de-asta am și întrebat, să mai aflu argumente.

Quote

Pe langa alea, uita-te si la SX4.
E o masina f versatila datorita tractiunii 4WD si garzii, e mica cam cat Polo sau Fiesta dar pare mai mare si se comporta ca o masina mai mare.
Cam multicel (14700+). Însă o să țin cont. Dar 4WD nu consumă mai mult (în condițiile în care slabe șanse să am nevoie :) )?

Pe de altă parte, apropo de SX4... văd că nu e menționat ESP decât de la penultima variantă de dotări în sus (SX4 1.6 GLX 4WD ESP). La primele două (SX4 1.6 GL 4WD și SX4 1.6 GLX 2WD), ioc. Obligatoriu sau nu, se pare că tot trebuie să țin cont de el. :)

#12
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
http://www.suzuki.ro...4-1-6-4wd-navi/

#13
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Da, am văzut. Cu navi e 14900+, cu dotări de care nu am nevoie, deci bani aruncați pentru mine. :)

Repet, nu mă uit la prețurile promoționale acum, ci la cele oficiale.

#14
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,029
  • Înscris: 29.06.2011
Ar merge si un Sandero stepway dar este cam slabut la capitolul siguranta.

#15
frantic

frantic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 502
  • Înscris: 31.07.2006
Daca dispui de 14500 euro nu merita sa te complici cu clasa mica, mai bine te orientezi spre o compacta. M-am jucat putin cu configuratorul de la Kia si pentru modelul cee'd am obtinut o oferta destul de buna, (ia in considerare si faptul ca probabil mai poti negocia cu dealer-ul), ce se incadreaza perfect in cerintele tale. In plus ai si 7 ani garantie.

http://www.kia.ro/configurator_step_5/

LE: linkul nu afiseaza decat dotarile optionale, insa e vorba de varianta Best, 1.4 benzina, 13856 euro, la care se adauga 791 euro, pretul optionalelor.

Edited by frantic, 04 February 2014 - 11:32.


#16
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Legat de consumul mai mare, 0.5-1l in plus e irelevant la o masina de 650 de milioane de lei. Cu atat mai mult daca mergi putin.
Chiar crezi ca n-ai nevoie de 4WD (la asta se poate decupla), mai ales ca incepator?
Masina ti-o dadeam ca alternativa la altceva de clasa mica, nu neaparat la o compacta.
Legat de pilot automat, e f bun la drum lung in sate si comune si pt ... urcat dealuri iarna pe gheata (cine nu crede sa incerce). Vb la modul general, nu neaparat pt masina asta.

Edited by undercoverbrother, 04 February 2014 - 11:27.


#17
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View PostCGDBZ, on 04 februarie 2014 - 11:14, said:

Ar merge si un Sandero stepway dar este cam slabut la capitolul siguranta.

La orice mai renunț în final, dacă nu mă încadrez în buget. Mai puțin la siguranță. Decât să renunț la siguranță, mai bine renunț la mașină până îmi permit să iau ceva OK. :)

View Postundercoverbrother, on 04 februarie 2014 - 11:19, said:

Legat de consumul mai mare, 0.5-1l in plus e irelevant la o masina de 650 de milioane de lei. Cu atat mai mult daca mergi putin.
Chiar crezi ca n-ai nevoie de 4WD (la asta se poate decupla), mai ales ca incepator?
Îmi poți da un exemplu concret unde aș avea nevoie de 4WD, ”mai ales ca începător”?

Diferența de consum nu contează, atâta timp cât e în avantajul meu. Dacă e ”degeaba”, atunci contează. Pe același principiu nu am nevoie de navigație și altele, pentru că ar fi cheltuieli inutile (indiferent dacă le-aș putea suporta sau nu).

#18
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Eu doar ti-am dat inca o varianta si cateva detalii. Mai departe tu stii ce si cum, de ce ai sau nu nevoie de o dotare sau de alta.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate