Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta
 Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz
 EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost
 De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice
 

Hatchback, benzină. SH (7k) vs. nouă (14k). VW Polo/Ford Fiesta/Kia Rio/altele

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#37
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Motoru ala de 1.25 eu zic sa-l elimini. L-ai condus? Eu am condus un 1.2 benzina aspirat pe Hyundai i20, presupun ca e asemanator sau e acelasi chiar. E slabut sa stii. Investitia in Cee'd nu tine de spatiu, ci tine de confort si de siguranta. Motorasul de 1.4 este ok nu ai nevoie sa te intinzi la 1.6 pt ca este un motor ce consuma mult. Consumul e mai mare e adevarat pe 1.4 cee'd decat pe 1.4 rio. PT ca vorbim de masini noi ideile despre probleme la motor nu prea isi au rostul. Eu zic sa te mai gandesti si de ce nu, sa mai faci test drive si cu altele. Sa nu dai 13.000 si sa regreti.

#38
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
NU da peste 13k euro pe un RIO de 1.2. Nu merita sub nicio forma. Nici cu 1.4 nu merita banii aia pt ca ar fi tot submotorizata, diferenta la dinamica fata de un Ceed de 1.4 fiind minima. In plus, chiar daca e mai dotata, interiorul tot isi arata originile mai umile fata de o compacta de exemplu, calitatea fiind mai slaba.

Iti iei Astra J de 1.6 de banii aia. Fara rabla, fara nimic. Pretul de vanzare. La putin peste 15k iti iei Astra J de 1.4 turbo cu ceva dotari. In 15.700 ai clima dubla, jante aliaj, vopsea, tempomat, volan in piele si inca vreo cateva chestii.

La 14k iti configurezi o Astra de 1.6 destul de echilibrata ca si dotari.

Inca o chestie. Desi multi cred ca o masina de clasa mica de 1.2 = o compacta de 1.4 si o masina de clasa mica de 1.4 = o compacta de 1.6, nu e deloc asa. O masina mica de 1.2 va fi mai lenesa decat o compacta de 1.4 in afara orasului. In oras va fi la fel.

Edited by undercoverbrother, 30 April 2014 - 11:26.


#39
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View Postundercoverbrother, on 30 aprilie 2014 - 11:27, said:

Iti iei Astra J de 1.6 de banii aia. Fara rabla, fara nimic. Pretul de vanzare. La putin peste 15k iti iei Astra J de 1.4 turbo cu ceva dotari. In 15.700 ai clima dubla, jante aliaj, vopsea, tempomat, volan in piele si inca vreo cateva chestii.

La 14k iti configurezi o Astra de 1.6 destul de echilibrata ca si dotari.
Și tu vezi asta, unde, mai exact? Că siteul te contrazice. Varianta de bază, motor 1.4, începe de la 14.800, cu 0 dotări. Dacă ai altă sursă de informare (știu că siteurile nu sunt 100% corecte), te rog să o împărtășești.
Iar la mașinile germane chiar și culoarea dacă vrei s-o schimbi, mai scoți sute bune de euro din buzunar (410E culoare metalizată la Asta!). Ceea ce, sincer, mi se pare o mare nesimțire. Păi eu la Kia îmi pun toate opționalele (inclusiv vopseaua) de 1000E în total, iar la Opel dau 400E pe vopsea și 470E pe senzori de parcare? Mersi, mă abțin. Posted Image

15.700 este mult mai mult decât ce spun eu pe-aici. La ce mi-ar trebui climă dublă? Ce, aia simplă (sau chiar AC manual) îmi pică rău la stomac? Posted Image

Motor de 1.6 chiar nu mă tentează, fie el ce-o fi. Am spus de la bun început că nu mă interesează motorul în mod special, așa că hai să nu avansăm în direcția asta. Că acuș mi se sugerează 2.0 turbo și alte minuni. Posted Image

Și dacă Rio 1.4 este submotorizat, Cee'd 1.4 cum este?

#40
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,208
  • Înscris: 13.07.2005
In jur de 15.000 Euro te poti uita si la Toyota Auris.
Modelul de baza (cu motorul de 1.33 Dual VVT-i) este 14.684 Euro.
Cu motorul de 1.6 Valvematic ( acelasi nivel de echipare de baza) este 15.434 Euro.
Si in acesta versiune are cam tot ce ai mentionat in primul post cu exceptia senzorilor de parcare si a parbrizului incalzit.
Are in schimb 9 airbag-uri si toate elementele de siguranta activa ( ABS+EBD, BA, HAC, VSC+TRC), scaune fata incalzite si cu reglaj lombar ( electric), oglinzi electrice si incalzite, comenzi audio pe volan + 4 boxe + intrare USB, aer conditionat automat, ....
Ce nu are in schimb - geamuri electrice spate !
Pentru astea si inca vre-o cateva dotari suplimentare ( camare video mareche-arriere, bluetooth si comanda vocala, Toyota Touch cu ecran tactil, proiectoare ceata) trebuie sa treci la "nivelul urmator ( Luna) care la motorizarea de 1.33 se duce la 16.054 Euro.

Astea-s preturile de lista, dar la Toyota in mod frecvent ( ca sa nu zic permanent) au diverse oferte si reduceri.

PS: Si Aurisul asta nou chiar nu arata rau !

#41
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Ai mei au dat comanda de una acum vreo luna.
1.4t 140 cai cu ceva dotari optionale 15.700.
O puteau lua sub 15k, fara clima (doar AC), fara jante sau volan imbracat. Una de 1.6 era sub 14k de euro.
Reducerea cred ca a depasit 20%, daca nu a batut chiar spre 30%.
Am zis de clima pt ca a costat in plus ca sa stii ce include pretul ala spus de mine. Era un pachet cu mai multe.
Diferenta de dinamica dintre Rio si Ceed in afara orasului este nesemnificativa. Da, ambele de 1.4 poti fi considerate oarecum submotorizate.

La Auris o singura chestie nu-mi place. Poti omora copii cu ea pe trecerea de pietoni. Vizibilitatea este f obstructionata de bordul inalt si pur si simplu nu vezi obiecte sau fiinte mai mici de inaltime. Foarte periculos. Chiar am facut o incercare cu un carton de vreo 80 de cm si nu se vedea cartonul ala la 1.5m in fata masinii in dreptul farului stanga.

Edited by undercoverbrother, 30 April 2014 - 12:07.


#42
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View Postundercoverbrother, on 30 aprilie 2014 - 12:01, said:

Reducerea cred ca a depasit 20%, daca nu a batut chiar spre 30%.
Ahem... ai zis ”fără rabla, fără nimic”. :) E cam incorect să compari prețuri de listă cu prețuri cu reduceri neoficiale. Hai să comparăm mere cu mere și pere cu pere.

Mersi pt observația față de Auris.

Să înțeleg că ai mers cu un Rio? Sau doar presupui? Cum ziceam, eu nici n-am apucat să-l văd (decât pe stradă), nici n-a fost vorba de condus. Prin reviewuri se spune că luneta e cam mică și nu ai vizibilitate bună în oglinda centrală. Cum ți s-a părut?

#43
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Nu mai compara preturi de lista ca nu compari ce trebuie. Tu nu o sa platesti pretul de lista nicaieri. Peste tot se negociaza, iar procentul de reducere variaza destul de mult. Nu exista reduceri oficiale sau neoficiale. Exista doar preturi pe care le vei plati pe o anume configuratie. Promotiile sunt sa te atraga la showroom si de obicei mai primesti ceva extra peste reducerea aia din promotie.

Deci daca vrei sa-ti iei masina, alege 2-3 modele/producatori, foloseste-te de configuratoarele online si fa-ti la fiecare o configuratie dorita, indiferent de pretul ce iese (bine, sa fie in limite rezonabile in raport cu bugetul) si mergi cu configuratia aia la dealeri si cere un pret pentru ce vrei tu anume. O sa vezi ca difera mult fata de ce-i pe listele de pret oficiale.

Unii dau 20% reducere fata de pretul de lista, altii 2-3%. Deci ce relevanta are pretul de lista? De exemplu Ford aplica o politica de reduceri mari, dar Volkswagen sau Sokda nu. Cu ce ma incalzeste ca un Golf pe hartie e 20.000 si un Focus e tot 20.000 avand configuratii simiare daca pe unul il iei cu 19.000 si pe celalalt cu 16.000? Nu conteaza aia 3000 in decizie? Eu zic ca da.

Dupa o prima runda de vizite la dealeri, o sa iti cam dai seama de politica de reduceri a producatorului respectiv si despre un pret mai real pentru ce vrei.

#44
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postalexcrist, on 30 aprilie 2014 - 12:11, said:

Ahem... ai zis ”fără rabla, fără nimic”. Posted Image E cam incorect să compari prețuri de listă cu prețuri cu reduceri neoficiale. Hai să comparăm mere cu mere și pere cu pere.

Mersi pt observația față de Auris.

Să înțeleg că ai mers cu un Rio? Sau doar presupui? Cum ziceam, eu nici n-am apucat să-l văd (decât pe stradă), nici n-a fost vorba de condus. Prin reviewuri se spune că luneta e cam mică și nu ai vizibilitate bună în oglinda centrală. Cum ți s-a părut?

Am zis fara rabla, fara nimic. Adica pretul real in euro. Bani, fara tichete sau altceva. Pe tine te intereseaza pretul afisat sau cat platesti pe masina? Din cate stiu la Rio si la Sportage nu se prea da discount si ce scrie, cam aia platesti. La Ceed parca mai lasa.
Tu tii cu tine sau cu argumentul?

Nu am mers dar, ce am scris e valabil la aproape toate marcile si asta pe probate si ar fi fost culmea ca Rio sa fie exceptia de la regula. In plus cei care au mers cu ambele mi-au confirmat banuielile. Proprietarii de Ceed zic ca ar fi chiar mai lenta decat Ceed mk1 dar chestia asta e discutabila. Problema vine de cele mai multe ori  de la cutia de viteze.  Masinile mici au cutia scurta in primele trepte pt a fi fasnete in oras, intamplator sa scoata si un demaraj 0-100 decent pe hartie si lunga in ultimele pt ca nu au antifonare grozava si te-ar scoate zgomotul motorului din masina.

Edited by undercoverbrother, 30 April 2014 - 13:38.


#45
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Poti bineinteles sa testezi.

#46
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006
OK, mulțam tuturor.

Cu geamurile m-am lămurit. :)
Cu motorul, o să încerc să iau 1.4.

La model și clasă, mă mai gândesc. Oricum nu e încă momentul pentru decizia finală. Însă o să țin cont de ce s-a scris, și poate mai revin cu nelămuriri. Și poate o da Domnu' până atunci să apară și-un Rio printr-un showroom, măcar să-l văd și eu pe viu, nu doar în poze, să-mi fac și o părere personală despre el. Că poate chiar nu-mi place în realitate, și se rezolvă dilema de la sine. :P

O singură curiozitate am (și e doar curiozitate, nu întrebare retorică): de ce pe alte topicuri, pentru începători care caută prima mașină, ieftină, se aduc argumente pro mașinilor mai mici, iar pe mine mă tot trageți de mânecă să trec la compacte? :)

#47
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pt ca nu merita banii aia de care zici tu. Mai ales cea de 1.2.

Edited by undercoverbrother, 30 April 2014 - 21:24.


#48
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Daca ziceai ca vrei sa dai maxim 10.000 atunci Kia rio scria pe tine. Ori tu vrei sa dai 13.000 pe un Logan mai finisat. Daca ai buget de compacta si te intereseaza siguranta/confortul nu vad de ce ti-ai irosi banii pe clasa mica.Acum, daca tii neaparat sa iei masina mica eu zic sa mai tai din buget pt ca banii aia o sa planga in hohote cand o sa afle pe ce se duc. Si niciodata sa nu faci banii sa planga, e un mare pacat. Posted Image

#49
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006
Limitarea asta pe clase mi se pare exagerată, fără supărare. Am mai zis: în afară de portbagaj mai mic (de care am discutat), locul pasagerilor inclusiv în spate nu este sesizabil diferit față de un Golf, de exemplu, care e considerat clasa compactă. Că o fi cu 1cm mai mic sau mai mare spațiul, e insesizabil. N-am măsurat cu ruleta.
Da, este simțitor mai mic decât alte compacte (Cee'd fiind un exemplu), însă tocmai din motivul ăsta zic că împărțirea asta pe clase mi se cam pare trasă puțin de păr, în sensul că nu e neapărat relevantă. Pot fi diferențe destul de mari, sau destul de mici între 2 modele din clase diferite. În final, ce contează e să se simtă bine posesorul în ea.

Cât despre ăia 13.000, totuși nu e vorba doar de motor și caroserie. Da, varianta de bază, cheală, este 10.000. Dar cheală, nici măcar AC nu are. Chiar merită să discutăm de așa ceva?
Atașez aici o ofertă făcută pentru Rio de dealerul din Galați acum ceva timp. Mie mi se par niște dotări foarte bune, peste ce am zis la începutul topicului și mult peste orice ”Logan mai finisat”. Nici nu mai vorbim de siguranța slabă a unui Logan - care, chiar și așa, tot poate depăși 11.000 (cu tot cu 300E pe vopsea). Dacă Rio e scump, de Logan mă abțin să mai comentez.
Și, cu reduceri sau fără, eu unul n-am găsit alternative la fel de bine dotate în același buget. Poate or fi și mi-au scăpat mie, e foarte posibil.
Să nu mai zic de garanție care, din câte văd la Opel, se limitează la jenanta perioadă de 2 ani (și la bicicletă am 5 ani garanție la cadru :) ), pe când Toyota oferă 5, iar Kia 7. Pentru liniștea mea sufletească, și detaliul ăsta e important. Dacă nu era, alegeam probabil ceva SH.

Și, din nou: voi îmi spuneți să nu dau 13000 pe Rio, dar îmi spuneți să dau 14-15 pe altceva, mai mare. Dar pe-același principiu, decât un Astra de 15.000, mai bine altceva de 17.000, și tot așa. Ne ducem până la rachete spațiale. Însă bugetul se mai și termină la un moment dat. O fi el flexibil, dar nu îl suport eu integral și nu mă pot întinde la infinit. :)
Accentuez încă odată: poate că merită mai mult o mașină mai mare (ca mașină). Însă dacă diferența de preț depășește câteva sute de E, atunci îmi apar semne de întrebare dacă merită pentru mine. Și până acum nu a spus nimeni că Rio e prost din vreun anume punct de vedere (doar că motorul 1.25 e cam mic, și am înțeles asta). Ci doar că ar merita mai mult altceva mai mare și mai scump. Cel puțin eu asta am înțeles până acum. :) C-o fi mai slab calitativ în general decât suratele mai scumpe, e de așteptat. Și suratele alea sunt mai slabe calitativ decât ceva de 50.000E, dar întrebarea rămâne: rămân cu butoanele în mână dacă ating ceva, sau doar e mai slab în comparație cu altceva (dar totuși suficient pentru ce promite)?

Distracție plăcută de 1 Mai, și ne-om auzi cu proxima ocazie. ;)

Attached Files



#50
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Rio nu e o optiune rea pentru clasa mica, este peste media concurentei la calitatea din habitaclu. Nu am condus-o in varianta sedan dar am vazut-o, m-am urcat in ea. Daca ai pana in 1.80 este chiar confortabila. Daca ai peste poti avea probleme cu ergonomia. Motorul de 1.4 109 cp pe aceasta masina e chiar interesant. Fiind prima ta masina eu zic ca e foarte ok. Si mai ales daca tie iti place atunci e perfect. Dupa o perioada 4-5 ani cu o masina mica ai sa treci la compacta, ma indoiesc ca ai sa te uiti din nou la una mica. Cu dimensiunile te obisnuiesti in maxim 2-3 luni. De pret ce sa zic, in general masinile mici sunt over-priced, asta e. Ai spus ca lumea iti recomanda masini mai mari, pai ochiometric rio sedan pare mai lunga decat cee'd, deci nu e vb de asta. Era vb ca strict in comparatia cee'd -  rio. Cee'd castiga pt ca ti-am spus ca e fabricata si gandita pt Europa cu finisaje/confort/sigaranta mai buna si overall o masina mai buna. Acum, probabil ca strict pt tine la momentul asta, rio o fi o optiune mai buna. La urmatoarea masina vei gandi altfel cum am spus. Si daca vrei sa continui cu oferta asta eu zic ca mai e loc de negociere.

#51
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBlue_Ivy, on 01 mai 2014 - 09:51, said:

rio sedan pare mai lunga decat cee'd, deci nu e vb de asta.
Așa și este, și nu doar ochiometric. Sedanul chiar este cu 5cm mai lung decât Cee'd hatchback. Însă pe mine nu mă interesează nimic sedan, ci hatch. Iar Rio hatch este mai scurt cu aproape 30cm decât Cee'd hatch. :)

Despre negociere la Rio, mi s-a spus clar din prima că nu se mai oferă discounturi, și nici alte cadouri. Inițial (la lansarea modelului), se mai dădeau covorașe, alarme, sau alte mărunțișuri gratis. Acum dealerul mi-a spus că nu se mai practică nimic de genul ăsta, pentru că oricum cererea e mult mai mare decât oferta.

La Cee'd, în schimb, se poate negocia, că au vânzări mai slabe. M-ați pus suficient pe gânduri încât o să le cer și o ofertă concretă aici, să văd unde ajung și să le compar direct. :)

#52
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Foarte interesanta politica dealerului Kia. Pe sistemu dom`le fii multumit ca nu te taxam mai mult, ca masina e cautata. In conditiile in care ei in 2010 vindeau o cifra jenanta de 600 de masini in toata tara. Iar spre finele lui 2013 se lauda cu +35k unitati de rio pe toata Europa. Posted Image "Impresionant" ce sa zic. Sa spui unui client care vrea sa-ti dea 13.000 euro pe o masina ca nu ii oferi nici macar niste covorase cadou arata mult profesionalism. Lasa ca ofera discounturi cei de la Dacia care le dau lectii de vanzari astora din orice pozitie. Daca nici la cee'd nu fac discounturi cred ca ar trebui sa mai incerci si la altii. Si se mai intreaba de ce vanzarile de masini merg prost la noi, pt ca sunt niste ... si customer service e 0.

Edited by Blue_Ivy, 01 May 2014 - 13:43.


#53
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBlue_Ivy, on 01 mai 2014 - 13:37, said:

si customer service e 0.
Poți detalia?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate