Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?
 La multi ani @Constantin si Elena...

La mulți ani @Ion_Bumbu!

Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis
 Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire
 Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...
 

Hatchback, benzină. SH (7k) vs. nouă (14k). VW Polo/Ford Fiesta/Kia Rio/altele

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#19
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Sa inteleg ca pentru masina noua faci credit pentru diferenta de bani? In cazul asta, un SH merita cu atat mai mult. Daca te gandesti la o diferenta de 7k de euro + dobanda la credit (pentru ceea ce este in esenta aceeasi masina) intre nou si SH, iti dai seama ca sansele sa fie mai putin rentabila sunt minime. Chiar si dupa ce pui in calcul valoarea de revanzare.

Ca si surse, eu ti-as recomanda fie masini SH de la reprezentata din Germania (www.weltauto.de - dealerul oficial de SH al VW Germania), fie o benzinara luata de la o persoana fizica din Romania. Daca eu am gasit GTI ne-alergat si ne-modificat, nu cred ca ai avea vreo problema sa gasesti o masina pe benzina, cu 3-4 ani vechime si in stare foarte buna. Sunt foarte multi oameni normali care cumpara o masina noua si peste 3-4 ani o vand ca SH. Asta nu-i transforma in samsari si, daca aplici un minim de bun-simt ( in alegerea masinii si a vanzatorului, nu o sa ai probleme.

Nu prea mai stiu preturile, dar sunt destul de sigur ca gasesti un Golf VI pe benzina in banii aia, eventual Leon, Opel Astra, i30, sunt foarte multe optiuni. Avand in vedere ca vrei sa o tii cativa ani, nu te orienta catre clasa mica. Spatiul interior este redus, portbagajul la fel, poate peste un an te gandesti sa faci o excursie mai lunga prin Europa sau vrei sa mai iei 3 prieteni si sa mergeti la munte. O masina din clasa compacta acopera f bine aceste nevoi, chiar si pe cele ale unei familii tinere, cu copil. O mentiune primeste SX4 care, desi ar putea fi considerata un SUV compact, chiar este un compromis extraordinar de bun care te va scoate din absolut orice situatie. Dinamic nu e probabil o alegere de top, dar din ce zici nu pari genul care sa conduca sportiv.

Ca si motorizare, te-as sfatui sa te orientezi catre benzina, preferabil turbo. Masina va fi mai usor de condus, iar asigurarile vor fi semnificativ mai mici (RCA si Casco). Sincer, te-as sfatui sa iei ceva peste 100CP. Ideal as zice 150CP. Tocmai pentru ca avem o tara fara autostrazi, vei fi nevoit sa depasesti camioane si tir-uri, iar la palierul de viteza in care merg ele (70-80) va fi mult mai greu sa depasesti in siguranta intr-o masina de 80CP incarcata cu 4 persoane + bagaje, decat intr-una cu 120CP. Nu iti face griji, daca esti destul de matur sa te gandesti ca preferi puterea mai mica, cel mai probabil esti suficient de matur sa poti judeca corect o depasire.

Prima mea masina a avut 130 CP, iar acum conduc una de 200 si iti pot spune sincer ca o masina mai puternica iti permite sa mergi mult mai relaxat. Bafta in alegere! :)

PS: Fa-ti o lista de prioritati si judeca fiecare masina gasita dupa respectiva lista. Cel mai probabil va trebui sa faci niste compromisuri, iar lista respectiva te va ajuta sa vezi daca merita.

View Postalexcrist, on 04 februarie 2014 - 11:24, said:

Îmi poți da un exemplu concret unde aș avea nevoie de 4WD, ”mai ales ca începător”?

4WD te va ajuta aproape exclusiv sa nu ramai blocat (zapada, noroi). In functie de tipul sistemului, dar mai ales de talentul la volan, un sistem 4x4 bine inteles te poate ajuta sa iesi din situatii mult mai periculoase: curbe in care ai intrat prea tare sau derapaje neasteptate. Adevarul e ca foarte putini au reflexele corect formate si prezenta de spirit pentru a profita de sistemul 4WD altfel decat atunci cand ies din parcare iarna sau raman inzapeziti pe vreo straduta.

#20
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View Postfigo1988, on 04 februarie 2014 - 13:26, said:

Sa inteleg ca pentru masina noua faci credit pentru diferenta de bani?

Nu. Fără credite, fără leasing, fără rate. Orice iau, iau cu banii jos, sau nu iau deloc. Asta o aplic indiferent că vorbim de mașini, telefon, sau altceva.

La restul, mersi de sfaturi.

#21
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Pilotul automat e ok, dar eu zic ca iti distrage atentia la drum lung. Iti da senzatia ca masina se conduce singura si nu mai ai reflexul la fel de bun. Pilot automat + sistem de evitare a coliziunii si asistenta la franare e altceva, dar deja asta is dotari premium momentan, vor fi standard peste vreo cativa ani abia. Vad ca pui foarte mult accent pe siguranta. In cazul asta trebuie sa te uiti la o masina compacta din clasa golf, cee'd i30 Megane etc etc.

#22
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBlue_Ivy, on 04 februarie 2014 - 14:20, said:

Pilotul automat e ok, dar eu zic ca iti distrage atentia la drum lung.
Tocmai de-asta am zis de la început că nu-l vreau. :) Dacă va fi prezent, nu-l voi folosi, cel puțin în primii ani, până voi avea încredere că pot stăpâni mașina.

Ca fapt divers, pilotul automat + stadiul de începător auto îmi aduc brusc aminte de momentul când am trecut la pedale automate (clipless) la bicicletă - printre altele, îți oferă o senzație de control mult superioară, mai ales pe denivelări. Fiind amăgit de acea senzație, la unul din primele drumuri în pădure cu noile pedale, m-am oprit într-un copac (singura dată în viața mea, după mulți ani de experiență), și cred că doar genunchierele m-au salvat să nu mă întorc acasă șchiopătând pe lângă bicicletă. Nu vreau să mă gândesc ce poate face o secundă de neatenție la volan și nu voi face uz de diverse sisteme care conduc mașina în locul meu. Mi-am învățat lecția, e suficient. :P

#23
Antirsipowermate

Antirsipowermate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 26.08.2012

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 23:55, said:

Daca te uiti la sh, ceea ce banuiesc ca faci, fereste-te de masinile albe importate. Sunt masini ce au apartinut unor flote, cu acte in regula insa cu numar mare de km. In general samsarii aduc masini ce au apartinut firmelor deoarece alea le iau la un pret foarte bun, deci m-as feri de genul asta de anunturi. Ideal ar fi ceva pana in 50.000 km,

Nu este adevarat. Flotele de masini pot fi si de alta culoare. Albul este cel mai comun fiindca este o culoare ieftina in mai toate ofertele, dar poate si gri, argintiu, negru, albastru marin, de fapt mai toate culorile comune de pe masini. Iar faptul ca este masina alba nu are nici o relevanta. In schimb daca vezi o masina galben inchis sau crem, sigur a fost taxi.


View Postchris_t, on 04 februarie 2014 - 10:19, said:

Subscriu, grija mare la SH. Daca tot e sa fie SH, sa fiu in locul tau as alege o masina luata din Romania, rulata doar aici, benzina, cu km putini, la banii aia ai solutii. Fiind mai neexperimentat, risti sa-ti ia ochii vreun samsar cu cine stie ce jaf si sa-ti para rau dupa aia. Ca si argument, da o cautare pe mobile.de si apoi pe autovit.ro la masini similare, si o sa vezi ca cele in .DE sunt mai scumpe decat cele din .RO. Niciun neamt nu-si vinde masina pe care a dat acum 3 ani 25.000euro cu 6.000, daca a facut 60.000km cu ea si masina e in stare buna. O vand la banii astia daca au busit-o.

Nu ma pot abtine sa nu spun ca este cel mai prost sfat dat. De cele mai multe ori vei vedea in zona Ardealului masini aduse din Germania, Austria, Olanda, Belgia. Sunt parcuri intregi private cu masini in acele zone. Nu pot compara in nici un fel masinile din Romania cu cele aduse din Germania fiindca:
-la noi drumurile sunt nu proaste,ci foarte proaste in comparatie cu ei, implicit la noi se schimba mereu piese de gen amortizoare, bucse, brate, bascule, pivoti. De multe ori la noi piesele de schimb sunt de calitate proasta, sau chiar daca te duci la service autorizat sau reprezentanta risti sa-ti schimbe gresit piesa.
-in service te duci de multe ori cu o problema si pleci cu cinci fiindca angajatii sunt efectiv cretini si lipsiti de pregatire. ( Fratele meu s-a dus la service pentru un schimb de ulei la un BMW 525d si s-a intors cu turbina defecta. Apoi la alta masina , Mercedes e-class, cand i-a schimbat placutele dobitocul de la service nici nu stia ca trebuie data comanda prin calculator pentru depresurizare. Tatal meu a inlocuit un geam lateral si la doua zile mi-a bubuit geamul in mers, fiindca aia l-au strans prea tare.etc)
-nici un om normal la cap in Romania nu-ti da el masina cumparata de noua si intretinuta ( caci la noi platesti de te ustura ca s-o intretii cum trebuie) care sa nu aibe probleme.
-in Germania preturile la o masina asemanatoare ca dotari, motor, an, km sunt mai mici, ba chiar mult mai mici. Asta fiindca asigurarile si taxele de drum pentru ele sunt foarte mari in comparatie cu ale noastre. Ce vedeti pe mobile.de sunt anunturi de samsari. Iar de cele mai multe ori ala este doar un pret de pornire, se negociaza foarte mult. Exista si alte site-uri in care veti gasi masini mai ieftine.
-Calitatea service-urilor germane este cu mult mai mare, oamenii de acolo fiind foarte bine pregatiti, si standardele stricte. Nu mai vorbim de inspectia tehnica. In cazul masinilor implicate in accidente ce nu poate fi reparat corect, este dauna totala fiindca nu va trece de inspectia tehnica. Iar asigurarea auto obligatorie include si casco, nu ca la noi.

Tot ce am spus despre masinile din Germania pana acum este valabil si pentru Austria, Olanda, Belgia. Desigur, vei gasi si masini lovite, cu probleme, etc. Insa, de cele mai multe ori te poti feri de ele daca vei lua un prieten care cunoaste cat de cat ceva despre masini si unde sa se uite dupa defecte. Dar asta este valabil la orice masina la SH, de oriunde e ea.


Sincer, pentru cate optiuni vrei tu pe masina, recomand A-class. Toate vin standard cu ESP, ABS, ASR(controlul tractiunii), SRS, airbag frontal, lateral si cortina, aer conditionat, incalzire parbriz si oglinzi, sczune incalzite, geamuri electrice fata,computer de bord, motoare decente atat ca putere cat si consum, sistem de adaptare a amortizoarelor (daca mergi incet, ele raman moi, cu cat maresti viteza cu atat ele devin mai tari pentru stabilitate mai buna.

Eu am un A-class din 2004 (generatia anterioara) si imi dau seama ca pentru banii pe care am dat pe ea nu gaseam o masina la fel de dotata. Am luat-o din Romania, fusese adusa din Germania cu carte service, iar masina nu se compara cu nici o masina rulata in Romania. Aici in Romania risti sa-ti cumperi o masina noua si sa stai cu ea in service cu saptamanile. Nu spun prostii, spun din cazuri concrete.

http://www.autovit.r...-C31944269.html
http://www.autovit.r...-C13117154.html
http://www.autovit.r...-C32025262.html
http://www.autovit.r...-C31040490.html
http://www.autovit.r...-C31966013.html
http://mercador.ro/o...html#4475a886ca
http://mercador.ro/o...html#4475a886ca

Inca un sfat : In Romania, piata auto merge foarte prost in lunile de iarna dupa sarbatori pana in martie-aprilie. In aceasta perioada sunt foarte multi disperati sa vanda masinile asa ca poti negocia cu ei destul de bine. La vara o sa vezi cum preturile cresc la SH.

#24
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View PostAntirsipowermate, on 04 februarie 2014 - 16:13, said:

Aici in Romania risti sa-ti cumperi o masina noua si sa stai cu ea in service cu saptamanile. Nu spun prostii, spun din cazuri concrete.
Și dacă cumperi una SH adusă din afară și ajungi cu ea în service, nu stai cu ea acolo aceleași săptămâni? Că doar nu te tratează diferit doar datorită provenienței mașinii. :)

View PostAntirsipowermate, on 04 februarie 2014 - 16:13, said:

În afară de primele 2, restul sunt diesel, pas.
La primele două, prima e prea veche (2008), a doua e prea scumpă. La aproape 8000 deja zic pas la SHuri - mai degrabă mai pun ceva și iau nouă, chiar dacă nu același model. Nu mă interesează emblema de pe capotă.

În plus, o chestie... având în vedere câte observații ai avut de făcut apropo de ”serviceurile din România”, cum poți să știi că o mașină SH nu a avut aceleași tratamente, ba chiar mai rău (considerând și o eventuală rea-intenție a vânzătorului de a ascunde anumite defecte)? Mai zicea cineva pe aici: vânzătorul îți poate da țeapă fără să știe și fără să fie intenția lui, doar pentru că a fost într-un service de genul ăla.

#25
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012

View PostAntirsipowermate, on 04 februarie 2014 - 16:13, said:

-nici un om normal la cap in Romania nu-ti da el masina cumparata de noua si intretinuta ( caci la noi platesti de te ustura ca s-o intretii cum trebuie) care sa nu aibe probleme.

N-am spus ca este o regula cu masinile albe, dar in general asa e. Iar la afirmatia de mai sus te contrazic, sunt si masini ok pe piata, trebuie doar sa ai timp sa le cauti. Sunt si persoane in Romania cu venituri de 3000+ lei pe luna si isi permit sa intretina o masina compacta.  Iar cand ai un venit peste medie, schimbi si masina la 3-4 ani. Masinile intretinute au si un pret mai mare, e normal.

#26
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
As merge pe sh,din simplu motiv ca este mult mai profitabil,sa nu mai zic ca sh-ul va fi mai de firma si mai dotat.

Fie megi pe varianta cea mai ieftina si anume masina recent adusa de samsari,adica masini cumparate de pe site-urile de licitatie si revandute in tara cu km dati inapoi si un pic cosmetizate (la un buget de 7-7.5k euro ai putea alege Astra J,golf VI,minim 2010,diesel.

Fie mergi in Germnaia si cumperi doar din reprezentanta mama o masina sh,benzina,cu km putini si garantie 24 de luni din bara in bara.Astra J,Golf VI gasesti la pana in 10k euro.

#27
Antirsipowermate

Antirsipowermate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 26.08.2012

View Postalexcrist, on 04 februarie 2014 - 16:48, said:

Și dacă cumperi una SH adusă din afară și ajungi cu ea în service, nu stai cu ea acolo aceleași săptămâni? Că doar nu te tratează diferit doar datorită provenienței mașinii. Posted Image


În afară de primele 2, restul sunt diesel, pas.
La primele două, prima e prea veche (2008), a doua e prea scumpă. La aproape 8000 deja zic pas la SHuri - mai degrabă mai pun ceva și iau nouă, chiar dacă nu același model. Nu mă interesează emblema de pe capotă.

În plus, o chestie... având în vedere câte observații ai avut de făcut apropo de ”serviceurile din România”, cum poți să știi că o mașină SH nu a avut aceleași tratamente, ba chiar mai rău (considerând și o eventuală rea-intenție a vânzătorului de a ascunde anumite defecte)? Mai zicea cineva pe aici: vânzătorul îți poate da țeapă fără să știe și fără să fie intenția lui, doar pentru că a fost într-un service de genul ăla.

Masinile erau pur informative, avand in vedere ca nu vei achizitiona prea curand. Daca ajungi cu masina noua in service si stai cu saptamanile, inseamna ca nu degeaba ai cumparat noua, atata timp cat una mai veche face aceleasi lucruri.


Sunt semne foarte clare asupra modului in care a fost ingrijita o masina. Cartea service completa cu revizii si ce a fost schimbat la fiecare este un "must have". In cazul unui accident sau reparatii majore, de cele mai multe ori service-urile uita sa remonteze toate suruburile de suport la faruri, plastice, etc, se vad urme in compartimentul motor cum ar fi : vopsire recenta, pete de rugina, indoituri anormale, daca linia capotei este stramba, Daca arunci o privire pe dedesubt poti vedea cam orice reparatie recent facuta, precum si daca unele piese trebuie schimbate. Motorul si ruliul poate fi verificat destul de usor la un service cu banc de rulare si un tester. Si nu in ultimul rand, starea cosmetica a masinii, precum vopseaua ( preferabil uniforma si nematuita prin pierderea lacului), jantele (starea jantelor si cauciucurilor spune multe despre ingrijirea acordata masinii si uzura), geamurile (geamurile montate initial au aceleasi serii) si interiorul ( care spune multe despre propietar cat si despre uzura reala a masinii). Nu de putine ori am vazut masini cu 120.000 km in bord cu scaune roase si volan decojit de parca facusera 500.000  Te pune pe ganduri daca proprietarul a dat kilometrajul inapoi, sau pur si simplu s-a ***** in ea.

#28
KR_MAN

KR_MAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,463
  • Înscris: 04.03.2013
megane dynamique.

#29
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006
Ce părere aveți de Skoda Rapid Spaceback?
Sincer să fiu, aș fi preferat ceva până în 4m lungime (asta are 4.3), dar modelul pare destul de promițător ca dotări/preț, chiar și la preț de nou. Sub 14.000, varianta Ambition 1.2 TSI (86CP) cu ceva opționale suplimentare, adică mai ieftin decât un Polo/Fiesta, și puțin mai scump decât Clio.

În altă ordine de idei, legat de trio-ul inițial, am dat peste acest clip:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/--PiYNEjl2c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Unde ”câștigător” iese Fiesta, pe principiul că e mai ”fun” la condus. Dar ceva îmi pare putred, că prea insistă ei, în toate clipurile și pe site, cu modelele Ford (Fiesta și Focus). Orice ocazie prind, le menționează - îmi pare ceva reclamă mascată.

Pentru mine unul, din prezentarea respectivă (și din altele), îmi surâde Rio. Aștept să treacă zăpada, să obțin carnetul și să merg la un test drive. :)
Pe locul 2, ar fi Skoda de mai sus.

P.S.: O să mențin topicul ăsta ca un fel de ”jurnal” până iau decizia finală (după aceea poate urmează și-un ”jurnal de bord” :P ). Dacă are cineva ceva util de specificat (sau, de ce nu, vreo corectură la ce mai presupun eu pe-aici :P ), fiți bine veniți. Dacă nu, nu-i bai. :)

#30
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Eu as merge pe skoda fara sa ma gandesc, masinile astea mini sunt pentru femei. De ce zic multi ca fordu e mai "fun" Pentru ca are suspensia mai sport, si in curbe sta mai bine plus motorul care raspunde mai binisor decat concurenta. Trebuie sa faci un compromis, daca vrei masina confortabila nu poti avea masina sportiva, in curbe o sa fie ca un vapor. Daca vrei sa stea bine in curbe o sa-ti clantane dintii pe drumurile proaste. Eu aleg confortu in orice zi, la ce drumuri avem noi n-ai ce "sport" sa faci mai ales intr-o masina din asta de jucarie.

#31
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Treaba cu stabilitatea e partial adevarata dar e si mult marketing insistent venit in special de la englezi si analogii cu Focus, nu neaparat valabile, chestii care i-au ridicat putin cota peste ce e masina cu adevarat.
Nu zic ca e rea sau ceva de genul asta, doar ca e cam umflata. Sunt destule masini mici mai vechi sau mai noi care se comporta mai bine.
Legat de motoare, sunt departe de a fi dinamice pt puterea si capacitatea lor raportate la greutatea masinii.

#32
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBlue_Ivy, on 10 februarie 2014 - 10:11, said:

Eu as merge pe skoda fara sa ma gandesc, masinile astea mini sunt pentru femei.
Nu-s fanul prejudecăților de genul ăsta. Posted Image Când le văd pe viu o să îmi dau singur seama dacă îmi este suficient spațiul interior. Dacă mă mulțumește pe mine, nu prea-mi pasă de ”gura lumii”. Posted Image Mă interesează mai mult informații mai puțin evidente, gen fiabilitate.

Am mai citit pe aici despre probleme cu motorul 1.2TSI de pe Polo (în special la transmisia pe lanț). Se aplică și la modelul curent, sau doar la precedentele? Se pun astfel de probleme la Skoda Rapid?

Despre sportivitatea Fiestei nu zic nimic, că n-am mers cu ea nici măcar ca pasager.
Însă, când spui despre ea că ”are portbagaj mic, pasagerii spate stau înghesuiți, spații de depozitare (gen torpedou) mici, suspensie nu știu cum nasoală, dotări sub concurență la același preț... dar vai! Este sportivă (cu un motor care face mașina mult mai scumpă, nu cu cel de bază)! Este cea mai bună mașină pe care o poți cumpăra!”, cum ziceam, îmi miroase a reclamă. Puțin cam prea exagerată. Posted Image Nu zic că e o mașină rea, ba chiar mă atrage, dar, zic eu, presupusa sportivitatea nu compensează celelalte presupuse lipsuri. Nu de alta, dar după cum spuneam de la început, mai puțin mă interesează sportivitatea și probabil că nu sunt singurul.

undercoverbrother, mersi că mi-ai confirmat bănuiala. Posted Image

#33
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
Cei de la grupul VW/Skoda au renuntat sa mai puna 1.2TSI cu distributie pe lant, modelele actuale au revenit la distributia pe curea.

#34
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006
Revin prin zonă cu câteva întrebări.

Pe scurt, până acum am rămas la varianta unei mașini noi. Pe lista scurtă a rămas Kia, datorită raportului bun dotări/preț, garanția foarte lungă (7 ani, limita de km nici nu contează, că sigur nu o ating Posted Image ) și părerile destul de bune pe care le-am mai citit/auzit în stânga/dreapta.
Prima variantă ar fi Kia Rio hatchback în 5 uși, motor de 1.25/85CP, sau 1.4/109CP (dacă pot întinde bugetul). Varianta de rezervă Cee'd, mai scumpă, mai mare, mai puțin dotată (dar suficient și cu destule puncte forte), cu același motor 1.4/109CP ca pe Rio (deci teoretic mai OK decât 1.25 pe Rio, dar mai slab ca 1.4 pe Rio).

Bugetul final e relativ flexibil, dar încerc să-l mențin la minim. Deci cea mai ieftină variantă care îmi satisface dorințele, de unde și Rio ca primă variantă. Dacă portbagajul se va dovedi insuficient (deși mă îndoiesc, cel puțin pe termen scurt/mediu Posted Image ), cred că se rezolvă cu portbagaj pe cupolă. Mi se pare cel mai bun compromis la momentul actual.

Acum întrebările:
1) Părerile citite/auzite sunt în general despre Cee'd. Despre Rio am citit foarte puține. Da, prezentări sunt destule pe net (majoritatea din UK sau SUA), însă păreri concrete ale posesorilor, mai puțin. Cel puțin pentru România se explică: vânzările sunt foarte slabe, dar nu din cauza cererii, ci din cauza ofertei. Din câte mi s-a explicat la dealer, Rio se produce strict în Coreea pentru toată lumea, iar la noi vin puține exemplare. Anul trecut s-au vândut în jur de 100 de bucăți la noi, în toată țara, pentru că atâtea s-au livrat.

Din același motiv, nici în showroomuri nu este prezent niciun model (cel puțin în Iași și Galați). Posted Image Am tot fost dus cu zăhărelul din februarie că ”trebuie să vină în scurt timp, dar nu știm când” și n-a mai apărut nimic până acum. A fost la un moment dat un model disponibil în Vaslui, dar nu am putut să merg. Ca atare am reușit să văd doar fugitiv, în Galați, un Rio sedan, de anul trecut, vândut pentru taxi și venit la revizie în service chiar când eram eu la reprezentanță. Prima impresie la interior (în special la locurile din spate) e că nu e mai mic decât mă așteptam - poate puțin mai mic decât un VW Golf. Nu l-am studiat prea mult pentru că oricum nu prea avea sens, fiind sedan și gândidu-mă că s-ar putea să nu fie chiar identic cu un hatchback. Am tot sperat să văd un hatchback pe viu undeva.

Deci, din lipsă de păreri, are cineva idee cum se prezintă un Rio pe termen lung? Pot asocia părerile în general bune despre Cee'd, cu Rio? Știu că în final depinde de norocul pe care-l ai cu mașina, însă în alegere contează și părerile cunoscătorilor. Posted Image

De asemenea, starea livrărilor mă pune pe mari gânduri. Din ce mi s-a explicat la dealer, de obicei nu se face nimic pe comandă, ci doar se primesc ceva modele cu anumite dotări (nu neapărat cele standard) și e ”la noroc” dacă găsești una pe placul tău, fără compromisuri. Ori așa, ori timpii de livrare ”la comandă” sunt extrem de lungi (peste jumătate de an), din cauza producției care nu prea face față cererii pe plan mondial. În fine, nu mai intru în detalii, pentru că oricum nu pot controla asta și o să văd la momentul decisiv cum e situația. Aici probabil ar interveni Cee'd ca variantă de rezervă.

2) O altă mare nedumerire pe care o am apropo de Rio. La nivelul de echipare pe care l-aș vrea (Confort), vine în dotare standard cu geamuri fumurii lateral/spate + lunetă. Și este cumva frustrant pentru că ori accept geamurile fumurii, ori renunț și la alte dotări (disponibile doar pe varianta respectivă).

Părerile sunt împărțite. Cunoscuții încearcă să mă convingă că sunt foarte bune, iar internetul e plin de oameni ce au geamuri fumurii (pe diverse mașini) și nu știu cum să scape de ele. Încerc să fac o listă Pro/Contra, poate îmi ziceți voi unde greșesc sau unde exagerez. Chiar aș aștepta ceva argumente Pro care să mă convingă. Posted Image

Menționez că am trecut de câteva ori pe lângă un Rio cu geamuri fumurii (cele standard, nu alte modificări), și nu păreau exagerat de închise. Nu cunosc detalii tehnice exacte (grad de transparență), însă nu erau probleme în a vedea prin 2 geamuri (cele laterale) ce se află dincolo de mașină, în condiții de lumină naturală (soare cu nori), eu pur și simplu trecând pe lângă mașină (fără să fac vreun efort dedicat în a vedea în mașină).

Pro:
  • o presupusă intimitate sporită - susținută pe net mai ales în contexte de ”pitzi la bord” (dacă mă înțelegeți Posted Image ). Contextul nu mă interesează și, cum ziceam, oricum nu cred că oferă chiar așa o mare intimitate geamurile respective
  • o presupusă securitate sporită a obiectelor lăsate pe banchetă - repet: se vedea în mașină. Poate nu distingeam câte fermoare și ce buzunare are o borsetă lăsată pe banchetă, însă ar fi fost cât se poate de clar că e o borsetă acolo. Și, la drept vorbind, de ce aș lăsa lucruri aruncate pe bancheta din spate? De ce nu le-aș lăsa în torpedou/cotieră (unde aș avea acces mult mai ușor la ele, ca șofer), sau în portbagaj, unde chiar ar fi ferite de priviri curioase. Sau, apropo de borsete (că exemplul ăsta mi-l tot dădea cineva), dacă tot am luat-o de acasă, de ce aș lăsa-o în mașină și n-aș lua-o cu mine, că doar se presupune că am nevoie de ea, altfel n-o luam. Posted Image
  • o presupusă temperatură scăzută vara - sunt oarecum sceptic aici. Chiar așa mare este diferența? Mașina oricum se încinge cu totul dacă stă în soare, iar geamurile din față oricum sunt clare, deci bate soarele prin ele. În plus, geamurile fumurii se pare că nu au protecție UV. Opțiunea de protecție UV (pentru toate geamurile) este separată, se plătește separat și este disponibilă și pentru toate geamurile clare (pentru variantele inferioare de echipare). Deci pur și simplu ar fi niște geamuri mai închise la culoare, fără niciun scop practic, că protecția o plătești oricum separat - cel puțin, așa am înțeles eu situația. De ce n-or fi pus protecția UV ca dotare de serie și să lase geamurile fumurii ca opțiune, mi-e greu să înțeleg.
  • o presupusă protecție anti-orbire în oglinda interioară - mai ales că nu există, nici opțional, o oglindă electrocromatică, ci doar o oglindă cu sistem manual anti-orbire. Ăsta probabil ar fi singurul argument Pro pe care l-aș lua în considerare.
Contra:
  • probleme de vizibilitate? Cum ziceam, nu par să pună probleme. Accentuez nu par, pentru că nu m-am suit în mașină (era doar una într-o parcare Posted Image ) și am văzut-o doar pe timp de zi. Dar cât de mult ar afecta în condiții de lumină slabă sau 0? De exemplu noaptea, pe ploaie, sau mai ales parcări pe străduțe neiluminate. Nu am întrebat, dar dacă ar ajuta pe cineva să-mi explice mai bine, aș putea încerca să aflu (de la dealer) ceva detalii concrete despre geamuri, precum gradul de vizibilitate. Inițial am zis că sub nicio formă n-aș lua-o fără să văd măcar odată, pe viu, un model cu geamuri fumurii. Dar la cum stau treburile cu lipsa din showroom, s-ar putea să nu am ocazia (cel puțin, nu un model cu această dotare).
  • percepția peisajelor? Altfel spus, orice fel de fotografie făcută din spate s-a dus naibii, fără a deschide geamul. Bineînțeles că nu se scot mari capodopere dintr-o mașină în mișcare, însă chiar și așa.
  • percepția pasagerilor din spate? Eu unul, de mic am avut (și încă am) probleme destul de serioase cu răul de mișcare. Și mi-am dat seama că orice obstacol pus în fața geamurilor (haine, bagaje, sau chiar o perdeluță - precum cea din Megane 2), poate afecta mai mult sau mai puțin situația. Ce-i drept, nu am mers niciodată într-o mașină cu geamuri fumurii, și nu mă pot exprima despre cum afectează - însă, fiind trecut prin astea, și în lipsa unor argumente Pro solide, pun asta ca argument Contra. La fel de drept e că sunt slabe șanse să merg ca pasager în spate (fiind mașina mea), dar oricum. Posted Image
Cam astea sunt argumentele care îmi trec prin cap. Vă las pe voi să spuneți unde exagerez, unde greșesc, sau ce alte aspecte mai pot lua în calcul.
În final, eu aș pune în balanță ”protecția la orbire” și ”problemele de vizibilitate”, restul fiind doar argumente de departajare.

#35
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Kia prin Cee'd a venit in Europa sa se impuna pe piata hatchback. Pentru asta s-au mutat in Europa cu totul, de aceea Cee'd se produce in Europa pentru a fi la standardele de aici. Rio se produce in Asia, la standardele asiatice. Ca e mai bine ca e mai rau nu stiu, eu Rio sedan l-am vazut in showroom, e o masina marisoara, simpatica. Insa eu n-as alege-o. Din toate pct de vedere Cee'd e peste. Dar bineinteles, in limita bugetului.

Cu privire la geamurile fumurii din fabrica treaba e simpla. Ele au o tenta fumurie si nu e nimic de speriat. Ii dau masinii un aspect placut si vara pe soare fac ambientul mai placut. Vizibilitatea este buna eu zic ca nu te vor deranja deloc. Tu deja iti pui prea multe probleme in legatura cu asta. Ca sofer nu ai treaba cu ele, decat atunci cand dai cu spatele si oricum, vorbim de masini mici nu o sa ai probleme. Cei care se plang de geamurile fumurii sunt cei ce au geamuri negre cu totul. N-am auzit de plangeri in legatura cu cele fumurii din fabrica.

Care e diferenta de pret intre rio si cee'd care le urmaresti tu? Sa vedem daca merita cee'd sau nu. Insa eu zic ca daca ei si-au dat silinta ca acest model sa se bata cu golful si focusul, e un model mai reusit. Apropo de focus, sa inteleg ca nu te incanta deloc?

#36
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,323
  • Înscris: 02.02.2006
După calcule nu neapărat foarte exacte, Rio dotat cu tot ce aș vrea și motor de 1.25 ar ieși până în 13.000, fără rabla și fără alte discounturi (care la Rio am înțeles că oricum nu se fac, că se vând ca pâinea caldă). Motorul de 1.4 adaugă 700E la preț, din care aș mai putea tăia dacă mai renunț la diverse dotări.

Cee'd, varianta de bază cu câteva opționale iese undeva între 14.500 și 15.000 (nu mai am calculele în față), asta cu un discount deja promovat de 1000E. Dacă cumva prind rabla (deși nu mă bazez pe asta) și vreun alt discount (care am înțeles că s-ar mai da la Cee'd), ar putea ieși puțin peste 13.000. Dar deja merg pe presupuneri aici.

Deci diferența la preț de listă (inclusiv discounturi promovate) ar fi undeva între 1500-2000E, multicel. Dacă prind rabla, o prind indiferent de variantă, și scade cu 1500E prețul final al amândurora.

Însă la Cee'd sigur nu mă pot întinde la motorul de 1.6, și este cam cu 110KG mai grea decât Rio. Deci ar fi mai mare și mai leneșă, pentru un spațiu de care nu am neapărat nevoie. Da, are niște dotări interesante care m-ar atrage pe termen lung (precum priză în portbagaj și servodirecție ajustabilă), însă, per ansamblu, aș prefera ceva mai mic și aș ține Cee'd strict ca variantă de rezervă, mai ales din cauza costurilor inițiale și a consumului mai mare (din cauza greutății mai mari).

Ideea nu se rezumă strict la diferența de preț, ci la costuri mai mari decât am nevoie. Poate că aș putea să fac un efort să iau un Cee'd, dar dacă nu am nevoie de el, mi se pare o investiție proastă. :)

Legat de Ford, am văzut că au o ofertă interesantă prin rabla. 6000E discount! Tentant, dar totuși nu mi se pare că oferă chiar așa multe la același preț, chiar cu discount. Plus că, nu știu, pare mai înghesuit, cel puțin la locurile din spate, mai ales din cauza curbei acoperișului. La fel și la Fiesta. În plus, nu mă tentează motoarele turbo. Părerile sunt mult prea împărțite despre ele și, mai ales ca începător, nu am chef să mă bag în lucruri complexe și cu posibile probleme costisitoare pe termen lung. Peste câțiva ani (nu 2-3, ci mai mulți), când poate mi se vor schimba și nevoile de putere/spațiu, voi mai vedea.
Sincer să fiu, în Focus nu m-am urcat, dar în Cee'd m-am urcat (deși nu l-am condus). Spațiu mai mare decât am văzut în Cee'd chiar nu știu la ce mi-ar trebui - presupunând că Focus ar fi mai mare. :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate