Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Jumatate dintre romani prefera masinile germane second-hand

- - - - -
  • Please log in to reply
180 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,673
  • Înscris: 26.11.2001
Jumătate dintre români preferă mașinile germane second-hand

Quote

Mașinile germane rămân preferatele românilor în 2011, în special pe segmentul second-hand, prima pe listă clasându-se Volkswagen, cu peste o treime dintre respondenți. Pe segmentul mașinilor noi, pe prima poziție s-a situat Dacia, cu 74% dintre opțiuni, potrivit analizei privind piața auto din România, realizată de auto.ro și Daedalus Millward Brown, scrie Agerpres.

Potrivit ierarhiei citate, românii preferă în continuare autoturismele fabricate de către producătorii germani, atât în cazul mașinilor noi, cât și în cazul celor second hand.
În clasamentul citat, Volkswagen se află pe primul loc în preferințele românilor, cu un procentaj de 36,8%. Podiumul mai este ocupat de marca Opel, cu 23% dintre respondenți și de BMW, cu 18,7%.

Dacia rămâne printre mașinile preferate ale românilor, cu modelele de dinainte de 2004, cât și cele de după acest an. La ora actuală, aproape trei sferturi dintre repondenți (74%) dețin o mașină nouă marca Dacia, în timp ce restul s-au mulțumit cu second-hand.

Românii optează mai degrabă pentru  mașinile second-hand, decât pentru cele noi

Raportul dintre mașinile noi și mașinile second hand este câștigat categoric, în 2011, de cele din a doua categorie cu 73,7% dintre utilizatori. Cele mai multe vehicule rulate se găsesc în Banat (80,3%), urmate de cele din Ardeal (78,7%), Moldova (76,7%), Muntenia (71,6%) și București (61,7%).

Nivelul de satisfacție privind fiabilitate, costuri de întreținere și grad de uzură

În funcție de gradul de satisfacție din punct de vedere al fiabilității mașinilor deținute, mai mult de jumătate dintre români (52,4%) s-au declarat mulțumiți, primii în acest clasament fiind deținătorii de Toyota, cu 72,8%. Îi urmează îndeaproape posesorii de Nissan (69,9%) și Mitsubishi (68,7%).

La capitolul nivelului de satisfacție privind costurile de întreținere, Daewoo este pe prima poziție, cu 55,9%. Pe următoarele două locuri se clasează Skoda (50%) și Opel (49,1%).

Nivelul de mulțumire privind gradul de uzură în timp a autovehiculelor plasează marca Volvo 58,8% pe primul loc, urmată de Mitsubishi (52,4%) și Toyota (51,3%). În funcție de consumul urban, Volvo, Toyota și Skoda au prins podiumul, în timp ce la consumul extraurban primele trei poziții au fost ocupate de Skoda, Volvo și Citroen.

Intenția de cumpărare de mașini second-hand este în creștere, iar prețurile în scădere

În ceea ce privește intenția de cumpărare, s-a constatat că în perioada analizată, comparativ cu anul 2010, s-a înregistrat o creștere de 15% în cazul autoturismelor second hand, în timp ce intenția de cumpărare a unei mașini noi a înregistrat o scădere de 10%.

Totodată, modalitatea de tranzacționare preferată a românilor este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, iar prețul și starea tehnică reprezintă principalii factori în luarea deciziei de cumpărare.

În urma analizării datelor furnizate de AutoIndex, instrument de măsurare a pieței auto second hand, reiese că prețul mediu al unui autoturism rulat a înregistrat o scădere de 9,6% în perioada ianuarie - noiembrie 2011, scădere considerată de către specialiști ca fiind "normală", pe fondul crizei economice care a afectat în anul 2011 piața auto națională.

Vechimea parcului auto național este între 6 și 10 ani, nivel care se situează în parametrii mediei europene, relevă analiza citată.

Capital

P.S. Cei care sustin ca Dacia Logan e o masina superba, sa se abtina.

#2
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
este adevarata statistica :console:

#3
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,320
  • Înscris: 13.01.2011
Culmea ca germanii au facut un studiu serios si au spus ca cele mai fiabile masini sint cele japoneze urmate de cele germane.

ON- Am observat ca unii prefera ,,germanele'' dar totusi sint sustinatori si al celorlalte firme auto.

Dupa cum se vede nu da nimeni faliment pe principiul ca toti fug sa cumpere doar un ,,brend'', cred ca lumea este echilibrata si

informata, cel putin pe domeniul auto.

#4
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Multi romani s-au trezit ca au cumparat masini noi in perioada de boom si acum nu mai fac nici jumatate. E oarecum normal sa se orienteze catre masini SH la urmatoarea achizitie daca ne gandim la o posesie medie de 4 ani pentru o masina noua cumparata in 2007-2008, pe principiul ca dupa ce te-ai ars odata parca vrei sa incerci si tabara SH ca sa nu arunci atatia bani pe depreciere. :)

#5
ParapantaFlavia

ParapantaFlavia

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,251
  • Înscris: 20.10.2008
Uite eu dintre un Peugeot Partner si un VW Caddy as alege Partnerul la SH. Ar fi al treilea din flota. Una e sa ai un HDI frantuzesc care sa plece la prima cheie la -20 celsius si alta e sa ai un SDI nemtesc care sa plece din a doua la aceeasi temperatura. Sau poate Eurialu' pune praf de stele in ulei si Porsche nu.

Edited by ParapantaFlavia, 14 December 2011 - 14:12.


#6
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011

Quote

Multi romani s-au trezit ca au cumparat masini noi in perioada de boom si acum nu mai fac nici jumatate

este de respectat masina leasing cumparata din romania .

Chiar daca acei kilometrii  putini la bord au fost facuti numai pe strazile Romaniei , o masina second hand din DE cu dublu kilometrii la bord isi merita investitia :deadtongue: IMPORTANT ESTE SA NU II AIBE TRIPLI!!

#7
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Eu de ex as prefera japonezele dar intretinerea si reparatiile sunt cam scumpe, asa ca sunt nevoit sa imi indrept atentia catre nemtesti.

#8
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011

 kos_funny, on 14th December 2011, 13:27, said:

Eu de ex as prefera japonezele dar intretinerea si reparatiile sunt cam scumpe, asa ca sunt nevoit sa imi indrept atentia catre nemtesti.

Poate costa mai mult deoarece se strica rar  sau deloc :lol: sau ghinion. ...exclus vreo nefericire de accident !

La un Volkswagen , pe langa alendarul Crestin Ortodox din perete..va trebui sa atasezi si intervalele de intretinere fortata a masinii :lol:
In rest sunt bune si a nemtilor! BUNE

#9
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,259
  • Înscris: 05.06.2002

 filipxxx, on 14th December 2011, 13:45, said:

Multi romani s-au trezit ca au cumparat masini noi in perioada de boom si acum nu mai fac nici jumatate. E oarecum normal sa se orienteze catre masini SH la urmatoarea achizitie daca ne gandim la o posesie medie de 4 ani pentru o masina noua cumparata in 2007-2008, pe principiul ca dupa ce te-ai ars odata parca vrei sa incerci si tabara SH ca sa nu arunci atatia bani pe depreciere. :)
si altii s-au fript cu sh-uri care le-au scos peri albi si au preferat una noua chiar daca marca ieftina.

statistica nu scoate nimic nemaipomenit in evidenta. e normal sa existe o diversitate de optiuni. procentul destul de mare de masini sh e dat si de nivelul de trai relativ scazut al romanilor, care de multe ori in suma care o aloca pt achizitionarea unui autoturism nu se poate incadra nici un autoturism de nou, sau daca totusi se incadreaza e o marca ieftina si/sau in dotare basic.

#10
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Masina nemteasca este o alegere buna la sh cat inca mai este tanara.
Cand se invecheste, 5-6-7 ani in functie si de uzura si rulaj real, e cam ultima alegere in banii pe care ii ai, fiind mult supraevaluata si, mai rau,
piata, fiind invadata de masini proaste aduse de samsari, e foarte greu sa le gasesti pe alea bune in marea de masini samsarite.
Vorbesc din perspectiva celui care tine o masina minim 3 ani si minim 50.000 de km ca daca o data pe saptamana bagi de 50 de lei sambata seara sa dai o tura e intr-adevar cea mai fiabila masina indiferent de vechime. Poate s-or supara unii dar cei mai multi care baga de 50 de lei sunt cei cu masinile nemtesti (a nu se intelege ca e valabila si reciproca) si nu vorbesc de rable si cei cu berlinele. Ambele sunt masini care tin o viata.

Edited by undercoverbrother, 14 December 2011 - 14:51.


#11
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
cand aduci SH nu-l iei de la io-sh ce turc dubios ci de la un Vertragshändler, cu Scheckheft pe care-l verifici si brusc ai scazut probabilitatea sa ai probleme serioase. numai ca acolo numarul masiniilor oferite sub 10.000 EUR is putine. si pan' la urma asta-i suma minima care trebuie s-o investesti daca vrei un SH calumea.

#12
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Aia din sondaj mai mult ca sigur ca vorbesc de masini de 4-5000 de euro nu de 10.000.

#13
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
pai la pretul ala n-ai ce capata mare lucru. unii dau atata pe o bicicleta. cand m-am uitat asta vara, atata trebuia sa dau pe un motor mai cat-de-cat SH, darmite masina :huh:

#14
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007

 CorneliuRos, on 14th December 2011, 14:36, said:

Poate costa mai mult deoarece se strica rar  sau deloc :lol: sau ghinion. ...exclus vreo nefericire de accident !

La un Volkswagen , pe langa alendarul Crestin Ortodox din perete..va trebui sa atasezi si intervalele de intretinere fortata a masinii :lol:
In rest sunt bune si a nemtilor! BUNE
Asta e din experienta ta banuiesc,nu?

#15
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Masina noua merita daca...
In perioada de garantie faci 100.000km
O iei sa mori cu ea, cum gandeste tata!
.........
Eu mi-am vandut cu 5000e automobilul fabricat in 05 cumparat in 08 cu 7000e, si in care nu am bagat sume importante de bani!
Tot in 08 si-a luat tata o masina similara, cu 15000 euro un FFocus la fel ca mine, inferior dotata, pe care daca ar vindeo nu cred ca ia 7000!
Desi masina mea nu a avut nici o problema, a lu tata cu tot cu garantie are:
1. Greieri
2. Masina tremura la relanti cand e apasat ambreiajul
3. Caraie si intra greu, daca intra in marsarier.
Cine a facut afacerea mai buna?

Eu acum am 20k e... ce sa fac? Sa fac prostia aluia batranu sa dau toti banii pe o piele de Focus sau Golf
Sau sa ma duc in Germania sa sa iau altceva de acolo?
Daca ar fi sa-mi iau masina noua ma jur ca as lua un Sandero si restul banilor i-as bea! Cu exceptia Logan-Sandero impreuna cu bonurile REMAT nu exista alta masina care sa merite noua daca nu mergi la greu cu ea!

Edited by Josef_Mengele, 14 December 2011 - 16:13.


#16
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011

 Nicu90, on 14th December 2011, 14:46, said:

Asta e din experienta ta banuiesc,nu?
da :rolleyes:

#17
$eb

$eb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,916
  • Înscris: 08.06.2005

 CorneliuRos, on 14th December 2011, 14:21, said:

..., o masina second hand din DE cu dublu kilometrii la bord isi merita investitia :deadtongue: IMPORTANT ESTE SA NU II AIBE TRIPLI!!
Daaa,... in Germania masini sunt trase de patforme invizibile si astfel incat nu ai cum sa iti pice ceva,.. chiar daca are peste 280K,...
Multe masini care sunt aduse aici sunt de mult expirate, ... Cunosc niste cazuri cu adevarate aventuri cu masina luata de la Autohaus. Iar posibilitatea de a o lua din ziar de la un privat, daca nu ai pe cineva acolo e aproape nula. E o chestie de noroc imbinata cu ce ochi ai sa vezi vreo problema si ce cunostinte tehnice ai.

 Pengoon, on 14th December 2011, 15:16, said:

numai ca acolo numarul masiniilor oferite sub 10.000 EUR is putine. si pan' la urma asta-i suma minima care trebuie s-o investesti daca vrei un SH calumea.
Exact,.. multi au impresia ca o masina buna poate fi cumparata cu 3000Euro... Din pacate nu prea se poate cu varza in pod si capra satula.

#18
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Nici romanii nu mai gandesc asa,mai ales de cand cu rematul,mai ales de cand cupoanele se gasesc la dealerii auto la pretul pe care il cer si bisnitarii.

Cine dracu' mai da banii 8k euro +taxa pe tdi-uri din 2007 cu 130k km in bord,cand cu aproape 10k euro+tichete iti iei Octavie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate