Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ
 Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...

Motorul se intrerupe la gropi si ...

Plafoniera 132W, 9100lm, consum r...
 Stabilire granita intre proprietati

Impamantare boiler Tesy

Cat costa o omologare la RAR N1-&...

Sunt apele termale daunatoare?
 Ati face o reconversie profesiona...

Nokia XR21

Vibratie tevi boiler cand foloses...

Cat stați acasa in medie?
 

Inventatorii Români

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,876
  • Înscris: 27.06.2006

View Postgabicen, on 26th October 2011, 20:14, said:

....

Poate va intrebati de ce inventatorii romani si-au patentat inventiile in alte tari...
Probabil ca era la fel de greu si scump ca acum: http://ro.wikipedia....et_de_invenție

Pe de alta parte, inventiile brevetate de cei de sus au avut si aplicare practica, sustinuta de investitori.

#20
vacaroz

vacaroz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 16.02.2008
foarte bun topicul.dar doar atat de putini?
mai bagati si pe altii

#21
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,876
  • Înscris: 27.06.2006

View Postvacaroz, on 18th January 2012, 00:48, said:

foarte bun topicul.dar doar atat de putini?
mai bagati si pe altii

Mai cautam...am ramas la 10) - Aurel Persu

------------
Sa nu uitam ca noi eram si suntem o tara mica si, in plus, nu am avut oportunitatea de a importa creiere sau de a fura tehnologii de la altii de pe urma razboaielor. Deci poporul roman este plin de inventatori si nu de copiatori.

De exemplu se considera ca primul avion supersonic a fost realizat de americani si primul om care a zburat cu viteza supersonica a fost Chuck Yeager - vezi Sound barrier ( http://en.wikipedia....i/Sound_barrier ).
De fapt Chuck a atins viteza supersonica in cadere (picaj).

Forma delta a aripilor primelor avioane supersonice sovietice si americane (care forma asigura portanta dupa turbulentele create de bangul sonic) au fost copiate de "inginerii" americani si rusi din anii '50 dupa inginerii germani din ww2: Messerschmitt Me 262 ( http://en.wikipedia....rschmitt_Me_262 ).
------

11) Conrad Haas si urmasul sau, Hermann Oberth, au locuit la Sibiu si au imaginat  racheta in trepte.
- http://www.sibiul.ro...onrad-haas.html
- http://ro.wikipedia..../Hermann_Oberth

Despre Hermann Oberth: in toamna lui 1929, Hermann Oberth a lansat prima sa rachetă cu combustibil lichid, numită Kegeldüse. În aceste experimente a fost asistat de studenți de la Universitatea Tehnică din Berlin, printre care se afla și Wernher von Braun. La construirea primei rachete de mari dimensiuni din lume, numită A4, dar cunoscută astăzi mai degrabă sub numele V2, s-au folosit 95 dintre invențiile și recomandările lui Hermann Oberth .

Pentru aducere aminte: Wernher von Braun a creat rachetele germane V1 si V2 iar apoi, dupa ww2, fost "importat" de americani si fost creierul care a supervizat constructia rachetei Saturn V cu care americanii au ajuns pe Luna.

Ca roman neaos si corect ii asimilez pe cei doi de la 11) ca locuitori de pe teritoriul Romaniei si nu musai ca "inventatori romani".

Edited by gabicen, 04 February 2012 - 03:32.


#22
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,651
  • Înscris: 02.10.2009

View Postgabicen, on 4th February 2012, 04:08, said:

Mai cautam...am ramas la 10) - Aurel Persu

------------
Sa nu uitam ca noi eram si suntem o tara mica si, in plus, nu am avut oportunitatea de a importa creiere sau de a fura tehnologii de la altii de pe urma razboaielor. Deci poporul roman este plin de inventatori si nu de copiatori.

De exemplu se considera ca primul avion supersonic a fost realizat de americani si primul om care a zburat cu viteza supersonica a fost Chuck Yeager - vezi Sound barrier ( http://en.wikipedia....i/Sound_barrier ).
De fapt Chuck a atins viteza supersonica in cadere (picaj).

Forma delta a aripilor primelor avioane supersonice sovietice si americane (care forma asigura portanta dupa turbulentele create de bangul sonic) au fost copiate de "inginerii" americani si rusi din anii '50 dupa inginerii germani din ww2: Messerschmitt Me 262 ( http://en.wikipedia....rschmitt_Me_262 ).
------

11) Conrad Haas si urmasul sau, Hermann Oberth, au locuit la Sibiu si au imaginat racheta in trepte.
- http://www.sibiul.ro...onrad-haas.html
- http://ro.wikipedia..../Hermann_Oberth

Despre Hermann Oberth: in toamna lui 1929, Hermann Oberth a lansat prima sa rachetă cu combustibil lichid, numită Kegeldüse. În aceste experimente a fost asistat de studenți de la Universitatea Tehnică din Berlin, printre care se afla și Wernher von Braun. La construirea primei rachete de mari dimensiuni din lume, numită A4, dar cunoscută astăzi mai degrabă sub numele V2, s-au folosit 95 dintre invențiile și recomandările lui Hermann Oberth .

Pentru aducere aminte: Wernher von Braun a creat rachetele germane V1 si V2 iar apoi, dupa ww2, fost "importat" de americani si fost creierul care a supervizat constructia rachetei Saturn V cu care americanii au ajuns pe Luna.

Ca roman neaos si corect ii asimilez pe cei doi de la 11) ca locuitori de pe teritoriul Romaniei si nu musai ca "inventatori romani".

Un subiect bun care a ajuns o varza. Plus destule lucruri eronate sau partinitor explicate.

Chuck Yeager a stabilit recordul pe timpul zborului orizontal ("level flight"); era o conditie de omologare . Adevarat ca a fost lansat de sub un avion purtator, dar a avut propriul motor.

Ghilimelele de la "ingineri" americani sunt fara rost si indica o anume parere personala care n-are rost sa o comentez.  
Me 262 nu a avut aripi delta ci in sageata (doar 18 grade).
Este comun faptul ca acei care proiecteaza ceva nou se informeaza mai intai despre ceea ce s-a realizat inaintea lor. Scuteste timp si effort. Normal deci ca realizarile germane sa fie urmarite cu atentie si posibil folosite ca si punct de plecare. De fapt tocmai renuntarea la aripa tip Me 262 a asigurat succesul. generatiei urmatoare. Germanii, inainte inca de razboi, atunci cand au proiectat de fapt acel avion s-au folosit intens de profilele studiate de americani (NACA airfoils). In inginerie "a copia" inseamna mult mai mult decat a copia un text de pe net azi.
La fel si cu Conrad Haas: se poate sa fi fost primul in Europa, dar rachete in trepte, documentate si explicate clar, sunt cunoscute cu aprope 200 ani inaintea lui, in China.
Kegeldüse a lui Oberth a fost de fapt o mica camera de ardere conica, testata numai pe banc in 1930. Forta dezvoltata (cca 7 kgf) nu ar fi putut misca instalatia de alimentare. N-a fost nici o lansare.
Cat despre Herr Oberstrumfuhrer SS von Braun, e limpede ca a avut mare noroc ca s-a facut de neinlocuit. Altfel  poate ajungea in streang (la inceputul carierei a fost singurul din grupul acela de studenti de care ati pomenit care a acceptat sa lucreze in secret pentru armata germana; reusita lui a insemnat curmarea a mii de vieti).
De acord ca s-au facut unele nedreptati romanilor dar sa nu transforman toate in obsesii, ca altii au neaparat ceva cu noi. Poate ca intr-adevar, realitatea a fost alta.

#23
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,876
  • Înscris: 27.06.2006

View PostRosebud09, on 4th February 2012, 05:00, said:

Un subiect bun care a ajuns o varza. Plus destule lucruri eronate sau partinitor explicate.

Chuck Yeager a stabilit recordul pe timpul zborului orizontal ("level flight"); era o conditie de omologare . Adevarat ca a fost lansat de sub un avion purtator, dar a avut propriul motor.

Ghilimelele de la "ingineri" americani sunt fara rost si indica o anume parere personala care n-are rost sa o comentez.  
Me 262 nu a avut aripi delta ci in sageata (doar 18 grade).
Este comun faptul ca acei care proiecteaza ceva nou se informeaza mai intai despre ceea ce s-a realizat inaintea lor. Scuteste timp si effort. Normal deci ca realizarile germane sa fie urmarite cu atentie si posibil folosite ca si punct de plecare. De fapt tocmai renuntarea la aripa tip Me 262 a asigurat succesul. generatiei urmatoare. Germanii, inainte inca de razboi, atunci cand au proiectat de fapt acel avion s-au folosit intens de profilele studiate de americani (NACA airfoils). In inginerie "a copia" inseamna mult mai mult decat a copia un text de pe net azi.
La fel si cu Conrad Haas: se poate sa fi fost primul in Europa, dar rachete in trepte, documentate si explicate clar, sunt cunoscute cu aprope 200 ani inaintea lui, in China.
Kegeldüse a lui Oberth a fost de fapt o mica camera de ardere conica, testata numai pe banc in 1930. Forta dezvoltata (cca 7 kgf) nu ar fi putut misca instalatia de alimentare. N-a fost nici o lansare.
Cat despre Herr Oberstrumfuhrer SS von Braun, e limpede ca a avut mare noroc ca s-a facut de neinlocuit. Altfel  poate ajungea in streang (la inceputul carierei a fost singurul din grupul acela de studenti de care ati pomenit care a acceptat sa lucreze in secret pentru armata germana; reusita lui a insemnat curmarea a mii de vieti).
De acord ca s-au facut unele nedreptati romanilor dar sa nu transforman toate in obsesii, ca altii au neaparat ceva cu noi. Poate ca intr-adevar, realitatea a fost alta.


Partinirea unor chestii am invatat-o de la altii...

1) Este adevarat ca Chuck a zburat la orizontala dupa ce a fost lansat de un avion...si a depasit viteza sunetului ca o conditie de omologare in USA dar cine trebuia sa faca omologarea, in timpul razboiului  a unui zbor supersonic al germanului Hans Guido Mutke (http://en.wikipedia....ans_Guido_Mutke).

2) Nu aripa delta a facut primul pas catre supersonic ci doar aripa aia inclinata in spate folosita la Me262.
Inclinare in spate a aripii, facuta de germani prima data a fost o necesitate deoarece ei stiau deja ca aripile perpendiculare pe avion provoaca turbulente cand se ajunge la bang sonic si scade portanta.

Deci omologarea vitezei supersonice a lui Chuck, ca prim pilot de supersonic este apa de ploaie iar dovada clara despre cine a facut primul zbor supersonic sunt arpile inclinate in spate de la Me262 si declaratiile lui Hans Guido. Nu Chuck...

3) zici Rosebud09: "Este comun faptul ca acei care proiecteaza ceva nou se informeaza" ...iar daca nu se pot informa prin spionaj importa creierele...nu e asa.

4) Von Braun nu a avut noroc ca s-a facut de neinlocuit...ci a avut cunostinte ingineresti pe care "inginerii" altora nu le aveau.
Stiu...iarasi "ingineri" in  ghilimele. Nu fac apologia tehnologiei germane ci doar sunt corect si recunosc munca altora.

5) 'Rosebud09' zici: Kegeldüse a lui Oberth a fost de fapt o mica camera de ardere conica, testata numai pe banc in 1930. Forta dezvoltata (cca 7 kgf) nu ar fi putut misca instalatia de alimentare. N-a fost nici o lansare."

Nu forta conta ci camera de ardere...sau cum minimalizezi tu "o mica camera de adere conica".

Nu cumva acea mica camera de ardere "conica" cercetata de Oberth, care de fapt este componenta a unui ajutaj Venturi este/era folosita la rachete de tip Apolo, Soiuz, navete spatiale si la alte rachete de acum cu diverse utilizari?

Edited by gabicen, 04 February 2012 - 06:52.


#24
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,651
  • Înscris: 02.10.2009

View Postgabicen, on 4th February 2012, 07:47, said:

Partinirea unor chestii am invatat-o de la altii...

1) Este adevarat ca Chuck a zburat la orizontala dupa ce a fost lansat de un avion...si a depasit viteza sunetului ca o conditie de omologare in USA dar cine trebuia sa faca omologarea, in timpul razboiului a unui zbor supersonic al germanului Hans Guido Mutke (http://en.wikipedia....ans_Guido_Mutke).

2) Nu aripa delta a facut primul pas catre supersonic ci doar aripa aia inclinata in spate folosita la Me262.
Inclinare in spate a aripii, facuta de germani prima data a fost o necesitate deoarece ei stiau deja ca aripile perpendiculare pe avion provoaca turbulente cand se ajunge la bang sonic si scade portanta.

Deci omologarea vitezei supersonice a lui Chuck, ca prim pilot de supersonic este apa de ploaie iar dovada clara despre cine a facut primul zbor supersonic sunt arpile inclinate in spate de la Me262 si declaratiile lui Hans Guido. Nu Chuck...

3) zici Rosebud09: "Este comun faptul ca acei care proiecteaza ceva nou se informeaza" ...iar daca nu se pot informa prin spionaj importa creierele...nu e asa.

4) Von Braun nu a avut noroc ca s-a facut de neinlocuit...ci a avut cunostinte ingineresti pe care "inginerii" altora nu le aveau.
Stiu...iarasi "ingineri" in ghilimele. Nu fac apologia tehnologiei germane ci doar sunt corect si recunosc munca altora.

5) 'Rosebud09' zici: Kegeldüse a lui Oberth a fost de fapt o mica camera de ardere conica, testata numai pe banc in 1930. Forta dezvoltata (cca 7 kgf) nu ar fi putut misca instalatia de alimentare. N-a fost nici o lansare."

Nu forta conta ci camera de ardere...sau cum minimalizezi tu "o mica camera de adere conica".

Nu cumva acea mica camera de ardere "conica" cercetata de Oberth, care de fapt este componenta a unui ajutaj Venturi este/era folosita la rachete de tip Apolo, Soiuz, navete spatiale si la alte rachete de acum cu diverse utilizari?

Eu am spus una, d-ta ai rastalmacit tot. Model de rastalmacire.

1-2.Ai spus mai intai ca "au copiat forma delta" am zis ca n-a fost nici o delta ca sa copieze, ai intors-o cu aripile in unghi. Nu poti presupune ca a avut loc un zbor supersonic doar pentru ca un avion a avut aripi inclinate. E stupid de-a dreptul. Nu conteaza cine a fost primul, ci acela care dovedeste ca a fost primul. Traieste in realitate.

3. Da, corect, asta inseamna sa poti si sa oferi conditii.
4. E iarasi hazardat sa spui ca numai Braun stia. Nu a lucrat niciodata singur, a fost doar mai destept si mai zelos decat altii si a luat conducerea. Au fost multi ingineri germani care au plecat in US si Rusia. Mai era unu' care le stia pe toate dar l-au impuscat la Targoviste.
5 Ai spus ca O a facut acel motor si a lansat, am zis ca n-a fost decat test de banc cu un obiect mic. Ai intors-o iarasi.
Ia faptele asa cum au fost.
Acea camera se pare ca a fost un copil nascut mort. NU, nu a fost folosita ulterior. O macheta a ei, la scara 1:1 a fost realizata de un amator acum vreo 20 ani si expusa intr- un muzeu american.
Daca te intereseaza Oberth fa o vizita la casa memoriala din Medias, merita!

Si scoate mizeria aia de gandac ! :lol:  :lol:

Edited by Rosebud09, 04 February 2012 - 19:56.


#25
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View Postgabicen, on 4th February 2012, 06:47, said:

..................
4) Von Braun nu a avut noroc ca s-a facut de neinlocuit...ci a avut cunostinte ingineresti pe care "inginerii" altora nu le aveau.
Stiu...iarasi "ingineri" in  ghilimele. Nu fac apologia tehnologiei germane ci doar sunt corect si recunosc munca altora.
Von Braun ai datoreaza enorm americanului Robert Goddard.

Quote

5) 'Rosebud09' zici: Kegeldüse a lui Oberth a fost de fapt o mica camera de ardere conica, testata numai pe banc in 1930. Forta dezvoltata (cca 7 kgf) nu ar fi putut misca instalatia de alimentare. N-a fost nici o lansare."

Nu forta conta ci camera de ardere...sau cum minimalizezi tu "o mica camera de adere conica".

Nu cumva acea mica camera de ardere "conica" cercetata de Oberth, care de fapt este componenta a unui ajutaj Venturi este/era folosita la rachete de tip Apolo, Soiuz, navete spatiale si la alte rachete de acum cu diverse utilizari?
Ma bag si eu in discutie doar de dragul adevarului.
Camera de ardere la o racheta nu este ceva nou.
Problema este ajutajul,in speta ajutajul Laval.
Culmea ironiei este ca acesta a fost descoperit de un inginer suedez Gustaf de Laval in 1888 specialist in turbine cu abur.
http://en.wikipedia....Gustaf_de_Laval
Introducerea lui la motoare de racheta a fost contributia americanului Robert Goddard.
http://www.google.co...a...NRQ&cad=rja

Edited by asterix1, 04 February 2012 - 20:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate