Jurnal de bord Toyota Avensis 1.8vvt-i
Last Updated: Nov 15 2023 09:50, Started by
closchkutza
, May 18 2011 17:53
·
0
#811
Posted 09 January 2017 - 09:46
Bogdansv1, on 06 ianuarie 2017 - 10:45, said:
Pun si eu o intrebare stupida caci de la reprezentanta n-am raspuns... Am doua prize pe masina, una in fata cu bricheta si scrumiera, cealalta in spate intre scaune. Am remarcat ca alimentand diverse dispozitive din cele doua prize, am manifestari diferite la incarcare (chiar un divece nu se poate incarca de la priza din fata). Aveti idee ce tensinue si amperaj maxim ar trebui sa scoata fiecare? alexmanu, on 06 ianuarie 2017 - 11:36, said:
Vezi sa sunt incarcatoare care iti indica ce tens/amp ofera fiecare priza. Poate la cea din fata folosita mai des este o prob. de conexiune - lamele sau fire. Prima curatare am facut.o nedemontata si am deschis clapeta pt. a curata eficient. Citisem aseara mai atent o postare a initiatorului acestui topic si am vazut ca imi recomanda sa nu fie miscata la curatare. La aceasta intrebare au evitat sa.mi raspunda si cei de la Reprez. Fiat (referitor la un Stilo). Am incercat cu TIS sa vad daca exista optiunea pt. calibrare clapeta insa nu am gasit.o. Eu am curatat clapeta acum 1 luna pt. ca imi apar niste trepidatii la ralanti dupa ce temp la antigel ajunge la nivelul optim (ora 3), nici dupa curatare nu au disparut simptomele. Cat despre clapeta, eu asa imi aduc aminte din manualul de service ca nu trebuie miscat mecanismul. Eu intotdeauna am pus pe cineva sa tina acceleratia deschisa din pedala si am avut loc suficient sa curat. Nu am folosit spray pentru ca toata mizeria s-ar duce in interiorul galeriei de admisie. Edited by closchkutza, 09 January 2017 - 09:47. |
#812
Posted 09 January 2017 - 11:25
Trepidatii=vibratii mai exact - se simt in volan/bord/schimbator.
Vibratiile apar dupa ce temp antigel se stabilizeaza la ora 3 iar motorul se afla la ralanti ~650 rot. (de ex cand stau la semafor). Dupa curatare am facut aprox 900 km dintre care 500-600 in extraurban. La curatare am gasit mizerie, dar nu exagerat, am dat cu spray pe o carpa si am frecat, s a curatat rapid. Dupa curatare nu am simtit nici o diferenta ; vibratiile se mai atenueaza spre zero chiar, dupa un drum mai lung si mers mai turat. Referitor la regim de condus: cand ii dau cheie nu astept sa sa se incalzeasca, o las la ralanti aprox. 1 minut, dupa care evit sa turez peste 3000-3500 pana se ridica temperatura; in oras nu urmaresc sa fac consum bun, schimb la ~ 3500 rot, insa traficul iti dicteaza stilul de mers, masini de scoala, autobuze etc. Cu exactitate turatia la ralanti nu pot preciza doar privind la turometru, insa am sa verific cu TIS inainte sa parchez, sa vad ce turatie minima are cand incepe sa vibreze. |
#813
Posted 09 January 2017 - 11:45
Si vibreaza de fiecare data cand ajunge la ralanti (cu motorul cald) sau doar imediat dupa ce motorul ajunge la temperatura de regim si apoi vibratia dispare?
|
#814
Posted 09 January 2017 - 11:56
Nu se manifesta identic mereu, dar de obicei dupa ce motorul e cald si am ajuns la primul semafor incep sa simt vibratii; dupa ce termin deplasarea(15-20 km) la revenirea acasa, inainte de a opri motorul astept pana se stabilizeaza la ralanti si atunci din nou se simt vibratiile, deci nu dispar.
Edited by alexmanu, 09 January 2017 - 12:02. |
#816
Posted 09 January 2017 - 12:01
Cand ii adaug ceva consumatori degivrare luneta sau clima atunci se ridica putin turatia si dispar vibratiile.
|
#817
Posted 09 January 2017 - 12:07
Pentru ca alternatorul intra in regim high output mode ECU ii da comanda la motor pentru putere mai mare.
Repet intrebarea : cand ai trepidatii e cu AC on ? Daca da nu te stresa .... eventual verifica cantitatea de freon si ce tine pe langa AC. Edited by wolfydRg, 09 January 2017 - 12:08. |
#818
Posted 09 January 2017 - 12:14
Toate au vibratiile astea, stai linistit.
Tu ai simturile foarte ascutite si ai sesizat. Si eu am sesizat, cu siguranta si altii au facut o, dar pe mine nu ma deranjeaza. Sa ti spun si de ce. Turatia de relanti la acest motor cand temperatura lichidului de racire este la 90 de grade si nu exista niciun consumator este de aprox. 625rpm. Asa ceva nu prea intalnesti la alte benzinare. Majoritatea motoarelor pe benzina au relantiul la 800rpm. Ei, in consecinta, eu fac comparatie cu ceasurile. Cele care au relantiul la 800 sunt quartz uri. 1.8 VVT-i ul la 650 este mecanic. Si sincer iti marturisesc ca de multe ori cand ajung acasa, parchez, opresc toti consumatorii si stau 1-2 minute sa ii simt "mecanismul"! Poate ca exagerez putin, dar asta s eu! |
#819
Posted 09 January 2017 - 12:18
@wolfydRg
Nu, cand este Clima pornita nu am trepidatii. Am schimbat radiatorul pt. clima(pierdea pe la capacul de la filtrul dezumidificator) vara trecuta si am facut refill, a funct clima ok toata vara. L.E. iar daca o saptamana ramane fara "miscare" atunci vibratiile chiar sunt deranjante; ma asteptam initial ca una dintre bobinele de inductie sa fie pe duca, am mai patit la fel cu Fiat Stilo 1.6 16v. Edited by alexmanu, 09 January 2017 - 12:33. |
#820
Posted 09 January 2017 - 13:45
In legatura cu ce spune Legi, da, cu motorul la ralanti fara consumator are o mica vibratie dar cand zic mica chiar e mica-mica. Nu se simte in volan sau in schimbatorul de viteze, cel putin nu la mine.
Te intrebam mai sus daca apare doar la primul ralanti dupa ce motorul s-a incalzit pentru ca atunci si la mine tinde sa mearga un pic mai "aspru" in timp ce reduce ralantiul de la 1000 rpm la 650, in regimul asta tranzitoriu apar pentru 1-2 secunde niste vibratii de scurta durata insa asa face de cand o am cand e frig afara asa ca m-am obisnuit cu ea. Pe de alta parte eu in fiecare dimineata o las sa se incalzeasca putin, plec cu ea dupa ce acul de temperatura ajunge pe C sau mai sus (daca trebuie sa dezghet geamuri). De asemenea, cand motorul este rece am observat ca tinde sa nu mearga asa rotund, si crede-ma, motorul asta se incalzeste destul de greu pe frig ca lumea (ma refer la incalzit de-a binelea, nu doar ca se duce acul sus, chestie care se intampla rapid), termostatul este rece (82 grade) iar motorul fiind din aluminiu pierde imediat caldura (in 20-30 min) de stationare cu motorul oprit se duce acul de temperatura aproape de baza scalei. La mine dupa aproximativ 30-40 min mers continuu (nu ralanti) il simt ca e incalzit cum trebuie. Despre bobine, m-as mira sa fie de la asta, nu prea am auzit sa crape + ar sari ECU in sus cu check engine. Edited by closchkutza, 09 January 2017 - 13:48. |
|
#821
Posted 09 January 2017 - 19:09
Daca ar fi fost manifestarea asta doar acum, iarna, poate as fi dat vina pe temperatura scazuta, insa vara trecuta a fost aceeasi poveste.
Am intrat putin cu TIS (fara DTC memorate) sa urmaresc cum sta turatia la ralanti: 645-660 cu antigel la 85°-vibratia era si ea prezenta- nu este chiar relevant testul pt. ca in 15 minute de functionare, nu aveam cum sa obtin o temp. mai mare. La urma urmei nu ma stresez prea mult cu acest aspect, dar avand "defectul" de a analiza fiecare sunet , pur si simplu percep manifestarea asta ca nefiind normala, poate ma insel. Voi merge totusi la un mecanic si fara sa.i spun nimic din ce ma supara am sa.i cer parerea daca simte ceva "aparte" la modul cum toarce motorul per ansamblu. |
#822
Posted 10 January 2017 - 01:25
Turatia de ralanti e ok, exact cum trebuie sa fie (manualul da 650 +/- 50), recunosc ca m-ai facut curios ce & cum face. Poate cand s-o incalzi putin punem de intalnire cu alti colegi de pe forumul dedicat si am si eu ocazia sa-mi bag nasul .
|
#823
Posted 10 January 2017 - 18:53
Asa sta la relanti fara niciun consumator la masina mea.
Attached Files |
#824
Posted 10 January 2017 - 20:33
Identica si la mine pozitia acului la turometru, atunci cand ajunge acolo incepe sa vibreze. In seara asta dupa 30 km prin oras, revenind in parcare, am mai lasat 1-2 minute motorul sa functioneze,(fara consumatori) a ramas putin la 800 si s.a stabilizat ca in poza, moment in care a inceput sa vibreze ..dar parca putin mai subtil...nu asa "rau" ca alta data. Am urmarit.o astazi si la semafor, avand urmatorii consumatori: faza scurta, incalzire, cd player- imi tinea ralantiul la ~800 si aveam impresia ca motorul e oprit.
Off: Chiar si intru-n trafic aglomerat, cu zapada pe asfalt imi place enorm sa o conduc. |
#825
Posted 10 January 2017 - 20:42
Eu zic sa nu ti mai faci griji si sa te bucuri de masina!
|
|
#826
Posted 11 January 2017 - 02:01
Alexmanu: cati km ai tu in total cu masina asta?
CD-playerul nu tine ralantiul la 750 rpm, doar degivrarea si farurile. |
#827
Posted 11 January 2017 - 11:35
Facuti de mine ~5000 km
in bord ~180.000. Aveam si farurile aprinse. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users