Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Jurnal de bord Toyota Avensis 1.8vvt-i

- - - - -
  • Please log in to reply
1151 replies to this topic

#1135
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Nu-i tinea frana de mana pe roata dreapta spate. N-au stiut ce sa-i faca si au strans surubul de reglaj de pe butuc, probabil aproape de max sau la max.

Gasesti aici documentatia legata de revizia totala a franei de mana din manualul de service. Attached File  PARKING BRAKE.pdf   529.4K   13 downloads

O sa vezi si grosimea minima a materialului de franare al sabotilor (1mm) si cea nominala (3.5mm).

Edited by closchkutza, 27 July 2019 - 23:04.


#1136
alexmanu

alexmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 08.08.2009
Am ajuns la mecanic pt. ca:
Sa intamplat sa trag frana de mana in timp ce masina incepea sa se miste, pe suprafata de beton contaminata cu niste nisip/pietris. Roata st. spate a lasat 5 cm de urma pe nisip iar dreapta nimic, am repetat figura si din nou doar stanga franeaza asa ca am dus.o la o proba pe role(test ITP) si mi s.a confirmat: nu tine pe dr. spate. Dupa care am dat de mecanicul pus pe reglat.... Dupa ce am rezolvat eu provizoriu problema a urmat vizita la un alt service: nu au desfacut nimic, mecanicul din hala a spus ca e " melcul" blocat si trebuie inlocuit. Stiind ca eu am saboti si nu "melci" m.am dus la mecanicul-sef, de la calculator, sa.i explic, ala care face comanda la piese; asta mai serios, citeste seria VIN, mangaie putin mouse.ul si imi spune ca trebuie schimbat etrierul, 480 lei.. ala e de vina....Am plecat amuzat si hotarat...sa invat mecanica pe forum/youtube si ma duc pregatit la mecanic: cu poze, schite, manual de service pt Ave si poate asa rezolv problema. Sa nu.mi spuneti de ce n.am fost la Toyota, am vazut cum lucreaza la un recall pt airbag pasager: au scos tot bordul si mi l.au imprastiat pe banchete, pe langa surubelnite si alte scule. De unde stiu(?): a ramas camera martor pornita in masina(era prinsa de o tetiera), plus ca au intrat si ceva greierasi prin bord. I.am sunat, au spus ca ei au facut totul ca la carte, dar daca vreau neaparat sa mai desfaca pe acolo...am spus pas.

Banuiesc ca daca nu reusesc sa obtin din reglaj un comportament corect al sabotilor, ar trebui sa ma gandesc la cablu si la sistemul de parghii cu arcuri ce ghideaza sabotii?

Edited by alexmanu, 28 July 2019 - 14:49.


#1137
sever72

sever72

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 22.08.2014

 closchkutza, on 02 noiembrie 2016 - 01:07, said:

Odo: 163.5xx km.

Ieri am mesterit 2 chestii pe care voiam de mult sa le fac la masina:
- curatat clapeta de acceleratie;
- schimbat supapa ventilare carter.
Prima pentru mine reprezinta mentenanta uzuala insa desi mi-am propus sa fac operatia asta la max 20.000km, mai mereu am neglijat. Recomand oricui sa o faca, schimbarea in felul in care reactioneaza la acceleratie, sunet motor in sarcina si ralanti, raspuns la apasarea acceletatiei merita tot "efortul".
A doua chestie, la fel, o tot amanam de vreo luna, poate ceva mai bine. De cand s-a racorit afara am sesizat ca la ralanti se aude un zornait metalic neregulat din partea dreapta a motorului, ceva gen o bila de rulment intr-o cutie metalica, nu foarte puternica in intensitate insa suficient cat sa se distinga peste sunetul motorului. Dupa ceva ascultat am inceput sa banui supapa. Google-ul zicea ca pe la 160.000 km supapa poate fi inlocuita fara parere de rau, cam asta e viata ei, in cel mai bun caz asa ca am mers la Toyota, comandat supapa (~100 lei). Interesant ca supapa noua a venit cu filetul pregatit deja cu pasta (anti-blocare?), doar sa fie insurubata la locul ei.

Dupa cele 2 operatii, luat agregatul si scos la o plimbare de vreo 20km sa-si reinvente ralantiul si alte cele pe acolo - mers 4-5km, tras pe dreapta si lasat la ralanti ~1 minut, plecat din nou, oprit iar si tot asa pana ce turatia a ajuns la 750rpm de la cele 1600 cat avea dupa curatare (nu am semafoare..asa ca le-am simulat eu). La fiecare oprire ralantiul scadea cu inca 150-200 rpm fata de oprirea de dinainte.
Mestereala s-a facut cu motorul cald pentru a evita turatii mari (probabil peste 2500 rpm) cu motorul rece.
Rezultatul - motor fericit care reactioneaza instant la cea mai mica piscare a accelatiei, tranzitie accelerare-decelerare-accelerare imperceptibila, zornait disparut, alt sunet in sarcina si la ralanti.

Salut. Poate sã îmi recomande cineva un mecanic bun pentru curãțarea clapeta de acceleratie la Avensis 1.8 în Timișoara. Mulțumesc.

#1138
beastie

beastie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 08.12.2004
sever72, inainte de toate e bine sa stii daca problemele pe care le ai sunt de la clapeta, PCV sau din alta parte. Dar daca stii ca ai nevoie sa cureti clapeta de acceleratie incearca intai s-o cureti tu, pana sa dai bani mecanicului. Deconectezi bateria si furtunul dintre filtrul de aer si clapeta si te apuci cu o periuta de dinti, carby / throttle body cleaner si rabdare de treaba. Cu grija sa nu scapi periuta pe langa clapeta in galeria de admisie :) Pentru supapa de ventilare aka valva PCV se recomanda de obicei intai curatatul. Daca sufli in ea si pare intepenita atunci o inlocuiesti, desi la cat costa de putin te poti gandi s-o inlocuiesti oricum.

#1139
bluesync

bluesync

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 03.01.2011

 alexmanu, on 28 iulie 2019 - 14:48, said:

Am ajuns la mecanic pt. ca:
Sa intamplat sa trag frana de mana in timp ce masina incepea sa se miste, pe suprafata de beton contaminata cu niste nisip/pietris. Roata st. spate a lasat 5 cm de urma pe nisip iar dreapta nimic, am repetat figura si din nou doar stanga franeaza asa ca am dus.o la o proba pe role(test ITP) si mi s.a confirmat: nu tine pe dr. spate. Dupa care am dat de mecanicul pus pe reglat.... Dupa ce am rezolvat eu provizoriu problema a urmat vizita la un alt service: nu au desfacut nimic, mecanicul din hala a spus ca e " melcul" blocat si trebuie inlocuit. Stiind ca eu am saboti si nu "melci" m.am dus la mecanicul-sef, de la calculator, sa.i explic, ala care face comanda la piese; asta mai serios, citeste seria VIN, mangaie putin mouse.ul si imi spune ca trebuie schimbat etrierul, 480 lei.. ala e de vina....Am plecat amuzat si hotarat...sa invat mecanica pe forum/youtube si ma duc pregatit la mecanic: cu poze, schite, manual de service pt Ave si poate asa rezolv problema. Sa nu.mi spuneti de ce n.am fost la Toyota, am vazut cum lucreaza la un recall pt airbag pasager: au scos tot bordul si mi l.au imprastiat pe banchete, pe langa surubelnite si alte scule. De unde stiu(?): a ramas camera martor pornita in masina(era prinsa de o tetiera), plus ca au intrat si ceva greierasi prin bord. I.am sunat, au spus ca ei au facut totul ca la carte, dar daca vreau neaparat sa mai desfaca pe acolo...am spus pas.

Banuiesc ca daca nu reusesc sa obtin din reglaj un comportament corect al sabotilor, ar trebui sa ma gandesc la cablu si la sistemul de parghii cu arcuri ce ghideaza sabotii?
  

unde ai schimbat airbag-ul?am si eu acceasi problema,la mine in zona sunt craiova sau pitesti apropiate ,dar nu prea imi vine sa merg din cauza ca o sa desfaca bordul...

#1140
olivermandic

olivermandic

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 11.04.2012
Salut grupul,vreau sa stiu daca este exista vreo varianta de Avensis T25 echipata cu Cruise Control din fabrica?

#1141
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Da, gasesti pe motoarele de 2.0 diesel, 2.0 benzina, 2.2 diesel. Pe 1.8 si 1.6 benzina nu exista CC.

#1142
olivermandic

olivermandic

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 11.04.2012
Multumesc frumos!

#1143
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
E usor de vazut chiar si in poze, trebuie sa fie o maneta mai mica pe partea dreapta a volanului (in spatele lui), usor inclinata in jos - cam asa: https://www.google.c...rgs86NfM:&vet=1

#1144
olivermandic

olivermandic

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 11.04.2012
Toata stima si consideratia !

#1145
alexmanu

alexmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 08.08.2009
Daca masina este pornita, usile au fost blocate accidental din interior iar acum usile sunt toate blocate, se poate deschide masina cu cheia de rezerva? Prin broasca sau din telecomanda? Nu merge la mine sau asa e gandit sistemul sa nu se poata deschide din exterior daca a foat blocata din butonul de pe usa?

#1146
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Nu am incercat niciodata scenariul asta insa nu mi-e clar cum poti ramane pe afara, cand deschizi usa sa iesi din masina (cu usile inchise din interior), usa pe care iesi se descuie si ramane descuiata pana cineva (care este in interior) apasa iar pe butonul de incuiere usi. In plus, cel putin la a mea, nu puteam incuia nicicum usa soferului si apoi s-o inchid si sa ramana incuiata, cand o inchideam se descuia singura inapoi. Nu vad insa de ce nu ar merge sa descui masina normal, din telecomanda de rezerva, este acelasi sistem de incuiere care este actionat si din telecomanda si din interior.

Edited by closchkutza, 02 December 2019 - 07:50.


#1147
alexmanu

alexmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 08.08.2009
Se pare totusi ca nu merge deschisa masina din exterior clasic cu cheia in broasca sau din telecomanda, am in total 3 chei, 2 cu telecomanda si una de service.
Situatia a fost urmatoarea: pornesc motor+ degivrare si fiind pe fuga sa rezolv ceva la magazin, plec 10 minute. Incerc sa incui din telecomanda (cheia nr. 2) masina nu reactioneaza(precizez motor pornit). Ma gandesc baterie slaba? Poate...
Planul  blochez usile din butonul de pe usa si deschid din broasca, fac ce am gandit, revin in 10 minute la masina: nu se deschide din broasca si nici din telecomanda? WTF?
A trebuit sa.mi " fur singur' masina (desi aveam cheia in mana).., dar nu am spart geamuri doar mi.am.facut loc la cheder..


Cu siguranta metoda de a debloca la alte masini merge cu cheia nr 2 din telecomamda, Logan , Fiat Stilo, parca si Octavia 1.. daca nu faceam anterior nu ma *manca" mintea sa procedez asa...

Puteti testa si voi dar sa lasati  jos un geam .

#1148
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Si sa inteleg ca ai incuiat masina din interior prin usa de la sofer sau prin cea din dreapta? Pentru ca stiu ca daca ai usa de la sofer deschisa, nu merge s-o incui si sa ramana asa, se descuie cand o inchizi.

#1149
alexmanu

alexmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 08.08.2009
Buna intrebarea ta: usa de la sofer era inchisa si am avut usa din spate deschisa, am actionat butonul blocare de pe usa sofer, curios ca ma asteptam si eu ca usa deschisa sa fie nevoie sa o blochez manual, dar nu a fost nevoie, doar am iesit si am inchis usa si toate au ramas blocate.
Am incercat de asemenea sa deschid doar portbagajul din butonul dedicat de pe cheie dar tot nu.
Ca sa ma conving totusi ca nu am cheia de rezerva cu probleme pe telecomanda, dupa "furt", acum cu un geam deschis, am facut reconstituirea cu cheia de rezerva in contact si am folosit telecomanda primei chei sa vad daca se deblocheaza, dar tot nu.
Concluzia mea: nu cheia/telecomanda  a fost de vina, ci asa a fost gandit Sistemul, ciudat, eficient intr.un fel dar avem si consecinte atunci cand nu anticipam modul de lucru al blocarii usilor, bine ca eram acasa si am avut cu ce sa imi asigur intrarea prin efractie in propria masina sub privirea unor vecini curiosi ce priveau de geamuri.



#1150
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Si nici sa deschizi utilizand cheia a 2 bagata in portiera nu a mers, din butuc? Nici la usa din dreapta? Ce ciudat.

La skoda spre exemplu nu merge sa descui din interior masina, din buton, daca ai incuiat din cheie masina.

#1151
ovidiu133

ovidiu133

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 04.05.2008

 closchkutza, on 18 mai 2011 - 17:53, said:

De ceva vreme voiam sa schimb masina, sa trec la ceva mai mare. Cum o masina de clasa medie nu ma incanta din punct de vedere al spatiului, confortului singura solutie era sa cumpar ceva de clasa medie. Dupa lungi cautari, documentari, analize, etc, am ramas tot la prima optiune prezenta in capul meu: Avensis.
Trebuie spus ca modelul nou de avensis m-a dezamagit, ca prima impresie, din punct de vedere al materialelor folosite, al spatiului interior si al senzatiei generale de calitate, asa ca a iesit din schema direct. Ramanea doar modelul anterior, masina pe care o cunosteam cat de cat.
Apoi a inceput cautarea, musai trebuia sa aiba sub 50.000km, musai motor de 1.8 sau mai mare, musai benzinar. Dupa vreo luna de cautari, am gasit masina ce urma sa devina a mea: ~30.500 km, an fabricatie 2008(apoi am aflat ca este noiembrie 2008, si mai bine, in garantie inca), pret foarte-foarte ok(nu o sa-l spun inca). Am vorbit cu proprietarul la telefon(super-om), apoi m-am dus s-o vad(acum 2 saptamani), am batut palma la pret si incepand de vineri(13 :) ) a devenit a mea.
Ca dotari, are suficiente cat sa nu simt lipsa la ceva:
- Baterie completa airbag-uri - frontale(dual stage), laterale, cortina fata, cortina spate, genunchi sofer.
- centuri fata cu pretensionare si limitator de efort;
- climatizare automata duala;
- ABS, ESP, TRC, BA, etc;
- linie audio cu 8 boxe, lector MP3, suport pentru magazie CD-uri, control volum automat in functie de viteza(linie ce se aude excelent);
- faruri cu aprindere automata;
- senzor ploaie;
- oglinda interioara electrocromatica;
- oglinzi laterale incalzite, pliabile electric, heliomate;
- comenzi audio+computer bord pe volan;
- oglinzi curtoazie cu iluminare(oglinzi pe care prietena mea le adora);
- servodirectie asistata electric, variabila in functie de viteza;
- senzori parcare spate;
- hands-free bluetooth Nokia(accesoriu Toyota);
- geamuri electrice automate(toate 4) cu senzor de obstacol;
- motor 1.8 vvt-i, 130cp;

Masina mai are jumatate de an de garantie si a beneficiat de revizie in anul trecut in Noiembrie.
Ce pot zice, masina merge impecabil, ca o masina noua, nu are nici o problema(sau nu am sesizat eu nici o problema) pana acum. Imi pune un mare zambet pe mutra de fiecare data cand o conduc si imi satisface intru totul nevoia de liniste pe care o aveam. De asemenea, portbagajul de 520l imi satisface si nevoia de spatiu ce incepea sa-si arate "coltii".
Ce vreau sa fac la ea:
- curatare instalatie climatizare - cat de rapid;
- 2 senzori de parcare spate nu functioneaza - vazut care e treaba cu ei si comandat daca sunt defecti;

Atasez cateva poze, vechi de 1-2 saptamani(singurele pe care le am pana acum):
IMG_0364.jpg IMG_0365.jpg
IMG_0366.jpg IMG_0367.jpg
IMG_0369.jpg IMG_0370.jpg
IMG_0371.jpg IMG_9547.JPG
IMG_9551.JPG

Enjoy! (I know I am :) )

Salutare, as vrea ss imi cumpar si eu o Toyota Avensis de 1.8 benzina, modelul 2006-2009 sau modelul 2009-2014. Esti multumit de masina, oare sa cumpar modelul de pana in 2009 sau de dupa 2009? Ai avut probleme cu masina. Am vazut ca modelul nou are cai mai multi si are 6 viteze. Mersi

#1152
19gibson61

19gibson61

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 15.11.2023
Tocmai mi-am cumparat un Avensis benzina 1.8 vvti rulat in Germania, fabricat inmatriculat prima oara in 2017. Nu reusesc sa sterg de pe navigatie telefonu vechiului proprietar. Imperechez telefonul meu cu navigatia, functioneaza si dupa ce opresc motorul si repornesc nu mai recunoaste telefonul meu ci tot pe al neamtului. Ma poate ajuta cineva?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate