Biciclete
#3837
Posted 06 August 2014 - 08:30
Nu-s eu prea priceput dar va explic cu cuvintele mele.Sper sa intelegeti.
Mai intai l-a dat cu spray de ala dupa care punea lantul in miscare invartind pedala si a dat cu o carpa pe el.Mai schimba pinioanele si mai dadea spray de ala.A dat cu spray si la pinioane. Dupa asta a mai dat o data cu spray pe lant. Eu oricum pedalez mai usor acum si se schimba si vitezele imediat. |
#3838
Posted 06 August 2014 - 15:13
#3839
Posted 06 August 2014 - 16:08
varianta 1
Cand drumul are si la dreapta, tot pe margine stau de obicei (rotile aproape lipite de bordura), adica nici nu ocup spatiu. Si cand se face verde intai ma asigur sa nu faca nimeni la dreapta. Intrebam de lant fiindca imi par scumpe acele spray-uri, 25lei bucata, degresare + ungere... Am mai vazut la Lidl un dispozitiv de curatat cu 3 perii, vine cu 2 sticlute (degresant + ulei), costa 25lei....dar acele sticlute par mici. E vre-o varianta mai ieftina, sau din astea 2 care o fi mai buna ? Edited by sirgoofy, 06 August 2014 - 16:33. |
#3840
Posted 06 August 2014 - 16:40
Oarecum ca in prima poza dar cu o mica modificare. Daca am loc ma duc mai in fata, in dreptul rotii dreapta-fata, ca sa fiu sigur ca intru in campul vizual al soferului. Sunt o multime de soferi care nu se uita lateral si daca stai in dreptul lui si el face dreapta te agata. E valabil si daca nu ajung chiar pana la semafor, adica ma pun intre doua masini dar pe margine, nu in coloana. Asa il vad pe cel din fata si daca face dreapta il las si sunt sigur ca si cel din spate ma vede dar nu ocup eu toata banda si daca vrea sa se duca inainte trece pe langa mine, daca face si el dreapta trebuie sa ma astepte.
Totusi nu sunt foarte sigur pe indicatiile mele, adica in contextul tau. De vre-o 2 ani stau intr-un oras cu ceva infrastructura pentru biciclisti si toate intersectiile cu semafor au in fata un spatiu pentru biciclisti care la rosu trebuie sa depaseasca vehiculele si sa se aseze acolo. Astfel la verde, pleaca intai biciclistii fara sa fie incomodati mai ales cei care fac stanga. Si asta e obligatoriu, daca te agata unul la plecare trebuie sa dai explicatii de ce erai intre masini si nu in fata. Desi uneori sunt intr-o intersectie fara un asemenea marcaj, si aplic ceea ce am zis mai sus fara probleme, situatiile acestea sunt prea rare ca sa zic ca numai asa se procedeaza. Evident depinde si de legislatia locala. Eu am plecat de la o brosura de circulatie, primita gratuit de la politie unde se recomanda evitarea mersului in paralel cu un vehicul: soferi care nu se uita, unghi mort la oglinzile laterale, hazarde de pe margine care te obliga sa te dai putin stanga. Edited by PhaseZ, 06 August 2014 - 16:41. |
#3841
Posted 06 August 2014 - 16:47
edy12345, on 06 august 2014 - 15:13, said:
Voi cum stati la semafor? Daca este obligatoriu inainte va mai bagati pe centrul benzii sau stati pe marginea ei? Dacă vrei să mergi înainte e preferabil să ocupi banda 1, altfel când se pune verde va trebui să fii extrem de atent pentru că te intersectezi cu maşinile care fac dreapta. Dacă e verde dreapta intermitent permanent, e mai complicat. Varianta cea mai sigură este să te dai jos şi să traversezi intersecţia pe direcţia înainte ca pieton, pe zebră. Varianta prin trafic e mai complexă. În primul rând trebuie să ocupi prima bandă din timp, când te apropii de intersecţie. Dacă prinzi verde no problem, mergi înainte. Dacă prinzi roşu te bagi pe banda 2 în faţa primei maşini şi pleci de acolo când se face verde. Trebuie evident atenţie la trecerea înapoi pe prima bandă; dacă era liber intermitent dreapta e puţin probabil să fie acolo maşini care vor înainte – dar deloc imposibil. Niciodată nu sta între benzi sau într-o poziţie ambiguă în cazurile astea. Ori ocupi banda ori dă-te jos şi treci pe zebră. Te asigur că nu apreciază niciun şofer nesiguranţa unui ciclist între două benzi, dimpotrivă, preferă de 100x ca ciclistul să fie clar pe o anumită bandă. Neocupând banda o cauţi cu lumânarea, e o invitaţie pentru şoferi inconştienţi să forţeze trecerea pe lângă tine. Cazurile de forţare care rezultă în atingerea laterală a ciclistului sunt extrem de frecvente, pe când lovirea din spate intenţionată a unui ciclist e extrem de rară. Sigur, ocazional dai de imbecilul care va claxona în momentul în care se pune verde, dar imbecilul respectiv claxonează oricum şi orice. Am dat de unul care m-a claxonat insistent când era roşu. Iniţial am crezut că vrea el să treacă pe roşu, dar nu; mi-a explicat că mă claxona pentru că era de părere că, ciclist fiind, n-are rost să stau la stop ci ar trebui să merg înainte (era semafor fără stradă spre dreapta, deci puteam să încalc roşul fără risc). Ştiu, complet năucitor. Ca fapt divers, această ambiguitate se rezolvă în mod normal de către administraţia străzilor, prin marcarea unei zone de acumulare pentru ciclişti între linia de stop a maşinilor şi zebră, pe toată lăţimea străzii. Zonă care trebuie lăsată liberă de maşini şi poate fi folosită în siguranţă de ciclişti pentru poziţionarea unde au nevoie. Respectiv de poliţie prin sancţionarea şoferilor care încalcă zona sau conduc agresiv faţă de ciclişti când se pune verde (băgat în faţă până n-au plecat cicliştii, claxonat etc.) PS: Treaba asta cu atinsul din lateral devine foarte importantă pe zonele de drum înguste şi intens circulate, când e nepractic să ţii banda ocupată pe intervale lungi. Sunt artere importante de genul ăsta (capătul dinspre Mihai Bravu al Pantelimonului, de exemplu). Acelaşi lucru se aplică în ziua de azi pentru cam orice străduţă laterală, fiind tapetată pe ambele părţi de maşini parcate. Soluţia: evitaţi asemenea artere sau străzi. Soluţia normală: trasarea de benzi dedicate şi protejate pentru ciclişti. Edited by wirespot, 06 August 2014 - 16:57. |
#3842
Posted 06 August 2014 - 16:50
PhaseZ, on 06 august 2014 - 16:40, said:
Oarecum ca in prima poza dar cu o mica modificare. ...ma duc mai in fata, in dreptul rotii dreapta-fata, ca sa fiu sigur ca intru in campul vizual al soferului. Ori stai unde e A-ul ori la B, desenul e gresit. wirespot, on 06 august 2014 - 16:47, said:
...Trebuie evident atenţie la trecerea înapoi pe prima bandă; dacă era liber intermitent dreapta e puţin probabil să fie acolo maşini care vor înainte – dar deloc imposibil. Daca as sta pe banda 2 (pt inainte) te trezesti intre masini care demareaza...si de obicei cei care fac manevre sunt si cei mai agresivi, accelereaza serios Edited by sirgoofy, 06 August 2014 - 17:00. |
#3843
Posted 06 August 2014 - 19:25
Am intrebat asta pentru ca azi am avut un incident cu un taximeTrist.
Cam asa arata intersectia b.png 25.31K 7 downloads Eu sunt punctul rosu, stateam la semafor.Cu galben e traiectoria taxiului care aproape m-a atins.S-a bagat pana la jumatatea bicicletei si urla ca disperatul ca "de ce ocup o banda". Nu stiu sigur care-i vinovatul, insa prefer sa stau pe centrul benzii ca sa nu ma sifoneze alti soferi cand se face verde. Stau pe centrul benzii la semafor de mult timp si nimeni nu a zis nimic. |
#3844
Posted 06 August 2014 - 19:43
Depinde si cum demarezi, daca demarezi ca o masina normala slabe sanse sa te claxoneze cineva.
Mai sunt si frustratii care claxoneaza fiindca pot.. Dar daca banda e destul de larga nu e nevoie sa o ocupi... trebuie sa-l "simti" pe cel din spate, daca e bizon lasa-l sa treaca. |
|
#3845
Posted 06 August 2014 - 20:27
Eu pornesc repede de fiecare data, ca sa nu-i enervez. Nu era cam mare banda.
Oricum am un gand sa-mi iau o camera video pentru casca, poate anul viitor |
#3846
Posted 06 August 2014 - 20:44
edy12345, on 06 august 2014 - 19:25, said:
Am intrebat asta pentru ca azi am avut un incident cu un taximeTrist. Cam asa arata intersectia b.png Eu sunt punctul rosu, stateam la semafor.Cu galben e traiectoria taxiului care aproape m-a atins.S-a bagat pana la jumatatea bicicletei si urla ca disperatul ca "de ce ocup o banda". Nu stiu sigur care-i vinovatul, insa prefer sa stau pe centrul benzii ca sa nu ma sifoneze alti soferi cand se face verde. Stau pe centrul benzii la semafor de mult timp si nimeni nu a zis nimic. Sa te mai uiti prin legislatie, la obligatiile biciclistului.... Printre altele scrie asa: "acolo unde nu există piste special amenajate pentru biciclişti, aceştia pot circula pe banda 1, cât mai aproape de bordură, astfel încât să nu încurce circulaţia." |
#3847
Posted 06 August 2014 - 21:30
richelieu, on 06 august 2014 - 20:44, said:
Sa te mai uiti prin legislatie, la obligatiile biciclistului.... Printre altele scrie asa: "acolo unde nu există piste special amenajate pentru biciclişti, aceştia pot circula pe banda 1, cât mai aproape de bordură, astfel încât să nu încurce circulaţia." http://bicyclesafe.com/ |
#3848
Posted 06 August 2014 - 22:27
sergiu_spooky, on 17 iulie 2014 - 12:27, said:
Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop. Nu vorbim de depasire, ca nu o sa depasesti cu bicicleta un automobil in miscare. Invers in schimb soferul trebuie sa se comporte exact ca si cum ar depasi un alt automobil sa zicem. |
#3849
Posted 07 August 2014 - 07:12
edy12345, on 06 august 2014 - 21:30, said:
Asa fac, stai linistit, nu merg ca Gigel pe mijlocul soselei.Doar ca la semafor asa prefer sa stau din cauza mai multor experiente neplacute. http://bicyclesafe.com/ Foarte bun site-ul si explicatiile de acolo. Asa...la un ochi aruncat. Mi-am luat bicicleta de curand, dar nu pentru a ma deplasa prin trafic cu ea, nici nu o voi face prea curand, asa ca nu ma intereseaza sa aprofundez subiectul. Dar stiind astea, nu ar mai trebui sa iti pui intrebari despre cine are dreptate, tu sau taximetristul. DPDV legal, el . |
|
#3850
Posted 07 August 2014 - 08:47
apropo, vezi sa ai distanta fata de masinile oprite, iar cand mergi pe langa masinile oprite la stop sa mergi incet, sa nu mergi cu viteza si sa franezi doar cand ajungi in fata.
Cine stie care deschide usa... Acum 2 zile la 5-6m in fata mea deschide unu portiera LARG, practic o arunca...dar aveam distanta corespunzatoare. Vreau sa zic ca mai bine stai pe mijlocul benzii si mai iei 1 claxon decat sa ajungi la spital Edited by sirgoofy, 07 August 2014 - 08:54. |
#3851
Posted 07 August 2014 - 08:53
#3852
Posted 07 August 2014 - 08:58
Numarul de claxoane depinde de viteza ta, daca ocupi o banda cu mtb-ul sau "city bike" la 20-25km/h vei auzi multe claxoane zilnic
Edited by sirgoofy, 07 August 2014 - 09:06. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users