Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Biciclete

- - - - -
  • Please log in to reply
5967 replies to this topic

#3835
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008
cum ti-a curatat lantul ?

#3836
atingere

atingere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 411
  • Înscris: 26.05.2007
Da, bună întrebare!

#3837
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012
Nu-s eu prea priceput dar va explic cu cuvintele mele.Sper sa intelegeti.

Mai intai l-a dat cu spray de ala dupa care punea lantul in miscare invartind pedala  si a dat cu o carpa pe el.Mai schimba pinioanele si mai dadea spray de ala.A dat cu spray si la pinioane.

Dupa asta a mai dat o data cu spray pe lant.

Eu oricum pedalez mai usor acum si se schimba si vitezele imediat.

#3838
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012
Voi cum stati la semafor?

Attached File  1.png   3.1K   5 downloads sau  Attached File  2.png   2.92K   5 downloads

Daca este obligatoriu inainte va mai bagati pe centrul benzii sau stati pe marginea ei?

#3839
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008
varianta 1
Cand drumul are si la dreapta, tot pe margine stau de obicei (rotile aproape lipite de bordura), adica nici nu ocup spatiu.
Si cand se face verde intai ma asigur sa nu faca nimeni la dreapta.

Intrebam de lant fiindca imi par scumpe acele spray-uri, 25lei bucata, degresare + ungere...
Am mai vazut la Lidl un dispozitiv de curatat cu 3 perii, vine cu 2 sticlute (degresant + ulei), costa 25lei....dar acele sticlute par mici.
E vre-o varianta mai ieftina, sau din astea 2 care o fi mai buna ? Posted Image

Edited by sirgoofy, 06 August 2014 - 16:33.


#3840
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Oarecum ca in prima poza dar cu o mica modificare.  Daca am loc ma duc mai in fata, in dreptul rotii dreapta-fata, ca sa fiu sigur ca intru in campul vizual al soferului. Sunt o multime de soferi care nu se uita lateral si daca stai in dreptul lui si el face dreapta te agata. E valabil si daca nu ajung chiar pana la semafor, adica ma pun intre doua masini dar pe margine, nu in coloana. Asa il vad pe cel din fata si daca face dreapta il las si  sunt sigur ca si cel din spate ma vede dar nu ocup eu toata banda si daca vrea sa se duca inainte trece pe langa mine, daca face si el dreapta trebuie sa ma astepte.

Totusi nu sunt foarte sigur pe indicatiile mele, adica in contextul tau. De vre-o 2 ani stau intr-un oras cu ceva infrastructura pentru biciclisti si toate intersectiile cu semafor au in fata un spatiu pentru biciclisti care la rosu trebuie sa depaseasca vehiculele si sa se aseze acolo. Astfel la verde, pleaca intai biciclistii fara sa fie incomodati mai ales cei care fac stanga. Si asta e obligatoriu, daca te agata unul la plecare trebuie sa dai explicatii de ce erai intre masini si nu in fata.
Desi uneori sunt intr-o intersectie fara un asemenea marcaj, si aplic ceea ce am zis mai sus fara probleme, situatiile acestea sunt prea rare ca sa zic ca numai asa se procedeaza. Evident depinde si de legislatia locala. Eu am plecat de la o brosura de circulatie, primita gratuit de la politie unde se recomanda evitarea mersului in paralel cu un vehicul: soferi care nu se uita, unghi mort la oglinzile laterale, hazarde de pe margine care te obliga sa te dai putin stanga.

Edited by PhaseZ, 06 August 2014 - 16:41.


#3841
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 edy12345, on 06 august 2014 - 15:13, said:

Voi cum stati la semafor? Daca este obligatoriu inainte va mai bagati pe centrul benzii sau stati pe marginea ei?

Dacă vrei să mergi înainte e preferabil să ocupi banda 1, altfel când se pune verde va trebui să fii extrem de atent pentru că te intersectezi cu maşinile care fac dreapta.

Dacă e verde dreapta intermitent permanent, e mai complicat.

Varianta cea mai sigură este să te dai jos şi să traversezi intersecţia pe direcţia înainte ca pieton, pe zebră.

Varianta prin trafic e mai complexă. În primul rând trebuie să ocupi prima bandă din timp, când te apropii de intersecţie. Dacă prinzi verde no problem, mergi înainte. Dacă prinzi roşu te bagi pe banda 2 în faţa primei maşini şi pleci de acolo când se face verde. Trebuie evident atenţie la trecerea înapoi pe prima bandă; dacă era liber intermitent dreapta e puţin probabil să fie acolo maşini care vor înainte – dar deloc imposibil.

Niciodată nu sta între benzi sau într-o poziţie ambiguă în cazurile astea. Ori ocupi banda ori dă-te jos şi treci pe zebră. Te asigur că nu apreciază niciun şofer nesiguranţa unui ciclist între două benzi, dimpotrivă, preferă de 100x ca ciclistul să fie clar pe o anumită bandă. Neocupând banda o cauţi cu lumânarea, e o invitaţie pentru şoferi inconştienţi să forţeze trecerea pe lângă tine. Cazurile de forţare care rezultă în atingerea laterală a ciclistului sunt extrem de frecvente, pe când lovirea din spate intenţionată a unui ciclist e extrem de rară.

Sigur, ocazional dai de imbecilul care va claxona în momentul în care se pune verde, dar imbecilul respectiv claxonează oricum şi orice.

Am dat de unul care m-a claxonat insistent când era roşu. Iniţial am crezut că vrea el să treacă pe roşu, dar nu; mi-a explicat că mă claxona pentru că era de părere că, ciclist fiind, n-are rost să stau la stop ci ar trebui să merg înainte (era semafor fără stradă spre dreapta, deci puteam să încalc roşul fără risc). Ştiu, complet năucitor.

Ca fapt divers, această ambiguitate se rezolvă în mod normal de către administraţia străzilor, prin marcarea unei zone de acumulare pentru ciclişti între linia de stop a maşinilor şi zebră, pe toată lăţimea străzii. Zonă care trebuie lăsată liberă de maşini şi poate fi folosită în siguranţă de ciclişti pentru poziţionarea unde au nevoie. Respectiv de poliţie prin sancţionarea şoferilor care încalcă zona sau conduc agresiv faţă de ciclişti când se pune verde (băgat în faţă până n-au plecat cicliştii, claxonat etc.)

PS: Treaba asta cu atinsul din lateral devine foarte importantă pe zonele de drum înguste şi intens circulate, când e nepractic să ţii banda ocupată pe intervale lungi. Sunt artere importante de genul ăsta (capătul dinspre Mihai Bravu al Pantelimonului, de exemplu). Acelaşi lucru se aplică în ziua de azi pentru cam orice străduţă laterală, fiind tapetată pe ambele părţi de maşini parcate. Soluţia: evitaţi asemenea artere sau străzi. Soluţia normală: trasarea de benzi dedicate şi protejate pentru ciclişti.

Edited by wirespot, 06 August 2014 - 16:57.


#3842
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008

 PhaseZ, on 06 august 2014 - 16:40, said:

Oarecum ca in prima poza dar cu o mica modificare.
...ma duc mai in fata, in dreptul rotii dreapta-fata, ca sa fiu sigur ca intru in campul vizual al soferului.
Da, daca ma uit mai atent la desen stau unde e scris "A", adica mai in fata masinii, nu in paralel.
Ori stai unde e A-ul ori la B, desenul e gresit.

 wirespot, on 06 august 2014 - 16:47, said:

...Trebuie evident atenţie la trecerea înapoi pe prima bandă; dacă era liber intermitent dreapta e puţin probabil să fie acolo maşini care vor înainte – dar deloc imposibil.
De asta stau pe margine, frecvent apar soferi care vor sa fie primii si intra pe prima banda (pt dreapta) desi merg inainte.
Daca as sta pe banda 2 (pt inainte) te trezesti intre masini care demareaza...si de obicei cei care fac manevre sunt si cei mai agresivi, accelereaza serios

Edited by sirgoofy, 06 August 2014 - 17:00.


#3843
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012
Am intrebat asta pentru ca azi am avut un incident cu un taximeTrist.

Cam asa arata intersectia
Attached File  b.png   25.31K   7 downloads

Eu sunt punctul rosu, stateam la semafor.Cu galben e traiectoria taxiului care aproape m-a atins.S-a bagat pana la jumatatea bicicletei si urla ca disperatul ca "de ce ocup o banda".

Nu stiu sigur care-i vinovatul, insa prefer sa stau pe centrul benzii ca sa nu ma sifoneze alti soferi cand se face verde.

Stau pe centrul benzii la semafor de mult timp si nimeni nu a zis nimic.

#3844
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008
Depinde si cum demarezi, daca demarezi ca o masina normala slabe sanse sa te claxoneze cineva.
Mai sunt si frustratii care claxoneaza fiindca pot..
Dar daca banda e destul de larga nu e nevoie sa o ocupi... trebuie sa-l "simti" pe cel din spate, daca e bizon lasa-l sa treaca.

#3845
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012
Eu pornesc repede de fiecare data, ca sa nu-i enervez. Nu era cam mare banda.

Oricum am un gand sa-mi iau o camera video pentru casca, poate anul viitor :D

#3846
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

 edy12345, on 06 august 2014 - 19:25, said:

Am intrebat asta pentru ca azi am avut un incident cu un taximeTrist.

Cam asa arata intersectia
b.png

Eu sunt punctul rosu, stateam la semafor.Cu galben e traiectoria taxiului care aproape m-a atins.S-a bagat pana la jumatatea bicicletei si urla ca disperatul ca "de ce ocup o banda".

Nu stiu sigur care-i vinovatul, insa prefer sa stau pe centrul benzii ca sa nu ma sifoneze alti soferi cand se face verde.

Stau pe centrul benzii la semafor de mult timp si nimeni nu a zis nimic.

Sa te mai uiti prin legislatie, la obligatiile biciclistului....Posted Image
Printre altele scrie asa: "acolo unde nu există piste special amenajate pentru biciclişti, aceştia pot circula pe banda 1, cât mai aproape de bordură, astfel încât să nu încurce circulaţia."

#3847
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012

 richelieu, on 06 august 2014 - 20:44, said:

Sa te mai uiti prin legislatie, la obligatiile biciclistului....Posted Image
Printre altele scrie asa: "acolo unde nu există piste special amenajate pentru biciclişti, aceştia pot circula pe banda 1, cât mai aproape de bordură, astfel încât să nu încurce circulaţia."
Asa fac, stai linistit, nu merg ca Gigel pe mijlocul soselei.Doar ca la semafor asa prefer sa stau din cauza mai multor experiente neplacute.

http://bicyclesafe.com/

#3848
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012

 sergiu_spooky, on 17 iulie 2014 - 12:27, said:

Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop.
Nu vorbim de depasire, ca nu o sa depasesti cu bicicleta un automobil in miscare. Invers in schimb soferul trebuie sa se comporte exact ca si cum ar depasi un alt automobil sa zicem.


#3849
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006

 edy12345, on 06 august 2014 - 21:30, said:

Asa fac, stai linistit, nu merg ca Gigel pe mijlocul soselei.Doar ca la semafor asa prefer sa stau din cauza mai multor experiente neplacute.

http://bicyclesafe.com/

Foarte bun site-ul si explicatiile de acolo. Asa...la un ochi aruncat. Mi-am luat bicicleta de curand, dar nu pentru a ma deplasa prin trafic cu ea, nici nu o voi face prea curand, asa ca nu ma intereseaza sa aprofundez subiectul. Dar stiind astea, nu ar mai trebui sa iti pui intrebari despre cine are dreptate, tu sau taximetristul. DPDV legal, el :).

#3850
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008
apropo, vezi sa ai distanta fata de masinile oprite, iar cand mergi pe langa masinile oprite la stop sa mergi incet, sa nu mergi cu viteza si sa franezi doar cand ajungi in fata.
Cine stie care deschide usa...
Acum 2 zile la 5-6m in fata mea deschide unu portiera LARG, practic o arunca...dar aveam distanta corespunzatoare.

Vreau sa zic ca mai bine stai pe mijlocul benzii si mai iei 1 claxon decat sa ajungi la spital Posted Image

Edited by sirgoofy, 07 August 2014 - 08:54.


#3851
edy12345

edy12345

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,782
  • Înscris: 01.08.2012

 sirgoofy, on 07 august 2014 - 08:47, said:

Ce vreau sa zic e ca mai bine stai pe mijlocul benzii si mai iei cate 1 claxon decat sa ajungi la spital Posted Image

Mi se pare corect.Poate cand va merge si richelieu in trafic cu bicicleta isi va da seama ca asa e mai bine.

#3852
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 06.09.2008
Numarul de claxoane depinde de viteza ta, daca ocupi o banda cu mtb-ul sau "city bike" la 20-25km/h vei auzi multe claxoane zilnic Posted Image

Edited by sirgoofy, 07 August 2014 - 09:06.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate