Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Mașini în România în anii '90
Last Updated: Oct 18 2023 13:24, Started by
djl
, Mar 19 2010 23:11
·
4
#1
Posted 19 March 2010 - 23:11
Ce mașini circulau pe la noi prin anii '90? De "Dacia" 1100, 1300, 1310, Nova, Supernova, "Daewoo" Cielo, Espero, Leganza, Nubira, Tico, "Mercedes" coadă de rândunică, coadă de rândunică - bot de cal, bot de cal, Cobra se știe. Altele?
|
#2
Posted 19 March 2010 - 23:18
Taica-meo avea un BMW, adus din '87. Un M5... frumos, cu consum redus si ... normal ca faceam legea in cartier (si pe vremea lui ceasca, pana in 99)
Maica-mea a condus un Cielo, in 98 cred. Inainte aveau un ARO, un lastun si o Lada. Edited by reovel, 19 March 2010 - 23:18. |
#4
Posted 19 March 2010 - 23:33
#8
Posted 20 March 2010 - 00:34
@djl: Ai uitat o masina din productia autohtona comunista, si anume OLTCIT-ul, o masina faina. Taicameu avea una CLUB 11RM daca imi aduc bine aminte, si a mers din `88 de cand a achizitionat-o de la poarta fabricii, pana in 2005 cand si-a dat sufletul si a ajuns la remat pentru Logan nou.
|
#9
Posted 20 March 2010 - 08:43
Erau atotprezente mașinile italiene: Fiat Uno-Tipo-Tempra-Croma, Alfa 33-75-90 (păcat că nu 90-60-90); Lancia (ceva mai rar) Delta-Dedra-Thema, sau franțuzoaicele Citroen BX, Renault 19, Peugeot 205, nu mai zic de Golf-uri I, Passat 1,6 Diesel (cu sau fără turbo), Opel Kadett-Ascona-Rekord, deja Audi 80/100 era ceva deosebit... Oricum, raportul mașini autohtone / import era net favorabil primelor.
Până prin '94-'95 vârsta medie a parcului auto sărea de 15 ani. Exista taxă vamală de 12% (redusă apoi la 6%) inclusiv la mașini europene! Cele din afara Europei 30%. Plus accize (alte câteva procente). Coreenele nu prea se inventaseră încă la noi, iar japoneze erau puține (mitul cu piesele care nu se puteau aduce). Cielo a fost soluția pentru mulți (servodirecție și AC, ceea ce nu găseai la Dacie până la Supernova). Și Tico, de ce nu. În schimb, bișnițarii aveau W124, E34, Jeep Cherokee (motor 2,1 TD de Renault ), Audi Coupe... |
#10
Posted 20 March 2010 - 10:53
Printre cele de top as mai baga Renault 25 si Safrane, Ford Scorpio, Opel Calibra. Iar daca ma gindesc la pustime cu ceva posibilitati imi vin in cap mai ales Kadett, Sierra si Escort. Iar Escort, cu precadere, se preta la tot felul de tuninguri.
Mesajul de deasupra e destul de complet. Si eu vad, daca inchid ochii, o populatie de Golfuri, Fiaturi etc. |
|
#12
Posted 20 March 2010 - 11:05
Mai erau BMW-urile bot-de-rechin, cum li se spunea
E21: 800px_BMW_E21_front_20080331.jpg 114.34K 245 downloads - seria 3, de obicei cu 12-B-xxxx E12: 800px_Bmw_e12_v_sst.jpg 90.96K 214 downloads - seria 5 E28 800px_1987BMW520i.jpg 75.33K 228 downloads - seria 5, deja astea erau masini scumpe. ZDe E34, nici nu mai zic.... |
#13
Posted 20 March 2010 - 11:22
Din ce imi aduc aminte din copilaria mea, ca si masini straine o ideea mai numeroase pe strazi:
Passat: [ http://2.bp.blogspot.com/_ShhrXDQK7m0/SckPQ3inroI/AAAAAAAAA1M/lGbMLlT5H2w/s320/VW%20Passat%20Mk2%202.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Polo: [ http://germancarscene.com/wp-content/uploads/polo2-17-10-07.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Golf: [ http://www.dezmembrariautomond.ro/piese/vw_golf_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] E30: [ http://www.auto-guide.ro/wp-content/pictures/m339.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Vectra A: [ http://silverstone.fortunecity.com/stirling/76/Vectra_appara_030900_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Astra F: [ http://www.astraforum.ro/forums/storage/32/38548/opel_astra_f.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Skoda Felicia: [ http://www.emaramures.ro/content/imagini-auto/64b29e66-4c1c-4afa-b05c-c8df8f9b742b/skoda2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ford Scorpio: [ http://www.cars-directory.net/pics/ford/scorpio/1987/ford_scorpio_1275001.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Reno 19: [ http://www.rent.bg/lot_of_images/2/2827/reno19.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Reno 21: [ http://www.pistonheads.co.uk/pics/news/20176/renault_21_turbo1-L.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Citroen BX: [ http://members.home.nl/haringen/images/Citroen%20BX.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Peugeot 405: [ http://peugeot.mainspot.net/pics/pic124.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si mai sunt.. Edited by paul_kelso, 20 March 2010 - 11:24. |
#14
Posted 20 March 2010 - 11:57
cum de ati uitat de datsun cherry? a fost invazie dar in max 2 ani le vedeam abandonate.
wartburg la fel. multe reno 11, 9, 14 chiar si fuego. in rest, ce sa zis. |
#15
Posted 20 March 2010 - 12:13
Drăguț "Datsun"-ul. Era pe Șos. Iancului un "Datsun (Nissann)" de prin anii '70 cu schimbătorul la volan!
"Renault" 5 - ce îmi place. |
|
#16
Posted 20 March 2010 - 14:54
Dupa 89 a fost o invazie de masini aduse din Germania sau Austria, cele descrise mai sus. Se vindeau bine Golful 1 si 2, Opel Rekord, Manta, Passat din 1980-1984, Audi 80, BMW seria 3 si 5 tot anii respectivi, Mercedes w123, 116 si chiar 126 din ce imi mai aduc aminte. Majoritatea pe motorina ca era ieftina(de la tractoare )
Vama era subtire, cateva mii-zeci de mii de lei, mai apoi prin anii 95 a aparut legea aia cu 8 ani si au inceput inmatricularile pe 12B. Majoritatea erau pe nume de studenti moldoveni Inainte de 89 Trabant 601(au avut ai mei cand eram mic), Wartburg nu stiu de care-ala mai rotund, Warsawa(dupa sovietica Pobeda), Volga aia cu bot de rechin si mai apoi aia de semana cu w123, Lada 1200 si 1500, Polski Fiat, Fiat 550, 600, 850, 1100, 1300, Tatra(am vazut-o la Neptun pe cand eram pitic, era a unui mare secretar de partid), Skoda 1000MB, 100S si 120, Moskvitch-ul ala cu 4 faruri rotunde si aripi coada de randunica, modelul si mai vechi-ala mai rotund, modelul ala cu semnalizatoarele in forma de triunghi echilateral, Renault Gordini si ala dupa care s-a facut Dacia 1100, Dacia 1100, 1300, 1410 sport(caterinca de masina, parbrizul era identic cu luneta ), ARO 10, 243, 244, IMS-ul(460 parca) arhicunoscut dupa GAZ-ul sovietic, o masina superba chiar si in ziua de azi , celebra broscuta ,VW 1200, unul rotund si in 3 versiuni de caroserie, cu 2 usi, coupe si break, Mercedes coada de randunica,Opel Rekord Olimpia si modelul din 1970 si modelul din 1960-ala cu grila fata ovala, Volvo 244 model 1980(aveau parintii colegului meu de banca din Generala), Lancia Fulvia, Alfa Romeo Giulia sau Giulieta nu mai retin, cea pe care o avea si Polizia, Citroen DS(cu suspensii hidraulice si faruri care se miscau la curba-pe vremea aia!!!), Citroen Visa(dupa care s-a facut Otcit-ul nostru), 2CV, Ford Granada, Capri si multe altele de care nu-mi aduc aminte pe moment. Mai erau si masini mai smechere cum era BMW 2000, Mercedes coupe si cabrio(ala gen Gullwing) de exemplu, masini ale unor diplomati, straini, nomenclaturisti etc, unele din ele pomenite ceva mai sus. Hagi avea un Mercedes 190 negru iar Maricica Puica unul identic, cu o cupa desenata pe usile din fata. Si Nicu Ceausescu avea una decapotabila, alba, nu mai tin minte ce era o Alfa Romeo sau un Fiat Spider. Cand eram copil gasisem cu un prieten(nu pot s-o uit in veci, eram turbat dupa ea pe vremea aia) un Chevrolet Monte Carlo bleu parasit in parcarea aia de langa Palatul Telefoanelor, unde e un hotel acum. Ne furisam de militieni si stateam ore intregi in ea si ne jucam, maniaci. Djl nici nu stii ce amintiri mi-ai trezit... |
#17
Posted 20 March 2010 - 15:07
'91-'93 Alfa Romeo Alfetta 1.8 135Cp an 1977, decapotabila, albastru indigo.
Edited by GlobalMods, 20 March 2010 - 15:08. |
#18
Posted 20 March 2010 - 15:38
Am zis cu toții de autoturisme, dar unii vă mai amintiți probabil de Roman diesel-uri, autobuze pre-Saviemuri, căruțele de pe DN-uri și inevitabilele accidente, în general mașini care se stricau des (eventual în intersecții)...
În rest, "pana prostului" - pe atunci oemve & Co erau doar în poze, peco-uri fără autoservire și care te furau la pompă, radare la plezneală (te oprea pt că i se părea organului că mergi cu șapteșșase în localitate), drumuri de coșmar (în special extraurbane), ne miram noi că străinii făceau stânga-mprejur după vreo zece km în patria noastră. Era atât de mare lucru să îți cumperi mașină de import nouă, încât țin minte că prin '90 - '91 i se lua unuia de pe la Oradea interviu pe unicul post TV că și-a permis un Peugeot 205... Bietul om dădea explicații că și-a vândut 2 case la țară, sau așa ceva... Aha, și motorina iarna era tare de tot (literalmente îngheța). Totuși, mai cred că merită amintite Daciile de raliu, care evoluau în compania Cosworth-Delta Integrale-Celica. Sau ambulanțele TV sau Dacia Break, mașini de poliție R19, apoi Vento. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users