Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Mașini în România în anii '90

- - - - -
  • Please log in to reply
369 replies to this topic

#37
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,792
  • Înscris: 08.02.2007
tin minte ca la cativa ani dupa revolutie a fost o adevarata explozie pe strazi de harburi "aduse din afara"
cele mai multe erau cazane marca Ford Sierra si Taunus, Escort, VW Passat, Golf, Audi 80 (nu butoiase ci celelalte, mai patratoase), Merc Cobra?? (nu stiu clasa), Opel Kadett... jafuri de prin anii 80-85
nu era zi in care sa nu trec cu tatal meu in Dacia lui din 76 pe langa cateva din astea oprite, cu capotele ridicate si niste cocalari discotecari in blugi rapanosi si tricouri transpirate sa isi dea sfaturi unul altuia

toti aduceau, incercau sa fenteze taxa vamala, care nu era mica, cu acte cumparate de la altii, incercau cu recarosari, schimbari de serii, revopsiri, apoi cand trageau linie, vedeau ca dadeau mai mult decat daca plateau taxa legala

in parcari vedeai tot timpul soferi care desfaceau si strangeau suruburi la ele, adaptau
nu spun nu, si eu am avut un Audi 80 din 85, la care am adaptat tobe de Dacie, dar in asa fel incat sa le pot schimba aproape singur cand e nevoie (mai ieftin, dar mai des, ca nu erau originale), fara sa implic suduri suplimentare

Edited by bonygy, 22 March 2010 - 15:46.


#38
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005
Ehe, ce mai vremuri revoluționare...Citind ce s-a postat până acum pe topic, mi-am adus aminte cu nostalgie de prima mașină, care era să fie a mea :rolleyes: Eram prin anul I sau II de facultate, parale ioc, colegii se dădeau cu Dacii și Oltcituri și mi-am zis că e timpul să mă motorizez și eu. Așa că după ceva căutări și tatonări am găsit un amărât de Talbot Samba vechi, antic și de demult. Erau probleme cu înmatricularea, soluția salvatoare venind de la un om de bine  :naughty: de la o asociație religioasă. Dacă treceam la cultul lor urmau să aranjeze să primească mașina prin donație dinafară, bla bla bla. Până la urmă am lăsat-o baltă...

Talbot Samba
[ http://news-images.caradisiac.com/IMG/jpg/4/1/1/0/2/41102_Talbot_Samba-GL.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

A doua mașină care era să fie a mea a fost o Seat Ibiza model 86 sau 88. Mașina aparținuse unui diplomat sau ceva de genul, am găsit-o în târgul de mașini unde la vremea aia Dacia ocupa 98% din piață iar Seatul ăla era ceva destul de atractiv pentru un student lefter și dornic să-și plimbe gagica cu ceva "străinez"  :notangel:

Seat Ibiza
[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/SEATIbizaMk1Diesel.jpg/800px-SEATIbizaMk1Diesel.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


 exorcistul, on 21st March 2010, 19:18, said:

De Barkas nu-si mai aminteste nimeni? Erau destul de multe, folosite la carat marfa din "angrourile" de la Bucuresti catre orasele patriei, consignatii, tonete etc.

Aaaa, da, la noi au fost folosite până spre sfârșitul anilor '90 inclusiv pe post de maxi-taxi. Era o adevărată aventură, safari expres ce mai, să mergi la țară cu așa ceva.

Edited by floryyn, 22 March 2010 - 16:23.


#39
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
La reprezentanța "Auto Italia" de pe Șos. Pantelimon (lângă defunctul "Electroaprataj") se mai găsește sigla "F.I.A.T." din anii '90.

#40
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,909
  • Înscris: 09.12.2004

 calinkgb, on 20th March 2010, 11:05, said:

Mai erau BMW-urile bot-de-rechin, cum li se spunea
E21: 800px_BM...20080331.jpg - seria 3, de obicei cu 12-B-xxxx  :naughty:
forjat unu' d-asta :D
E28 800px_1987BMW520i.jpg - seria 5, deja astea erau masini scumpe.
si d-asta, tot cu 12B, avantajul prietenilor de peste  hotare

 anabia, on 20th March 2010, 14:54, said:

...au inceput inmatricularile pe 12B....
12B erau eliminate  daca retin bine minte si erau alea cu B 1213131245 ca la leasing si aveau valabilitate 1 an. am avut si eu masina in conditiile astea, vezi cauza mai sus, dar am renuntat cu parere de rau la ea din cauza ca nu am stiut daca ramine prin tara careva din acei prieteni - ala cu bimmerele e si acum aci, asa ca era posibil sa fi ramas si eu cu cabrioleta mea din 1984...
cu studentii moldoveni si nu numai erau masini cu nr de Moldova

..... ,VW 1200, unul rotund si in 3 versiuni de caroserie, cu 2 usi, coupe si break variant  - Type 3 ....

 anabia, on 20th March 2010, 19:03, said:

H725 prin printul ala a spus totul. Masinile astea erau pt demnitarii vremii si d-aia mergeau cu mai mult fata de papuasi :)
Am gugalit un pic cu imaginea masinii in memorie si mi-a dat anul 1970-1975 la Chevy Monte Carlo.
Pobeda si Warsawa mi le aduc aminte cu greu, eram mic 5-6 ani.
una d-asta circula prin Buc, la volan un mindru APV-ist, masina in culoare verde gri
... motoreta Mobra si mai tarziu Mobra Hoinar, o caterinca de motoreta....
mergeau foarte bine, imi amintesc ca le mai bagam mintile in cap scuteristilor (tot 50cmc)
Prin anii 85 aparusera niste cursiere rusesti, nu mai tin minte cum se numeau, ..
SPUTNIK
avut si eu una, SH, ca nici macar Pegas nu am apucat sa imi iau (era magazinul full de bicle, am venit in fuga acasa sa atac pusculita si cind am revenit la pravalie...nici urma de biciclete)
dupa ce s-au dus anvelopele alea subtiri, originale, am facut-o mountain bike cu ajutorul unor gume de Ucraina :lol:

si-a luat un prieten, era avion, ne uitam la ea ca la un ozn. Vitezele se schimbau cam la fel cum schimba astea moderne. Eu aveam Pegas d-ala de se plia in 2 modificat de mine (Camping), ii pusesem roata cu crampoane(de la aia cu sa lunga - model 41/51 sau Minimobra-asta caterinca :D ), far si dinam - daca erau rusesti atunci erai bengos :D,

 djl, on 20th March 2010, 22:25, said:

Am uitat de "Skoda" cu motorul în spate.
nu stiu sa fi fost cu motor in fata, in acea perioada ,bineinteles

Edited by Evergreen, 25 March 2010 - 23:27.


#41
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Am zis cu motorul în spate că știe oamenii la ce mă refer.

#42
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004

 anabia, on 20th March 2010, 20:03, said:

H725 prin printul ala a spus totul. Masinile astea erau pt demnitarii vremii si d-aia mergeau cu mai mult fata de papuasi :)
Am gugalit un pic cu imaginea masinii in memorie si mi-a dat anul 1970-1975 la Chevy Monte Carlo.
Pobeda si Warsawa mi le aduc aminte cu greu, eram mic 5-6 ani. Oricum mi-as dori sa am una acum(mai ales Volga aia veche, mai rotunda), dar sa surubaresc eu la ea, sa-i pun ce motor vreau eu, suspensii etc, practic doar caroseria. Pe vremuri masinile aveau un design aparte, nu semanau intre ele ca acum.
Am vrut sa spun si de alte autovehicule dar am zis ca sunt offtopic.
Mi-aduc aminte de autobuzele Tatra cu motorul in fata, autobuzele tip rata de la tara Roman, motocicletele IJ, Jawa, motoreta Mobra si mai tarziu Mobra Hoinar, o caterinca de motoreta, dar de fapt caterinca era cu motoreta Carpati-stati in fund si reparati.
Tramvaiele alea cehesti erau belea, mergeau cu viteza mare fata de arhaicele noastre.
Bicicleta Tohan-mergi o zi repari un an, bicicleta buna contrar reclamei. Prin anii 85 aparusera niste cursiere rusesti, nu mai tin minte cum se numeau, si-a luat un prieten, era avion, ne uitam la ea ca la un ozn. Vitezele se schimbau cam la fel cum schimba astea moderne. Eu aveam Pegas d-ala de se plia in 2 modificat de mine, ii pusesem roata cu crampoane(de la aia cu sa lunga), far si dinam, ii dadusem aripile jos, inaltasem un pic furca, ce sa mai, era superbicicleta.


Abancor, Monte Carlo ala rosu l-am vazut tot acolo acum 5-6 ani. Era inmatriculat cu nr de Bucuresti. Ala bleu de ma jucam la el era prin anii 84-86 parca.
Inainte de 89 mai erau masini americane prin Bucuresti, imi aduc aminte de un Chevrolet Impala si de restul nu-mi amintesc, dar stiu ca existau. Aveau nr scurte ;)

P.S.
Mai precis culoarea era visina putreda.

Autobuzele alea erau "Skoda", nu "Tatra". Apropos de aceste "Skode", s-ar putea să se mai păstreze pe undeva un autocar "Skoda" 706 RTO Lux (și b.t.w. în România au mai circulat un model de autobuz "Skoda" cu motor în față, 706 RO,  înanitașul lui 706 RTO): http://forum.transir...topic.php?t=310
Dacă tot am pomenit de "Roman" 111 de pe rate, trebuie să menționez că eu am prins autobuz interurban Dac 117  (adică Dac articulat :w00t:). Și Armata a avut așa ceva. Oare cum erau autocarele R.D.G.-iste "Fleischer"  :ermm:
http://tramclub.org/...pic.php?t=12596

Edited by djl, 05 July 2010 - 10:29.


#43
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Nu știam că modelul "©koda" Octavia este așa de vechi. E apărut în 1996. Dar cum pe la noi nu prea își permiteau românii mașini noi, nu prea vedeam așa ceva pe stradă pe atunci așa că nu mai țineam minte mașina asta. Am dat de o reclamă la "©koda" Octavia într-un număr al ziarului "Libertatea" din iul. 1997.

Attached File  Reclama_Skoda_Octavia_1997.jpg   121.4K   424 downloads

Pe Str. Emil Racoviță era o "©koda" Octavia clasică: http://en.wikipedia....c...(1959-1971)

#44
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Octavia modelul din anii '90, cu anumite modificari, se vinde si azi, sub denumirea de Tour, modelul se va mai fabrica cateva luni, urmand ca o noua varianta a  lui Tour sa ii ia locul, noul Tour va fi Octavia 2 care a fost inlocuita de modelul cu facelift.

Octavia veche o stiu, am avut ocazia sa vad una mai in detaliu, era parcata acum cativa ani, langa fostul sediu Connex, cu anunt de vanzare in geam, o masina clasica.

#45
aiptek

aiptek

    the big red

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 02.07.2006
clasica dar draguta, cel putin pentru mine a ramas una din masinile preferate

#46
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Încă ceva reclame din anii '90 (chiar dacă nu sunt la automobile, ci la vehicule mari)
- Cea cu "Daewoo" Avivia e preluată din "România Liberă" din 1997
- Reclamă la "Hyunday" + B.C.R. ("România Liberă" iunie 1997)
- Cea de "Rocar" din "Libertatea" din iulie 1997

Și un număr din "Motor Magazin" (supliment de la "România Liberă") V 15 august 1997
Bonus. Reclama de "Cielo": [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PQm0shAHrVg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached Files


Edited by djl, 29 July 2010 - 10:50.


#47
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Mașini din anii '30 care să fi folosite în mod curent a mai văzut cineva în România aniilor '90?

#48
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010
Ref masini din anii 30 fiind folosite pentru deplasare de la A la B pana recent, da, am auzit de asa ceva. Erau folosite, desi (probabil foarte) rar:

Wanderer W24 in Brasov pana 1994
Lancia Aprilia in Timisoara pana 1994
Opel Super 6 in zona Hunedoarei pana prin 2003 (de un pensionar)

Probabil au mai fost...

A

#49
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ce-mi doream la un momendat în anii '90 o mașină din anii '30. Nici acum nu vreau mașină nouă. Tot clasic, not plastic. Mașinile noi nu au sulfet (chiar dacă uenele au stil).
Și deși postul e despre R.A.T.B., se pot vedea și mașini în România aniilor '90: http://forum.softped...m...t&p=9102901

#50
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010

 djl, on 26th November 2010, 01:09, said:

Ce-mi doream la un momendat în anii '90 o mașină din anii '30. Nici acum nu vreau mașină nouă. Tot clasic, not plastic. Mașinile noi nu au sulfet (chiar dacă uenele au stil).
Și deși postul e despre R.A.T.B., se pot vedea și mașini în România aniilor '90: http://forum.softped...m...t&p=9102901

Trebuia sa-ti iei! La un moment dat erau destule si relativ ieftine. Acuma 1) sunt in stare fff propasta 2) proprietarii cer sume astronomice pe ele. Si eu sunt cu clasicul - nu am avut niciodata o masina mai noua decat mine, chiar daca erau pentru folos zilnic - desi nu stiu daca m-as decurca cu restaurarea unei antebelice.

Interesante pozele din anii 90, printre "jafuri" si Dacii se vede un Fiat 600 si, interesant, un superb Rover SD1.

#51
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Tare reclama aia la Cielo. Mult peste nivelul vremii respective la orice alt produs facut in Romania, chiar daca Reclama propriu-zisa nu era romaneasca.

#52
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004

 blackvolga, on 26th November 2010, 15:14, said:

Trebuia sa-ti iei! La un moment dat erau destule si relativ ieftine. Acuma 1) sunt in stare fff propasta 2) proprietarii cer sume astronomice pe ele. Si eu sunt cu clasicul - nu am avut niciodata o masina mai noua decat mine, chiar daca erau pentru folos zilnic - desi nu stiu daca m-as decurca cu restaurarea unei antebelice.

Interesante pozele din anii 90, printre "jafuri" si Dacii se vede un Fiat 600 si, interesant, un superb Rover SD1.

Am făcut 18 ani abia în 2000 (la sfârșit).

#53
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,029
  • Înscris: 09.05.2006

 grihor, on 20th March 2010, 15:38, said:

Era atât de mare lucru să îți cumperi mașină de import nouă, încât țin minte că prin '90 - '91 i se lua unuia de pe la Oradea interviu pe unicul post TV că și-a permis un Peugeot 205... Bietul om dădea explicații că și-a vândut 2 case la țară, sau așa ceva...

Intr-adevar, imi amintesc si eu de acel interviu la TVRL, insa din cate stiu eu era vorba de un Peugeot 405 combi daca nu ma insel. Masina costa aproximativ 2 milioane de lei, o suma considerabila pe vremea aceea, o Dacie 1310 noua costa cam 130000lei si se vindea 'la negru' cu 180000 lei sau mai mult. Cumparatorul era cu nevasta langa masina si pe langa satisfactia cumpararii masinii era jenat ca era intrebat cum de si-a permis sa cumpere o astfel de masina noua.

Imi amintesc ca, prin 1992, printre primele marci straine vandute la Cluj a fost Opel si s-a deschis un showroom improvizat pe bulevardul Eroilor cam pe unde era magazinul Fierul (Piazzeta de acum).Era expus un Opel Omega A 2.0i si pretul era 12 milioane de lei (inflatia lucra cu spor in Romania).

Mai avea showroom Renault pe strada Gheorghe Doja si faceau expozitii in aer liber cu Renault 19 phase2, Clio1, Laguna1, Safrane. Era senzatie sa admiri asemenea masini, lumea se bulucea pe langa ele desi nu avea bani, decat poate de la Caritas.

Tin minte ca am fost la lansarea primei clasa E de la Mercedes (w210 -in limbaj popular ochiosul) la Casa Tineretului in Gheorgheni in 1995. Eu eram mare fan Mercedes in anii 90 (sunt si acum dar al modelelor clasice W124,R129,W140 ) si m-am intretinut cu un domn care conducea pe atunci RMB interauto -dealer Mercedes in Cluj. A fost surprins de cate amanunte stiam despre modelele Mercedes, aveam doar 20 de ani atunci, eram un biet student bursier.

Masini straine in anii 90 au fost destule aduse destule.

Modelele care faceau senzatie in diferite perioade au fost (aduse SH):

1990 Erau boieri cei care conduceau: Mercedes W123, W115, BMW 3ar, 5ar E21, Audi 100 si 80. Urmau cei cu Ford Granada, Opel Rekord, Commodore si Senator.Impresionau si cei cu Renault 20, Renault Fuego, Renault 21 si Renault 25 erau avioane. La fel si Ford Probe, era unul singur in Cluj.

1993. Erau super tari cei cu Bmw E30 (ursuletzii), Mercedes W124, Mercedes W201 -190E sau D, si mai apoi cei cu Audi80 b3 (butoias), Golf II.
Cine avea Opel Vectra A sau Peugeot 405 erau iar invidiati. Ford Scorpio si Sierra erau considerate si ele masini de masini. Tot atunci au aparut la vanzare Cielo, Espero, Tico. Un Cielo costa cam 15900USD in varianta cheala, unul ok era 17000USD, Espero incepea de la 26000USD -28000USD. Au avut un mare succes. Un Tico costa cam 8200USD, mai scump ca o garsoniera in Cluj in acea vreme.

1996. Balenele Mercedes W140 erau la mare pret, la fel W210, masini de fitze erau si Opel Calibra si Honda Prelude. Pe alta scara cine avea Golf III era 'adevarat'. Eu de exemplu mi-am cumparat in 1998 un Renault 19 Chamade 1991 benzinar 1.7i cu 8000DM (Deutsche Mark) pentru ca nu am avut bani sa cumpar un Golf II Turbo diesel 70 CP (9500 DM). Salariile unui debutant era cam 100USD pe luna ca sa va dati seama de nivelul castigurilor de atunci (190 DM). O Dacie Break noua se vindea la piata neagra cu 7000DM (echivalent in lei). Era f tare cine avea atunci un Opel Frontera (unul din SUV-urile cu aspect de off-road). Cine avea un BMW 840 sau 850i sau un Mercedes SL R129, era super nabab.

Masini noi cu succes la vanzare au mai fost Skoda (Felicia si apoi Octavia), Ford (Mondeo, Ka, escort-focus), Hyundai (Sonata, Elantra, Accent).

Pietei de masini SH i s-au pus si atunci multe bete in roate, se platea vama, era limitare de vechime la maxim 8 ani, apoi limitare la norma de poluare Euro 2.

Romanul era si in anii '90 pasionat de masini, desi atunci nu erau atatia ''cunoscatori'' cum sunt acum. Nici bani nu avea lumea atunci si poate era mai bine.
Acum sunt pline drumurile si parcarile de masini si lumea se plange ca s-a scumpit benzina.  Dar ce ne mai miram, sunt oameni cu SUV-uri sau limuzine de zeci de mii de euro care stau in garsoniere, apartamente inchiriate si mananca iaurt cu musli. Nu ca nu ar fi sanatos dar e ridicol.

Edited by clausio, 04 January 2011 - 22:05.


#54
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
După ce s-a băgat măsura aia că nu mai ai voie să aduci mașini mai vechi de 8 ani - măsură luată la începutul aniilor '90, deci pe vremea "Bunicuței" (au băgat faza aia cu poluarea, dar motivul cred că era în realitate protecționist - bine că au protejat industria auto și pe altele le-au lăsat baltă) mai puteai să aduci mașină mai veche de 8 ani pe numele unei fundații (se mai făcea un mic trafic la modul ăsta).
Am citit într-o revistă auto de prin 1996-1997 (din păcate nu cred că mai am revista, că mama se pare că a binevoit s-o arunce) despre o viitoare colaborare între "Dacia" și "Hyunday". Eram bucuros că în sfârșit o să producem mașini mai bune, dar a venit criza în Coreea și s-a dus naibii colaborarea.
Nu știu dacă e adevărat sau zvon, dar cică pe la sfârșitul aniilor '90 Uzinele "Dacia" cam începuseră să scârție.

Deși suntem pe o arie auto, îmi permit să spun că numărul mai mic de mașini în anii '90 avea și unele avantaje! :) :
1) Orașele nu erau așa de poluate atmosferic și chimic. Degeaba în unele orașe cam 60-70% din parcul auto e compus din mașini mai noi de anul 1999, când numărul lor a crescut;
2) Nu existau atâtea sensuri unice + aveai unde să parchezi
3) Nu erai agasat peste tot de mașini. Acum nici pe trotuar nu pot să mai merg din cauza lor. Mașiniel sunt ca șoriceii. Când șoriceii nu sunt prea mulți, sunt tare scupi; dar dacă se înmulțesc f. f. mult, distrug totul.
4) Poate nu erau desființate unele benzinării vechi din București. Am eu o manie cu benzinăriile vechi desființate. Un topic despre ele: http://forum.softped...howtopic=629360
5) Nu știu dacă e chiar avantaj: oamenii știau să aprecieze mai mult o mașină. Nu duceau la distrus cu una, cu două o mașină super. Nici nu vreau să mă mai gândesc câte mașini clasice în strare bună (deci nu rable) au sfârșit la Remat cu ocazia programului "Rabla" :crybaby: :disgust: :raygun: Ni s-a suit nivelul de trai la cap!!!  :chair:

Edited by djl, 05 January 2011 - 02:05.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate