Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8286 replies to this topic

#2197
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,824
  • Înscris: 03.02.2007
Știu că s-a filmat ceva la vremea aia și în zona Calea Văcărești.

#2198
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006

 gomez99, on 04 mai 2017 - 23:00, said:

acolo m-am nascut, in spatele actualului magazin cocor. cladirea e o ruina acum.
ai mei ma duceau vara in parcul mitropoliei, sa vedem paunii.

Interesant... Ma roade asa o curiozitate cu zona aia, in special anii 50-60, pana s-a scos tramvaiul de pe bd. 1848 (nu stiu ce varsta ai, daca ai prins vremurile alea). La un moment dat tramvaiul iesea din Calea Mosilor pana in bulevard iar altul lua coltul de 90 de grade ca sa intre pe Baratiei (acolo mergeau 1, 4 si 19). La Piata Unirii nu stiu daca toate tramvaiele faceau rondul ala sau numai unele (de 7 si 12 stiu sigur) - eraua tatea incrucisari incat unele provocau incidente de trafic - intersectia Cosbuc cu 1848/Halelor (Pe Halelor era linie dubla) si in dreptul Halei Unirii unde incepea splaiul. Podul Serban voda nu punea probleme asa mari. Dupa 1966 nu mai era asa de interesanta, se scosesera linii din teren.

#2199
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Ultimul tramvaie pe Axa Nord-Sud a circulat la 18 Dec. 1964   :(    5 Dep. Alexandria - Şos. Pipera.

#2200
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Bulevardul Bratianu (fost 1848) la piata Sf. Gheorghe in 1954. Dispunerea liniilor de tramvai este cea din 1943 de la deschiderea prelungirii bulevardului spre piata Natiunii (in anii regimului comunist s-a numit 28 Martie pana in 1960 si dupa aia Unirii). Dupa LIpscani liniile se distanteaza mult, pe lateralul bulevardului. Din momentul inceperii demolarilor in piata Roma in 1936, liniile de tramvai au avut un parcurs destul de sinuos pana in 1943, pastrand linia vechilor strazi chiar daca arealul era curatat de cladiri si amenajat provizoriu - ca sa ajunga la piata Unirii s-a instalat linie de tramvai pe la Piata Sf. Anton (1937 Panzari-Carol), linie dublata in 1940 cand s-au scos liniile din zona Bancii Nationale si de pe Academiei iar in 1943 are loc indreptarea definitiva. Asa se va circula pana in 1964 cand se inchide circulatia tramvaielor pe axa nord-sud.
Dupa cum se vede, pe Lipscani este linie dubla si se circula in ambele sensuri - liniile 1 si 17 si folosita pentru intoarcerea celorlalte trasee cu capat acolo - 2, 5, 9. Dupa blocul la umbra caruia stationeaza un tramvai se afla strada Decebal, pe care veneau tramvaiele dinspre Sf. Vineri (1, 4 si 19), la ducere pe la Baratie. Mai tarziu se realizeaza niste variante de traseu pentru unele linii in scopul evitarii pietei 1848 pe calea Mosilor pana in apropiere de Piata de Flori. Pana in 1939 tramvaiele intorceau in zona vizibila, in centrul imaginii - in 1939 se construiesc liniile din jurul bisericii si cele de pe bd. Hristo Botev (Domnitei) pentru a se devia linia tramvaiului 9 din piata Bratianu - in acelasi scop declarat al descongestionarii circulatiei dar si pentru continuarea lucrarilor la noul bulevard, finalizat dupa multe tergiversari si inaintari in ritm de melc (suna cunoscut?). Sub comunisti, Magistrala Nord-Sud s-a facut intr-un timp mult mai scurt ( desi are cam acceasi lungime cu bd Bratianu).
Attached File  piata 1848 (sf gheorghe) 1954.jpg   119.11K   35 downloads

Piata Mihail Kogalniceanu in 1956 (tranzitata de liniile de tramvai 13 si 14), peste 2 ani vor incepe lucrarile la blocurile de pe partea nordica (cal. Plevnei-Pompiliu Eliade); statuia a fost instalata in anii 30-40.
Attached File  piata kogalniceanu 1956.jpeg   44.04K   33 downloads

Edited by malmoth, 08 May 2017 - 01:04.


#2201
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Tramvaiul de mare capacitate ce ieşea dinspre Sf. Gheorghe spre Universitate să fi fost pe linia 5?   Posted Image
Mi se părea mie că vine un tramvai de mare capacitate dinspre Cal. Moşilor. Am citit mai bine şi am văzut că era linie dublă. Aşa apare şi într-un plan din 1935.
Cum intrau tramvaiele la P-ţa Sf. Anton?   :huh:

Edited by djl, 08 May 2017 - 01:00.


#2202
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Pe 5 e, singura linie care venea din nord si intorcea acolo.
La piata Sf. Anton, tramvaiele intrau pe Baratiei - Panzari si apoi pe Carol pana la piata Unirii; dupa ce s-a mai luat din inceptul strazii Baratiei, se intra "direct" in Panzari. Pe Lipscani s-a circulat mereu in ambele sensuri.
Crad ca il stii
Calatorie1
Calarorie2

#2203
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Prima filmare pe unde e făcută?   Posted Image
Dar troleibuzul ăsta unde se afla? În Drm. Taberei sau în Berceni ori Baba Novac? Sursa: facebook, Autobusul Tudor Vladimirescu.

Attached File  18221559_1341968305882878_839048617653273797_n.jpg   64.63K   28 downloads Attached File  18301328_1341304622615913_8044819160945740686_n.jpg   92.71K   28 downloads

Cât troleibuzele au avut capăt la Gara Băneasa/Fântâna Mioriţa, pe unde se făcea accesul la Autobaza Nordului?

Edited by djl, 08 May 2017 - 02:15.


#2204
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
In prima filmare pleaca de la Piata Unirii, o ia pe Cosbuc (cum te duci spre Sf. Vineri) apoi intra pe  Carol, ajunge langa strada Bazaca pe coltul careia era magazinul Vulturul de Mare si la Sf. Anton o ia inapoi.
Troleibuzul se afla in Drumul Taberei, dupa ce este in fundal in prima poZa e dupa 1973 la Valea Ialomitei iar in foto 2 este la Romancierilor (Constantin Apostol 1965)
Dupa punerea in functiune aa autobazei, in 1960, se putea ajunge fie prin sos. Buc-Ploiesti si sos. Nordului (Elena Vacarescu) sau prin sos. Nordului de la capatul lui 83. Depoul de troleibuze a fost transtormat in autobaza in 1970, cand s-a electrifica linia M800 - s-a mai pastrat doar reteaua pe Elena Vacarescu pentru retrageri ocazionale.

[

Edited by malmoth, 08 May 2017 - 02:52.


#2205
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
E doar o iluzie optică sau a în a 2-a poză apare o clădire stil interbelic cu 2-3 etaje?   Posted Image
Ca fapt divers, M800 nu a fost electrificată în întregime deodată. Da, s-a început dinspre Bucureşti.

Edited by djl, 08 May 2017 - 07:56.


#2206
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Cele doua poze sunt la Aleea Barajul Dunarii, dupa 1966, in cea de-a doua poza este un bloc cu 4 etaje si balcoane pe capat.

Edited by malmoth, 08 May 2017 - 17:38.


#2207
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Deci nu sunt în Drm. Taberei.

#2208
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Amintiri din Titan, de Andrei Barsan.

#2209
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006
Panduri - 13 Septembrie - '82 - '87.
foto: Ilias Dutescu

13, 14 - calea 13 Septembrie cu str. Sabinelor
15 - soseaua Panduri cu str. Cioranu (in dreapta, local familial Panduri)
16 - soseaua Panduri cu str. Ionita Cegan (casa in care a locuit Eduard Pana, fost hocheist, antrenor si secretar general al Federatiei Romane de Hochei)
17, 18 - Tricotajul Rosu (pare-mi-se ca se afla la intersectia dintre calea 13 Septembrie si str. Izvor)
19 - soseaua Panduri cu str. Nicusor
20 - soseaua Panduri cu str. Urdareanu

Attached Files

  • Attached File  13.jpg   49.79K   26 downloads
  • Attached File  14.jpg   60.68K   25 downloads
  • Attached File  15.jpg   72.47K   27 downloads
  • Attached File  16.jpg   63.45K   25 downloads
  • Attached File  17.jpg   56.45K   23 downloads
  • Attached File  18.jpg   58.87K   24 downloads
  • Attached File  19.jpg   76.65K   22 downloads
  • Attached File  20.jpg   78.86K   23 downloads


#2210
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Deci halele care dadeau in Panduri erau ale Tricotajului, stiam doar ca sunt niste tesatorii sau cam asa ceva. Tricotajul rosu s-a mutat dupa aia spre Trafic Greu sau acolo a avut alte sectii? Cea a mai ramas pe acolo acum se numeste Tricorelon.
Vedere din Piata Puisor catre sos. Panduri. Interesanta sicana aia la macaz - nu stiu daca a asa ramas din timpuri "stravechi", cand tramvaiele veneau pe Puisor sau e o lucrare ulterioara; oricum, nu a fost folosita decat foarte rar, cand erau lucrari pe linie, cateva zile a intors 13 aici. dupa cutremurul din 77. Dupa modernizarea caii 13 Septembrie, linia de tramvai s-a ales cu un mic "S" inainte de macazul de la Panduri (ca la Eroii Revolutiei cand intri pe Serban Voda).

Attached Files



#2211
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,824
  • Înscris: 03.02.2007

 malmoth, on 10 mai 2017 - 00:50, said:

Amintiri din Titan, de Andrei Barsan.
Uite așa am aflat că am fost coleg de liceu cu Andrei Bîrsan la industrial 26/ Dante Alighieri. El a început cu doi ani înaintea mea.

https://bucurestiulm...an#&gid=1&pid=6

#2212
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006

 malmoth, on 10 mai 2017 - 17:04, said:

Deci halele care dadeau in Panduri erau ale Tricotajului, stiam doar ca sunt niste tesatorii sau cam asa ceva.
cred ca te referi la Tesatoria Relon Panduri - Unitatea B (in stanga imaginii), care era situata pe soseaua Panduri

Attached Files



#2213
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006
Hasdeu, 1987.

Attached Files



#2214
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Fotografii inedite din zona Antim in perioada 1982-1984. Foto MIhaela Urma
http://viabucuresti....t-strada-antim/

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 1 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate